Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Też myślałem o RF-ie jako o bardziej uniwersalnym do codziennej jazdy ale w salonie była tylko taka dostępna "od ręki".

Z twardym dachem trzeba też dobrze się przymierzyć - osoby > 180cm wzrostu mogą mieć problem.

Poważniejsze modyfikacje planuję niestety dopiero za 2 lata. Wcześniej ewentualnie tylko wydech końcowy i drobiazgi (stabilizatory, stalowy oplot,...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2023 o 22:53, turdziGT napisał(a):

Ok mój zaprzyjszniony brand manager mnie odpisał i wytłumaczył.  To jest Performance tylko u nas nie byl konfigurowany tak jak na innych rynkach. Nasza wersja byla konfigurowana podobnie jak w UK czyli bez ceramiki to była jako opcja. A bez ceramiki nie ma z kolei limitera 305 km/h bo ten limiter idze tylko w kombinacji z ceramika. 

W każdym razie fajnie auto ale w środku czuje sie juz trochę powiew starości zwłaszcza multimedia. C7 to 2011 rok wiec jak by nie było 12 lat.

 

Nie znacie się z tymi multimediami :P wystarczy popatrzeć, jaki jest w tym momencie popyt na Technicsa lub Sony ES na aukcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2023 o 09:56, filester napisał(a):

Były jakieś wadliwe 2.0 ? Nie zgłębiałem mocno tematu a zastanawiam się nad takim w wersji targa.

Nie historia polegala na tym ze Mazda orginalnie zakladala ten samochod z silnikiem 1,5L i do tego silnika poszly srodki na jego rozwoj. On ma inne tloki inne wlaki i mnostwo  innych rzeczy ulepszonych w stosunku do bazy z ktorej sie wywodzi. Ale no ktos stwierdzil ze ten silnik nie nadaje sie na rynki amerykanskie bo ma za mala pojemnosc i za malo Nm i Mazda w ostatniej chwili dolazyla do gamy silnik 2.0 ktory powerdowal tu ze zwyklej Mazdy 3 bo juz nie miala budzetu na jego rozwoj.  Jezli ktos kiedys jezdzil wesja 1,5 i 2,0 przed 2019 to pewnie zauwazyl ze 1,5 kreci sie o wiele wyzej i ma wiecej charakteru niz teoretycznie mozniejsze 2.0 

 

No ale uplynelo pare lat Mx5 okazala sie sukcesem i dzial rozwoju dostal budzet na kuracje wzmacniajaca 2.0 taka sama jaka dostal wczesnij silnik 1.5. Effekt jest taki ze 24KM wiecej nie mowi calej historii bo 2.0 przed 2019 i po to kompletnie dwa rozne auta. Ta z poprawiomym silnikiem to tak na prawde takie S2000 naszych czasow z tym wyjatkiem ze silnik ciagnie tez z niskich obrotow wiec jezli ktos rozwaza MX5 to tylko post 2019.

Edytowane przez turdziGT
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To M3 na pewno nie ma podawanej przez producenta mocy jeżeli wrzuca sie 250 kg balastu do auta ważącego na starcie ponad 120 kg więcej i nadal jest szybsze. 

Ten silnik ma lekko 540 - 550 wyjeżdżając z fabryki co zresztą potwierdzają wyniki z hamowni. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że większe wow robiłoby jednak podanie większej mocy na papierze. Dominację też pokazywałoby bardziej.

Nie jest to pierwszy raz, gdy w specyfikacji podają bezpieczne wartości. O ile pamiętam, F80 deklarowaną moc miało na kołach. Obecne M5 też jest chyba lekko niedoszacowane.

„Oszukiwanie” w tę stronę to raczej na plus dla klienta.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale tak na prawde to ty za to placisz. M3 w tej chwili jest o wiele drozsze niz RS4 czy choc by nawet C63 wiec cenowo i mocowo to tak jak by porownawac M3 z M340i.  Tak na prawde wpalowali sie w nisze w ktorej nie ma konkurencji bo RS4 ani cenowo ani mocowo nie jest w tej chwili konkurencja a z kolei M3 Touring jest sporo mniejsze niz RS6 czy E63S mimo ze kosztuje tyle samo. 

