Nowicjusz Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 nie wiem jak te najnowsze BMW, ale sam mialem 5 bawarek (735i, 323i, 328i, 530i, 320i) i wszystkie angazowały w 100% kierowce w jazde i oferowały pełną informacje zwrotną z drogi. Uwielbialem nimi jeździć a sama marka byla mi bardzo bliska (nadal jest) ale po roku, dwóch korciło mnie do zmiany (stąd tyle modeli w domu) na inne, ale BMW. E miedzy czasie jeździłem autami premium konkurencji ale to nie bylo to - nie byłem kierowcą w aucie. Także albo Ty masz inny czynnik X albo dzisiejsze BMW nie dają aż takiej frajdy z jazdy jak kiedyś.Nie mam porównania z tym co bm-ki oferowały kiedyś. Poza epizodami z wypożyczalni nie miałem kontaktu z marką. Moje zastrzeżenia dotyczą głównie braku informacji zwrotnej od samochodu (może właśnie to stymuluje mnie do jazdy?). Podczas jazdy po suchym nie stanowi to problemu bo zakładam, że 'mogę wszystko' i wtedy prowadzenie daje sporo frajdy (lekka nadsterowność w zakrętach... ). Jednak na mokrej drodze nie mam już tej pewności siebie i fakt, że nadal nie mam 'feedbacku' od samochodu powoduje frustrację. Pamiętam za to słowa znajomego (szkolącego w zakresie techniki jazdy różne służby oraz... sprzedawców BMW), że w bm-kach frajda z jazdy zamienia się w sytuację niebezpieczną dość nagle przy dużej mocy i rwd? tak, bmw potrafi dupką zaskoczyć. Ale czym taki SAWD w obecnym FXT rozni się od XDRIVE? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 przy dużej mocy i rwd? tak, bmw potrafi dupką zaskoczyć. Ale czym taki SAWD w obecnym FXT rozni się od XDRIVE? permanentnie napędzana osią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 permanentnie napędzana osią ??? mialem e83 xdrive i naped byl 40/60 o ile niemcy nie klamia Wytaptane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 permanentnie napędzana osią ??? mialem e83 xdrive i naped byl 40/60 o ile niemcy nie klamia Wytaptane os tylna jest bezpośrednio połączona, "dopinany' sprzęgłem jest przód odwrotnie jak w Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 os tylna jest bezpośrednio połączona, "dopinany' sprzęgłem jest przód ok teraz jasne Wytaptane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Proszę o nie przeinaczanie: I tu rodzi się moje pytanie - co przemawia za kupnem Levorga. O ile Subaru na "wysokim" zawiasie są w swojej kategorii cenowej właściwie wyjątkowe - biorąc pod uwagę całokształt wraz z postrzeganiem marki, o tyle dla Levorga nie potrafię znaleźć decydujących o wyborze argumentów To jest ... dość ciekawe. Zawsze istnieją argumenty racjonalne, oraz emocjonalne. Co do tych pierwszych, to dla kierowców posiadających tzw. "kroplę benzyny we krwi" argumentem może być wykonanie łatwej próby - gwałtowna zmiana pasa ruchu przy powiedzmy 100 km/godz ( oczywiście w bezpiecznych warunkach !). Robiłem to w ramach testów na torze doświadczalnym z różnymi samochodami kombi. To jest argument. Innym może być coś wręcz banalnego ( przy używaniu służbowym ) - niższe opodatkowanie dochodów osobistych dla samochodów o pojemności silnika do 1.6 l. Kolejny, to bezpieczeństwo. 5 gwiazdek w Euro NCAP ( w/g najnowszej metody badania ); najlepsze wyniki dla systemu EyeSight ( przykład : http://moto.wp.pl/gid,18470157,img,18470236,page,7,title,Test-systemow-zapobiegajacych-zderzeniom,galeriazdjecie.html?ticaid=117b8f ); jedyna marka samochodów z seryjnym systemem ISR; Levorg teraz także ze szkoleniem SJS w cenie auta; o bezpieczeństwie pasywnym nie będę dodatkowo pisał, bo temat jest wystarczająco dobrze ( jak mniemam ) znany. Co do relacji cena / wartość ustępuj wielu markom masowym, lecz ma przewagę nad markami uznanymi za "prestiżowe" ( cokolwiek to ma oznaczać). Napęd - nawet wobec ( większości) marek stosujących podobne rozwiązania ma przewagę stałego napędu ( ważne w sytuacjach krytycznych ). Pewnie można by znaleźć więcej .... ale nie bardzo chce mi się wchodzić w szczegóły Emocjonalne - neutralność ( nie tylko ta na drodze, ale "jak jesteśmy postrzegani" ) - Subaru nie "klasyfikuje" nas do jakiejś konkretnej grupy społecznej. Nie jeździmy ani "masówką", ani nie szukamy prestiżu przez markę posiadanego samochodu ( bo nie mamy go jako osoby ?). Indywidualizm ( "Subaru ma tylko paru" to tylko ideowe podkreślenie tego aspektu ) Zlot Subaru ( w dalszym ciągu nie planujemy dopuszczenia innych marek ) Wyjątkowo mało właścicieli Subaru to przysłowiowe "buraki" ( aczkolwiek i tacy się zdarzają .... niestety ) No i w końcu : jedyne w sobie Forum Subaru Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 przy dużej mocy i rwd? tak, bmw potrafi dupką zaskoczyć. Ale czym taki SAWD w obecnym FXT rozni się od XDRIVE? Uuu, znowu grząski temat... Wszystko co piszę dotyczy posiadanego RWD! