Skocz do zawartości

Subaru Impreza [GT+GK] (MY18=>MY23)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

Teraz, Vis napisał:

Impreza ma 12s, moje auto jest 3s szybsze czyli 9s. Honda Accord VIII 2.0 156km.

 

Wrzuciłem pomiary Imprezy 2.0 cvt, w obu zmierzyli jej około 12s, nie są to testy UE, ale zakładam, że wersja na USA nie rózni się od tej na UE, no chyba, że się różni. Dlatego dopytuję bo dla mnie to dziwne.

 

Zobacz dane techniczne europejskiej wersji: 9,8. 

 

1 minutę temu, sluf napisał:

Różni się - już było o tym tutaj pisane - inny soft skrzyni czy co tam jeszcze - więc porównuj proszę wersję na UE.

 

Kolega byl szybszy, ale i tak zacytuje. 

 

To nie jest 12sek, ale 9,8 (!)

 

PS: Do starych bywalcow, mam nieodparte wrazenie, ze Madox wrocil. 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Vis napisał:

dla mnie Impreza nie jestem autem miejskim

A jakim? Sportowym? Terenowym, czy może ciężarowym?

6 minut temu, Christoph napisał:

Do starych bywalcow, mam nieodparte wrazenie, ze Madox wrocil. 

Raczej nie, Madox, o ile pamiętam, zajmował się głównie wychwalaniem Skody... no i opisywaniem beznadziejności Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Skoro się soft różni i ma 9.8 to zaczekam na jakiś pomiar UE, chociaż to mega dziwne, że producent spowalnia auto o 2s na inny rynek. Kompleksy chyba jakieś macie. Wkleiłem wyniki pomiarów, a tu jakieś Skody, Madoxy. WTF?!

 

25 minut temu, sluf napisał:

A jakim? Sportowym? Terenowym, czy może ciężarowym?

Fiat 500 to auto miejskie, Impreza to auto miejskie. Ciekawe co jeszcze jest autem miejskim? Outback?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Vis napisał:

Kompleksy chyba jakieś macie.

Ja nie wiem kto tu ma kompleksy skoro boli Cię to, że nowa Impreza będzie się gorzej rozpędzała... To nie jest STi żeby było postrachem dróg, zresztą już chyba od dawna wiadomo, że Subaru stoi z tym w miejscu więc o co w ogóle to całe bicie piany? Nie podoba się to się przenieś na forum Ferrari.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam się przejechać autem z tym silnikiem 2.0 czy to Imprezą czy XV bo sam myślałem, że to mega tragedia jest ale według mnie nie jest tak źle w aucie do codziennego przemieszczania się głównie po mieście. Fakt, że w porównaniu nawet z Levorgiem na starcie jest mułowate ale z nabieraniem prędkości całkiem dobrze to jedzie i spokojnie można nawet wyprzedzać.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma wykres momentu tego nowego silnika z bezpośrednim wtryskiem? 

Ciekawi mnie ile jest dostepne na dole. Bo 4000rpm to widziałem jak mega mocno docisnąłem. Spokojnie radzi sobie do 3-3,5 krpm z 95% sytuacji drogowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sebastian.R napisał:

 

No... Od 1.30 do 1.40. Szok :P tyle co w katalogu 

 

licznikowe realnie pewnie kolo 11s :P

a ze sie da jezdzic to oczywiste. Moj stary OBK MT  mial 9,6 s a i tak najfajniejszy byl ;) na sniego 1000 razy lepszy od Levorga ktory wszystko robi by prosto jechac

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze wolelibyscie miec 1.5 turbo :) ja wole 2.0 wolnossące.

 

Przeglądam toyote... 

Corolla ; 1,3 99km, 1,6 132km

auris kombi jak wyzej

avensis 1,6 132km, 1.8 147km.

koniec wyboru.

 

Naprawde nie wiem jak ja bede jeździł z mocą 156km mniejszym autem niz avensis. Dobrze, że mam eyesight. Nie bedę dla nikogo zagrożenia stwarzał :P Subaru pomyślało o wszystkim :biglol:

 

Ps admini wezcie wylaczcie to glupie podmienanie four turbo na nie aso, bo nie można napisać - 1.cztery turbo jak sie chce pojemnosc silnika opisac. 

Troche lat mineło już.

 

Edytowane przez Sebastian.R
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Sebastian.R napisał:

Przeglądam toyote... 

Corolla ; 1,3 99km, 1,6 132km

auris kombi jak wyzej

avensis 1,6 132km, 1.8 147km.

koniec wyboru.

Słabo przeglądasz.

auris ma 1,33 / 1.6 / 1.8 hybrid i 1.4 diesel

avensis ma 1.6 / 1.8 / 2.0 / 2.0 diesel

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Słabo przeglądasz.

auris ma 1,33 / 1.6 / 1.8 hybrid i 1.4 diesel

avensis ma 1.6 / 1.8 / 2.0 / 2.0 diesel

 

Nie słabo tylko co ma diesel do benzyny. 