Ja zdecywowanie wolamen ten stary rozklad sil. Audi dla tego kto potrzebuje AWD , M3 dla driftera a AMG to byl po prostu muscle car a w tej chwili zaden z tych samochodow nie wie czym chce byc i chce robic wszystko na raz.  Jedno jest tylko pewne ze jezli chcesz miec dobra trakcje w zimie to nadal naped Audi jest do tego najlepszy. O mercedesie z tymi pateriami kosztem bagaznika to wogle mozna zapomniec. 

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, turdziGT napisał(a):

No niby tak ale tak na prawde to ty za to placisz. M3 w tej chwili jest o wiele drozsze niz RS4 czy choc by nawet C63 wiec cenowo i mocowo to tak jak by porownawac M3 z M340i.  Tak na prawde wpalowali sie w nisze w ktorej nie ma konkurencji bo RS4 ani cenowo ani mocowo nie jest w tej chwili konkurencja a z kolei M3 Touring jest sporo mniejsze niz RS6 czy E63S mimo ze kosztuje tyle samo. 

Ja zdecywowanie wolamen ten stary rozklad sil. Audi dla tego kto potrzebuje AWD , M3 dla driftera a AMG to byl po prostu muscle car a w tej chwili zaden z tych samochodow nie wie czym chce byc i chce robic wszystko na raz.  Jedno jest tylko pewne ze jezli chcesz miec dobra trakcje w zimie to nadal naped Audi jest do tego najlepszy. O mercedesie z tymi pateriami kosztem bagaznika to wogle mozna zapomniec. 

Faktycznie jest o wiele droższe? Podejrzewam, że nowe c63 z tą całą technologia tańsze nie będzie, no i BMW daje u nas większe rabaty na ogół niż Mercedes, a wspomnianie RS6 jest w podstawie o 140k droższe niż m3 touring, RS4 jedynie 40k tańsze oferując jednak znacznie mniej jako model który jest już z 6 lat na rynku. 

Edytowane przez viggen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2023 o 18:57, turdziGT napisał(a):

Nie historia polegala na tym ze Mazda orginalnie zakladala ten samochod z silnikiem 1,5L i do tego silnika poszly srodki na jego rozwoj. On ma inne tloki inne wlaki i mnostwo  innych rzeczy ulepszonych w stosunku do bazy z ktorej sie wywodzi. Ale no ktos stwierdzil ze ten silnik nie nadaje sie na rynki amerykanskie bo ma za mala pojemnosc i za malo Nm i Mazda w ostatniej chwili dolazyla do gamy silnik 2.0 ktory powerdowal tu ze zwyklej Mazdy 3 bo juz nie miala budzetu na jego rozwoj.  Jezli ktos kiedys jezdzil wesja 1,5 i 2,0 przed 2019 to pewnie zauwazyl ze 1,5 kreci sie o wiele wyzej i ma wiecej charakteru niz teoretycznie mozniejsze 2.0 

 

No ale uplynelo pare lat Mx5 okazala sie sukcesem i dzial rozwoju dostal budzet na kuracje wzmacniajaca 2.0 taka sama jaka dostal wczesnij silnik 1.5. Effekt jest taki ze 24KM wiecej nie mowi calej historii bo 2.0 przed 2019 i po to kompletnie dwa rozne auta. Ta z poprawiomym silnikiem to tak na prawde takie S2000 naszych czasow z tym wyjatkiem ze silnik ciagnie tez z niskich obrotow wiec jezli ktos rozwaza MX5 to tylko post 2019.

