Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

W dniu 9.02.2020 o 00:00, aplam13 napisał:

Wyszło świetnie, co do przycisków wole polakierować, troche zabawy z wycinaniem + - itp ale warto bo efekt jest świetny:thumbup: u mnie jeszcze w dobrym stanie ale też sie zastanawiam nad nimi w przyszłości, jedynie co robiłem ostatnimi czasy to kokpit i przycisk awaryjnych właśnie tak robiłem:P

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek.
Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myślę że wcale nie wyglądają źle.
Ramki oczyściłem papierem 2500 zagruntowałem, potem lakier dobierany z próbnika z samochodowego sklepu lakierniczego i na to lakier bezbarwny.
Jestem super zadowolony z efektu :)

Poniżej fotki przed i po.

przed.jpg

po 1.jpg

po 5.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, zmieniam zaciski na czterotłoczek i mam pytanie czy mógłby mi ktoś podrzucić wymiary lub linka do podkładek miedzianych do przewodów?

Edited by Robster

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, BartekZ33 napisał:

Nie mogę zlokalizować tematu jak od poczatku zakodowac centralny zamek w Forku SF5 przedlift. Ktos moze podrzucić? 

Rozkodował Ci się kluczyk czy chcesz dodać nowy?
Z jakiego powodu chcesz od początku zakodować centralny zamek?

Jeśli chodzi o to żeby nie działający kluczyk zaczął działać to chyba będę w stanie pomóc, ale daj znać czy to o to chodzi bo nie chce się rozpisywać jeśli to nie to.

Jest taka wtyczka pod plastikiem w okolicy lewej stopy jak siedzisz, którą trzeba spiąć żeby wejść w tryb parowania kluczyka.

Edited by Robert_zxcq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek.
Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myślę że wcale nie wyglądają źle.
Ramki oczyściłem papierem 2500 zagruntowałem, potem lakier dobierany z próbnika z samochodowego sklepu lakierniczego i na to lakier bezbarwny.
Jestem super zadowolony z efektu 
Poniżej fotki przed i po.
przed.thumb.jpg.57306ccd1857c7fe4908d127310ab892.jpg
777074237_po1.thumb.jpg.46279b204228a996ce1a67b6068e8761.jpg
402051050_po5.thumb.jpg.b1ba417d4586f3d5c2785eb2c7cdbacb.jpg
Lepiej wyglądają niż schodzący srebrny :)
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek.
Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myślę że wcale nie wyglądają źle.
Ramki oczyściłem papierem 2500 zagruntowałem, potem lakier dobierany z próbnika z samochodowego sklepu lakierniczego i na to lakier bezbarwny.
Jestem super zadowolony z efektu 
Poniżej fotki przed i po.
przed.thumb.jpg.57306ccd1857c7fe4908d127310ab892.jpg
777074237_po1.thumb.jpg.46279b204228a996ce1a67b6068e8761.jpg
402051050_po5.thumb.jpg.b1ba417d4586f3d5c2785eb2c7cdbacb.jpg
Petarda, od roku patrzę na te powycierane przyciski i nie miałem pojęcia co z nimi uczynić.
Czarne wyglądają lepiej, czym polerowałeś?

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, koziolek napisał:

Petarda, od roku patrzę na te powycierane przyciski i nie miałem pojęcia co z nimi uczynić.
Czarne wyglądają lepiej, czym polerowałeś?

Taptane Tapatalkiem
 

Pastą polerską Farecla Rapid Grade, akurat taką miałem ale myślę że każdą spolerujesz np. pasta Turbo. 

Tylko uważaj żeby nie przesadzić z polerowaniem bo pod schodzącą srebrną warstwą jest warstwa czarnego lakieru a pod czarnym jest biały półprzeźroczysty plastik.

Jak "przepolerujesz się" przez czarne na wylot to ten punkt będzie w nocy świecił :)
Trzeba spolerować srebrny ale nie spolerować czarnego. Szczególnie uważaj na krawędziach.

Edited by Robert_zxcq
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, skwaro napisał:

Lepiej wyglądają niż schodzący srebrny :)

Może jeszcze kiedyś to zdejmę i dopoleruje dokładniej boki przycisków bo na zdjęciach widać że trochę jeszcze zostało starej srebrnej farby na bokach.
Mówiąc szczerze widać to dużo bardziej na zdjęciach niż w rzeczywistości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Robert_zxcq napisał:

Rozkodował Ci się kluczyk czy chcesz dodać nowy?
Z jakiego powodu chcesz od początku zakodować centralny zamek?

Jeśli chodzi o to żeby nie działający kluczyk zaczął działać to chyba będę w stanie pomóc, ale daj znać czy to o to chodzi bo nie chce się rozpisywać jeśli to nie to.