Za chwile elastyczność diesli do tego 2.0 zaczniecie porównywac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam Levorga i to 1.6 DIT daje rade, a im bardziej kreta droga albo gorsze warunki, tym auto jest szybsze. 

 

Wierze, ze nowa platforma Subaru dla nowych modeli bardzo poprawila prowadzenie XV i Imprezy. Z wypiekami na twarzy czytam kazde relacje o tych samochodach i calym sercem kibicuje Subaru. Nie rozumiem krytyki wobec 2.0 DI 156KM - do codziennego i bardzo sprawnego poruszania sie po drogach jest wystarczajaco. 

 

Tabelka danych technicznych nie oddaje tego, co nazywamy przyjemnoscia z jazdy. Pod tym sie podpisuje i czekam, az nowa Impreza 2.0 DI zagosci na austriackich drogach, bo na razie przewidziano tylko 1.6 114KM, ale Austria to specyficzny rynek. Nie mniej nie moge sie doczekac jazdy probnej. 

 

 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Siemek napisał:

a Forester IV 2.0i 150KM ma 11.8s do 100 i co z tego......przyśpieszanie nim jest zawsze fajne podparte brzmieniem boxera. Suche dane nic nie mówią o przyjemności z jazdy.

Dokładnie, dzisiaj mnie taki skopal jak jechałem swoją Impreza (320KM), można? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Sebastian.R napisał:

 

Nie słabo tylko co ma diesel do benzyny. 

Za chwile elastyczność diesli do tego 2.0 zaczniecie porównywac. 

A to ma, ze jest wybór. Ktoś chce diesla to ma. Ktoś chce mieć benzynę to ma. Ktoś chce hybrydę to ma. Wymieniłeś dwa silniki i napisałeś „koniec wyboru”, a to nieprawda.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

A to ma, ze jest wybór. Ktoś chce diesla to ma. Ktoś chce mieć benzynę to ma. Ktoś chce hybrydę to ma. Wymieniłeś dwa silniki i napisałeś „koniec wyboru”, a to nieprawda.

 

Jakbyś przeczytał wstecz to widać, że dyskusja dotyczy braku mocnej benzyny. A raczej tego jak słaby jest 2.0 :PNie braku diesla i nie braku hybrydy. Wyrwałeś mój jeden post z kontekstu :P

Jak sie komuś uwage zwraca to trzeba troche trudu sobie zadać :P 

 

Anyway wracając do tematu - przydałby sie wykres momentu nowego 2.0 z bezpośrednim wtryskiem. Tylko tego szybszego na rynek europejski :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sebastian.R napisał:

Anyway wracając do tematu - przydałby sie wykres momentu nowego 2.0 z bezpośrednim wtryskiem

gdzieś widziałam  na jakimś forum zza wielkiej wody stare fb vs nowe fb jak znajdę to wkleję. Ogolnie  nic specjalnego max moc jakos przy czerwonym polu, max moment jakos przy 4k obr. Jak to w wolnossaku... jak na  150 koni  osiągi mogłyby być lepsze. Do jazdy w kapeluszu wystarczą ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby sie coś z hamowni podwoziowej, żeby zobaczyć jak to cvt przenosi. Bo mówie, to idzie płasko jednostajnie od 3500 obrotów. 

 

Próbowałem dzis przegrzebać net jak zaktualizować nawigacje tomtom ale bez powodzenia. Instukcji papierowej nie miałem akurat pod reka. 

Wszędzie helpy wołają ssd do aktualizacji - gdzie ona jest w tej nowej imprezie? :P 

 

W dniu 11 grudnia 2017 o 21:53, Topi napisał:

Dzięki Sebastian, chodzi mi o to, czy silnik odczuwalnie jest słabszy kiedy się włącza klima? Klima jednak trochę poweru potrzebuje. Z góry dzięki. 

 

Dobrnąłem do połowy instrukcji więc dodam, że jest zapis mówiący o tym że kompresor klimy się wyłącza jak wciśniemy gaz do dechy. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem się dziś wreszcie do salonu. Odbyłem także od razu całkiem nie krótką jazdę.

Plusy:

- Naprawdę fajne wnętrze, dosyć obszerne, dobre materiały. Zwróciłem szczególnie uwagę na to, ze jako wysoka osoba miałem bardzo dużo miejsca na kolano tam gdzie kokpit jest pionowy - w Golfie dotykam tam cały czas kolanem co jest irytujące, w Imprezie nie ma szans, jest tam naprawdę swobodnie.

- ogromny zakres regulacji kierownicy

- silnik 2.0 jest wystarczający, nie jest to rajdówka ale jest dynamiczny. Skrzynia ma chyba nieco lepsze oprogramowanie niż ta w Levorgu ponieważ po kick-down reaguje nieco szybciej od tej w Levorgu

- bardzo dobry układ kierowniczy, bardzo precyzyjny i z odpowiednim oporem - to naprawdę bardzo istotny element auta dający fun z jazdy

- zawieszenie o dziwo komfortowe! tego się nie spodziewałem, ale nawet na felgach 17cala komfort jazdy jest spory. Owszem czuć wszelkie nierówności ale nic nie dobija, auto jest stabilne. Zakręty to przyjemność.

