Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zatankuję to wskazówka się za jakiś czas podnosi, ale nie od razu po tankowaniu i potem po wyjeżdżeniu paliwa opada, ale rzadko kiedy spada poniżej 1/4 baku i potem są takie objawy jak wyżej pisałem.
Tak miałem, skończyło się wymianą wskaźnika w zegarach.
Wcześniej oczywiście wyciągałem czujnik ze zbiornika, łatwiejszym sposobem jest sprawdzenie rezystancji na kostce pod kanapą, przy zbiorniku pełnym i pustym.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, koziolek napisał:

Tak miałem, skończyło się wymianą wskaźnika w zegarach.
Wcześniej oczywiście wyciągałem czujnik ze zbiornika, łatwiejszym sposobem jest sprawdzenie rezystancji na kostce pod kanapą, przy zbiorniku pełnym i pustym.

Taptane Tapatalkiem
 

Jakieś konkretne wartości ma pokazywać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, yaroz napisał:

Jakieś konkretne wartości ma pokazywać ?

Nie pamiętam teraz dokładnie, 90 ohm ale nie pamiętam czy na pustym czy pełnym zbiorniku.

Wartości widziałem gdzieś na zagranicznych forach.

Edyta

Generalnie np, w Forku SG są w zbiorniku dwa czujniki, każdy daje 2,5-45 ohm rezystancji co w sumie składa się na 5-90 ohm i taki sygnał idzie do zegarów.

 

Edytowane przez koziolek
więcej info
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś konkretne wartości ma pokazywać ?
Sprawdź rezystancję pod tylną kanapą, w międzyczasie jak będziesz miał rozłączone kostki zostaw włączony zapłon, w tym czasie wskaźnik powinien zejść na sam dół i kontrolka rezerwy powinna się świecić.


Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, koziolek napisał:

Sprawdź rezystancję pod tylną kanapą, w międzyczasie jak będziesz miał rozłączone kostki zostaw włączony zapłon, w tym czasie wskaźnik powinien zejść na sam dół i kontrolka rezerwy powinna się świecić.


Taptane Tapatalkiem
 

Więc po rozłączeniu kostek i przekręceniu stacyjki rezerwa się zapala ale wskazówka stoi na ¹/⁴ baku, wczoraj tankowałem więc powinno być ok 25L pb., 

 

IMG_20200215_125512.jpg

 

Rezystancja na kostce rozłączonej żeńskiej( tej co idzie do licznika) na kabelku brazowo-bialym ok 127 ohmów, na pozostałych oraz na wtyczce męskiej tej co idzie do baku nic nie pokazuje.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po rozłączeniu kostek i przekręceniu stacyjki rezerwa się zapala ale wskazówka stoi na ¹/⁴ baku, wczoraj tankowałem więc powinno być ok 25L pb., 
 
IMG_20200215_125512.thumb.jpg.2a2950e0a0b80eb49be1b84ac3d672e7.jpg
 
Rezystancja na kostce rozłączonej żeńskiej( tej co idzie do licznika) na kabelku brazowo-bialym ok 127 ohmów, na pozostałych oraz na wtyczce męskiej tej co idzie do baku nic nie pokazuje.
Na tej co idzie do zbiornika ma być rezystancja pomiędzy 5-90 ohm.
Ale raczej problem tkwi w zegarach, wyciągaj zegary, dwoma łyżkami do herbaty zdejmij wskazówkę.
Rozebrane zegary podłącz do instalacji ( z rozpiętymi kostkami pod kanapą) odczekaj chwilę z włączonym zapłonem.
Przy świecącej kontrolce rezerwy załóż wskazówkę poniżej poziomu Empty.
Złóż zegary, zepnij kostkę pod kanapą i o ile silnik w zegarze poziomu paliwa jest sprawny wszystko będzie działać jak trzeba.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podobne myki na wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza też są?, bo mam wrażenie, że obie jakoś dziwnie chodzą. Obrotomierz jakoś tak nie działa płynnie a i prędkościomierz też jakoś płynnie nie schodzi z prędkości. Wskazówki zakładać z wyczuciem czy do końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są chyba diody więc żarówki nie wyjmiesz. Taptane Tapatalkiem

 

 

 

To diodę odlutowac, tzn jedna stronę i po sprawie:)Tylko wiąże się to z rozebraniem całych zegarów.

 

Ale gdy wyjmiesz zegary, powinno dać się zdjąć szybkę. Wtedy zalepiasz taśma kontrolkę i po sprawie. default_biggrin.png 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem śrubki w gd teraz mam forka sh i za Chiny nie wiem jak się dostać do zegarów co do komputerowego gaszenia - odpada na tym forum dostałem fachowa poradę ze potrzebuje kilka cm czarnej taśmy izolacyjnej :-)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli korekty wtryskiwaczy na światłach są pokroju 0.01 - 0.015 a podczas jazdy wynoszą 0.0 to powinienem się zastanowić nad wymianą wtryskiwaczy na których śa większe korekty czy w sytuacji kiedy auto stoi na światłach na luzie z AC włączonym/nawiew działający i do tego zimny silnik to coś takiego jest akceptowalne ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę zlokalizować tematu jak od poczatku zakodowac centralny zamek w Forku SF5 przedlift. Ktos moze podrzucić? 
Zlokalizuj dwie białe kostki pod plastikiem przy podlodze, przy lewej przednim słupku. Jakby poniżej dźwigni otwierania maski. Łączysz je. Gdy je połączysz, to ryglujesz drzwi przełącznikiem pod klamka wewnętrzna i jednocześnie naciskając odpowiedni przycisk na pilocie. Tak samo dla zamknięcia i otwarcia. Rozpinasz kostki i powinno działać.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...