Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

wiecie ja ważę108kg plus bagaz to auto siądzie, zresztą podobno opony xl trzeba pompować ponad 0.2 do góry

 

na geometri facet mówił że przysłali mu z aso m.benz, klienta prawie 300 kg i jego z mesior pneumatickem nie dawał rady cały czas auto ściągalo , normalnie , musze schudnąć to auto będzę lepiej się prowadzić, na geometri daja 60kg butle i ma symulować kierowce do stu cos tam kilo,musze zejsc do70-80kg do auto będzie szybsze hehe.i opony mniej bede musial pompowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

do normalnej jazdy na cywilnych oponach patrzeć na tabliczkę.

Do jazdy po torze na slickach to zalezy od bardzo wielu czynników.

Na przylad federale 95rs dmucham na 2,2 wszystko na zimno co dochodzi na garaco do 3,2 przod i 2,8 tyl.

Przy oponach Dmack T4 (homologowane WRC) na zimno 1,8 na zimno bo dochedza do tego samego cisnienia na goraco. (sezon przy temperaturze asfaltu 30°C coc wplyw wcale nie jest znaczny)

Bezsensem jest ladowania wiecej opon z powodu wiotkich barkow. To nic nie zmienia a tylko wydziera sie bardziej srodkiem i slabiej trzyma. Opymalnie jestak aby opona zjadala sie na calej powierzchni czyli żeby trzymała cala powierzchnia. To widać po paru okrążeniach (+- 10km) w zaleznosci od kierowcy i troche od samochodu (waga, ustawienia geometrii a szczególnie twardości zawiasu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżę wątek by zapytać - jakie ciśnienie w zimówkach polecacie na zimową pojeżdżawkę po asfalcie (śnieg/lód), aby jeździło się efektywniej, tj. szybciej/przyczepniej?

 

Jeżeli chcesz traktować wyczynowo swojego wrx`a to zaczynasz od niskiego ciśnienia ok.1,8-1,9 na zimno bo:

na śniegu niższym ciśnieniu zyskasz na przyczepności a na asfaltach upalając i tak rozgrzejesz oponę i gaz o ok.+0,5 bara lub więcej

jeżeli jednak traktujesz temat "cywilnie" patrz tabliczka znamionowa max 2,2-2,3

zawsze w zależności od temp. zewnętrznej kontroluj i dopieszczaj do nawierzchni i dziur - szczególnie wiosenna porą.

 

Im niżej zejdziesz tym komfortowej wybierasz nierówności ale obrywa trakcja i w drugą stronę im wyższe ciśnienie tym bardziej oberwie felga, łożysko i zawieszenie.

 

Nie ma uniwersalnego ciśnienia bo zależy od temp. pomiaru, samej opony i felgi, nawierzchni, dziur, przyczepności, upodobań kierowcy.

Zobacz że z tym mają problem nawet w F1 gdzie tygodniami testują pod jeden tor, próbują dopasować do masy pełen/pusty i do temp. powietrza, toru, pogody a i tak okrywają opony kocami grzejnymi gdy auto stoi przed startem lub w serwisuwce, i bądź tu mądry jakie ciśnienie polecacie???

 

zaczynaj od własnego podwórka doświadczalnego i pisz co u Ciebie działa.

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień jeżdżę na wartościach zalecanych przez producenta, natomiast jutro wybieram się na pierwszą pojeżdżawkę w śniegowych warunkach, stąd pytanie o zalecaną zmianę ciśnienia ;)

Dzięki, obniżę jutro ciśnienie do tych 1.8-1.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeździcie w miarę poprawnie, czyli nie jak ślimaki, to 0,2 mocniej niż na tabliczce, jest właściwe. Do normalnej miejskiej jazdy. Na autostrady nawet 0,3 - 0,4.


Obniżycie, będzie wrażenie, że lepiej się klei. Potem obejrzyjcie boki opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę rozwiązuje ręczny manometr wożony w samochodzie. Na stacji można napompować trochę więcej i potem upuścić manometrem. Kontroluję ciśnienie zawsze przed dłuższa trasą, ale wszystko jest szczelne, bo praktycznie nie muszę nic korygować. Polecam mały, tani i dosyć dokładny manometr polskiej firmy Kufieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 3.03.2017 o 22:45, Kambol napisał:

Dla tego napisałem konkretnie o Kufieta MAS01, bo rzekomo jest (wystarczająco) dokładny (przynajmniej wg testów Auto Świat i Motor)

 

Jak Auto Świat coś testuje to wyniki są z pewnością miarodajne ;)

Nie mogę nigdzie znaleźć info o wartości błędu (zarówno w teście jak i na stronie producenta) - wiadomo coś na ten temat?

Widzę, że niejaki Intratec ma błąd rzędu 0,02%! - Jeśli to prawda to szacun!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kufietę używam na zmianę z cyfrowym miernikiem firmowanym przez goodyear oraz dość drogim manometrem ARB. Żaden nie jest jednak wzorcowany!!! Ich wskazania są bardzo zbliżone, ale miernik mechaniczny wystarczy puknąć, by mu się coś przestawiło. Mimo to, w porównaniu do manometrów na stacjach benzynowych własne, znane urządzenie ma dużą przewagę zaufania.

 

Kilkanaście lat temu pracowałem dla dużej sieci serwisów ogumienia - wzorcowanie manometrów było sporym wyzwaniem organizacyjnym i można przyjąć śmiało, że w większości miejsc (serwisy) nie jest prowadzone regularnie - w tej sieci był to wymóg i były kontrole, ale zwykle można było znaleźć ulubiony manometr pana Kazia, który nie był na sprawdzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, woyt napisał:

Jak Auto Świat coś testuje to wyniki są z pewnością miarodajne ;)

Nie mogę nigdzie znaleźć info o wartości błędu (zarówno w teście jak i na stronie producenta) - wiadomo coś na ten temat?

Czy na pewno zwróciłeś uwagę ile kosztuje ten manometr? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kambol napisał:

Czy na pewno zwróciłeś uwagę ile kosztuje ten manometr?

 

Oczywiście ;) Za taką kasę i z takim błędem to kupię i 3szt - do każdego auta po jednym :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze nie ma cisnienia uniwersalnego. Jest za duzo zmiennych, rozne opony jada roznym cisnieniem zaleznym od warunkow, stylu jazdy, oczekiwan kierowcy i asfaltu.
Serwisuje szybkiego kierowce gokartowego, i na deszczu jezdzimy okolo 3x wyzszym cisnieniem niz na sliku. Innym na przysychajacym.. Takze jezdzic, testowac i wybrac co sie najbardziej podoba :)

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Co do manometru to dobry kosztuje min 4 stowy

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...