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieprz Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Levorgovi brakuje obiektywnych, mierzalnych cech, wyrozniajacych go w ktorejkolwiek kategorii. Nie ma tego czynnika dopieszczajacego ego, żeby można powiedzieć koledze czy sasiadowi, ile to ma koni albo jaki prześwit, ile od zera do setki, czy jeżeli ma to być to rodzinny, spokojny kombi , to o ile mniej pali od komkurencji i jak dużo wiecej od innych ma miejsca w środku. Chodzi o dane, ktorych nie zakwestionuje nawet laik, jak 240 koni w suvie za 150 tys (Forester XT) czy 20 cm przeswitu w podniesionym kombi typu Outback czy 22 cm i stały naped na 4 w kompakcie typu XV itp. Poza napędem na 4, próżno tego szukać. Pozostaje estetyka i odczucia. Co nie znaczy, że takie argumenty sa nieprawdziwe - ja np uważam, że Levorg, obok Mazdy 6 i Hyundaia i40 to najładniejszy kombi na rynku. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Levorgovi brakuje obiektywnych, mierzalnych cech Chodzi o dane, ktorych nie zakwestionuje nawet laik FHI nigdy nie robiło aut dla "laików". Jeżeli ktoś przejedzie się Levorgiem i np. i40 i nie widzi różnicy w bardzo szeroko rozumianym "prowadzeniu" nie powinien kupać Levorga bo szkoda kasy na takie auto. Hyundai i40 będzie zdecydowanie lepszy dla niego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Tak sobie myślę, że jak się pokończą gwarancje i trochę forków się rozsypie, to zaczniemy powoli obserwować swapy z XT do levorga. Zobaczycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 To chyba nie będzie takie proste. Nie wiem czy skrzynie są identyczne w obu, pewnie są inne wiązki, ECU itp. Kupa roboty i worek kasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 To chyba nie będzie takie proste. Nie wiem czy skrzynie są identyczne w obu, pewnie są inne wiązki, ECU itp. Kupa roboty i worek kasy. nie takie projekty The Forum już widziało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Subaru jest jak klocki LEGO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Subaru jest jak klocki LEGO znaczy się, że stworzone dla dzieci a bawią się nimi dorośli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Subaru jest jak klocki LEGO znaczy się, że stworzone dla dzieci a bawią się nimi dorośli? A nie jest tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Subaru jest jak klocki LEGO znaczy się, że stworzone dla dzieci a bawią się nimi dorośli? A nie jest tak ? Elmo, piszemy o Subaru czy o kobiecym biuście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Subaru jest jak klocki LEGO znaczy się, że stworzone dla dzieci a bawią się nimi dorośli? A nie jest tak ? Elmo, piszemy o Subaru czy o kobiecym biuście? Zeznania uzgodnimy, jak nam moderatorzy zarzucą offtop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) ok, to coby nie było zarzutów o offtop to dlaczego Levorg? - bo to Subaru - bo można dzięki niemu pojechać na Plejady - bo Elmo przestałby mi dokuczać z powodu służbowej Skody a dlaczego nie Levorg? - bo dla mojej rodziny jest nieco za mały (o ile miejsca w kabinie jest wystarczająco dużo, to jednak bagażnik przy dwójce małych dzieciaków jest jednak nieco ciasny - z trumną na dachu zaś jeździć nie lubię), zwłaszcza w porównaniu z przestrzenią oferowaną przez Avkę T27, która to jest obecnie naszym rodzinnym dupowozem Edytowane 29 Września 2016 przez mahu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 To chyba nie będzie takie proste. Nie wiem czy skrzynie są identyczne w obu, pewnie są inne wiązki, ECU itp. Kupa roboty i worek kasy. przekładka to jeszcze nie taki problem, kabelkologia też ale jak zachowa się elektronika to nie do końca udało mi się ustalić np. Levorg ma ATV, FXT nie ma w przypadku zmiany XV SBD na XV EJ257 osobiście temat całkowicie porzuciłem o kosztach nie wspominając zwłaszcza w porównaniu z przestrzenią oferowaną przez Avkę T27, która to jest obecnie naszym rodzinnym dupowozem Levorg to mimo wszytko kompakt, ładny - może wręcz najładniejszy obecnie - kompakt kombi na rynku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 To chyba nie będzie takie proste. Nie wiem czy skrzynie są identyczne w obu, pewnie są inne wiązki, ECU itp. Kupa roboty i worek kasy. nie takie projekty The Forum już widziało Ja nie twierdzę, że to będzie proste Ale na pewno jest tak, jak pisze mahu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 skrzynie tez trzeba przerzucic bo ta wytrzymuje tylko + 10% Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 no, jak tak dalej pójdzie to na gwiazdkę będziemy mieli pierwszego Levorga 2.0 DIT "The Forum Limited Edition" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 skrzynie tez trzeba przerzucic bo ta wytrzymuje tylko + 10% Nm Przy okazji wszystkie wiązki i sterowniki. Ech, chyba taniej będzie zrobić przekładkę z JDMema. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Albo kupić Estiaja i "pogodzić się" z brakiem bagażnika kombi. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 No tak, ale wiesz, konkurencja ma AT i 500 kunia STI ma "tylko" 300 KM, a głupi Golf R 360, eee tam (ironia) @@przemekka zapomniałeś, że STI też jest passe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się