Objeździlem mx od NA, po NC, włącznie z NB Turbo seryjne. Każda, absolutnie każda, bez względu na silnik i moc daje masę frajdy z jazdy. Na ND 2,0 polift sie szykowałem, ten podrasowany 2,0 jest znakomity, ale jakos ceny mnie zniechęcały. Tak skutecznie, ze zagościł pod dachem Boxster 3,2, za znacznie mniejszą kwotę niż Mazda. Muszę kiedyś z taka nowa MX porównać na torze. Boxster sporo cięższy, technologia z początku wieku, ale wydaje sie znakomicie prowadzić. I zawsze to boxer. :) w klimacie forum.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Tsunetomo napisał(a):

Objeździlem mx od NA, po NC, włącznie z NB Turbo seryjne. Każda, absolutnie każda, bez względu na silnik i moc daje masę frajdy z jazdy. Na ND 2,0 polift sie szykowałem, ten podrasowany 2,0 jest znakomity, ale jakos ceny mnie zniechęcały. Tak skutecznie, ze zagościł pod dachem Boxster 3,2, za znacznie mniejszą kwotę niż Mazda. Muszę kiedyś z taka nowa MX porównać na torze. Boxster sporo cięższy, technologia z początku wieku, ale wydaje sie znakomicie prowadzić. I zawsze to boxer. :) w klimacie forum.

 

Porsche tańsze od Mazdy...co sie dzieje z tym światem.

A NB wersją NR-A, śmigałeś? :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Neutrino33 napisał(a):

 

Porsche tańsze od Mazdy...co sie dzieje z tym światem.

A NB wersją NR-A, śmigałeś? :faja:

No niestety… Boxster 3,2, z pełna historia za ułamek ceny nowego ND… nie mogłem przejść obojętnie ;) Nie, tylko Speedmiatą. To seryjne turbo wstawało około 3,2k obrotów i dawało takiego kopa, ze auto było dość nieprzewidywalne. Ale to chyba jeden z niewielu samochodów którego sprzedaży żałuje, jak dzis widzę po ile chodzą zadbane sztuki. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał(a):

No niestety… Boxster 3,2, z pełna historia za ułamek ceny nowego ND… nie mogłem przejść obojętnie ;) Nie, tylko Speedmiatą. To seryjne turbo wstawało około 3,2k obrotów i dawało takiego kopa, ze auto było dość nieprzewidywalne. Ale to chyba jeden z niewielu samochodów którego sprzedaży żałuje, jak dzis widzę po ile chodzą zadbane sztuki. 

 

Niesmigałem nigdy Speed-em ale takim NR-A z silnikiem 1.6 i reszta jak w 1.8 plus poliuretany fabrycznie wszędzie, plus Bilstein-y też z fabryki. Pomogłem koledze sprowadzić toto z Japonii. Fajniejsze na wąskich, krętych drogach niż Honda S2000. Jeżdziłem też taką elegancką wersją NB, 1.8 160KM, kiera, gałka, ręczny w drewnie. Beżowe skóry, beżowy dach i głeboki granat lakieru. Przypominała stary brytyjski styl roadsterów.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Neutrino33 napisał(a):

 

Niesmigałem nigdy Speed-em ale takim NR-A z silnikiem 1.6 i reszta jak w 1.8 plus poliuretany fabrycznie wszędzie, plus Bilstein-y też z fabryki. Pomogłem koledze sprowadzić toto z Japonii. Fajniejsze na wąskich, krętych drogach niż Honda S2000. Jeżdziłem też taką elegancką wersją NB, 1.8 160KM, kiera, gałka, ręczny w drewnie. Beżowe skóry, beżowy dach i głeboki granat lakieru. Przypominała stary brytyjski styl roadsterów.

A były takie w kolorze British Racing Green… śliczne 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, chojny napisał(a):

Tyl petarda, przód trochę zbyt oszczędny w obłości

 

Dla mnie ok...bo bobra nie wstawili.

I co najważniejsze poprawili się po pierwowzorze, którem brakowało zgrabności.

 

BMW Z3 M Coupe - Best BMW M cars | Auto Express

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Adi napisał(a):

 

Dla mnie ok...bo bobra nie wstawili.

I co najważniejsze poprawili się po pierwowzorze, którem brakowało zgrabności.

 

BMW Z3 M Coupe - Best BMW M cars | Auto Express


 

No właśnie, tu jest przód jak trzeba! 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...