Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.01.2020 o 15:22, koziolek napisał:

Fabryczny rozmiar opony w SG to 215/60/16, max co da się wsadzić to 215/65/16, brakuje miejsca pod kielichem amortyzatora, i lift nic nie pomoże.

dużo tego miejsca brakuje? może niewielki dystans załatwiłby sprawę... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

215/70/16 wchodzą do forka SG po odpowiednich modach. Tutaj przykład. To jest po lifcie dystansami pod kielichy + wahacz wzdłużny i dodatkowo lift sprężynami.

Dodatkowo z przodu trzeba było przyciąć wystający kawałek plastikowego nadkola. Pisałem o tym z właścicielem tego Forka.

 

Wymiary dystansów: 1/4" przód, 3/8" tył, 1.5" wahacz, 1" sprężyny.

 

17862541_507464939643940_6120775863201219288_n.jpg.655032ce71f8a26ac6232278fb8dfda8.jpg

Edytowane przez LosioDriver
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo tego miejsca brakuje? może niewielki dystans załatwiłby sprawę... 
 
Odsadzenie felgi et 30 może by coś pomogło ale i tak przy skręcie będzie tarło o nadkola z przodu.
U mnie jest tyle miejsca do kielicha, ale opony już są trochę zużyte.
8f33489e4f1c6d6ea92d1294012a6e35.jpg

Taptane Tapatalkiem

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ura_bus napisał:

Różnica jest (a przynajmniej powinna być) nie dla Ciebie a dla silnika. W niższych temp. przy odpalaniu zimnego silnika i krótkich przelotach o wiele lepszy jest olej z oznaczeniem 0W niż 5W. Najgorsze dla silnika to zimne starty i krótkie przeloty gdy pracuje poniżej temperatury roboczej (nie zdąży się nagrzać). Olej słabo smaruje bo ma w niskiej temp. słabą płynność (wysoka lepkość) dlatego 0W jest w tych warunkach o wiele lepszy. Druga liczba 30 v 40 wskazuje na lepkość oleju w temp. 100 st. C. Wyższa wartość lepkości oleju w temperaturze rozgrzanego silnika to trwalszy film olejowy czyli lepsze smarowanie. Oleje 30 to dla oszczędzających paliwo (mniej lepki olej - mniejsze opory) i ekologów. Reasumując, zimą 0W40, latem 5W40. Osobiście zimą (po wymianie short block`u) jeżdżę na 0W50. Na lato będzie coś koło 10W60.

 

Pozdrawiam,

 

Kolega właściwie tłumaczy.

 

Z tym że w kategorii całorocznej dla SF Subaru podaje że 5W dla PL.

0W Rosja i Skandynawia. 

 

Oczywiście przebiegi są istotne i jeśli latasz małe odcinki to te 0W może być uzasadnione. (może źle pamiętam ale faktycznie zdaje się, że producent pisał, że oleje są podawane dla dla przebiegu powyżej 5000km/rocznie)

Edytowane przez Vercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanka to przede wszystkim nafta i to ona wypłukuje nagar.
Ja przed wymianą oleju (10W40) dodałem właśnie nafty (olej był dość czysty), po 15 min pracy silnika zlałem CZARNY olej, zmieniłem filtr oleju wlałem 1l oleju ze starej bańki i uzupełniłem ropą, 10 min na wolnych obrotach i znowu zlewanie (zawartość już dość czysta). Nowy filtr i docelowy olej (zalałem 5W30) 
Po takim płukaniu silnika po 3000km olej prawie jak nowy.
Ile nafty wlać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, ewemarkam napisał:

wlałem 1l oleju ze starej bańki i uzupełniłem ropą,

Nie byłbym taki odważny jak kolega Piotr_ek. Dostępne w handlu płukanki to coś ok. 500 ml wlewane do silnika zalanego normatywną ilością oleju przed zmianą czyli na poziomie 1 : 10 (płukanka do olej) a nie odwrotnie :).

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym taki odważny jak kolega Piotr_ek. Dostępne w handlu płukanki to coś ok. 500 ml wlewane do silnika zalanego normatywną ilością oleju przed zmianą czyli na poziomie 1 : 10 (płukanka do olej) a nie odwrotnie .
 