- system multimedialny jeden chyba z najszybszych jakie są obecnie dostępne w autach, reakcja na przyciski jest szybsza niż nawet w najnowszych systemach grupy VW. Testowałem wersję wyposażenia środkową , audio było standardowe 6 głośników ale nawet na radio grało to bardzo przyzwoicie, potwierdzam opinie kolegów powyżej, że najlepiej system będzie grał przez bluetooth z iphone - identyczne obserwacje mam z audio w moim Golfie - tutaj także jak zapuszczę muzykę przez BT to jakby inny system. Myślę, ze to zasługa bardzo dobrych przetworników w urządzeniach Apple, także nie jest to jakiś odosobniony przypadek. Z informacji Pani sprzedawczyni - w wersji Sport jest system H/K, więc pewnie jeszcze lepiej.

 

No to teraz minusy:

- fotel ogólnie nie jest zły, kiedyś to się produkowało dopiero niewygodne fotele, ten jest przyzwoity ale jak ktoś jest wysoki ( ponad 185cm) to faktycznie przydałoby się wysuwane podparcie ud.

- podłokietnik nie przesuwny, nie można go przesunąć do przodu jak np. w Golfie, c istotnie pomaga oprzeć łapkę na tunelu środkowym, szkoda tym bardziej że to automat więc ręka powinna mieć gdzie wygodnie odpoczywać.

- brak funkcji auto-hold, jest elektryczny hamulec postojowy ale niestety sam się nie zaciąga ani nie spuszcza tak jak w autach grupy VAG ( tych które go mają ), szkoda bo t jedna z tych nowinek do których bardzo łatwo się człowiek przyzwyczaja.

- system Eye-Sight niestety trochę ogranicza widoczność przez szybę, szczególnie gdy akurat w tym miejscu są światła drogowe. Być może w XV z racji podwyższenia jest z tym lepiej.

- tradycyjnie cena ( 10tys mniej i byłoby ok )

 

PS. Żałuję, że nie miałem okazji przetestować zawieszenia na kostce - tej w moim mieście nie brakuje i daje siwe znaki kierowcom ale akurat na trasie jazdy testowej jej nie było.

Auto jest ciężkie i to czuć. Moje pierwsze odczucie po przesiadce z Golfa to..."kurdę jest masa". Czułe się trochę jak w czołgu, jednocześnie bezpiecznie. Czuć także ogromną sztywność całej karoserii, auto jest jak żeliwny kloc nie ma szans aby coś tam z czasem zaczęło skwierczeć w kabinie bo po prostu przy takiej sztywności elementy wnętrza praktycznie nie pracują. Niech ktoś przejedzie się jakimkolwiek Suzuki - tam kompletnie inne wrażenia i inna szkoła Japońskiego budowania aut, blacha jak skórka na parówkach.

W Subaru miałem wrażenie, że jakbym przywalił w drzewo to bym przeżył.

 

Edytowane przez bebeto
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuje sie pod podłokietnikiem, przydałby sie taki ktory podpiera a nie taki ktory jest :P

Co do 17 to zapewne wrazenia są identyczne jak na 18, bo profil wyższy ale opony węższe... Wiec ilosc mięsa na oponie wyglada identycznie. Stąd ja wybrałem 18, przynajmniej lepiej wygląda. Co do komfortu to ja oceniam jako mega wygodny i komfortowy. Golfem nie jeździłem ale mialem audi s3 z magnetic ride - zupełnie sobie nie radzil na dziurach na 18. W imprezie to poezja. 

Cena - moim zdaniem golf wychodzi drożej jak doposażysz. 

 

Jeszcze przyczepiłbym sie do wyciszenia. Im dłużej jeżdze tym bardziej to słysze. Silnik... Mega cichy, rewelacja. Zawieszenie też....

Ale ten szum od opon przy 90kmh jest już zbyt mocno słyszalny. A tak ładnie reszte wyciszyli... Do 70-80kmh jest bezgłośnie (na dmuchawie na 1 biegu).. Nie mam porównania do levorga niestety. Potwierdza to moje wczesniejsze obserwacje, ze to auto na miasto plus okazjonalnie trasa. 

 

Co do masy - to jaką ma golf? Nie chce mi sie wierzyć ze w automacie i 4x4 waży mniej niz 1400kg.

Odczucia to inna sprawa, możesz czuć mniej w golfie bo na turbinie jest i moment ma niżej. 

 

Jako ciekawostke wam powiem, ze audi s3 też było lekkie niby...takie odczucia :)

A sie okazało, ze 2x wieksza octavia kombi żony, 1.8 180 koni, 4x4, full wyposażenie... Jest lżejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...