Jump to content

Recommended Posts

Jezeli chodzi o auta uzywane, to przez wiele lat uzytkowalem auta sprowadzane przede wszystkim ze Szwajcarii, ale w tym roku przelamalem swoj wewn. opor i stalem sie uzytkownikiem "amerykanca" :)

 

Przejechalem sie WRX'em i po raz kolejny raz uleglem magii Subaru... ale to przede wszystkim przez sentyment po posiadanego ongis GT'eka ;) obiektywnie rzecz biorac WRX ma sporo wad (porownujac do aktualnej konkurencji), ale jezeli jest jakies wspolczesne auto, ktore przypomina klasyczna Impreze Turbo, to jest nim wlasnie WRX MY'15+ 

 

Jezeli chodzi o auta z US / Kanady, to wiekszosc jest po dosc powaznych przejsciach, ale to nie znaczy, ze nie da sie odnalezc normalnych aut - imho da sie, tylko trzeba nabrac sie cierpliwosci... no i przygotowac sie na to, ze takie auta maja swoja cene

 

 

Edited by eddie_gt4
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 611
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Piszę tu bo zacząłem tu. Jednak kupiłem Sti 2015 pochodzenie PL. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. No i chyba muszę się przenieść do tematu STI. A będę miał kilka pytań ale narazie Muszę się nacieszy

Zgodnie z obietnicą, zdradzam trochę szczegółów, gdzie można znaleźć, w mojej opinii dużo lepsze niż z USA czy Kanady, fajne WRXy. Długo już badałem temat ale w końcu rodzinnie zadziałaliśmy i ściągne

Panowie - na chwilkę wrócę do mojego tematu. Pana Mateusza coś ruszyło, pokazał mi WRXy, które na seryjnych gratach jeżdżą z takimi mapami, ale mimo wszystko jak twierdzi jest mu przykro że tak s

Posted Images

3 godziny temu, Qóba napisał:

Ja też mam opory przed samochodami z USA / Kanady, ale przeglądając mobile.de widzę, że jest trochę WRXów do kupienia np. z Litwy - to zawsze jakaś alternatywa

 

To samochody z US, na Litwie nie były sprzedawane. 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Qóba napisał:

Ja też mam opory przed samochodami z USA / Kanady, ale przeglądając mobile.de widzę, że jest trochę WRXów do kupienia np. z Litwy - to zawsze jakaś alternatywa

 

To samochody z US, na Litwie nie były sprzedawane. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 2.09.2019 o 10:59, Houdini napisał:

(...)Jeśli chodzi o wady to podejrzewam, że pewnie infotainment i materiały w środku (...)

 

Materiały w środku? Przepraszam ale WRX 15+ ma mega materiały w środku. Napraede niczego mu nie brakuje. Bardzo wybredny specjalista od gwarancji w salonie BMW, w którym pracuje, był w dużym szoku jak zobaczył środek ( sam jeździ serią 4) i nie spodziewałem się po nim aż tak pozytywnej opinii. 

Edited by mRoZiOo
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 1.09.2019 o 22:45, tomekmix napisał:

Jakoś się z tobą nie zgodzę do końca. Bardzo dużo samochodów jeździ z Kanady czy USA i nie koniecznie są po wypadkach - dzwonach - zalaniach czy innych przygodach. Sprowadzając samochód da siebie godzisz się na to co chcesz i jeśli chcesz brzytwę to musisz wydać odpowiednio więcej a takich aut nie brakuje. Akurat jeśli chodzi o światła to na dzień dzisiejszy nie ma problemu bo na naszym  rynku jest Sti oraz Levorg więc światła jak najbardziej możesz wymienić - twoja decyzja. Nie ma problemu  z częściami dostępem do autoryzowanego serwisu, i nie wiem co mają  do tego piesi w terenach niezabudowanych i ciasne zakręty??  Szanuję twoje zdanie ale mam zupełnie inne i twierdzę że na dzień dzisiejszy Wrx My15-19  CVT lub Mt to idealne daily car dlatego wiele osób decyduje się na import.

Mówisz tylko o samochodach Premium. Poniżej tego segmentu, wszystko jest praktycznie tłuczone, przeważnie bardzo mocno. Są tylko nieliczne przypadki, że ktoś sprowadził fajne auto na mienie przesiedleńcze i zaoszczędził 10% cła. Jednakże takie przypadki, też nie gwarantują świetnej ceny.

