Jump to content

zawa

Użytkownik
  • Content Count

    203
  • Joined

  • Last visited

About zawa

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 04/10/1984

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    WGR
  • Auto
    WRX MY06

Recent Profile Visitors

303 profile views
  1. Tutaj ciekawy artykuł o Polo R5 i jego awariach, jest też trochę o Kajetanowiczu i jego przygodzie z Argentyny, ale troszke dziwne tłumaczenie jest ze samochód był za bardzo uszkodzony i nie dali rady go naprawić na następny rajd? https://pl.motorsport.com/wrc/news/polowiczny-sukces/4437552/ " - Rozumiem, czemu to budzi zainteresowanie i czemu zaskakujące jest to, że nie wystartował, ponieważ zwykle obserwujemy, że rajdowe samochody są naprawiane szybko. - Jeśli chodzi o Kajetanowicza, o uszkodzenia i całą tę sprawę, to rozmawialiśmy dużo z zespołem Baumschlagera, bardzo doświadczonym, zwłaszcza w tej kategorii [R5]. Oczywiście, generalnie to była dość prosta awaria zawieszenia [pęknięty wahacz]. Problem w tym, że samochód ucierpiał mocno po tym jak ona już nastąpiła, na skutek kontynuowania jazdy. Na uwagę, że podobny zakres zniszczeń wystąpił w 2016 roku w aucie Stephane’a Lefebvre’a podczas Rajdu Polski i wtedy mechanikom udało się naprawić auto w ciągu 30 minut (podczas serwisu między pętlami), De Jongh odpowiedział: - Odcinki w Polsce są jednak trochę bardziej łaskawe dla samochodu. Natomiast w Argentynie są bardzo kamieniste i niszczące, zwłaszcza jak jedziesz praktycznie bez zawieszenia na tylnych kołach. Muszę wierzyć zespołowi, który stwierdził, że jest za dużo uszkodzeń nadwozia. Nie mogli więc wrócić w Argentynie, ani nie mieli wszystkich potrzebnych części, by szybko naprawić auto przed Chile. - Ja nie widziałem auta, ale wierzę panu Baumschlagerowi i inżynierom, którzy stwierdzili, że kontynuowanie nie jest możliwe. I wierzę, że chcieli tego tak bardzo jak pan Kajetanowicz. Również jeśli chodzi o start w Chile. Było dużo uszkodzeń auta, ale niektóre z nich spowodowane były tym, że załoga kontynuowała jazdę odcinkiem przez kolejne 6km, po bardzo kamienistej nawierzchni i niemalże bez zawieszenia. Według naszych informacji choć nadwozie, przede wszystkim w miejscach mocowania elementów zawieszenia, ucierpiało podczas jazdy po feralnej awarii, to zniszczenia nie były bardzo duże, a klatka bezpieczeństwa była nienaruszona. Ciekawe wydają się być słowa De Jongha o tym kto i w jaki sposób podejmował ostateczne decyzje o braku „restartu” w Argentynie i wycofaniu zgłoszenia z Rajdu Chile. - Zespół razem z panem Kajetanowiczem zdecydował się nie kontynuować z powodu zbyt dużych uszkodzeń... Ja, jak już mówiłem, nie widziałem auta i nie wiem co w nim było dokładnie zniszczone. Jeśli oni zdecydowali nie kontynuować, to była to ich decyzja i ja nie za bardzo mogę coś dodać. Również moja ocena tej decyzji nie byłaby w porządku."
  2. Ja tego nie powiedziałem
  3. Kajto jednak w Skodzie !!! https://wrc.net.pl/kajetan-kajetanowicz-zmienia-samochod-przesiadka-do-skody-fabii-r5?fbclid=IwAR2ZiSyXcWlU2q-aqXw7oJjXArkJmM9ED_ax7GvZxyP5PY9tLxXYFaxcrSo
  4. Może Kajto wyjechał na trasę w celu sprawdzenia samochodu czy wszystko gra, a dzięki temu zaoszczędził jeden komplet opon? Może na testach przejechał na tyle sporo kilometrów ze te 3-4 przejazdy testowego niewiele mu dadzą, a komplet opon ma nowych na rajd. Takie moje przemyślenie
  5. Kurcze warunki jak na Monte Carlo... dużo pracy będą mieli "szpiedzy"
  6. A co powiecie o czerwonej fladze na OS 10? Przypadek czy szczęście Ogiera ?
  7. zawa

    Filmy

    Tutaj też dość nietypowe auto jak na rajdowe trasy (4:25 sek) https://www.rallye-magazin.de/int/videos/2019/special/rally-a-coruna/
  8. zawa

    Kubica w F1

    Najbardziej zaawansowany technicznie to był chyba model wczesniejszy czyli FW15 który miał m.in aktywne zawieszenie, którego juz FW16 nie miało bo przepisy go zabraniały.
  9. Na bank Lappi nawet pauzując w odpowiednim momencie widać numer 4 na dachu !!!
  10. to chyba przygoda Lappiego?
  11. Suninenowi odczepila sie elektrownia na masce ... OS 8 padł łupem Jariego Huttunena w Fabii R5!!!
  12. W Meksyku Pieniążek będzie miał duże szanse na wygraną w WRC2 PRO, wystarczy dojechać do mety , ogólnie skromniutka lista startowa tylko 23 załogi https://wrc.net.pl/rajd-meksyku-z-najskromniejsza-obsada-od-wejscia-do-wrc-pieniazek-po-zwyciestwo?fbclid=IwAR2jI3eADlWIztM-FiMHcds4n5SR2JpRxPJmj91dX00Y2pycvOnd3UmGVVw A tak skończył Gronholm
  13. Warunki są super, dużo śniegu wysokie bandy, ale przy tej temperaturze czuje że droga po pierwszej pętli rajdu będzie w opłakany stanie
  14. Martwi mnie troszkę prognoza pogody w Karlstad, dzis było +8 i podobnie zapowiada się do końca tygodnia :/ w nocy koło 0. Ciekawe czy warunki się utrzymają?
×
×
  • Create New...