Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gracowy, ciesze się ze pomogło w dobrych czasach.

 

 

Polecam taki tekścik:

 

"PLEASE NOTE THAT AS A GENERAL RULE, INCREASES IN WHEEL DIAMETER REQUIRE A SMALL INCREASE IN PRESSURE [0.1 BAR (1.5 PSI) PER INCH], AND INCREASES IN TYRE WIDTH MAY REQUIRE A SMALL DECREASE IN PRESSURE."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W trakcie pierwszego zapoznania dwa razy zwiedzalismy z Matim plener i auto prowadzilo sie bardzo nerwowo.

Shodan mial kompresorek i podpompowalem 2,8 przod i 2,5 tyl, przy okazji okazalo sie ze

w jednym z tylnych kol mialem 1,7bara..... ????

Zrobilem kilka kołek , oponki wygladaja jak nietkniete, auto zaczelo sie dobrze prowadzic.

 

Czyli przeżyłeś prawie dokładnie to samo, co ja na Ringu 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

fajny temat!

 

TU pisza, ze:

 

"Another popular topic for debate often revolves around tyre pressures. Drivers' experiences show that the Impreza is sensitive to minor differences in tyre pressures (you can easily feel a drop of 2psi), so it's worth checking them regularly. For the '96 model turbo, the recommended tyre pressures for the 205/55 VR 15 tyres are 33psi front, 32psi rear. Some dealers have suggested that these pressures are adhered to when fitting larger 16 and 17 inch wheels, however Prodrive suggest 33psi front / 30psi rear (up to 32psi on the rear for sustained high speed or heavy load) for all wheel sizes, while MRT suggested 35psi on both front and rear results in better grip and handling, at the slight expense of ride quality. Prodrive even suggest leaving the tyres at the pressures for trackday use, although increasing the pressure will stiffen the sidewalls somewhat. An owner in Milton Keynes (probably the highest roundabout density in the world!) reports that to combat excessive front tyre wear, Continental tyre engineers recommended that the MK police increase front pressures by 10-15%. The owner reports that while standard pressures wear the fronts in 8,000 miles, running at 36psi provides significant reduction in wear.

 

Another common query is whether the tyre pressures should be reduced for snow or cold and wet conditions. The answer to this is no. Better grip and feel are obtainable using the standard or slightly higher tyre pressures. On the subject of cold weather, it's worth checking the tyres if the car feels bad (more roll, poor turn-in) since when the air in the tyres cools, the pressure is reduced."

 

od razu po zakupie GT'eka pompowalem tyle, ile zaleca producent, i bylo so so... potem dalem 35psi/35psi (2.4bar/2.4bar), tak jak zaleca MRT, i jest odczuwalnie lepiej :!:

 

zimowki tez pompuje po 2.4/2.4 (195/60-R15)

 

[ Dodano: Sro Maj 21, 2008 3:53 pm ]

bump :razz:

 

przymierzam sie do pierwszego track day'ja GT'ekiem, wiec mam pytanie odnosnie cisnienia w oponach...

 

nie chce mi sie bawic w dopompowywanie na cieplym, etc., wiec chce zasiegnac opinii forumowych upalaczy :razz:

 

bede mial zalozone seryjne opony 205/50-R16 (niestety, badziewne GY F1 :roll: :mrgreen: ) na seryjnych felgach...

 

ile dac, zeby bylo dobrze na takim oto torze: http://uk.youtube.com/watch?v=TJuXr0xf5 ... re=related

 

2.5/2.5 na zimnych oponach bedzie ok :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na trackdaya dmuchnalem na zimnym 2.6 przód 2.4 tył i było spoko. tor był suchy, pogoda ciepła (na mokry dałbym pewnie trochę mniej). zależało mi, żeby nie zniszczyć za bardzo opon przy gietekowym płużeniu przodem (nie miałem jeszcze kompletu na tor) ale nawet mimo takiego ciśnienia z przodu trochę się podwijały (zobacz zdjęcie w moim podpisie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na trackdaya dmuchnalem na zimnym 2.6 przód 2.4 tył i było spoko

 

Ja na Ringu w ubiegłym roku, gdy było ciepło i sucho - 2.6 i 2.2. Sprawdziło się super.

Hmmm.. I to mnie zastanawia.

Co to znaczy super?

Skad wiesz, że nie byłoby bardziej super gdybyś miał 2.6 i 2.3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na trackdaya dmuchnalem na zimnym 2.6 przód 2.4 tył i było spoko (...) ale nawet mimo takiego ciśnienia z przodu trochę się podwijały (zobacz zdjęcie w moim podpisie).

to moze warto przod dmuchnac troche wiecej?

 

btw, przypomnialem cos ciekawego i po raz kolejny odniose sie do Tojoty (serdecznie przepraszam uczulonego na Tojote Pana A.K. :oops::mrgreen: )

 

otoz zalecene przez Tojote dla mojej Celiny cisnienie opon (seryjne ogumienie to 215/50-R15) ponizej 160 km/h to 2.3/2.3, natomiast przy szybkosci powyzej 160 km/h - 3.0/3.0 ( :shock: )

 

tak wiec wychodzac z zalozenia, ze na torze czasem jedzie sie z szybkoscia ponad 150-160 km/h, to moze i w Subaraku na torze warto dac troche wyzsze cisnienie... np. 2.7-2.8 z przodu, hm? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad wiesz, że nie byłoby bardziej super gdybyś miał 2.6 i 2.3?

