Skocz do zawartości

Subaru Impreza [GT+GK] (MY18=>MY23)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, Karas napisał:

 

Akurat katalogowo to civ ma  6,6  a gti  6,9 a jak  pokazuje test różnica jest na poziomie 0,08s a nie 0,3 :)    Akurat z paroma ex   właścicielami k20 i b18  utrzymuje kontakt . Wszyscy   przeszli na "ciemną" stronę mocy ( turbo ) bo są zwyczajnie szybsze. Sama Honda  też poszła w tą stronę. 

Ja sam miałem fn2 jeszcze niedawno, w każdym razie auto z dużo mniejszym momentem i podobna mocą robi taki sam czas do 100 i to wcale nie jest reguła, że auto z większym momentem będzie szybsze 0-100... , będzie dużo bardziej elastyczne tylko czyli szybsze 80-120 na 4 biegu np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

 

Akurat katalogowo to civ ma  6,6  a gti  6,9 a jak  pokazuje test różnica jest na poziomie 0,08s a nie 0,3 :)    Akurat z paroma ex   właścicielami k20 i b18  utrzymuje kontakt . Wszyscy   przeszli na "ciemną" stronę mocy ( turbo ) bo są zwyczajnie szybsze. Sama Honda  też poszła w tą stronę. 

A Subaru nie, zatem nie wszyscy. Ja osobiście lubię charakter tego niewysilonego 2,5 w OBK. Nawet mając do wyboru 2,0dti wybrałbym co mam. Jakoś wierze ze silnik odwdzięczy się bezawaryjnością i nie muszę zastanawiać się tak bardzo nad traktowaniem silnika turbo. 2,0 w Imprezie patrząc na filmik raju tez mi wystarczy. Osobiście nie do końca rozumiem ten lament ze auto musi mieć turbo, 250KM i 450nM. Do jazdy po mieście? Żeby do 50km/h się rozpędzić? Zaraz usłyszę ze do bezpiecznego wyprzedzania... Na autostradzie? Bo drogi mamy coraz lepsze a jak na lokalnych jest duży ruch to i RS6 cieżko bezpiecznie wyprzedzać... Moze dlatego mi nie przeszkadza, bo jestem zwolennikiem defensywnego stylu jazdy. Subaru idzie trochę w tym kierunku - nadal 4x4 napęd dający bezpieczeństwo w każdej wersji (wyjątek BRZ, ale to inne auto), świetne prowadzenie, systemy bezpieczeństwa, EyeSight. Ja to "kupuję" nawet z wolnym ssakiem :)  Myśle ze taka jest ich strategia, a legenda rajdowa.... Chyba juz powoli odchodzi...

Edytowane przez Tsunetomo
  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, a wiecie, że silniki bolidów F1 mają moment obrotowy mniejszy (o jakieś 30%) od mojego rodzinnego kombi i wspomnianego w wątku SBD?
No, to teraz kombinujcie co szybciej odjedzie spod świateł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, piotruś napisał:

Chłopaki, a wiecie, że silniki bolidów F1 mają moment obrotowy mniejszy (o jakieś 30%) od mojego rodzinnego kombi i wspomnianego w wątku SBD?
No, to teraz kombinujcie co szybciej odjedzie spod świateł... emoji469.pngemoji3.png

Pewny jesteś, że 1.6 turbo w f1 pompujące 3 bary mniej Nm niz SBD? 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny jesteś, że 1.6 turbo w f1 pompujące 3 bary mniej Nm niz SBD? 2
Około 300 Nm... A SBD ma chyba 350. Tylko, że F1 kręci się do 18 tys. obr/min a diesele... Nm to siła wykonana na jakieś drodze. Może być imponującej wielkości (Nm), ale jeśli nie będzie wykonana w odpowiednio krótkim czasie (obr/min), to efektu nie będzie... Zamiast ziuuuum, albo brum- brum, tylko kle-kle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotruś napisał:

