Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dragon, w zależności od lokalizacji, obciążenia powinno być inne ciśnienie. Nie załadowany GT z przodu ma 2.3, tył 1.9, załadowany 2.3 przód, 2.2 tył. Ale na jazdę autostradową typu top speed na średnim obciążeniu polecam 2.3 przód, 2.0 tył. Natomiat na upalanie na Ułęż, Kielce gdzie jeździ się sporo po zakrętach i trochę po prostej to przód 2.6-2.7, tył 2.3-2.4. Nie mówie o małej pętli w Kielcach, tylko od dużej pętli idącej drogą krajową i przez las. Zresztą na małej pętli też lepsze jest wyższe ciśnienie, aby mieć lepsze wyniki. Azarel może potwierdzić to co piszę, że jak tam jeździliśmy to po 2 kółku praktycznie jak zaczeły się rozgrzewać opony, większość stwierdziła że ma zbyt niskie ciśnienie w kołach (ja miałem 2.3, 2.0). 1 osoba jechała na slicach (Honda Civic) miała ciśnienie 2.8 i 2.4, i jedna na RE070 które miały seryjne ciśnienie ale po 4 kółkach dopiero rozgrzały się tak że zaczeły trzymać na zakrętach.

Jeśli masz sporo zakrętów, daje się wyższe ciśnienie aby mniej boki się wycierały.

A co do ciśnieniomierzy to różnie z tym bywa, najczęściej ich nie ma i trzeba radzić sobie przy pomocy tego co się ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak napisal Przemeq, cisnienie na niewiela się zda żeby boków nie zjadło, ale na ułęz przód możesz dac przód 2,5-2,6 tył 2,3, a najlepiej kup opony o twardych bokach, typu RE070,., bo i letnie tez zje nie ma sie co oszukiwać.

 

A no właśnie :cool:.

 

Ja jestem amator i miałem latem w RE070 2.5 bara na obu osiach, tak, jak na tabliczce przy drzwiach - nie dostosowywałem opon do toru. Pomijam fakt, że jeździłem tylko na jednym tj. Słomce :mrgreen:. I opony są zjedzone od krawędzi do połowy, że fest (do połowy powierzchni tocznej, nie ścianki) :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, So What!, ja wam chętnie nadmucham 78% azotu w koła za drobna opłatą ;-)

 

He, he. Mam w bagażniku Forka specjalną pompkę do pompowania 78 % azotu :wink:

 

 

Azot techniczny ma coś z 89%, ale za to nie ma pary wodnej.

Widocznie te 11 punktów procentowych robi swoje. Jeżeli jest nawet taka poprawa, jak pisał Carfit, to warto pompować azotem.

Azot techniczny nie ma też paru innych syfów, które pompujesz pompką atmosferyczną :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

So What!, głównie chodzi o parę wodną, ale dobry kompresor tez ma instalację osuszającą.

 

Chętnie usłyszę na cyzm polega ta "wyraźna różnica" w ciśnieniu.

 

Kuba mam naprawdę dobrą nową instalacje pneu,( osobną poza kompresorem ) i jest osuszacz - odwadniacz, ale i jest naolejacz który musi być do ciągłego naolejania kluczy pneumatycznych, a co za tym idzie powietrze z olejem jest niestety wdmuchiwane do koła. I tu może byc róznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu widzę koledzy cwaniakują, mondrują się a ja dalej jak nic nie wiedziałem tak nic nie wiem...

widzę że z tym kagankiem oświaty to ciężko będzię...

Widzę, że jesteś strasznie roszczeniowo do wszystkich nastawiony, a tutaj każdy zakłada, że odbiorca ma trochę oleju w głowie i po podaniu haseł kluczowych (RE070, opona) potrafi sobie sam wklepać te rzeczy do wyszukiwarki. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu widzę koledzy cwaniakują, mondrują się a ja dalej jak nic nie wiedziałem tak nic nie wiem...

widzę że z tym kagankiem oświaty to ciężko będzię...

Widzę, że jesteś strasznie roszczeniowo do wszystkich nastawiony, a tutaj każdy zakłada, że odbiorca ma trochę oleju w głowie i po podaniu haseł kluczowych (RE070, opona) potrafi sobie sam wklepać te rzeczy do wyszukiwarki. :evil:

 

Podpisuję się pod tym. Nie ironizowalibyśmy, gdyby był to trudny temat i problem trudny do wyszukania czy to w szukajce forumowej, czy przez google. Tak że, na przyszłość: więcej inicjatywy, mniej roszczeniowego nastawienia :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz odpowiedź : http://www.testopon.com/ganzjahresreife ... index.html

 

Ale ta oponami nie ma nic wspólnego z Semislick, zobacz na bieżnik w lepszym powiększeniu

 

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... port+FM901

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek - jak chcesz hardcore'owego semi slicka, to weź RE070, albo te Falkeny Azenis RT615, na które ogłoszenie dał samochodzik i które niestety musiało, z powodów regulaminowych, wylądować w "Magazynie Postów Ważnych" :twisted:.

 

A - w ostatnim WRC jest też reklama Kumho V70A ECSTA - może nie wygląda aż tak bardzo "semi-slickowo", ale może warto byłoby zastanowić się również nad nią :cool:. Tym bardziej, że możesz ją kupić w różnych twardościach, a cena detaliczna (wyjściowa, oficjalna) jest niższa, niż RE070.

 

Tu jest cennik: http://www.kumhomotorsport.pl/?k=dat&p=cennik

 

No i są "wszystkie" rozmiary, nie tak, jak RE070... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, myśle o czymś w rozmiarze 215/40/17 na lato. Najchętniej przytulił bym Protense S-02, niestety przestali produkować ją. Założenie jest takie że opony mają przejść około 2 sezony (jazda na codzień plus upalanie co jakiś czas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...