Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

dokładnie jak napisal Przemeq, cisnienie na niewiela się zda żeby boków nie zjadło, ale na ułęz przód możesz dac przód 2,5-2,6 tył 2,3, a najlepiej kup opony o twardych bokach, typu RE070,., bo i letnie tez zje nie ma sie co oszukiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ten Durbosowy manometr w Ułężu dobrze pokazywał, ale według niego nie wchodziło w oponę więcej niż 2,2 :roll: Na koniec dnia letnie opony 205/55/16 z przodu nie miały boków i wycięte środki :???: , a tyły były w nieco lepszym stanie :neutral:

Na słomce 15-tki z ciśnieniem 2,5 ucierpiały minimalnie w porównaniu do tych z Ułęża i nadal się nadają do jazdy. Może te „ułężowe” 16-tki były po prostu w gorszym stanie :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak napisal Przemeq, cisnienie na niewiela się zda żeby boków nie zjadło, ale na ułęz przód możesz dac przód 2,5-2,6 tył 2,3, a najlepiej kup opony o twardych bokach, typu RE070,., bo i letnie tez zje nie ma sie co oszukiwać.

 

Pozwole sobie nie zgodzic sie z przedmowca - moja maszyna rolnicza miala w Ulezu opony 205/65R15, zimowe SnowSporty, cisnienie z przodu 2.0 i boki byly nietkniete, natomiast srodek opon byl wytarty i momentami wydarty nieomal do drutow. Tyl - cisnienie 1.9 i opony w duzo lepszym stanie niz przod, okolo 1.5 mm bieznika wiecej. Wiec to raczej kwestia opony jako takiej a nie typu, oraz cisnienia, bo skoro ja mialem takie efekty na wysokich, zimowych gumach oraz na niskim (relatywnie) cisnieniu, to raczej opinia typu "zimowe zawsze beda mialy zjedzone boki" nie jest prawdziwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze carfit, na ułęż przód 2,6; tył 2.3. Na kielce z tego co pamiętam ok było przy 2.7 z przodu i 2.3 z tyłu. Najlepsze opony były by takie które maja bardzo miękką mieszankę, natomiast twardy bok. Z tego co pamiętam, to Maciek w Evo czerwonym który był na którymś Ułężu na sliku miał 2.8 z przodu i bodajże 2.5 z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit,

 

A niech zjada :P byleby nie boki.

 

A jakie opony mają twarde boki w rozmiarze 215/45/17? Bo te o których piszesz to tylko w rozmiarze 225 są...

 

Na ten sezon jeszcze mam do zmasakrowania seryjne oponki, nie pamiętam co tam wkładali....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie opony mają twarde boki w rozmiarze 215/45/17? Bo te o których piszesz to tylko w rozmiarze 225 są...

Toyo Proxies T1-S, Bridgestone Protensa S-02(import prywatny), Bridgestone Protensa RE-050, Avon ZV3, Pirelli PZERO Nero(Rosso)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie opony mają twarde boki w rozmiarze 215/45/17? Bo te o których piszesz to tylko w rozmiarze 225 są...

Toyo Proxies T1-S, Bridgestone Protensa S-02(import prywatny), Bridgestone Protensa RE-050, Avon ZV3, Pirelli PZERO Nero(Rosso)

 

Nic dodac nic ująć :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit,

 

A niech zjada :P byleby nie boki.

 

A jakie opony mają twarde boki w rozmiarze 215/45/17? Bo te o których piszesz to tylko w rozmiarze 225 są...

 

Na ten sezon jeszcze mam do zmasakrowania seryjne oponki, nie pamiętam co tam wkładali....