 

Rozumiem podchwytliwość pytania tj. nasuwającą się sugestię, że mówię "przy ustawieniach x było super" choć nie sprawdziłem, jak było przy innych.

 

I niniejszym informuję, że takie założenie jest błędne :twisted:. Testowaliśmy różne ciśnienia. Tam właśnie zrozumiałem, że ciśnienie opon MOŻE mieć znaczenie - zmniejszyłem np. do 2.4 i 2.0 i na pierwszym zakręcie wywaliłem taką rybę, że się o mało nie skichałem.

 

W tym roku to w ogóle było ekstremum - nie dość, że testowaliśmy różne ciśnienia, to również różne opony, nastawy zawiasów itp. Był z nami wóz serwisowy pewnej znajomej firmy i nam zmieniał nastawienia :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kudlaty, fajnie, ze sie dzielisz doswiadczeniem, tyle ze STI MY'06, to nie GT MY'00...

wiec i sprawdzajace sie na torze cisnienia moga byc rozne :razz:

 

[ Dodano: Pon Cze 16, 2008 8:25 am ]

dziele sie wrazeniami: dalem 2.7 przod i 2.5 tyl i moim amatorskim zdaniem bylo niezle - przyczepnosc ok (widac, ze pracowala cala powierzchnia opon), a i boki opon cale :smile:

 

tak wygladaly przednie opony w koncu pojezdzawki:

 

picture030qv7.jpg

 

picture033bh1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżę temat. Potrzebuję porady dla amatora-debiutanta.

Samochód: Impreza 2.0 RC N/A. Opony: Michelin Pilot Primacy 205.50.R16. Miejsce upalania: tor w Tychach.

Tyle suchych faktów. Teraz problem. Startuję po raz pierwszy. Jadę raczej na spokojnie żeby nie pokiereszować samochodu. Pytanie czy w moim przypadku warto modyfikować ciśnienie w oponach. Umiejętności niewielkie, zdarza się, że samochód się nie słucha. Czy jest jakaś wartość ciśnienia, która poprawi (ułatwi) prowadzenie samochodu lub np.: pozwoli uniknąć zbędnego niszczenia opon. ?? Wszelkie sugestie mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie dotyczące ciśnienia w oponach w Subaru Forester 2,5 XS

Wg 'naklejki' na słupku w oponach 215/60 R16 powianieniem mieć 2.0 z przeodu i 1.8 z tyłu

Ale mam letnie opony 215/55 R16 ... czy ciśnienie powinno być inne

 

Jeżdże 2/3 czasu/drogi sam, 1/5 z dwójką dzieci, a 1/10 całą rodziną

Codziennie ok. kilometra po dukcie leśnym, ok. 7 km po betonowych płytach

i ok. 40 km po trasie/mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś napisać ile w GTku mam wpompować powietrza do:

(...) zima: 195/60/15 - Nokian WR

 

prosiłbym o 2 opcje:

1) normalna jazda

2) nienormalna jazda :razz: (np. Słomka)

 

EDIT:

w wolnym ssaku MY97 (taki mały błąd mi się zakradł :mrgreen: )

ja w GT'eku jezdze zima na 195/60-R15, daje (tak jak i latem) po 2.4/2.4... odjezdzilem tak juz jeden sezon zimowy, i, mimo braku sniegu, zuzycie opon - minimalne...

 

do "nienormalnej" jazdy troche bym zwiekszyl cisnienie w oponach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to ma znaczenie ale trzeba znaleźć balans miedzy odpowiednim ciśnieniem stale pamiętając ze to 4x4 wiec srednica kol powinna byc w miare podobna

 

Moim zdaniem wpływ ciśnienia na średnicę jeżeli nie obniżamy go zbytnio jest znikomy.

No raczej.. tym bardziej, ze tu chyba bardziej chodzi o obwod, niz srednice ;-)

 

A back to topic:

W teorii do 205/70R15 zalecaja 2.0 i 1.8 przy niewielkim obciazeniu, a w praktyce (letnie i zimowe)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zdołałby odpowiedzieć na moje pytanie?

 

"Mam pytanie dotyczące ciśnienia w oponach w Subaru Forester 2,5 XS

Wg 'naklejki' na słupku w oponach 215/60 R16 powianieniem mieć 2.0 z przeodu i 1.8 z tyłu

Ale mam letnie opony 215/55 R16 ... czy ciśnienie powinno być inne?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś napisać ile w GTku mam wpompować powietrza do:

(...) zima: 195/60/15 - Nokian WR

 

prosiłbym o 2 opcje:

1) normalna jazda

2) nienormalna jazda :razz: (np. Słomka)

 

EDIT:

w wolnym ssaku MY97 (taki mały błąd mi się zakradł :mrgreen: )

ja w GT'eku jezdze zima na 195/60-R15, daje (tak jak i latem) po 2.4/2.4... odjezdzilem tak juz jeden sezon zimowy, i, mimo braku sniegu, zuzycie opon - minimalne...

 

do "nienormalnej" jazdy troche bym zwiekszyl cisnienie w oponach

 

o zużycie bieżnika mi nie chodzi, może go nawet zjeść całkiem tej zimy, zależy mi na prowadzeniu, zmniejszeniu rycia przodem, hamowaniu i takich tam :)

2.4 przód i 2.2 tył będzie dobrze? wcześniej jeździłem na 2.2/2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...