czekker Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 (edytowane) Jestem po kompleksowym zabezpieczeniu antykorozyjnym (podwozie, maska, nadkola, klapa bagażnika, panele boczne, drzwi, progi) preparatami Hardwax i Waxoyl Professional 120-4 w Klinice na Żeliwnej (SK). Na razie wszystko OK - wydaje się, że jest trochę ciszej w czasie jazdy. Poniżej kilka zdjęć przed zabezpieczeniem (niestety akurat wtedy tochę padało..). Jutro postaram się zrobić zdjęcia podwozia po zabiegu. update: Zgodnie z obietnicą, zdjęcia po zabiegu: Edytowane 26 Maja 2018 przez czekker 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Klasa! Pochwalisz się ile wyszło i ile czasu byłeś bez fury? Dają gwarancję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Bez fury byłem 3 dni, ale dodatkowo było do zrobienia parę drobiazgów: podciągnięcie ręcznego, naprawa zamka centralnego w drzwiach i sprawdzenie instalacji ogrzewania tylnej szyby. Ogólne ceny są na stronie: Zakres zabezpieczenia antykorozyjnego preparatami WAXOYL Cena Zabezpieczenie profili zamkniętych (drzwi, progi, pokrywy silnika i bagażnika, podłużnice) – A Od 250 zł Zabezpieczenie płaszczyzny podwozia (wraz z oczyszczeniem i przygotowaniem) – B Od 500 zł Zabezpieczenie antykorozyjne nadkoli – C Od 250 zł Zabezpieczenie antykorozyjne kompleksowe (A+B+C) Od 1000 zł Konserwacja punktowa Od 50 zł W przypadku dużych kombi typu Legacy/OBK trzeba liczyć od 1400,- za całość (cena zależy od ilości prac związanych z czyszczeniem/przygotowaniem). Właściciele Kliniki są na forum, więc świnia na lusterku pomaga w delikatnych negocjacjach ostatecznej ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 13 minut temu, czekker napisał: Właściciele Kliniki są na forum, więc świnia na lusterku pomaga w delikatnych negocjacjach ostatecznej ceny A purchle na karoserii też zrobią ? Wycięcie/wstawienie przedniej szyby bo ruda jest na rancie dachu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 50 minut temu, Jacky X napisał: A purchle na karoserii też zrobią ? Wycięcie/wstawienie przedniej szyby bo ruda jest na rancie dachu ? To już raczej do blacharza/lakiernika trzeba jechać.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dezz Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 On 4/24/2018 at 8:32 AM, momores said: W Warszawie u Wyszyńskiego aktualnie robią zabezpieczenie podwozia mojego forka, koszt 1200 Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka Hej, i jak się trzyma? Warte swojej ceny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 2 godziny temu, dezz napisał: Hej, i jak się trzyma? Warte swojej ceny? Ja robiłem tam w marcu poprzedniego roku. Ostatnio byłem pod samochodem i nie widzę żadnych ubytków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
momores Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2020 W cenie usługi jest przegląd powłoki po roku, byłem przejrzeli podwozie i uzupełnili jakieś małe ubytkiWysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2020 (edytowane) Witam Właśnie jestem na ukończeniu konserwacji podwozia i nadkoli auta (zostało jeszcze jedno popołudnie) we własnym zakresie, bez kanału. Koszt zabiegu to 5 puszek spray BOLL 500ml i jedna puszka podkładu też spary, 5l benzyny ekstrakcyjnej i szeroki pędzel do umycia powierzchni przed malowaniem, dwie różne szczotki druciane (zwykła i cieńsza) oraz szczotka druciana na wiertarkę - razem to może 100 zł i oczywiście kilka popołudniówek. Gdybym miał do dyspozycji kanał to poszło by może w dwa popołudnia, ale nie mam i w 2-3 dni nie zarobię tych co najmniej 1000zł - 1500zł, więc trzeba się przebrać na roboczo i poszedł w ruch podnośnik kobyłki, szczotki... Dobrze jest zdjąć cały wydech i przy okazji odnowić (srebrna farba na temperaturę), jeszcze zderzak tylny (to tylko kilka spinek) ale za to dobry dostęp do osłon tłumików - je też należy odkręcić, plastikowe osłony podwozia (po 2 na stronę) - to kilka spinek i po 3 śrubki, oraz osłony rury. Ja dodatkowo zdjąłem dyfer bo wyglądał strasznie (żeliwny korpus szybko rudzieje) i łatwo się go demontuje ( 4 duże śruby i 4 małe śrubki wału, półosie wystarczy podważyć łyżką lub wielkim śrubokrętem przy dyfrze i wyjdą z kliknięciem z korpusu). Wiem że nie jest to konieczne do konserwacji, ale musiałem się dostać do elementów układu paliwowego (bo przekładam