 

Zakładali z pewnośćia Bridgestona RE 050 , zresztą bardzo dobra opona

patrz: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... ageID=8772

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

devlin, a sprawdzałeś ciśnienie po upalaniu - mogło znacznie wzrosnąć od upalania :roll:

 

Nie sprawdzalem, zapewne wzroslo, wnoszac po stanie opon. Nie wpadlem na to, zeby kontrolowac cisnienie na biezaco, co pewnie bylo bledem, bo zarowno doprowadzilo do zniszczenia opon, jak rowniez pogorszylo wyniki... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś sprawdzał, czy po napompowaniu opon azotem ciśnienie w oponach jest rzeczywiście stabilniejsze, jak piszą np. tutaj i tutaj :?:

 

Jest stabilniejsze napewno, ale to nie jest tak że nie ma wogóle różnicy, ciepło - zimno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś sprawdzał, czy po napompowaniu opon azotem ciśnienie w oponach jest rzeczywiście stabilniejsze, jak piszą np. tutaj i tutaj :?:

 

Jest stabilniejsze napewno, ale to nie jest tak że nie ma wogóle różnicy, ciepło - zimno

Też mam podobne obserwacje.

Zaraz tu jednak wpadnie Az i powie, że to urban legend z tym azotem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś sprawdzał, czy po napompowaniu opon azotem ciśnienie w oponach jest rzeczywiście stabilniejsze, jak piszą np. tutaj i tutaj :?:

 

Jest stabilniejsze napewno, ale to nie jest tak że nie ma wogóle różnicy, ciepło - zimno

Też mam podobne obserwacje.

Zaraz tu jednak wpadnie Az i powie, że to urban legend z tym azotem :mrgreen:

 

tutaj bede sie bronił jak lew :mrgreen: mam niezbite dowody na to, że to dział na przykładzie Reanult i odwiecznymi problemami z czujnikami w kołach, sami mechanicy z ASO Reanult przyjeżdzja pompowac azotem klientów samochody, bo te czujniki wariuja na zmiany temp.

Potwierdzone równiez na JEEP Grand Cheroke, z czujnikami i elektrionicznym wyświetlaniem ciśnienia. Jak miał powietrze, były wachania nawet 0,4, a w przypadku azotu max co miał klient to 0.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie nie zgodzic sie z przedmowca - moja maszyna rolnicza miala w Ulezu opony 205/65R15, zimowe SnowSporty, cisnienie z przodu 2.0 i boki byly nietkniete, natomiast srodek opon byl wytarty i momentami wydarty nieomal do drutow. Tyl - cisnienie 1.9 i opony w duzo lepszym stanie niz przod, okolo 1.5 mm bieznika wiecej. Wiec to raczej kwestia opony jako takiej a nie typu, oraz cisnienia, bo skoro ja mialem takie efekty na wysokich, zimowych gumach oraz na niskim (relatywnie) cisnieniu, to raczej opinia typu "zimowe zawsze beda mialy zjedzone boki" nie jest prawdziwa.

W woli wyjaśnienia opony wydarte w środku bieżnika- ciśnienie za wysokie ; wytarty po bokach- za niskie. Warto kupiś sobie własny manometr i sptawdziś jego wskazania z profesionalnym na stacji kontroli (no i dbać o niego nie uderzać nim o nic często raz jak spadnie to wystarczy przekłamania nawet o 0,5 bara) Odradzam sprawdzanie ciśnienia na stacjach benzynowych ich manometryczęsto są wyeksploatowane i zniszczone no i rownie często nie posiadaja żadnych certyfikatów. Co do ciśnienia w poszczegulnych rozmiarach warto sprawdziś tabele przeciczeniowe u wulkanizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dragon, polecam opcję edytuj w lewym górnym rogu wiadomości :)

Swoją drogą gdzie takowy manometr zakupić? Bo czasem jak jestem nawet w jakimś sklepie to jedyne manometry jakie widzę to na stałe przymocowane do badziewnej pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepach motoryzacyjnych albo na stacjach obsługi ale najczęściej sa to pseudo dobre urządzenia wiec jak pisałem warto porównać wskazania. Jak chcesz naprawde dobre to musisz podjechać do sklepu zajnującego się pneumatyką w Krakowie firma "SPAW" Najlepiej jednak znależć sobie jakiegos dobrego wulkanizatora i zawsze sprawdzać fachowym sprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...