Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja mam dokladnie taki sam komplet u siebie i jezdze na takim cisnieniu jak dla 215/45/17 a to juz powinno byc na naklejce.

 

Na poczatku wlasnie jezdzilem na cisnieniu takim jak dla 215/45/17, czyli 2.2 bara, jednak pozniej zobaczylem w instrukcji, ze z tylu dla opon 225 ma byc 1.9 (jedyna roznica to to, ze instrukcja zaklada, ze felgi maja szerokosc 7.5 cala) i spuscilem do 2.0. Niestety po takiej zmianie przy mocnym hamowaniu zaczelo mi tylem auta rzucac na lewo i prawo jak cholera, nie wiem czy to rzeczywiscie z powodu nizszego cisnienia, czy akurat na takich koleistych drogach zaczalem jezdzic. Tak czy inaczej, zastanawia mnie dlaczego dla opon 225 producent zaleca tak male cisnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie wydaje ze mimo wszystko cisnie mozna ustwic tak jak sie lubi oczywiscie nie przesadzjac w jedna i druga strone.Wazne jest jedynie to aby proporcje cisnienia przod tyl byly zachowane tak jak zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT, właśnie to nie koniecznie, jak się nie chce żeby ryło przodem

 

No tak to ma znaczenie ale trzeba znaleźć balans miedzy odpowiednim ciśnieniem stale pamiętając ze to 4x4 wiec srednica kol powinna byc w miare podobna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wpływ ciśnienia na średnicę jeżeli nie obniżamy go zbytnio jest znikomy.

Azrael, No mi sie tez tak wydaje bo przeciez inaczej podpiasali by na siebie wyrok smierci :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ciśnienie w oponach to po jeździe rowerem i motocyklem dowiedziałem się, że bardzo dużo zależy od rodzaju opony jakie się ma i do czego ta opona na być wykorzystana...

PRzykładowo:

Producent mówi, że się pompuje 2.0, a na szutrze jedzie się lepiej na 3. Albo na odwrotnie itd. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczby panowie, liczby...

 

Dla 205\60\16 mam wpisane 2.3 dla przodu i 1.9 dla tylu

 

Ja zazwyczaj mam 2.1 i 1.9 tak dla 16tek jak i dla 205\45\17 bo 2.3 to jak dla mnie za twardo jak na krakowskie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Waldemar, Może jakiś słabo myślący jestem, ale jakie jest pytanie? Z wypowiedzi bubble wynika, ze nie wiesz jakie powinno być ciśnienie w kołach?

Na dobrą sprawę nie podałeś nawet modelu auta, ale z pojemności silnika można z 99%prawdopodobieństwem założyć, że przód 2.2 a tył 2.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie do upalaczy. Jakie macie ciśnienie przód/tył podczas upalania? (proszę od razu podać rozmiar opony/felgi).

 

Podczas Vertowej imprezy, zapomniałem dobić opon mocniej powietrzem (było 2.3 na zimnych oponach), no i efekt jest taki, że na przednich gumach z boku nie widać do połowy napisy Bridgestone i rozmiaru.... zjechały się przeokrutnie (bo zimowe były - a śniegu nie było :P )....

 

 

 

Ile powinno się nabić? 2.8? (opona to 215/45/17).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...