 

Teraz Ja się z Tobą nie do końca zgodzę, otóż tak, jeśli ściągasz szrot i godzisz się na to, to okej, twoje życie. Jednakże w EU są pewne warunki jak tylne przeciwmgielne, asymetryczne lampy, system ich spryskiwania czy boczne kierunkowskazy, które są obligatoryjne dla wszystkich, i nie ma tutaj miejsca na żadne decydowanie. Samochód ma spełniać wymagania rynku Europejskiego. Jak będę jechał za Tobą to chce widzieć Twoje światło we mgle. Jak będę szedł krańcem drogi, chce abyś dostrzegł mnie trochę wcześniej. Jak będę jechał autostradą, chciałbym widzieć sygnał zmiany pasa, jak będę koło Twojego auta. Na otomoto wisi aktualnie 14 WRXów i żaden nie spełnia wymagań i nie powinien być dopuszczony do ruchu. To już tylko dodatkowa informacja ale nie ma ani jednej bezwypadkowej sztuki. Na mobile.eu też wisi kilka WRXów, faktycznie z Litwy ale wszystko bite i tak samo nie spełnia wymagań.

 

WRX jest świetnym daily carem, tutaj się z Tobą zgadzam, jednakże ja po prostu nie godzę się, nie popieram, sprowadzania aut, które raczej powinny być na złomie a tymbardziej ich rejestracji bez spełnienia wymagań. Te auta miedzy innymi są tak tanie, bo mało kto przerabia światła (ok 2-3k PLN), a w dokładanie układu mycia reflektorów to się chyba nikt nie bawi. Od właśnie takiej maniany w podejściu do przepisów, giną w Polsce ludzie na przejściach dla pieszych, bo kierowcy nie wiedzą, że nie wolno wyprzedzać na i przed pasami.

 

W dniu 2.09.2019 o 08:58, Qóba napisał:

Ja też mam opory przed samochodami z USA / Kanady, ale przeglądając mobile.de widzę, że jest trochę WRXów do kupienia np. z Litwy - to zawsze jakaś alternatywa

Litwa to podobny bazar amerykańskich szrotów jak PL. W UE WRX nie był oferowany.

 

W dniu 2.09.2019 o 09:21, eddie_gt4 napisał:

(...) Jezeli chodzi o auta z US / Kanady, to wiekszosc jest po dosc powaznych przejsciach, ale to nie znaczy, ze nie da sie odnalezc normalnych aut - imho da sie, tylko trzeba nabrac sie cierpliwosci... no i przygotowac sie na to, ze takie auta maja swoja cene

 

 

Bardzo, bardzo rzadko, faktycznie w wysokich cenach ale również bez odpowiednich przeróbek niestety, także nie ma ciągle legalnej opcji, nigdzie w EU.

 

W dniu 2.09.2019 o 10:59, Houdini napisał:

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Jeśli chodzi o wady to podejrzewam, że pewnie infotainment i materiały w środku. Mam nadzieję, że właściwości jezdne nie zawodzą.

WRX jest wyżej pozycjonowany jak Forester i w środku jest na prawdę dobrze jeśli chodzi o materiały. Porównując stosunek ceny do BRZta, podstawowy WRX powinien w Polsce kosztować około 135 tyś. PLN co jest bardzo dobrą ceną jak za takie auto. Co do systemu multimedialnego to myślę, nie nie ma na co narzekać, ale na pewno Apple CarPlay i AndroidAuto podnoszą funkcjonalności stacji w wersjach MY19+.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, FilipBB napisał:

(...) Bardzo, bardzo rzadko, faktycznie w wysokich cenach ale również bez odpowiednich przeróbek niestety, także nie ma ciągle legalnej opcji, nigdzie w EU.

 

Tak jak pisalem - trafiaja sie rozne auta... moj WRX byl uderzony bardzo slabo (mam foty), zostal naprawiony i calkowicie zeuropeizowany - lacznie z wymiana licznika na km, montazem lusterek z kierunkowskazami, tylnym przeciwmgielnym (akurat w WRX/STI to latwo ogarnac, bo jest zaslepka w zderzaku). I nie, moje auto nie musi miec spryskiwaczy lamp, bo te akurat sa zwykle halogenowe ;)

Auto ma sertyfikat dopuszczenia do ruchu w UE i przeszlo przeglad rejestracyjny bez zastrzezen... owszem, nie byl to najtanszy egz., ale ogolnie jestem zadowolony z zakupu (przynajmniej na razie)

