Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, subleo napisał:

 

Jesteś chlubnym wyjątkiem. Jak patrzę czasami co wyprawiają "blondynki" /w sensie stanu umysłu, nie koloru włosów ;)/ za kierownicą (makijaż etc.) to wnioskuję, że gdyby posiadały aktywny tempomat to nadzoru żadnego by nie było.

 

Z chęcią natomiast zobaczyłby wyniki badań czasu reakcji kierowcy, który prowadzi samochód bez aktywnego tempomatu oraz tego, który taki tempomat nadzoruje.

Ale z drugiej strony tak tez kiedys było w lotnictwie.Im wiecej latał człowiek tym wiecej było wypadków.W tej chwili samoloty startują , lecą i ładują same a jak zdarzają sie katastrofy to dla tego ze sa zle konfigurowe przez pilota.

Ja jestem nadal przeciwny pojazda autonomicznym ale mysle ze na drogach było by duzo mniej wypadków jak wy wiecej aut miało aktywny tempomat i z niego kazystali.A kto jest nie uważny za kierownica i tak bedzie czy auto bedzie jechać samo czy nie nie bo to nie siedzi w niedoskonałości maszyny tylko w umyśle kierowcy a to zmienic sie moze tylko po fakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analogia do lotnictwa niezbyt trafiona. Tam katastrofy zdarzały się częściej bo sprzęt był bardziej zawodny, a teraz zdarzają się zazwyczaj dlatego ze piloci „oduczają” się latac bo wszystko za nich robi komp i jak już przyjdzie „W” bo zawiedzie automatyka to nie maja nawyków żeby wyjść z sytuacji manualnie. To tak w dużym uproszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, QbaqBA napisał:

Analogia do lotnictwa niezbyt trafiona. Tam katastrofy zdarzały się częściej bo sprzęt był bardziej zawodny, a teraz zdarzają się zazwyczaj dlatego ze piloci „oduczają” się latac bo wszystko za nich robi komp i jak już przyjdzie „W” bo zawiedzie automatyka to nie maja nawyków żeby wyjść z sytuacji manualnie. To tak w dużym uproszczeniu.

 

poza tym żeby nie było "kolizji" 2 samolotów tak naprawdę decyduje człowiek w wieży kontroli lotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, QbaqBA napisał:

Analogia do lotnictwa niezbyt trafiona. Tam katastrofy zdarzały się częściej bo sprzęt był bardziej zawodny, a teraz zdarzają się zazwyczaj dlatego ze piloci „oduczają” się latac bo wszystko za nich robi komp i jak już przyjdzie „W” bo zawiedzie automatyka to nie maja nawyków żeby wyjść z sytuacji manualnie. To tak w dużym uproszczeniu.

No moze masz racje aczkolwiek adaptacyjny tempomat nie wyłącza cie całkowicie jak robi to autopilot w samolocie.Mysisz tak samo byc włączony w to co sie dzieje z ta różnica ze auto samo utrzymuje minimalna ( bezpieczna ) zadana odległość do poprzedzającego auta co powoduje ze nie siedzisz komuś na D.... a auto wychamuje awaryjnie jezeli cos sie stanie ( oczywiscie teoretycznie ) lub jezeli sie zagapisz.Dla mnie juz samo to poprawia znacząco bezpieczeństwo na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca w wieży i nie do końca ma na to pełen wpływ ale na potrzeby tego wątku niech tak zostanie ;)

 

Turdzi ja się zgadzam ze systemy są pomocne, wpływają na bezpieczeństwo i nie neguje sensu ich istnienia, tylko jak już tu wspomniano - żeby nie wyłączać przy tym tego najważniejszego systemu, spod czaszki.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2018 o 18:39, turdziGT napisał:

Napisz coś więcej :)

Pierwsze co się rzuca w oczy to niska masa , ta wersja limitowana ciut powyżej 1000kg , zaskakująco dobra trakcja , silnik z tyłu , napęd na tył , zbiornik paliwa z przodu i jest super rozkład masy . Fajnie hamuje , fajny dzwięk , super skręca , genialne fotele Sabelta ! choć razi mnie jedna rzecz . Za dużo w nim renault w sensie manetki, sterowanie radiem pamietający czasy lata 90 , przełączniki wycieraczek i kierunkowskazów, dziwny jest brak schowka przed pasażerem . No i cena zaczynająca się od 235 000 . Ta wersja limitowana 280K :(

Ale jako trzecie , czwarte auto w domu , super , szczególnie na fajne górskie drogi .

W dniu 15.11.2018 o 17:42, subleo napisał:

 

Jesteś chlubnym wyjątkiem. Jak patrzę czasami co wyprawiają "blondynki" /w sensie stanu umysłu, nie koloru włosów ;)/ za kierownicą (makijaż etc.) to wnioskuję, że gdyby posiadały aktywny tempomat to nadzoru żadnego by nie było.

 

Z chęcią natomiast zobaczyłby wyniki badań czasu reakcji kierowcy, który prowadzi samochód bez aktywnego tempomatu oraz tego, który taki tempomat nadzoruje. 

