Skocz do zawartości

Pomocy w dyskusji - Dlaczego Levorg?


sjak

Rekomendowane odpowiedzi

 

nie wiem jak te najnowsze BMW, ale sam mialem 5 bawarek (735i, 323i, 328i, 530i, 320i) i wszystkie angazowały w 100% kierowce w jazde i oferowały pełną informacje zwrotną z drogi. Uwielbialem nimi jeździć a sama marka byla mi bardzo bliska (nadal jest) ale po roku, dwóch korciło mnie do zmiany (stąd tyle modeli w domu) na inne, ale BMW. E miedzy czasie jeździłem autami premium konkurencji ale to nie bylo to - nie byłem kierowcą w aucie. Także albo Ty masz inny czynnik X albo dzisiejsze BMW nie dają aż takiej frajdy z jazdy jak kiedyś.

Nie mam porównania z tym co bm-ki oferowały kiedyś. Poza epizodami z wypożyczalni nie miałem kontaktu z marką.

 

Moje zastrzeżenia dotyczą głównie braku informacji zwrotnej od samochodu (może właśnie to stymuluje mnie do jazdy?). Podczas jazdy po suchym nie stanowi to problemu bo zakładam, że 'mogę wszystko' i wtedy prowadzenie daje sporo frajdy (lekka nadsterowność w zakrętach... ;)). Jednak na mokrej drodze nie mam już tej pewności siebie i fakt, że nadal nie mam 'feedbacku' od samochodu powoduje frustrację. Pamiętam za to słowa znajomego (szkolącego w zakresie techniki jazdy różne służby oraz... sprzedawców BMW), że w bm-kach frajda z jazdy zamienia się w sytuację niebezpieczną dość nagle ;)

przy dużej mocy i rwd? tak, bmw potrafi dupką zaskoczyć. Ale czym taki SAWD w obecnym FXT rozni się od XDRIVE? ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o nie przeinaczanie:

 

I tu rodzi się moje pytanie - co przemawia za kupnem Levorga. O ile Subaru na "wysokim" zawiasie są w swojej kategorii cenowej właściwie wyjątkowe - biorąc pod uwagę całokształt wraz z postrzeganiem marki, o tyle dla Levorga nie potrafię znaleźć decydujących o wyborze argumentów

To jest ... dość ciekawe.

Zawsze istnieją argumenty racjonalne, oraz emocjonalne.

Co do tych pierwszych, to dla kierowców posiadających tzw. "kroplę benzyny we krwi" argumentem może być wykonanie łatwej próby - gwałtowna zmiana pasa ruchu przy powiedzmy 100 km/godz ( oczywiście w bezpiecznych warunkach !).

Robiłem to w ramach testów na torze doświadczalnym z różnymi samochodami kombi. To jest argument.

Innym może być coś wręcz banalnego ( przy używaniu służbowym ) - niższe opodatkowanie dochodów osobistych dla samochodów o pojemności silnika do 1.6 l.

Kolejny, to bezpieczeństwo. 5 gwiazdek w Euro NCAP ( w/g najnowszej metody badania ); najlepsze wyniki dla systemu EyeSight ( przykład : http://moto.wp.pl/gid,18470157,img,18470236,page,7,title,Test-systemow-zapobiegajacych-zderzeniom,galeriazdjecie.html?ticaid=117b8f ); jedyna marka samochodów z seryjnym systemem ISR; Levorg teraz także ze szkoleniem SJS w cenie auta; o bezpieczeństwie pasywnym nie będę dodatkowo pisał, bo temat jest wystarczająco dobrze ( jak mniemam ) znany.

Co do relacji cena / wartość ustępuj wielu markom masowym, lecz ma przewagę nad markami uznanymi za "prestiżowe" ( cokolwiek to ma oznaczać).

Napęd - nawet wobec ( większości) marek stosujących podobne rozwiązania ma przewagę stałego napędu ( ważne w sytuacjach krytycznych ).