Edited by eddie_gt4
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
 
Tak jak pisalem - trafiaja sie rozne auta... moj WRX byl uderzony bardzo slabo (mam foty), zostal naprawiony i calkowicie zeuropeizowany - lacznie z wymiana licznika na km, montazem lusterek z kierunkowskazami, tylnym przeciwmgielnym (akurat w WRX/STI to latwo ogarnac, bo jest zaslepka w zderzaku). I nie, moje auto nie musi miec spryskiwaczy lamp, bo te akurat sa zwykle halogenowe
Auto ma sertyfikat dopuszczenia do ruchu w UE i przeszlo przeglad rejestracyjny bez zastrzezen... owszem, nie byl to najtanszy egz., ale ogolnie jestem zadowolony z zakupu (przynajmniej na razie)

Jasne, nie mówiłem tutaj o Twoim egzemplarzu ale popatrzmy na ogłoszenia. Ile jest takich aut? 5%? Szkoda .
Link to post
Share on other sites
Teraz, FilipBB napisał:

Jasne, nie mówiłem tutaj o Twoim egzemplarzu ale popatrzmy na ogłoszenia. Ile jest takich aut? 5%? Szkoda .

 

pewnie, ze szkoda... ale zakup uzywanego auta to zawsze swoista loteria

Link to post
Share on other sites
 
pewnie, ze szkoda... ale zakup uzywanego auta to zawsze swoista loteria

Jasne ale w przypadku WRXów, nie ma za bardzo wyboru, nawet jakby ktoś chciał.
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, FilipBB napisał:


Jasne ale w przypadku WRXów, nie ma za bardzo wyboru, nawet jakby ktoś chciał.

 

wybor jest prawie zawsze... jak ktos jest napalony na WRX / STI z US / Kanady, to sa przeciez firmy, ktore pomagaja z zakupem, sprowadzeniem i nawet remontem / dostosowaniem do wymogow UE - wszystko kwestia kasy ;)

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

lacznie z wymiana licznika na km, montazem lusterek z kierunkowskazami, tylnym przeciwmgielnym

Wymieniałeś tarcze w liczniku, czy tylko ten elektroniczny? Lusterka z Levorga, czy Sti?

 

  • Benzinas
  • Sedanas

:D

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Kambol napisał:

Wymieniałeś tarcze w liczniku, czy tylko ten elektroniczny? Lusterka z Levorga, czy Sti?

 

nie wiem, co bylo wymianiane, ale wyglada to u mnie tak

 

co do lusterek, to sa jakies tajwanskie wynalazki, oklejone folia a la karbon (podobnie jak tylny spojler)

 

aha, mam wymieniony nawet wlacznik / ramie od kierunkowskazow na taki z wlacznikiem tylnego przeciwmgielnego

 

14.jpg

 

8.jpg

 

7.jpg

Edited by eddie_gt4
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

O! No to prosiłbym jeszcze o zdjęcie całego licznika niepodświetlonego (w świetle dziennym). Nie widać żadnej różnicy odcienia/faktury tarczy prędkościomierza względem pozostałych?

Manetkę kierunkowskazów też chce wymienić na taką z pierścieniem do tylnego przeciwmgielnego, ale niestety one mają (zawsze?) dodatkowa pozycję "AUTO" dla świateł mijania, a u mnie tego nie ma i nie wiem, jak się zachowają światła, ale może nie jest to wielki problem. Napisz jeszcze proszę, czy po włączeniu tylnego p/mgielnego manetką zapala się właściwa pomarańczowa kontrolka na zegarach, bo chciałbym tak podłączyć u siebie, ale nie jestem pewny, czy ona w ogóle istnieje na zegarach w wersji US. ;)

Te lusterka masz składane elektrycznie?

 

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites

Kambol, moj WRX to "base", wiec nie ma skladanych i podgrzewanych lusterek, czujnika zmierzchu i deszczu...

 

W pozycji "auto" pala sie DRLy (gasna po zaciagnieciu recznego), po wlaczeniu przeciwmgielnych zapalaja sie odp. zielona i zolta kontrolka... odcien tarcz zegarow wydaje sie byc taki sam / b.podobny i przy podswietlonych wskazowkach, i po tym jak zgasna

 

Jezeli masz dodatkowe pytania, to wal smialo (auto kupilem jakie jest i nic dodatkowo nie przerabialem - wszystkie wskazania sa metryczne, tylko ori radio nie lapie parzystych fal, ale mi to akurat nie przeszkadza)

 

20190906_074753.jpg

20190906_074740.jpg

20190906_074736.jpg

 

 

Edited by eddie_gt4
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za informacje i zdjęcia.

