Jump to content

Robert_zxcq

Nowy
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About Robert_zxcq

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Częstochowa
  • Auto
    Subaru Forester XT 2,5 Turbo
  1. okeyten - wielkie dzięki za szybką odpowiedź!! pozdrawiam!
  2. Witam, Czy mogę również prosić o rozkodowanie? VIN JF1GDFLH37G077984 Ewentualnie może ktoś podpowie jak to się robi żeby samemu rozkodować? Ta rosyjska strona nic nie pokazuje po wpisaniu powyższego VINu
  3. u mnie też najbardziej falowanie odczuwalne jest na 5tym biegu - im większa prędkość tym bardziej jest to odczuwalne. Co do "wypadania zapłonu" to czegoś co mógłbym w ten sposób określić to nie zaobserwowałem ale lekkie poszarpywanie przy przyśpieszaniu na 2gim, 3cim biegu owszem. Tak jakby komputer próbował coś dostosowywać w momencie przyśpieszania. Najbardziej czuć to sekundę-dwie po wciśnięciu pedału gazu. Później po tych sekundach przyśpiesza już płynnie. Jakoś przyjąłem że tak ma być i nie przeszkadza mi to. Być może u Ciebie ten efekt jest dużo większy i faktycznie to może przeszkadzać. Z fałszywego założenia uzyskasz raczej fałszywy wniosek. Nie jest prawdą, że tankując PB lub ON w PL na stacji jakiejkolwiek dużej sieci (koncernowej) tankujesz różne jakościowo paliwo. Wszystkie te sieci zaopatrują się w paliwa albo w PKN Orlen albo w Lotos`ie czyli sprzedają klientom dokładnie to samo co te dwie polskie rafinerie na swoich stacjach. Również większość paliw tzw. "uszlachetnionych" typu verwy, ultimy, v-powery, diesle extra itd. to te same (z PKN lub Lotos) PB95 i ON tylko mieszane z różnymi dodatkami. Dla benzyn to najczęściej kerozyna (frakcja nafty/paliwa lotniczego) czyli główny składnik wszystkich "czyściw wtrysków i układów paliwowych" a dla ON depresatory (zapobiegające wydzielaniu się parafiny). Dociekliwych i fachowców z branży naftowej z góry uprzedzam, że w powyższych "wywodach" nie starałem się być nadmiernie precyzyjny. Pozdrawiam, To ciekawe co piszesz o paliwach. Zupełnie się na tym nie znam i być może założenie faktycznie jest fałszywe. Dlatego dobrze jest to omówić w szerszym forumowym gronie Ale z pewnością może być taka sytuacja że dana stacja, czy kierownik stacji serwuje nam w paliwie coś ekstra gratisowego o czym nie wiemy. Wtedy pomimo że dwie stacje zaopatrują się w tej samej rafinerii to na jednej tankujemy lepsze a na drugiej gorsze paliwo. Nie jestem specjalistą ale komputer ma między innymi za zadanie uzyskać optymalną mieszankę paliwa z powietrzem. Przy złym paliwie może to być niemożliwe więc komputer cały czas próbuje czegoś odjąć czegoś dodać i to powoduje falowanie. Wybaczcie mało fachowy język, bo pewno się posypie krytyka tego założenia ale tak jak pisałem nie jestem mechanikiem. Zależność falowania i paliwa to moja obserwacja którą chciałem się podzielić. Ciekawe czy może ktoś jeszcze zaobserwował taką zależność.
  4. Mojego Forestera 2,5 XT MY2006 mam od nowości. Silnik padł przy 130kkm niestety. Pękły pierścienie na tłokach, brał olej jak szalony, moc spadła o 50% i przy przyśpieszaniu dymił jak diesel. Skończyło się na szlifie, zakuciu z wymianą szpilek na Cosworth, remapie i wymianie kilku innych elementów jak np. panewki. Muszę powiedzieć że po remoncie jestem bardzo zadowolony, samochód dostał drugie życie. Moc i moment obrotowy wyraźnie lepszy niż fabrycznie, a co najważniejsze teraz silnik nie bierze praktycznie nic oleju! Dawniej, nawet jak samochód był nowy to brał około 1L oleju na 1500km (norma serwisowa to dopuszcza, więc tak miało być). Teraz między wymianami oleju (mniej więcej co 12000km) dolewam może 300ml! To tyle z moich doświadczeń. Remont robiłem w firmie Kocar w Poznaniu, może to się komuś przyda.
  5. Witam, Ja mam dokładnie taki sam przypadek. Nawet model i rocznik Forka się zgadza. Niewiele w tym temacie działałem ale zauważyłem zależność od paliwa. Tankowanie 95 na Orlenie praktycznie zawsze daje u mnie ten efekt. Z reguły więc tankuje 95 na BP i wtedy rzadko to obserwuje. Próbowaliście może kiedyś jakiegoś dobrego paliwa 98 lub wyżej typu Vpower Racing czy coś w tym rodzaju? Ja kiedyś zalałem i po przejechaniu kilkunastu km nie zauważyłem falowania.
  6. również mam ten sam model i rocznik i podam jeszcze jedną potencjalną przyczynę "trzęsawki" na jałowym biegu. Może warto u Was też to sprawdzić. Jeśli używacie zaworu upustowego z regulacją sprężyny dociskowej to być może ta regulacja się rozkręciła. U mnie właśnie tak się stało i to powodowało wspomnianą trzęsawkę na jałowych i potrafił nawet zgasnąć. Po ustawieniu prawidłowego docisku na sprężynie problem zniknął
  7. Robert_zxcq