Około 300 Nm... A SBD ma chyba 350. Tylko, że F1 kręci się do 18 tys. obr/min a diesele... Nm to siła wykonana na jakieś drodze. Może być imponującej wielkości (Nm), ale jeśli nie będzie wykonana w odpowiednio krótkim czasie (obr/min), to efektu nie będzie... Zamiast ziuuuum, albo brum- brum, tylko kle-kle emoji6.png

300Nm to miał 2.4 v6 wolnossący, teraz maja 1.6 turbo i nie kręcą sie do 18tys obr/min. Regulamin pozwala do 15 tys, ale ze względu na zużycie paliwa i chwilowy jego przepływ (blokowany tez regulaminem) nikt nie kreci więcej niz 12 tys.

Dla 500kW przy 12tys obr/min moment mi wychodzi 400 :) A w f1 pełna moc jest wcześniej dostępna (9-10 tys obr/min), a nie na samej gorze.

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z dużym doświadczeniem w temacie audio - tak, bawimy się sami
Raju, istnieją jakieś dane, które można było by porównać z innymi modelami, dot. czasu rozpędzenia Imprezy, np 80-130 km/h? To chyba, w codziennej jeździe najważniejszy parametr jeśli chodzi o przyspieszenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle, ze zamiast bić piane o wartościach NM i KM na papierze autem trzeba sie przejechać i dopiero mówić czy auto jest wolne.

Tak naprawde głównie liczą się odczucia i to czy w aucie sie dobrze czujemy podczas jazdy.

Dobrym przykładem jest mój IS-F. Co z tego, ze V8 i 420KM... Jak auto jest tak komfortowe i cichutkie, że nastraja do jazdy 50kmh i przyspieszen do ktorych 80 koni jest wystarczające. Poprostu do fajnego toczenia się. I tak zwykle jest ze wszyscy mnie wyprzedzaja pomimo, ze auto mam szybsze...

Tak jak ktos pisał wyżej, coraz więcej autostrad, coraz bardziej zatloczone jednopasmówki... Coraz wyższe kary za przekraczanie prwdkosci, zabieranie prawa jazdy itp...

Niestety ale idziemy w kierunku komfortu panowie :) Ja bym docenił wykonanie wnetrza. Nie widzialem jescze na zywo ale na filmach wyglada na najlepsze wnetrze Subaru ever.

  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sebastian.R napisał:

Dobrym przykładem jest mój IS-F. Co z tego, ze V8 i 420KM... Jak auto jest tak komfortowe i cichutkie, że nastraja do jazdy 50kmh i przyspieszen do ktorych 80 koni jest wystarczające. Poprostu do fajnego toczenia się. I tak zwykle jest ze wszyscy mnie wyprzedzaja pomimo, ze auto mam szybsze...

imo przykładem jest kiepskim nawet bardzo. Dlaczego?

Toczysz się 80-90km/h km/h (przepisowo) z 4 pasażerami na pokładzie po drodze poza miejskiej nagle przed tobą pojawia się "zawalidroga" który jedzie 50km/h co robisz? toczysz sie za nim te 50km/h przez 40kilometrów czy wyprzedzasz?  

Podejrzewam że w IS-F lekko muśniesz pedał gazu i już na budziku jest 140.... I wcale tego nie czułeś ze wyprzedzałeś zrobiłeś to z lekkością i zwinnością, a ruch z naprzeciwka nie był żadnym problemem bo elastyczność i moc w lexie jest mega.

