Skocz do zawartości

Pomocy w dyskusji - Dlaczego Levorg?


sjak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

niepolitycznie w tym watku ale levorg 215 km 305 nm

polityka w te czy wewte - mało istotne.

Istotne jest to, że taka przeróbka ( bez wpisu w papierach ) jest nielegalna. Czyli auto utraciło dopuszczenie do ruchu, oraz w konsekwencji ochronę ubezpieczeniową ( jeżeli ubezpieczyciel się zorientuje )

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli auto utraciło dopuszczenie do ruchu, oraz w konsekwencji ochronę ubezpieczeniową ( jeżeli ubezpieczyciel się zorientuje )

 

Nie popadajmy w skrajności. To, że gwarancja może pójść się paść to jasne, ale to jedyna przeszkoda.

Pewnie ponad 50% aut z turbo na światowych drogach jest po remapach i nikt problemów z tego tytułu nie ma.

Edytowane przez Bartek1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

niepolitycznie w tym watku ale levorg 215 km 305 nm

polityka w te czy wewte - mało istotne.

Istotne jest to, że taka przeróbka ( bez wpisu w papierach ) jest nielegalna. Czyli auto utraciło dopuszczenie do ruchu, oraz w konsekwencji ochronę ubezpieczeniową ( jeżeli ubezpieczyciel się zorientuje )

 

Pozdrowienia

 

Zatem czym prędzej należy zrobić tak, żeby było i skutecznie i zgodnie z prawem. Nic oczywiście nie sugeruję :P;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Pewnie ponad 50% aut z turbo na światowych drogach jest po remapach i nikt problemów z tego tytułu nie ma

To jest typowo polski punkt widzenia :

Ulm
Polizei zieht getunte Autos aus dem Verkehr

Powyższe dotyczy kontroli przeprowadzonej 24 lipca .

 

Mnóstwo aktualnie sprzedawanych samochodów ma turbo. Twierdzenie, że "ponad 50%" jest po remapach jest pozbawione jakichkolwiek podstaw. 

 

Pozdrowienia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 silnik traktowany jest jako cześć wymienna tak samo jak np. zderzak. Swap silnika należy zgłosić w Wydziale Komunikacji razem z papierkiem od diagnosty. Oczywiscie koszt OC w takim przypadku diametralnie wzrasta.


Bo ubezpieczelnie scisle trzymaja sie tabelek które są w katalogach


17 lat temu miałem podobny problem z Civic'em ek3 którego sobie sprowadziłem z Czech bo w Polsce ten model nie był oferowany i w katalogach ubezpieczalni nie istniał. Ale udało się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest rok 2016, mnóstwo innych importerów oferuje remapy w ASO z zachowaniem gwarancji fabrycznej. Dyrekcja na Forum Subaru nadal straszy utratą dopuszczenia auta po mapie do ruchu :mrgreen:

Volvo, (Polestar), Toyota (w Land Cruiser z silnikami wysokoprężnymi).

@@Mikad, jesteś na forum SIP, więc nie dyskutuj - nie da się i już :)

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

robienie remapu w aucie nie jest żadnym przestępstwem

Robienie remapu istotnie nie jest przestępstwem. Podobnie np. usuwanie DPF.

Dopiero prowadzenie takiego samochodu jest wykroczeniem Art. 94 KW, paragraf 2.

 

 

To drugie nie jest prawdą, zwłaszcza w kontekście OC

Błąd. Omawiałem ten temat bezpośrednio z ubezpieczycielami. Naturalnie mało kto zorientuje się, że wystąpił problem.

Natomiast gdy dane się nie zgadzają, to naturalnie ubezpieczyciel z OC wypłaci ( bo musi ), ale może domagać się od "delikwenta" zwrotu poniesionych kosztów.

Myślę, że po tylu latach po akcesji do Unii pomału powinniśmy sobie zdawać sprawę z tego, że np. homologacja pojazdu nie bez kozery obowiązuje w całej Unii. A to właśnie z homologacji ( gwarantującej zgodność z obowiązującymi przepisami ) wynika, że samochód odpowiada tak istotnym przepisom jak te o zachowaniu bezpieczeństwa, czy też ochrony środowiska ( no dobrze , to drugie można traktować - przynajmniej pod kątem emisji CO2 - ambiwalentnie  :) ).

Temat był wielokrotnie omawiany i nie ma potrzeby się nad nim rozwodzić. Kto chce - może ryzykować ( jego odpowiedzialność ).

Natomiast moim obowiązkiem jest informowanie o stanie faktycznym ( o tym też już wielokrotnie informowałem ).

Ponieważ jest to wątek poboczny będący :

1. OT

2. Sprzecznym z Regulaminem ( do takich dywagacji służy "jadę nielegala")

bardzo uprzejmie proszę aby w tym miejscu przyjąć do wiadomości  i ew. dalsze dywagacje prowadzić w przewidzianym do tego miejscu.

 

Z góry dziękuję oraz

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Temat brzmi: "Przydałby się mocniejszy silnik w Levoru, silnik jaki jest dostępny w innych modelach i w omawianym modelu na innych rynkach."