Jest taka wtyczka pod plastikiem w okolicy lewej stopy jak siedzisz, którą trzeba spiąć żeby wejść w tryb parowania kluczyka.

Po prostu nie działa. Zmienilem baterie i dalej nic. Zanim oddam elektrykowi chcialem spróbować zakodowac na nowo. Zerke przy weekendzie czy ten sposób na spiecie kostek zadziała jak nie to bede myślał dalej. Poprzedni właściciel wspomnial że jak by dzialal ale tylko blisko szyby lapal zamek ale tak nawet probowalem i nic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, BartekZ33 napisał:

Po prostu nie działa. Zmienilem baterie i dalej nic. Zanim oddam elektrykowi chcialem spróbować zakodowac na nowo. Zerke przy weekendzie czy ten sposób na spiecie kostek zadziała jak nie to bede myślał dalej. Poprzedni właściciel wspomnial że jak by dzialal ale tylko blisko szyby lapal zamek ale tak nawet probowalem i nic. 

Jeszcze upewnij się że wszystkie drzwi są zamknięte, po prostu czy gaśnie lampka w podsufitce gdy drzwi i klapę bagażnika pozamykasz. Jak któreś są otwarte to samochodu nie zamkniesz z pilota. A wracając do programowania, robie to akurat zawsze na otwartych drzwiach. I wynika też że trzeba po każdym odpięciu akumulatora.

Edited by ewemarkam
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, BartekZ33 napisał:

Po prostu nie działa. Zmienilem baterie i dalej nic. Zanim oddam elektrykowi chcialem spróbować zakodowac na nowo. Zerke przy weekendzie czy ten sposób na spiecie kostek zadziała jak nie to bede myślał dalej. Poprzedni właściciel wspomnial że jak by dzialal ale tylko blisko szyby lapal zamek ale tak nawet probowalem i nic. 

spróbuj tak jak na tym filmiku tylko rób to po stronie kierownicy bo filmik jest chyba z AU.

Mnie pomogło, tak kluczyk dodałem po wymianie modułu zamka centralnego.

Przy okazji uwaga, spaliłem moduł zamka centralnego jak niechcący zrobiłem zwarcie przy wymianie żarówki oświetlenia kabinowego - to ten sam moduł obsługuje!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forester 2.0x (158KM) 2006, automat, lpg

Śmieszna sprawa. W garażu zawitało nowe auto, zostawiłem Forka na jeden dzień i ten się pogniewał.

 

1. Siadło ogrzewanie. Tzn wieje, ale chłodem. Wszystkie tryby i siły nawiewu działają normalnie. Przy zamkniętym obiegu grzeje jakby lepiej.

2. Za pierwszym razem odpalił nierówno. Dałem mu chwilę, zgasiłem, uruchomiłem i od wczoraj działa ok.

3. Przed chwilą, podczas jazdy go przytkało.Przełączyłem na Pb. Pojechałem kawałek normalnie, włączyłem lpg, dałem w palnik i chyba się odetkał.

4. Poza konkursem - to w sumie od początku, ale nie wiem czy to norma. Zawsze przy odpalaniu czuć paliwo. TTTM czy coś nie tak?

 

[Edit] …gdyby ktoś miał powyższe objawy, to jest szansa, że za chwilę wydmucha mu uszczelkę :facepalm:

Edited by camel00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoję przed wymianą przednich wahaczy forester sf 98 2na. Tu chyba wybór pada na febi bilstein (cena/jakkossc /dostępność) muszę jednak wrzucić nowe tuleje a z pewnością tylną. Tutaj pytanie moje czy febi/japan parts /Febest /TRW / inny? Cena /jakość ma znaczenie.- pytaniee czy wrzucać tuleje poliuretan? 

Dzięki! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stoję przed wymianą przednich wahaczy forester sf 98 2na. Tu chyba wybór pada na febi bilstein (cena/jakkossc /dostępność) muszę jednak wrzucić nowe tuleje a z pewnością tylną. Tutaj pytanie moje czy febi/japan parts /Febest /TRW / inny? Cena /jakość ma znaczenie.- pytaniee czy wrzucać tuleje poliuretan? 
Dzięki! 
Z tego co mi kiedyś tutaj pisali to poliuretan ma mniejszą żywotność od gumowej tuleji. Do codziennej jazdy lepsza guma. Ja zakładałem w czerwcu tylne tuleje z przodu z ted-gum chyba. W ASO były po ok 450/550 sztuka. W/w zamiennik za 1/4 ceny. Narazie są ok. Innych zamienników nie znalazłem. Zawieszenie w Forku uważane jest za dość trwałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zrobieniu UPG i uszczelnieniu silnika, był suchy. Wymieniałem olej po ok 1000km chciałem sprawdzić luz zaworowy, był ok. Ale po skręceniu powtórnie zaczęło podciekac spod dekli zaworowych. Uszczelek dekli nie wymieniałem, bo miały półtora roku. Kupiłem zamiennik wtedy (nie pamiętam producenta). Teraz kupiłem corteco uszczelki i podkładki. Do sedna, te uszczelki to jakaś typowa usterka. OEM też szybko twardnieją? Bo jest duża różnica między nowa i tą która miala ok 12 tys km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, ewemarkam napisał:

Po zrobieniu UPG i uszczelnieniu silnika, był suchy. Wymieniałem olej po ok 1000km chciałem sprawdzić luz zaworowy, był ok. Ale po skręceniu powtórnie zaczęło podciekac spod dekli zaworowych. Uszczelek dekli nie wymieniałem, bo miały półtora roku. Kupiłem zamiennik wtedy (nie pamiętam producenta). Teraz kupiłem corteco uszczelki i podkładki. Do sedna, te uszczelki to jakaś typowa usterka. OEM też szybko twardnieją? Bo jest duża różnica między nowa i tą która miala ok 12 tys km.

Przerabiałem to u mnie i też ciekły dekle na zamiennikach. :( Od czasu jak kupiłem oem uszczelki wszystko jest dobrze i nie cieknie. Wiec nie ma co oszczędzać i kupić raz a dobrze :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, jasnyp napisał:

Stoję przed wymianą przednich wahaczy forester sf 98 2na. Tu chyba wybór pada na febi bilstein (cena/jakkossc /dostępność) muszę jednak wrzucić nowe tuleje a z pewnością tylną. Tutaj pytanie moje czy febi/japan parts /Febest /TRW / inny? Cena /jakość ma znaczenie.- pytaniee czy wrzucać tuleje poliuretan? 

Dzięki! 

Ja zakładałem tylna poduszkę febi do mojego i nie narzekam. Na lifcie 5cm jeżdżę sporo i nic się z nimi nie dzieje :)  Pozdrawiam 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przerabiałem to u mnie i też ciekły dekle na zamiennikach.  Od czasu jak kupiłem oem uszczelki wszystko jest dobrze i nie cieknie. Wiec nie ma co oszczędzać i kupić raz a dobrze  
Pazerny dwa razy traci:/
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, ewemarkam napisał:
9 godzin temu, Rafaelo napisał:
Przerabiałem to u mnie i też ciekły dekle na zamiennikach. emoji20.png Od czasu jak kupiłem oem uszczelki wszystko jest dobrze i nie cieknie. Wiec nie ma co oszczędzać i kupić raz a dobrze emoji4.png 

Pazerny dwa razy traci:/

OEM to jednak OEM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś doświadczenia z dodatkowym wyświetlaczem Defi Advance Zd ?? Bo się zastanawiam nad kupnem takiego lub tradycyjne zegary i mam dylemat Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyściłem przepustnice w forku, pomiędzy nią a kolektorem dolotowym jest uszczelka, metalowa.

Ją trzeba wymienić przy odkręceniu czy wystarczy umyć ? Przykręcamy czystą, suchą czy trzeba dać silikon czy inną " uszczelkę " w płynie ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyściłem przepustnice w forku, pomiędzy nią a kolektorem dolotowym jest uszczelka, metalowa.
Ją trzeba wymienić przy odkręceniu czy wystarczy umyć ? Przykręcamy czystą, suchą czy trzeba dać silikon czy inną " uszczelkę " w płynie ? 
Często ponowny montaż starej prowadzi do nieszczelności. Jeśli dasz jakaś masę uszczelniająca to pewnie szczelna. Normalnie masy tam nie ma. Nawet nie wiem ile kosztuje nowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

17 zł oem :facepalm:.

Trza będzie złożyć jeszcze raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

pytanie o hamulce tył w wersji SF:

bardzo słabo hamują, na przeglądzie pomiar wyszedł słabiutko, diagnosta zalecił sprawdzenie regulatora siły hamowania. 

Bębny i szczęki prawie nowe, ręczny łapie od 2 ząbka. Przód hamuje idealnie. W zeszłym roku wymieniałem pompę. 

Ten regulator/korektor się wymienia, czyści czy jeszcze coś można z nim zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, ewemarkam napisał:
1 godzinę temu, Pan Dziedzic napisał:
Czyściłem przepustnice w forku, pomiędzy nią a kolektorem dolotowym jest uszczelka, metalowa.
Ją trzeba wymienić przy odkręceniu czy wystarczy umyć ? Przykręcamy czystą, suchą czy trzeba dać silikon czy inną " uszczelkę " w płynie ? 

Często ponowny montaż starej prowadzi do nieszczelności. Jeśli dasz jakaś masę uszczelniająca to pewnie szczelna. Normalnie masy tam nie ma. Nawet nie wiem ile kosztuje nowa.

Jakim momentem dokręcić śruby ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...