Pozdrawiam,
 
Ale to nie mój cytat. ;)
Pytam ile jej wlać do silnika. Aktualnie mam połowę stanu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Ale to nie mój cytat. ;)
Pytam ile jej wlać do silnika. Aktualnie mam połowę stanu.

 

Napisałem, że kolega Piotr_ek tak "zapodał".

W mojej opinii 0,5 litra nafty do standardowej ilości oleju wystarczy.

 

Pozdrawiam,

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ura_bus napisał:

 

Napisałem, że kolega Piotr_ek tak "zapodał".

W mojej opinii 0,5 litra nafty do standardowej ilości oleju wystarczy.

 

Pozdrawiam,

 

Pół litra będzie ok. Nawet jakbyś miał stan maksymalny to się nic nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ura_bus napisał:

Nie byłbym taki odważny jak kolega Piotr_ek. Dostępne w handlu płukanki to coś ok. 500 ml wlewane do silnika zalanego normatywną ilością oleju przed zmianą czyli na poziomie 1 : 10 (płukanka do olej) a nie odwrotnie :).

 

Pozdrawiam,

 

No trochę mnie poniosło :-) 

słyszałem że niektórzy płuczą samą ropą, ale po obejrzeniu filmiku profesora Krisa stwierdziłem że to nie jest dobry pomysł - stąd dodatek oleju żeby trochę zagęścić (ropą 3l olej 1l)

Dla mniej odważnych niż ja polecam skrócić interwał wymiany oleju i przed jego wymianą ponownie zrobić płukanie czy to naftą za 7zł czy firmową płukanką za 40-60zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LosioDriver napisał:

Mam do wymiany przegub wewnętrzny w Forku SG - czy podlega on regeneracji? Oryginał drogi, a od zamienników ponoć lepsza używka.

Cześć, przerabiałem, nie baw się w zamienniki i regeneracje - wielkie g warto (tyle dobrze że udało się reklamować), kup całą ori używaną półoś i z głowy, robota prostsza dużo a i bardziej pewne za dużo mniejsze pieniądze, pasują z automatu jakby coś:thumbup:

Edytowane przez aplam13
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aplam13 napisał:

Cześć, przerabiałem, nie baw się w zamienniki i regeneracje - wielkie g warto (tyle dobrze że udało się reklamować), kup całą ori używaną półoś i z głowy, robota prostsza dużo a i bardziej pewne za dużo mniejsze pieniądze, pasują z automatu jakby coś:thumbup:

 

Właśnie się dowiedziałem że zamienniki to lipa :) Będę celował w przegub/półoś ori. Oczywiście mowa o używanej? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, LosioDriver napisał:

 

Właśnie się dowiedziałem że zamienniki to lipa :) Będę celował w przegub/półoś ori. Oczywiście mowa o używanej? :D

Tak tak, ja jakiś czas temu za 2 przód dałem 300zł, zaraz Ci na pw puszcze namiar gdzie kupowałem czujnik abs, bo gość ściągnął angola i może ma:thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, LosioDriver napisał:

Mam do wymiany przegub wewnętrzny w Forku SG - czy podlega on regeneracji? Oryginał drogi, a od zamienników ponoć lepsza używka.

Za kolegą @aplam13 kupić dobrą używkę, odświeżyć, wstawić i święto :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Vercy napisał:

Poradzicie jakie chlapacze kupić żeby dobrze zbierały z szerokich opon, 

 

Nawiasem wszystkie są wkręcane w nadkola?

Też właśnie dumam nad chlapaczami, bo bez tego syf rzuca się na boki :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yaroz napisał:

Ja mam takie

 

Wiela Panie dziengów wołają? (nie znalazłem na szybko)

 

2 godziny temu, radek311989 napisał:

Też właśnie dumam nad chlapaczami, bo bez tego syf rzuca się na boki :upside-down-face_1f643-small:

Tym bardziej jak jeździsz na oponach 205 A/T

Generalnie zastanawiam się nad samoróbką bo o materiał nie problem, ale nie wiem gdzie mogę dorwać szablon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, markos007 napisał:

co do chlapaczy polecam Jacky Sport, mam już 2 rok i nic się nie dzieje. Szablony gotowe są SG także docięcie jest bardzo łatwe.

SG pasują do SF?

Edytowane przez Vercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...