Jump to content

Szczepan 5557

Nowy
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutralny

About Szczepan 5557

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Pow. Łukowski
  • Auto
    Subaru Legacy V 2,5 manual

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeżeli P420 występuje samoistnie i nie współtowarzyszy mu inny błąd to najczęściej są tylko dwie możliwości: nieszczelność między kolektorem wydechowym a katalizatorem lub uszkodzony katalizator ( mógł stracić swoje właściwości katalityczne lub uszkodzić się mechanicznie.
  2. Otóż to. My z kolei mamy przeświadczenie, że szkoda całkowita oznacza zmiętolenie auta w trudno rozpoznawalną kostkę. Tym czasem import takich aut i to na tym poziomie cenowym czyli 15-30tys jest totalnie nieopłacalny gdyż u nas koszty robocizny też są już wysokie. Dlatego uważam , że kupując auto trzeba się kierować przede wszystkim stanem technicznym podczas oględzin a nie papierami historiami( w końcu jeździ się autem a nie wydrukami z serwisu czy książką serwisową);)
  3. Tarcze wziąłem z zegara który kupiłem na części, oczywiście ważne żeby prędkość max. i obroty się zgadzały co w moim przypadku dyskwalifikowało licznik od diesela. Konkretnie kupiłem licznik od otutbacka też 2,5. To co radzę to kupić właśnie licznik europejski od wersji silnikowej adekwatnej do twojej , wymontować z auta swój i odesłać obydwa do kolegi "bombelllooo" on resztę ogarnie, nie radzę rozbierać samemu bo ja mimo , że ileś tam razy grzebałem przy zegarach też wpadłem w pułapkę i uszkodziłem silniczki które trzeba było wymienić. Niestety innej drogi nie ma...ale ważne , że w ogóle jak
  4. A w czym problem? Chodzi o to żeby nie było z USA? Moim zdaniem to bez znaczenia, historia auta bynajmniej dla mnie jest też bez znaczenia. Ważne jest bowiem jaki jest stan obecny auta. Historia w dokumentach często niewiele mówi o samochodzie. Mój przykład: zakupiłem auto , które w Stanach było przeznaczone do kasacji( szkoda całkowita) - w rzeczywistości ta szkoda całkowita polegała na rozbitym grillu i uszkodzonych chłodnicach.Blacharsko: auto wyglądało na malowane z tyłu, pierwsza myśl: kiedyś dostało mocno w tył: w rzeczywistości lakierowane były tylne błotniki że względu na typową dla Ja
  5. Mogą zacinać się zaworki na pompie wspomagania.
  6. Ten błąd zapisuje się jako jeden czy wyskakuje z jakimś innym?
  7. No i dodam że wolnossący 2,5 do zwykłej cywilnej jazdy jest aż zanatto, motor ten ma duży moment, auta nie są specjalnie ciężkie co skutkuje tym , że te auta naprawdę miło się zbierają
  8. Szczerze mówiąc miałem podobny dylemat, ja kupiłem legacy v co prawda ale 2,5 gdyż wolę wymienić uszczelki głowic niż naprawiać wypalone zawory gdzie i tak z automatu uszczelki głowic są do wymiany...a do tego jeszcze koszty naprawy zaworów. ( Nie oszukujemy się mało kto rzetelnie serwisuje auto i w ciemno twierdzę że połowa silników jeździ na podpartych zaworach.) Dla wielu użytkowników aut nie tylko Subaru oczywista jest wymiana oleju i klocków hamulcowych i opon niestety :świece, rozrząd, płyn hamulcowy, regulacja zaworów to już kosmos.
  9. Jeśli wszystkie czynności związane z wymianą układu zapłonowego wykonano należycie, auto nie gubi masy ( co było by dziwne że tylko na jednym cyl. Więc raczej odpada) to pozostaje ściągać głowicę bo raczej nieszczelny zawór się szykuje. Ps. Nieszczelny zawór oczywiście , że może doprowadzać do uszkodzenia kolejnych świec. Ostatnio miałem taki przypadek w tributte 2,0 tam wypalony zawór doprowadzał do pękania izolatora na świecy( w sumie poświęciłem trzy nowe świecy by się przekonać). Dobrze byłoby zbadać ciśnienie sprężenia z i bez oleju najlepiej na ciepłym silniku.
  10. Jeżeli wciskasz pedał sprzęgła odciąrzasz jednocześnie wałek sprzęgłowy skrzyni biegów. Nic tu ciekawego nie powiem albo coś na układzie sprzęgła albo łożysko wałka sprzęgłowego( częsta przypadłość np.francuskich skrzyń montowanych w carismach/ Volvo S40). Z perspektywy mechanika muszę powiedzieć , że bez rozbiórki to wróżenie z fusów. Jednocześnie pocieszę: jakiś czas temu montowałem nowe sprzęgło do Citroena Xary Picasso objawy są podobne auto służy u mnie w domu zatem stwierdziłem , że póki nic się nie roz...to nie będę tego rozbierał. Auto przejeździło rok nic się cudownie nie naprawiło al
  11. Na zakończenie tematu: tarcze w zegarach wymienione na euro, kolega " bombelllooo" ogarnął oprogramowanie zegarów , wszystko jest teraz europejskie, bez śladu amerykanizacji. No i odradzam samodzielne dłubanie bo nawet przy odrobinie doświadczenia w grzebaniu przy zegarach można coś popitolić czego ja nie uniknąłem jak się okazało.
  12. ..i jeszcze mała ciekawostka: orginalny licznik amerykański tyle że z wylutowaną kością eeprom wyświetla na wyświetlaczu centralnym celsjusze L/100?????. Bez tej kości oczywiście nie wyświetla przebiegu bo go nie widzi.
  13. Doszedłem do podobnych wniosków na piechotę, podmieniając kości eeprom w licznikach. Na chwilę obecną zrobiłem coś na kształt hybrydy. Licznik: układ scalony został orginalny wraz z kością eeprom, tarcze natomiast wymieniłem bo nie lubię podwójnej skali. Zegary są ok. Przebieg dalej jest w milach, wyświetlacz środkowy też wyświetla wartości US. Cały problem. tkwi w zapisie pamięci eeprom. Tutaj już nie ogarnę i chętnie zlecił bym komuś usługę...kolego daj na siebie namiar.
  14. Póki co jest tak ...kluczem okazują się zegary od europejczyka. Pozostaje ogarnąć immo ale tu już jestem za krótki dzwoniłem do specjalisty w dziedzinie...ma się zorientować czy idzie to zrobić.
  15. Brunox nie jest najgorszy ..to nie tak, chodzi o to,że zauważyłem, że brunox słabo penetruje materiał. I tak: jeśli mamy tylko nalot, jeśli bardzo dobrze wyczyściliśmy obrabiany materiał to brunox sobie poradzi. Forch na tą zaletę, że bardzo mocno penetruje i wsiąka w rdzawe miejsca wiążąc je . Sanki to pół biedy poszycia samochodowe są o tyle przerąbane , że czasami nie da się zabezpieczyć odpowiednio blachy od wewnątrz i wtedy to nawet forch nie pomoże bo ci z tego, że z zewnątrz wszystko ładnie i należycie zrobimy jak od środka ruda wcina auto.
×
×
  • Create New...