silnik z diesla na benzynę). Przygotowanie do konserwacji podwozia czy nadkoli nie jest trudne, tylko trzeba się pogimnastykować i dobrze "upieprzyć" (konieczna jest maseczka i okulary, zwłaszcza jak robi się to szczotką na wiertarce - ale daje dobry efekt- jak trzeba to do gołej blachy i dla tego potrzebny podkład. Dobrze jest się wspomóc małym przecinakiem, bo nieraz rdzę trzeba dosłownie odkuć. Jak sam sobie zrobię, to wiem że będzie dobrze, pańszczyzny sobie nie odwalę i na dłużej konserwacja zabezpieczy podwozie. Plastikowe progi legaś ma na spinkach więc zdjąć je łatwo i wtedy blaszane łatwo wyczyścić i pomalować. Z pewnością kilka spinek trzeba będzie kupić nowe, bo nie wszystkie się "poddają" (ja mam zapasowe od dawcy silnika), ale to i tak kilka, może kilkanaście zł. Zamiast "bawić" się sprey-ami można by kupić pistolet do konserwacji i już sprawdziłem - kosztuje około 120 zł z 3 puszkami konserwacji (przynajmniej został by mi) ale to już po fakcie. A przy okazji, po zdjęciu zderzaków, a dokładnie aluminiowych belek pod nimi- trzeba oczyścić zabezpieczyć/odmalować blaszane dystanse, bo w miejscu styku stalowych śrub - aluminium utlenia się (zachodzi reakcja elektrochemiczna) i wygląda to jak by kwas się tam wylał!!!. Zdjęć po konserwacji chyba nie ma sensu wklejać, bo były by podobne jak wyżej, ale z efektu jestem zadowolony, tym bardziej, że zrobiłem to sam i za niewielkie pieniądze. Edytowane 11 Kwietnia 2020 przez Mirek 67 poprawa literówki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 Tez zainteresowała mnie konserwacja woskiem przez firmę Krown, ktoś się pochwali efektami i trwałością powłoki , nie bardzo mi się podoba zapach smoły po zabezpieczeniu bitumicznym. Firma Krown się reklamuje jako usługa 3 godzinna, możliwe to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 Godzinę temu, radiolog napisał: Tez zainteresowała mnie konserwacja woskiem przez firmę Krown, ktoś się pochwali efektami i trwałością powłoki , nie bardzo mi się podoba zapach smoły po zabezpieczeniu bitumicznym. Firma Krown się reklamuje jako usługa 3 godzinna, możliwe to? Możliwe, zamalują cały syf jakimś lepiszczem i gotowe. Na zdjęciach będzie bardzo ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 2 godziny temu, olej napisał: Możliwe, zamalują cały syf jakimś lepiszczem i gotowe. Na zdjęciach będzie bardzo ładnie. Bardziej mi chodzi o opinię tych co skorzystali, gdybać mogę sobie sam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 (edytowane) 3 godziny temu, radiolog napisał: Tez zainteresowała mnie konserwacja woskiem przez firmę Krown, ktoś się pochwali efektami i trwałością powłoki , nie bardzo mi się podoba zapach smoły po zabezpieczeniu bitumicznym. Firma Krown się reklamuje jako usługa 3 godzinna, możliwe to? Sąsiad konserwował tam W124, jest zadowolony, faktycznie było szybko z tym, że to wymaga częstego powtarzania jak dla mnie zbyt. Dlatego u siebie mam zakonserwowane Raptorem, nic nie śmierdzi, w aucie jest ciszej (od drogi) i takie rozwiązanie też polecam. Cenowo płaciłem równe 1,5k za Legacy IV w "wagonie". Edytowane 26 Maja 2020 przez kamul 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 3 godziny temu, kamul napisał: Sąsiad konserwował tam W124, jest zadowolony, faktycznie było szybko z tym, że to wymaga częstego powtarzania jak dla mnie zbyt. Dlatego u siebie mam zakonserwowane Raptorem, nic nie śmierdzi, w aucie jest ciszej (od drogi) i takie rozwiązanie też polecam. Cenowo płaciłem równe 1,5k za Legacy IV w "wagonie". czym byś nie pomalował to najpierw trzeba mechanicznie usunąć rdzę i zakonserwować podkładami antykorozyjnymi. w 3 godziny tego nie zrobisz. To takie tylko picowanie dla efektu, a pod spodem wesoło ruda sobie żre blaszki. Pod raptora też daje się podkład, na blachę nie można tego kłaść, tym bardziej na rdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 12 minut temu, olej napisał: czym byś nie pomalował to najpierw trzeba mechanicznie usunąć rdzę i zakonserwować podkładami antykorozyjnymi. w 3 godziny tego nie zrobisz. To takie tylko picowanie dla efektu, a pod spodem wesoło ruda sobie żre blaszki. Pod raptora też daje się podkład, na blachę nie można tego kłaść, tym bardziej na rdzę. 6 miesięczne auto to rudej raczej jeszcze nie ma hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 (edytowane) 27 minut temu, olej napisał: czym byś nie pomalował to najpierw trzeba mechanicznie usunąć rdzę i zakonserwować podkładami antykorozyjnymi. w 3 godziny tego nie zrobisz. To takie tylko picowanie dla efektu, a pod spodem wesoło ruda sobie żre blaszki. Pod raptora też daje się podkład, na blachę nie można tego kłaść, tym bardziej na rdzę. Fakt faktem u mnie trwało to 3 dni a nie 3h. Przy czym rudej prawie nie było. Ale samo czyszczenie, schnięcie i nakładanie trochę zajmowało. Edytowane 26 Maja 2020 przez kamul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 jeśli jest powierzchnia na której została rdza to woski są lepsze w znaczącym stopniu spowalniają korozję, są twarde woski do nanoszenia na podwozie. Masy bitumiczne i inne są odporniejsze mechanicznie jednak źle oczyszczona powierzchnia pod taką konserwacją może zacząć szybciej korodować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Bardzo ciekawie to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 15 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2020 No to jestem po , bardzo czysto zrobione i tylko lekki zapach woskowy , poerwszy dzień i trochę kapie nadmiar środka , trzeba uważać na kostkę i granit, na resztę może kapać. Całość procedury 4 godziny, na pewno wróżę na rok, ale wtedy tylko podwozie, bez profili. Oczywiście dało się wykorzystać otwory technologiczne, bez wiercenia dodatkowych. Mam dla chętnego kupon- zniżkę 100 zł na konserwacje całego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hardcor Opublikowano 20 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2020 W dniu 2.04.2018 o 08:36, Gacu Gac napisał: W Lublinie za tożsamy zakres prac zapłaciłem 900 pln w zakladzie specjalizujacym sie w temacie. Możesz podać co to za zakład i jak się trzyma konserwa po 2 latach? Jesteś zadowolony z usługi? Forka muszę zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacu Gac Opublikowano 23 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2020 Poszło PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bokser Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Możesz podać co to za zakład i jak się trzyma konserwa po 2 latach? Jesteś zadowolony z usługi? Forka muszę zrobić.Hej, możesz podać namiar na priva? Potrzebuje zabezpieczyć obk.Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yak Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 W dniu 15.06.2020 o 17:06, radiolog napisał: No to jestem po , bardzo czysto zrobione i tylko lekki zapach woskowy , poerwszy dzień i trochę kapie nadmiar środka , trzeba uważać na kostkę i granit, na resztę może kapać. Całość procedury 4 godziny, na pewno wróżę na rok, ale wtedy tylko podwozie, bez profili. Oczywiście dało się wykorzystać otwory technologiczne, bez wiercenia dodatkowych. Mam dla chętnego kupon- zniżkę 100 zł na konserwacje całego auta Robiłeś w Sączu czy jest może jakaś filia bliżej Krakowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 3 godziny temu, yak napisał: Robiłeś w Sączu czy jest może jakaś filia bliżej Krakowa? W Sączu, ale ponoć miały powstać franczyzy w Krakowie. W przyszłym roku jadę na odnowienie, jedyne co odpuszczę to woskowanie komory silnika 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan 5557 Opublikowano 1 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2020 (edytowane) Tak nie chce was denerwować, wiem, że warsztaty muszą zarabiać itd. Powiem tak przez kilkanaście lat praktyki i obserwacji efektów: najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze i zarazem najtańsze. Przerabiałem już baranki oczywiście kryte lakierem, bitexy, bitgumy, tzw Masy uszczelniające typu np APP U210, i szczerze powiedziawszy to najskuteczniejszy jest wosk do podwozi, zgadza się że to należy powtarzać raz na rok-2 lata,ale jednym opakowaniem zrobicie całe podwozie a jeśli chcecie na grubo to kupcie dwa . Koszt jednego opakowania wosku to 30-50zł. Jeśli nie macie sprężarki , pistoletu i kawałka podnośnika lub kanału to wiadomo trzeba zlecić usługę....sądzę że 200 zł to chyba max.. przecież to trwa maksymalnie godzinę. Prywatnie ja np nigdy nie zabezpieczam zawieszenia lubię jak jest suche co najwyżej pryskam połączenia gwintowe...ale to akurat kwestia gustu Edytowane 1 Listopada 2020 przez Szczepan 5557 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się