Bergen Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Panowie, poprawcie mnie, albo potwierdźcie - ciśnienie powietrza w oponach mierzonych "na zimno" to 2 bary tylna oś i 2,2 bara przednia ? Niezależnie od rodzaju ogumienia/profilu opony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 A co masz napisane na tabliczce znamionowej przy drzwiach kierowcy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Profil, rozmiar opony ma znaczenie przy doborze cisnienia. Rodzaj rowniez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 To ja sie przylacze do pytania: jakie powinno byc cisnienie z tylu w oponach 225/45/17 na felgach 17x7? Niestety ani instrukcja ani naklejka przy drzwiach nie mowia nic o takiej konfiguracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Ja mam dokladnie taki sam komplet u siebie i jezdze na takim cisnieniu jak dla 215/45/17 a to juz powinno byc na naklejce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Ja mam dokladnie taki sam komplet u siebie i jezdze na takim cisnieniu jak dla 215/45/17 a to juz powinno byc na naklejce. Na poczatku wlasnie jezdzilem na cisnieniu takim jak dla 215/45/17, czyli 2.2 bara, jednak pozniej zobaczylem w instrukcji, ze z tylu dla opon 225 ma byc 1.9 (jedyna roznica to to, ze instrukcja zaklada, ze felgi maja szerokosc 7.5 cala) i spuscilem do 2.0. Niestety po takiej zmianie przy mocnym hamowaniu zaczelo mi tylem auta rzucac na lewo i prawo jak cholera, nie wiem czy to rzeczywiscie z powodu nizszego cisnienia, czy akurat na takich koleistych drogach zaczalem jezdzic. Tak czy inaczej, zastanawia mnie dlaczego dla opon 225 producent zaleca tak male cisnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 witam pamiętam, że w saabie miałem dwie nastawy ciśnieniowe: jedna na niższym ciśnieniu dla 3 osób i prędkości do 160 km, a druga o 0,2 bara większa dla 5 osób lub prędkości ponad 160 km, dlatego trzeba u siebie dobrać takie ciśnienie aby było bezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 druga o 0,2 bara większa dla 5 osób lub prędkości ponad 160 km, rozumiem że przy 160 km/h trzeba było wysiąść i dopompować opony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 teoretycznie albo jeździć SKOT-em Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Mnie sie wydaje ze mimo wszystko cisnie mozna ustwic tak jak sie lubi oczywiscie nie przesadzjac w jedna i druga strone.Wazne jest jedynie to aby proporcje cisnienia przod tyl byly zachowane tak jak zaleca producent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 turdziGT, właśnie to nie koniecznie, jak się nie chce żeby ryło przodem ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekwaw Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 turdziGT, właśnie to nie koniecznie, jak się nie chce żeby ryło przodem ;-) to jakie powinno byc wedlug Ciebie cisnienie :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 turdziGT, właśnie to nie koniecznie, jak się nie chce żeby ryło przodem No tak to ma znaczenie ale trzeba znaleźć balans miedzy odpowiednim ciśnieniem stale pamiętając ze to 4x4 wiec srednica kol powinna byc w miare podobna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 to jakie powinno byc wedlug Ciebie cisnienie Własciwe. :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 No tak to ma znaczenie ale trzeba znaleźć balans miedzy odpowiednim ciśnieniem stale pamiętając ze to 4x4 wiec srednica kol powinna byc w miare podobna Moim zdaniem wpływ ciśnienia na średnicę jeżeli nie obniżamy go zbytnio jest znikomy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Moim zdaniem wpływ ciśnienia na średnicę jeżeli nie obniżamy go zbytnio jest znikomy. Azrael, No mi sie tez tak wydaje bo przeciez inaczej podpiasali by na siebie wyrok smierci :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Jeśli chodzi o ciśnienie w oponach to po jeździe rowerem i motocyklem dowiedziałem się, że bardzo dużo zależy od rodzaju opony jakie się ma i do czego ta opona na być wykorzystana... PRzykładowo: Producent mówi, że się pompuje 2.0, a na szutrze jedzie się lepiej na 3. Albo na odwrotnie itd. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 to jakie powinno byc wedlug Ciebie cisnienie Własciwe. :???: Liczby panowie, liczby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JD555 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 panowie ja jezdze na cisnieniu 2.0 przod i tyl ,a mam dokladnie ten sam zestaw czyli 215/45/17 :cool: tyle ze mam zmieniony kat pochylenia kol i autko zachowuje sie bardzo poprawnie a prowadzi sie prawie jak gokart :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Liczby panowie, liczby... Dla 205\60\16 mam wpisane 2.3 dla przodu i 1.9 dla tylu Ja zazwyczaj mam 2.1 i 1.9 tak dla 16tek jak i dla 205\45\17 bo 2.3 to jak dla mnie za twardo jak na krakowskie drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Przy zmianie na zimowe,chyba za mało napompowali... Pozdro Waldemar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubble Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 U mnie po otwarciu drzwi, na słupku środkowym obok kierowcy jest naklejka z rozpisanym ciśnieniem. Zobacz może w Legacu też jest takie info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Waldemar, Może jakiś słabo myślący jestem, ale jakie jest pytanie? Z wypowiedzi bubble wynika, ze nie wiesz jakie powinno być ciśnienie w kołach? Na dobrą sprawę nie podałeś nawet modelu auta, ale z pojemności silnika można z 99%prawdopodobieństwem założyć, że przód 2.2 a tył 2.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubble Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Faktycznie to było tylko stwierdzenie, a nie pytanie. Trochę za szybko się wyrwałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Pytanie do upalaczy. Jakie macie ciśnienie przód/tył podczas upalania? (proszę od razu podać rozmiar opony/felgi). Podczas Vertowej imprezy, zapomniałem dobić opon mocniej powietrzem (było 2.3 na zimnych oponach), no i efekt jest taki, że na przednich gumach z boku nie widać do połowy napisy Bridgestone i rozmiaru.... zjechały się przeokrutnie (bo zimowe były - a śniegu nie było ).... Ile powinno się nabić? 2.8? (opona to 215/45/17). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się