    Dystanse

    To było poważne wyzwanie. Biurko - szuflada - regał - pomiar - regał - szuflada - szklanka - biurko. Można też szukać aftermarketowych felg od Celicy z większym otworem. Oryginalnie Toyota ma otwór centrujący 54 mm, a ET w okolicach 37. Chyba faktycznie rozsądniej będzie szukać felg z większym ET niż zawracać sobie głowę z dystansami. Koszt zakupu felg będzie nieznacznie większy niż zakup dystansów (przy założeniu że dystanse miały by być jakieś firmowe). Przy opcji zakupu nowych felg przynajmniej będą dwa komplety, stare i nowe. Stare zostaną na zimę. Szkoda, myślałem że poszerzenie autka nie jest takie kosztowne. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam!
  8. Robert_zxcq

    Dystanse

    qbutek, dzięki za poświęcenie z tym pomiarem. Nie ma lipy! Pompa musi być Ja też właśnie chcę 25mm na koło, myślę że mniej nie ma sensu bo nie będzie nawet widać. Poczytałem i przyjrzałem się jak zbudowane są dystanse w wersji z dodatkowymi śrubami i zmieniłem zdanie. Faktycznie tak jak mówisz, chyba lepsze te dokręcane do piast na dodatkowych śrubach niż te przelotowe na kilku centymetrowych szpilkach!! Napisałem więc do H&R i niestety nie mają w ofercie tego typu dystansów do Forestera MY 2006 Ciekawe czy może pasują jakieś inne np. od Imprezy 2006? Wiecie może czy piasta i mocowanie felgi w Imprezie i Foresterze 2006 są takie same? Może jakieś inne firmy niż H&R? Sam już nie wiem gdzie szukać.. Czy słyszeliscie w ogóle żeby ktoś zakładał 25mm dystanse do Forestera?
  9. Robert_zxcq

    Dystanse

    Dostałem właśnie ofertę z www.stylauto.pl na 15mm (wersja przelotowa) za 696zł (komplet 4szt.) do tego jeszcze muszą być dłuższe szpilki (Bimecc po 18zł za szt). qbutek, czy ty masz 24mm na koło czy na oś? Mnie powiedziano że przy wersji przelotowej lepiej nie dawać więcej jak 15mm na koło, jak sądze chodzi o względy bezpieczeństwa. Wydaje mi się że 15mm to trochę mało i cały efekt może być niewidoczny :-( Z drugiej strony do wersji dystansów ( z dodatkowymi szpilkami ) jakoś nie jestem przekonany, wolałbym żeby koła były przykręcone do fabrycznych piast poprzez pierścień dystansujący a nie do samych dystansów. Ciekawy jestem czy ktoś z was ma takie przelotowe pierścienie dystansujące (dystanse) grubsze niż 15mm? Chętnie założył bym 20mm lub nawet 25mm na koło.
  10. Robert_zxcq

    Dystanse

    Witam, Ja również poszukuję rozwiązania żeby poszerzyć optycznie osie w moim Foresterze XT 2,5 MY 2006. Niestety nie wchodzi w grę zakup felg z innym ET - względy budżetowe. Mogę rozważać jedynie zakup dystansów. DNL zasugerował firmę www.stylauto.pl Są może jakieś inne alternatywne propozycje? Może jakieś firmowe dystanse, np. HR? W końcu tu chodzi też o bezpieczeństwo. Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to będę bardzo wdzięczny za pomoc.
×
×
  • Create New...