Po prawie dwóch latach jeżdzenia i 33 tys. przebiegu , wczoraj po raz pierwszy system uratował mnie przed kolizją , jechałem z lotniska do domu , po całym dniu podróży , zmęczony , dojezdzając do domu zagapiłem się obserwując po prawej stronie nowy obiekt Wiśniowskiego na wjeździe do Nowego Sącza , jadąc może 50-60 km/h , mając odpowidnią odległość , kilka aut wcześniej ktoś zaczął skręcać , ja tego nie zauważyłem , będąc niestety skupionym na oglądaniu zamiast na sytuacji na drodze , nagle sygnał bib, czerwone kontrolki działania systemu , abs sie włączył , automatycznie też po zadziałaniu systemu  odruchowo hamulec w 100% i uff, wyhamowałem , sorry auto wyhamowało !!! , na 100% jestem pewien że byłby dzwon, kolizja i kłopoty a przede wszystkim żal . Doceniam to rozwiązanie że działa , może czasem bezsensownie , ale ogólnie wielki plus !

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2018 o 11:23, matros1 napisał:

A w temacie aktywnych/adaptacyjnych świateł

 

Gorzej z pieszymi jak w taką latarnie rąbnie , ale fakt MEM , klasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, radekk napisał:

czyli do kiedy? z kiedy ten materiał, bo nie wiem czy czasem już coś się nie zmieniło

Zmieniło się, Skoda będzie robić Passerati więc mamy nowego króla. Jak cztery kółka będą robione w Mlada Boleslav to może TVN Turbo zrobi nowy program o najlepszym aucie w trzecim milenium ;)

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli tak ma wygladac elektryczna przyszlosc Audi Sport nie mam nic przeciwko :) 

 

https://www.carscoops.com/2018/11/audi-e-tron-gt-concept-looks-like-sizzling-a7-sportback-new-images/

 

d55f31bb-audi-e-tron-gt-concept-1.thumb.jpg.c8aca7b24c4c8a9cf641525c2021dc30.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Q37 napisał:

Tutaj opinia gościa o tym jak m2 klepie rs3.

 

A jakie ten Pan ma doświadczenie torowe, że tak zapytam? Dla mnie auta z kategorii M, AMG, RS czy też supercars wiarygodnie mogą ocenić tylko kierowcy, którzy jeździli i to niemało na torze. Bo zwykły "cywil" na drodze publicznej to może z 50% możliwości auta wykorzysta, na torze może ciut więcej.

 

A ten Pan na publicznej drodze ciśnie na prostej z wyciągniętym jęzorem. Jakoś mnie to nie przekonuje :coffee: :excl:

 

Osobiście wolę posłuchać osób, które rzeczywiście mają doświadczenie stricte ze sportowymi autami a także w rajdach i wyścigach samochowych np. Henry'ego.

 

Tak na marginesie, jesteśmy naprawdę bogatym krajem skoro w Polsce nowy model 911S (generacja 992) kosztuje 595 tys. PLN a w Wielkiej Brytanii 448 tys. PLN (93 tys. GBP).

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez subleo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, subleo napisał:

A ten Pan na publicznej drodze ciśnie na prostej z wyciągniętym jęzorem. Jakoś mnie to nie przekonuje :coffee: :excl:

 

To i tak lepiej niż Rafał Jemielita gdy w puchowej kurtce i zimowych rękawiczkach udaje znawcę aut. Najdziwniejsze, że często robi to na torze i jeździ na czas tak ubrany

Masakra :th_dash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2018 o 13:24, Q37 napisał:

Tutaj opinia gościa o tym jak m2 klepie rs3.Też tak uważam.

 

Jakaś nieudolna próba naśladowania Matta Faraht ? :facepalm::mrgreen: temu Pani raczej podziekujemy.........

 

Ale co do M2 competition to absolutnie sie zgadzam i pojde nawet dale ze jest lepsze niz samo M3 i M4 jezeli wogle to nie jest najlepsza M'ka w tej chwili.

W dniu 29.11.2018 o 13:48, subleo napisał:

 

 

Osobiście wolę posłuchać osób, które rzeczywiście mają doświadczenie stricte ze sportowymi autami a także w rajdach i wyścigach samochowych np. Henry'ego.

 

Tak na marginesie, jesteśmy naprawdę bogatym krajem skoro w Polsce nowy model 911S (generacja 992) kosztuje 595 tys. PLN a w Wielkiej Brytanii 448 tys. PLN (93 tys. GBP).

 

 

 

 

 

 

 

 

Henry to klasa sama w sobie ogolnie dziennikarstwo motoryzacyjne na wyspach to na prawde bardzo wysoki poziom jezeli nawet nie wyznacznik.

 

Odnosnie 992 to niestety mnie zgubili w ze wzgledow na design.Co oni zrobili z tym tylem? Wyglada to pokracznie.....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Paweł_P napisał:

 

Durna moda na listwy przez cały tył...

W przypadku 911 listwa przez cały tył ma dość długą historię, choć fakt, można to zrobić ładniej lub brzydziej. W przypadku starszych modeli wyglądało to świetnie. Chyba ze względu na to, że ta listwa była jednocześnie "zwieńczeniem" dupki;)

Edytowane przez Giechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...