 

Samochód jest homologowany na dany rynek a producent dostosowuje specyfikacje do wymagań rynku lokalnego.

 

No właśnie. A ja mówię: silnik 'z omawianego modelu na innym rynku' może nie wytrzymać europejskiej eksploatacji ponieważ nie jest do niej przystosowany konstrukcyjnie.

 

A homologacja nie ma tutaj żadnego znaczenia :rolleyes:

 

Hm... że Fotki XT nie dają rady w Europie czy jak? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Temat brzmi: "Przydałby się mocniejszy silnik w Levoru, silnik jaki jest dostępny w innych modelach i w omawianym modelu na innych rynkach."

 

Samochód jest homologowany na dany rynek a producent dostosowuje specyfikacje do wymagań rynku lokalnego.

 

No właśnie. A ja mówię: silnik 'z omawianego modelu na innym rynku' może nie wytrzymać europejskiej eksploatacji ponieważ nie jest do niej przystosowany konstrukcyjnie.

 

A homologacja nie ma tutaj żadnego znaczenia :rolleyes:

Hm... że Fotki XT nie dają rady w Europie czy jak? ;)
Chyba chodzi o to, że w Japonii Forester XT ma 280 koni mechanicznych, w Australii 270 km, a na rynku europejskim 240 KM. :-)

Levorg w Japonii z 2,0 DIT ma 300 KM, w Australii zaś 280 KM.

 

 

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knurek1111 dziwne masz podejście. Twierdzisz, że silnik nie nada się w Europie, a w Japonii tak?

Czekaj przecież mamy na forum nowego WRXa z 270 konnym silnikiem 2.0 i jeszcze nie wybuchł..

Co gorsza te WRXy są dostępne w USA. Wiesz, że oni tam mają autostrady?

Wiadomo, że na autostradę wytrzymalsze będę stare V8 niż 300 konne 2.0Turbo, ale bez przesady.

Jeździłbyś takim Levorgiem non stop 240 km/h na tempomacie?

300 koni z 2.0 w dzisiejszych czasach to nie jest wysilony silnik. 500 owszem, ale i takie jeżdżą i nie wybuchają ;)

 

Znam kilku Niemców, którzy dojeżdżają z domu do pracy dystanse 50-100km. Kiedy wracają do domu, prawie zawsze jadą powyżej 200km/h (siedzą długo w robocie więc kiedy wychodzą, drogi są puste ;) ). Do tego podróże służbowe po 500km w 3-3.5h w jedną stronę (żeby nie trzeba było brać noclegu).

Więc ogólnie spora część przebiegu samochodu przypada na wysokie prędkości.

 

I jeśli teraz porównasz np. silnik BMW B48, 2.0 i 250KM (który ma dwie pompy oleju w tym jedną elektryczną, elektryczną pompę wody, chłodzoną wodą turbinę oraz chłodzony wodą kolektor wydechowy w celu lepszego odprowadzania ciepła z komory spalania) z silnikiem subaru 2.0 DIT, który (o ile mi wiadomo) nie ma żadnej z tych rzeczy, to jest raczej oczywiste który z nich zniesie niemiecki reżim eksploatacyjny.

 

Gdyby ktoś właśnie od tego posta zaczął czytać wątek: nie, nie jestem fanem niemieckiej motoryzacji :)

 

 

Temat brzmi: "Przydałby się mocniejszy silnik w Levoru, silnik jaki jest dostępny w innych modelach i w omawianym modelu na innych rynkach."

 

Samochód jest homologowany na dany rynek a producent dostosowuje specyfikacje do wymagań rynku lokalnego.

No właśnie. A ja mówię: silnik 'z omawianego modelu na innym rynku' może nie wytrzymać europejskiej eksploatacji ponieważ nie jest do niej przystosowany konstrukcyjnie.

 

A homologacja nie ma tutaj żadnego znaczenia :rolleyes:

 

 

Hm... że Fotki XT nie dają rady w Europie czy jak? ;)

 

Nie rozumiem. Owszem, poszło chorwackie rose do kolacji ale chyba nie tu jest problem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wprowadzenia nowego/obecnego STI, w odpowiedzi na pytania o przyczyny braku 2.0 DiT pod maska, panowie z FHI odpowiedzieli, ze silnik ten nie ma odpowiedniego zapasu wyyrzymalosci pod katem typowej eksploatacji STI...

 

Dla niedowiarkow: mozna to sobie wyguglac w internetach

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym miałem napisać. Dlaczego do tej pory nie ma 2.0 DIT w STI? Na żadnym rynku. ;)

 

A żeby jeszcze trochę wsadzić kij w mrowisko, to przypomina mi się, że na forum była już gdzieś kiedyś dyskusja o tym, że EJ25T też średnio nadaje się do długich przelotów autostradowych z dużymi prędkościami.

 

Stąd uwagi Kurka (nota bene gościa z branży silnikowej) nie są takie bezzasadne.

 

Pytanie do modów czy ten wątek jest najlepszym miejscem do tego typu rozważań, czy nie lepiej stworzyć nowy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...