Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Przemeq, myśle o czymś w rozmiarze 215/40/17 na lato. Najchętniej przytulił bym Protense S-02, niestety przestali produkować ją. Założenie jest takie że opony mają przejść około 2 sezony (jazda na codzień plus upalanie co jakiś czas).

 

No w tym rozmiarze wilekigo wyboru nie ma, z dobrych ogólnodostępnych to moge polecić RE050A indeks prędkości Y do 300km/h , Toyo PXT1R w indeksie W 270 km/h ewentualnie Dunlop Sport Maxx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Krzysiek_WAWA, mam już drugi komplet Sportmaxxów i nie wydają mi się miękkie, są zdecydowanie twardsze od F1, Toyo 1R, i Pirrelli P Zero które miałem wcześniej. Jedyny ich minus to jest to że na moim samochodzie starczyły na 4 miesiące, więc raczej dwa sezony na nich nie pojeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem o nich dużo dobrego, jeśli nie uda mi się kupić R888, i jeśli RE070 nie wejdą to sprawie sobie komplecik Parad

 

Ciekawe, może ktoś wie lub slyszał, czy 888 da sie jakoś jechać na mokrym ?

Ps.- jak ktos chce ,to gość sprowadza różne rozmiary np. 225/45/16 , mogę poszukać namiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że 888 są ok na mokry asfalt, o ile nie ma głębokich kałuż, na stojącej wodzie podobno nie radzą sobie zbyt dobrze. Ja potrzebuję rozmiar 215/40/17 i jakoś ciężko je znaleźć w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale i jest naolejacz który musi być do ciągłego naolejania kluczy pneumatycznych, a co za tym idzie powietrze z olejem jest niestety wdmuchiwane do koła. I tu może byc róznica.
Co do tej różnicy to pistolet pneumatyczny smarowany jest mgłą olejowa tz.kropla oleju na kilka dziesiąt litrów powietrza. Jeżeli komuś olejarka daje więcej klucz się szybko zatyka i zaciera. Taka mgła w oponie nie robi różnicy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale i jest naolejacz który musi być do ciągłego naolejania kluczy pneumatycznych, a co za tym idzie powietrze z olejem jest niestety wdmuchiwane do koła. I tu może byc róznica.
Co do tej różnicy to pistolet pneumatyczny smarowany jest mgłą olejowa tz.kropla oleju na kilka dziesiąt litrów powietrza. Jeżeli komuś olejarka daje więcej klucz się szybko zatyka i zaciera. Taka mgła w oponie nie robi różnicy :)

 

W teorii tak, a w praktyce ta jak mówisz mgła olejowa osiada na ściankach całego układu pneumatyki, i sie "skrapla" powodując dośc duże naolejenie, weż kartke papieru załącz pistolet, i "popompuj ok 2 minut, zobaczysz czy to sa sladowe ilości :???:

 

Taka mgła w oponie nie robi różnicy

skąd wiesz zaglądałeś :?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yokohama Parada 2

 

Ale to byłby zestaw: impreza z paradą 8).

 

Ciekawe, może ktoś wie lub slyszał, czy 888 da sie jakoś jechać na mokrym ?

 

Słyszałem, że 888 są ok na mokry asfalt

 

Pytajcie Michala. On miał coś do czynienia z R888. Na pewno miał w SE Toyo, ale czy R888, czy T1R, czy jeszcze inne (RA-1?) to nie pamiętam. Ale na bank wie sporo na temat opon Toyo 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popompuj ok 2 minut, zobaczysz czy to sa sladowe ilości :???:

 

Taka mgła w oponie nie robi różnicy

skąd wiesz zaglądałeś :?:

 

Według tej teori wszystko jest wzgladne, jak popompujesz nie 2 min tylko 10 to będzie jeszcze wiecej. Normalną opone prze zakładaniu to zn. zupełnie pusta pompuje się do właściwego ciśnienia ok 30 sekund, a do pistoletu najszęściej stosuje sie olejarki kroplkowe które dają olej (krople) raz na jakiś czas. Pomijam kwestje pasty montażowej która zawsze chcąc nie chcąc dostaje się do wnętrza opony,nie mówiac już o środkach uszczelniających :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do czego Twoje posty zmierzają ale powiem tak:

pompując koło powietrzem z układu pneumatyki, wdmuchujesz powietrze które ma cząsteczki oleju, jakąś wilgoć, może trochę pyłu kurzu, 75% azotu, 20 kilka procent tlenu i jeszcze jakiś innych gazów chyba argon i cos tam jeszcze. I włąsnie tu może być róznica pomiedzy pompowanie azotem, a powietrzem, a co za tym idzie róznice w cisnieniach takie jak wcześnie pisałem i obserwowałem. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Ile radzicie napompować oponki 215/40 R17 (fele 7.5 cala) w GT? Nikt w tym temacie pisał o tym rozmiarze opony, a w tabelce przy drzwiach jest rozpiska tylko do 15-stek, 2.3 przód i 2.2 tył... Teraz mam 2.2 / 2.0 i oponki z tyłu są dużo mniej ugięte niż przód.

 

Ustawić na na 2.3/1.9 tak jak pisał Krzysiek_WAWA?

 

Mam dylemat, bo jedni z was piszą żeby dawać po równo, inni żeby pompować jak w tabelce, a jeszcze inni podają konkretne wartości przód/tył, a na dodatek każdy ma na myśli inny rozmiar opon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit :arrow: ile sugerujesz napompowac do GT na 18" 215/35/18 :?:

na co dzień 2,3 przód, 2,1 tył

na upalanie w zależności jaka nawierzchnia ale powiedzmy Ułęż gdzie opona się szybko nagrzewa 2,5-2,6 przód, 2,3, 2.4 tył , wszystko tez zalezy od temperatury zewnętrznej powietrz. , asfaltu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na upalanie w zależności jaka nawierzchnia ale powiedzmy Ułęż gdzie opona się szybko nagrzewa 2,5-2,6 przód, 2,3, 2.4 tył

 

Słusznie. Niedawno posłuchałem kolesia, który twierdził, że do upalania na przyczepnym to zbyt wysokie wartości, zmniejszyłem do 2.2 / 1.9 (przy zimnych oponach) i o mało nie przypłaciłem tego dzwonem z tych DROGICH, przez duże D-R-O-G-I-C-H :twisted::mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj mykalem w Ulezu,

pompowalem tydzien temu 2,4 przod i 2,3 tyl

Opona 215/35/18.

W trakcie pierwszego zapoznania dwa razy zwiedzalismy z Matim plener i auto prowadzilo sie bardzo nerwowo.

Shodan mial kompresorek i podpompowalem 2,8 przod i 2,5 tyl, przy okazji okazalo sie ze

w jednym z tylnych kol mialem 1,7bara..... ????

Zrobilem kilka kołek , oponki wygladaja jak nietkniete, auto zaczelo sie dobrze prowadzic.

Reasumujac 2,8przod i 2,5 tyl w GT na 18" polecam na tor !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...