Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Może jeszcze ktoś tu zagląda:

 

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach zimowych 205/50/R16 w Legacy Diesel SW? Jazda trasa - miasto. Bez szaleństw. Naklejka na słupku nie podaje niestety.

 

Pozdrowienia

seryjnie masz R-17?

do R-16 daj to samo, co zaleca producent (ewentualnie, mozesz o 0.1 czy 0.2 bar zwiekszyc cisnienie w oponach + tylne opony pompowac tyle co i przednie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Hello.

Stare wpisy tu, ale może ktoś się odezwie. Mam problem z ciśnieniem powietrza w oponach dla turbodziadka kombi '93. nie mam pojęcia, jakie powinno być.

1. Letnie 195/65/15

2. Zimowe 185/65/15

 

Mam jeszcze letnie 205/xx/xx, jak dojdę, jakie to uściślę.

 

Może mi ktoś tu pomóc?

 

Pozdrawiam,

profesor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

panowie poradzcie jade jutro na zawody biore dwa komplety kol jedne to UNIROYAL 205/50 R16 a drugie to Toyo R888 205/55 R16 jakie cisnienie do uni a jakie do toyo jestem poczatkujacy ja zawsze mialem tak samo roznie raz 2,3-2,4 cisnienie z przodu i z tylu czytam tu wasze wypowiedzi i sam nie wiem, zawody 100% asfalt, wiadomo temperatura jutro bedziew granicach od 2 do 10 stopni celcjusza , moze cos doradzicie , uniroyal stoi na 2,2 przod i tyl , jaka opona uni czy toyo na takie warunki beda dojazdowki wiec cos dogrzeje, z gory bardzo wam dziekuje za podpowiedzi :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że czas się przesiąść na zimowe laczki, bo wieczorami się zimno robi, to jakie ciśnienie nadmuchać do kółek 205/55/16 zamontowanych na Bugu?

z góry dziękuję :wink:

we francuskiej instrukcji obsługi napisali, że:

205/55/16 - 2.2 z przodu, 2.0 z tyłu

215/45/17 - 2.3 z przodu, 2.2 z tyłu

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że czas się przesiąść na zimowe laczki, bo wieczorami się zimno robi, to jakie ciśnienie nadmuchać do kółek 205/55/16 zamontowanych na Bugu?

z góry dziękuję :wink:

we francuskiej instrukcji obsługi napisali, że:

205/55/16 - 2.2 z przodu, 2.0 z tyłu

215/45/17 - 2.3 z przodu, 2.2 z tyłu

:wink:

 

thx piter :) znaczy Ty masz auto na żaby? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Forku 2.5XT mam normalnie 2.2/2.1. W Ułężu na Yokohama Geolandarach miałem 2.4/2.3 ale to niestety mało, bo i tak zżarło wyraźnie boki pomimo dość "spokojnej" jazdy. Jedna z opon była nowa i tego jednego dnia dorównała do tej co siedziała w bagażniku z przebiegiem 10 tys.km. Nie wspomnę już o "bliznach" w postaci na szczęście małych powyrywanych kawałków gumy. To nie był dobry pomysł. Nie wiem co oni nasypali kiedyś do tego asfaltu :roll:

 

BTW: Teraz jak idzie zima to trzeba uważać na zmiany temperatury od czasu napompowania. Każde 10 stopni spadku temperatury daje circa spadek o 0.1 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesięcy temu...

Archeolog

 

Paaanyy, na slupku mam podane:

- przod: 2.0

- tyl: 1.9

 

Sprawdzalem na letnich, sprawdzam i teraz na zimowych, a cisnienie przynajmniej raz w miesiacu sprawdzam i co mi sie nasunelo - te 2.0 z przodu wygladaja na jednym i drugim komplecie opon tak, jakby byl niedobor. No nazwijmy to "flak". Mam pompke z pomiarem cisnienia, taka polska nietandetna niby i jeszcze osobny manometr, tez polski - oba pokazuja niemalze tak samo, takze tutaj raczej bledu wiekszego nie ma. No i pytanie: czy to tak ma byc? Mam wrazenie, ze pozjada opony na brzegach. Kurde, jutro zdjecie zrobie, bo dzis juz i ciemno i zimno i mnie sie nie chce... :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
2.5/2.6 przod??? 2.4/2.3tyl???
spora przesada. wydrze środek opony i nie będzie trzymać.

 

2,2 w każde koło i po robocie
tak na co dzień tez mam. Na upalaniu staram sie nie przekraczac 2,6 na goraco, co oznacza 2.0 na zimno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...