Pewnie można by  znaleźć więcej .... ale nie bardzo chce mi się wchodzić w szczegóły

 

Emocjonalne - neutralność ( nie tylko ta na drodze, ale "jak jesteśmy postrzegani" ) - Subaru nie "klasyfikuje" nas do jakiejś konkretnej grupy społecznej. Nie jeździmy ani "masówką", ani nie szukamy prestiżu przez markę posiadanego samochodu ( bo nie mamy go jako osoby ?).

Indywidualizm ( "Subaru ma tylko paru" to tylko ideowe podkreślenie tego aspektu )

Zlot Subaru ( w dalszym ciągu nie planujemy dopuszczenia innych marek  :) )

Wyjątkowo mało właścicieli Subaru to przysłowiowe "buraki" ( aczkolwiek i tacy się zdarzają .... niestety )

No i w końcu : jedyne w sobie Forum Subaru :yahoo: 

 

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levorgovi brakuje obiektywnych, mierzalnych cech, wyrozniajacych go w ktorejkolwiek kategorii. Nie ma tego czynnika dopieszczajacego ego, żeby można powiedzieć koledze czy sasiadowi, ile to ma koni albo jaki prześwit, ile od zera do setki, czy jeżeli ma to być to rodzinny, spokojny kombi , to o ile mniej pali od komkurencji i jak dużo wiecej od innych ma miejsca w środku.

 

Chodzi o dane, ktorych nie zakwestionuje nawet laik, jak 240 koni w suvie za 150 tys (Forester XT) czy 20 cm przeswitu w podniesionym kombi typu Outback czy 22 cm i stały naped na 4 w kompakcie typu XV itp. Poza napędem na 4, próżno tego szukać. Pozostaje estetyka i odczucia.

 

Co nie znaczy, że takie argumenty sa nieprawdziwe - ja np uważam, że Levorg, obok Mazdy 6 i Hyundaia i40 to najładniejszy kombi na rynku.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Levorgovi brakuje obiektywnych, mierzalnych cech

 

 

 

Chodzi o dane, ktorych nie zakwestionuje nawet laik

 

FHI nigdy nie robiło aut dla "laików". Jeżeli ktoś przejedzie się Levorgiem i np. i40 i nie widzi różnicy w bardzo szeroko rozumianym "prowadzeniu" nie powinien kupać Levorga bo szkoda kasy na takie auto. Hyundai i40 będzie zdecydowanie lepszy dla niego.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, to coby nie było zarzutów o offtop to dlaczego Levorg?

- bo to Subaru :)

- bo można dzięki niemu pojechać na Plejady

- bo Elmo przestałby mi dokuczać z powodu służbowej Skody

 

a dlaczego nie Levorg?

- bo dla mojej rodziny jest nieco za mały (o ile miejsca w kabinie jest wystarczająco dużo, to jednak bagażnik przy dwójce małych dzieciaków jest jednak nieco ciasny - z trumną na dachu zaś jeździć nie lubię), zwłaszcza w porównaniu z przestrzenią oferowaną przez Avkę T27, która to jest obecnie naszym rodzinnym dupowozem

Edytowane przez mahu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie będzie takie proste. Nie wiem czy skrzynie są identyczne w obu, pewnie są inne wiązki, ECU itp.

Kupa roboty i worek kasy.

 

przekładka to jeszcze nie taki problem, kabelkologia też ale jak zachowa się elektronika to nie do końca udało mi się ustalić

np. Levorg ma ATV, FXT nie ma

 

w przypadku zmiany XV SBD na XV EJ257 osobiście temat całkowicie porzuciłem o kosztach nie wspominając 

 

 

zwłaszcza w porównaniu z przestrzenią oferowaną przez Avkę T27, która to jest obecnie naszym rodzinnym dupowozem
 

 

Levorg to mimo wszytko kompakt, ładny - może wręcz najładniejszy obecnie - kompakt kombi na rynku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To chyba nie będzie takie proste. Nie wiem czy skrzynie są identyczne w obu, pewnie są inne wiązki, ECU itp.

Kupa roboty i worek kasy.

nie takie projekty The Forum już widziało :lol:

 

Ja nie twierdzę, że to będzie proste ;)

Ale na pewno jest tak, jak pisze mahu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...