Myślałem, że jak ktoś zmieniał lusterka na te z kierunkami, to założył od razu składane. Co do manetki - u mnie ma 3 pozycję "0", pozycyjne i mijania, a DRL zapalają się po ruszeniu nawet w pozycji manetki na "0". Fajnie, że jest kontrolka tylnego p/mgielnego, bo nie przepadam za niefabrycznymi dokładkami.

Ciekawy jestem, czy tego twojego tak porządnie zeuropeizowała jakaś firma, czy poprzedni właściciel. Muszę poszukać, czy ktoś produkuje te tarcze do prędkościomierza, czy, co to masz za patent.

Link to post
Share on other sites
Teraz, Kambol napisał:

Dzięki bardzo za informacje i zdjęcia.

Myślałem, że jak ktoś zmieniał lusterka na te z kierunkami, to założył od razu składane. Co do manetki - u mnie ma 3 pozycję "0", pozycyjne i mijania, a DRL zapalają się po ruszeniu nawet w pozycji manetki na "0". Fajnie, że jest kontrolka tylnego p/mgielnego, bo nie przepadam za niefabrycznymi dokładkami.

Ciekawy jestem, czy tego twojego tak porządnie zeuropeizowała jakaś firma, czy poprzedni właściciel. Muszę poszukać, czy ktoś produkuje te tarcze do prędkościomierza, czy, co to masz za patent.

 

kupilem WRXa od goscia, ktory jezdzi Subarakami od lat, szykowal to auto dla siebie, ale potem kupil nowszy model WRXa, wiec to auto poszlo na sprzedaz (przynajmniej tak mi mowil)

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.09.2019 o 12:57, eddie_gt4 napisał:

 

kupilem WRXa od goscia, ktory jezdzi Subarakami od lat, szykowal to auto dla siebie, ale potem kupil nowszy model WRXa, wiec to auto poszlo na sprzedaz (przynajmniej tak mi mowil)

 

Ja to kupuję.

Gdybym miał możliwość wymiany na wersję 18 + to zrobiłbym to bez wahania - tylko i wyłącznie ze względu na obudowy halogenów, które robią potężna różnice na przodzie. 

Tylko czekam aż na Subispeed wymyślą obudowę do 15-17 która wygląda jak 18+

Grill też jest ładniejszy ale nie jest koniecznością , ten czarny element w zderzaku na dole można okleic, no ale te obudowy halogenów zdecydowanie nadają mega charakter! 

 

Screenshot_20190910-210337.png

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Kambol napisał:

Obudowy halogenów, których tam nie ma i to jest dla mnie słabe...

Ale akcesoryjnie możesz sobie dobrać nawet sama kratkę jeżeli nie ma halogenów. Chodzi o sam kształt - niby szczegół a dodaje agresji dużo 

Edited by mRoZiOo
Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, mRoZiOo napisał:

Ale akcesoryjnie możesz sobie dobrą co nawet sama kratkę jeżeli nie ma halogenów. Chodzi o sam kształt - niby szczegół a dodaje agresji dużo 

 

bo ja wiem z ta agresja... gdyby te "wloty" byly funkcjonalne, to moglbym je zaakceptowac, a teraz udaja to, czego nie ma (i przywodza na mysl popularne ostatnio atrapy wydechu i roznej masci "wyloty" na maskach)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dla mnie ładniejsza jest wersja przedliftowa z kierunkami i halogenami w zderzaku. Z resztą wrzuciłeś zdjęcia białego, a na moim czarnuchu te zmiany byłyby prawie niezauważalne.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Kambol napisał:

Dla mnie ładniejsza jest wersja przedliftowa z kierunkami i halogenami w zderzaku. Z resztą wrzuciłeś zdjęcia białego, a na moim czarnuchu te zmiany byłyby prawie niezauważalne.

Ekhmm, 

 

czy jest tu jakiś posiadacz wersji 2018, który uważa podobnie jak Panowie powyżej? Chętnie się zamienię przodami. 

Ja już jestem gotowy :)

 

IMG_20190825_133420280_HDR.jpgidget spanWidget span

Link to post
Share on other sites
  • aflinta changed the title to Wrx 2015+

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...