alcyone Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 a ja mam pirelli carvingi edge 205/55/16 XL (niezakolcowane)made in russia , i z racji tego że xl to tył 2.4 przod 2.5, albo 2.4 przod i 2.3 tył, na słupku b mam ze powinno byc 2.3 przod i 2.,2 tyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Witam. Zwiększyłem dziś do 2,5 przód i tył i wydaje mi się że jest lepiej. sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alcyone Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 wiecie ja ważę108kg plus bagaz to auto siądzie, zresztą podobno opony xl trzeba pompować ponad 0.2 do góry na geometri facet mówił że przysłali mu z aso m.benz, klienta prawie 300 kg i jego z mesior pneumatickem nie dawał rady cały czas auto ściągalo , normalnie , musze schudnąć to auto będzę lepiej się prowadzić, na geometri daja 60kg butle i ma symulować kierowce do stu cos tam kilo,musze zejsc do70-80kg do auto będzie szybsze hehe.i opony mniej bede musial pompowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawa Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Jakie polecacie ciśnienie w zimówkach 215/45r17 WRX MY06? chodzi mi o wartości do jazdy normalnej nie torowej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Takie jakie zaleca producent auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 2.2, 2.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 do normalnej jazdy na cywilnych oponach patrzeć na tabliczkę. Do jazdy po torze na slickach to zalezy od bardzo wielu czynników. Na przylad federale 95rs dmucham na 2,2 wszystko na zimno co dochodzi na garaco do 3,2 przod i 2,8 tyl. Przy oponach Dmack T4 (homologowane WRC) na zimno 1,8 na zimno bo dochedza do tego samego cisnienia na goraco. (sezon przy temperaturze asfaltu 30°C coc wplyw wcale nie jest znaczny) Bezsensem jest ladowania wiecej opon z powodu wiotkich barkow. To nic nie zmienia a tylko wydziera sie bardziej srodkiem i slabiej trzyma. Opymalnie jestak aby opona zjadala sie na calej powierzchni czyli żeby trzymała cala powierzchnia. To widać po paru okrążeniach (+- 10km) w zaleznosci od kierowcy i troche od samochodu (waga, ustawienia geometrii a szczególnie twardości zawiasu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Odświeżę wątek by zapytać - jakie ciśnienie w zimówkach polecacie na zimową pojeżdżawkę po asfalcie (śnieg/lód), aby jeździło się efektywniej, tj. szybciej/przyczepniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 (edytowane) Odświeżę wątek by zapytać - jakie ciśnienie w zimówkach polecacie na zimową pojeżdżawkę po asfalcie (śnieg/lód), aby jeździło się efektywniej, tj. szybciej/przyczepniej? Jeżeli chcesz traktować wyczynowo swojego wrx`a to zaczynasz od niskiego ciśnienia ok.1,8-1,9 na zimno bo: na śniegu niższym ciśnieniu zyskasz na przyczepności a na asfaltach upalając i tak rozgrzejesz oponę i gaz o ok.+0,5 bara lub więcej jeżeli jednak traktujesz temat "cywilnie" patrz tabliczka znamionowa max 2,2-2,3 zawsze w zależności od temp. zewnętrznej kontroluj i dopieszczaj do nawierzchni i dziur - szczególnie wiosenna porą. Im niżej zejdziesz tym komfortowej wybierasz nierówności ale obrywa trakcja i w drugą stronę im wyższe ciśnienie tym bardziej oberwie felga, łożysko i zawieszenie. Nie ma uniwersalnego ciśnienia bo zależy od temp. pomiaru, samej opony i felgi, nawierzchni, dziur, przyczepności, upodobań kierowcy. Zobacz że z tym mają problem nawet w F1 gdzie tygodniami testują pod jeden tor, próbują dopasować do masy pełen/pusty i do temp. powietrza, toru, pogody a i tak okrywają opony kocami grzejnymi gdy auto stoi przed startem lub w serwisuwce, i bądź tu mądry jakie ciśnienie polecacie??? zaczynaj od własnego podwórka doświadczalnego i pisz co u Ciebie działa. Edytowane 11 Lutego 2017 przez 4444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Na co dzień jeżdżę na wartościach zalecanych przez producenta, natomiast jutro wybieram się na pierwszą pojeżdżawkę w śniegowych warunkach, stąd pytanie o zalecaną zmianę ciśnienia Dzięki, obniżę jutro ciśnienie do tych 1.8-1.9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 0,5 na 4 kołach i bedziesz pan zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 12 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Jeżeli jeździcie w miarę poprawnie, czyli nie jak ślimaki, to 0,2 mocniej niż na tabliczce, jest właściwe. Do normalnej miejskiej jazdy. Na autostrady nawet 0,3 - 0,4. Obniżycie, będzie wrażenie, że lepiej się klei. Potem obejrzyjcie boki opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 12 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Kolega pytał o ciśnienie na podjeżdzawce a nie w ruchu normalnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 (edytowane) wklejam swoją kolekcję Impreza 2009 diesel Impreza WRX 2009 Forester SG STI Forester SG XT Edytowane 17 Lutego 2017 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 I byłoby super, gdyby nie to, że manometry nawet w danym serwisie są "rozjechane", nie mówiąc o tych na stacjach paliw. Prawidłowe ciśnienie to loteria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Sprawę rozwiązuje ręczny manometr wożony w samochodzie. Na stacji można napompować trochę więcej i potem upuścić manometrem. Kontroluję ciśnienie zawsze przed dłuższa trasą, ale wszystko jest szczelne, bo praktycznie nie muszę nic korygować. Polecam mały, tani i dosyć dokładny manometr polskiej firmy Kufieta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 ale te ręczne manometry też są mega zezowate. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 (edytowane) Dla tego napisałem konkretnie o Kufieta MAS01, bo rzekomo jest (wystarczająco) dokładny (przynajmniej wg testów Auto Świat i Motor). Z pewnością są lepsze, ale nie za te pieniądze. Edytowane 4 Marca 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 też używam tej Kufiety, kontrola ze wskazaniem zestawu na SKP dała mocno zbliżone wyniki, więc jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Dnia 3.03.2017 o 22:45, Kambol napisał: Dla tego napisałem konkretnie o Kufieta MAS01, bo rzekomo jest (wystarczająco) dokładny (przynajmniej wg testów Auto Świat i Motor) Jak Auto Świat coś testuje to wyniki są z pewnością miarodajne Nie mogę nigdzie znaleźć info o wartości błędu (zarówno w teście jak i na stronie producenta) - wiadomo coś na ten temat? Widzę, że niejaki Intratec ma błąd rzędu 0,02%! - Jeśli to prawda to szacun! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Kufietę używam na zmianę z cyfrowym miernikiem firmowanym przez goodyear oraz dość drogim manometrem ARB. Żaden nie jest jednak wzorcowany!!! Ich wskazania są bardzo zbliżone, ale miernik mechaniczny wystarczy puknąć, by mu się coś przestawiło. Mimo to, w porównaniu do manometrów na stacjach benzynowych własne, znane urządzenie ma dużą przewagę zaufania. Kilkanaście lat temu pracowałem dla dużej sieci serwisów ogumienia - wzorcowanie manometrów było sporym wyzwaniem organizacyjnym i można przyjąć śmiało, że w większości miejsc (serwisy) nie jest prowadzone regularnie - w tej sieci był to wymóg i były kontrole, ale zwykle można było znaleźć ulubiony manometr pana Kazia, który nie był na sprawdzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 7 godzin temu, woyt napisał: Jak Auto Świat coś testuje to wyniki są z pewnością miarodajne Nie mogę nigdzie znaleźć info o wartości błędu (zarówno w teście jak i na stronie producenta) - wiadomo coś na ten temat? Czy na pewno zwróciłeś uwagę ile kosztuje ten manometr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 13 godzin temu, Kambol napisał: Czy na pewno zwróciłeś uwagę ile kosztuje ten manometr? Oczywiście Za taką kasę i z takim błędem to kupię i 3szt - do każdego auta po jednym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze nie ma cisnienia uniwersalnego. Jest za duzo zmiennych, rozne opony jada roznym cisnieniem zaleznym od warunkow, stylu jazdy, oczekiwan kierowcy i asfaltu. Serwisuje szybkiego kierowce gokartowego, i na deszczu jezdzimy okolo 3x wyzszym cisnieniem niz na sliku. Innym na przysychajacym.. Takze jezdzic, testowac i wybrac co sie najbardziej podoba Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Co do manometru to dobry kosztuje min 4 stowyWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się