Z tego co widzę na nagranym filmiku ta impreza zbiera się jak XV my12-17 ze skrzynią manualną. Co Ci mogę napisać? Do poruszania się po zakorkowanym mieście auto o takich osiągach jest więcej niż ok,  natomiast załadowanym autem ciężko jest wyprzedzić jakiegokolwiek zawalidrogę bez wolnego przeciwnego pasa na odległości co najmniej 1 km. I właśnie ten fakt może stworzyć pewne zagrożenie na drodze. Zwyczajnie do podróży poza miejskich z rodziną na pokładzie przydaje się auto które dysponuje momentem 250 Nm + ( moc jest mniej istotna może  mieć nawet i 100 rumaków pod machą ) I wcale nie chodzi o piracką jazdę po 140km/h i wyprzedzanie wszystkie co sie da z dzidziusiem na pokładzie tylko o możliwość swobodnej jazdy z przepisowymi prędkościami np. 90km/h poza miastem z kompletem pasażerów i bagażem na pokładzie( wyjazdy rodzinne) - no chyba że ktoś kupuje taki samochód z założeniem że będzie śmigał tylko w pojedynkę.

Być może nowa Impreza ma tak ze stopniowaną skrzynię, która nadrabia mały moment. Natomiast wyjdzie to  w testach bo zapewne takowe niebawem się pojawią. Natomiast na papierze wygląda to słabo podobnie jak w FB poprzedniej generacji tzn pomimo że motor jest w  miare ekonomiczny, fajnie brzmi to jest to imo kasztan... Specjalnie pogrubiłem bo dla niektórych to rakieta jest ;)

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechalbym 40, stary jestem juz chyba. Nie chce mi sie :P

Eeee imo to tak jakby narzekac ze golf 1.5 150km slabo jedzie... Jedzie slabo to biore wersje R. Kupcie STI i po problemie :)

Inna sprawa, ze kazdy sie nagada a i tak wysokich mocy nie kupi. Widzc po sprzedazy. Tysiace subaru sprzedane rocznie a STI ile? Z 15?

 

Ujme to inaczej. Odniose sie do lexusa bo ostatnio ńimi jezdze. Ta impreza przyspiesza jak Lexus RX200T.

Patrzac po filmie jak impreza idzie do 180kmh to nawet nie wiem czy nie lepiej :P I co lepiej brzmi teraz jak sie do 240 konnego auta porowna? :) Cieszcie sie wnetrzem. Po raz pierwszy chyba można powiedzieć, ze przestalo odstawac od standardu w segmencie. 

 

Inna sprawa, ze brakuje pomostu miedzy STI a zwykla impreza. Tu zgoda. 

 

Jednego bym tylko nie chciał w tym wnetrzu. Tego badziewnego ISR dyndającego pod sufitem i wiecznie w lato odklejonego.

Zmienilo sie cos w technolgi montazu? 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Sebastian.R napisał:

Tysiace subaru sprzedane rocznie a STI ile? Z 15?

W jednym znanym mi salonie chyba już 6 sztuk STI MY18 poszło w tym roku, a ile czasu jest dostępna? Więc albo robią całą sprzedaż STI, albo jednak trochę więcej tego idzie w kraju;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O prosze nawet przyciski do szyb w końcu składają się z kilku elementów. 

 

1 minutę temu, radekk napisał:

W jednym znanym mi salonie chyba już 6 sztuk STI MY18 poszło w tym roku, a ile czasu jest dostępna? Więc albo robią całą sprzedaż STI, albo jednak trochę więcej tego idzie w kraju;)

 

Jak ja swoja kiedys kupowalem to kolo 20 w roku szlo. 

Na ile info prawdziwe nie wiem,  powtarzam za sprzedawca w salonie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Sebastian.R napisał:

Inna sprawa, ze brakuje pomostu miedzy STI a zwykla impreza. Tu zgoda. 

dokładnie tak. Nie ma wyboru. Jeden nie za mocny silnik w ofercie.  Jestem pewien że 1,6 dit w tym aucie bardzo dobrze by się przyjął i jeździłoby tego tyle po naszych drogach co forków XT. A podejrzewam że tak jak były  XV impreza będzie autem dość egzotycznym na naszych drogach.

15 godzin temu, Sebastian.R napisał:

Inna sprawa, ze kazdy sie nagada a i tak wysokich mocy nie kupi. Widzc po sprzedazy. Tysiace subaru sprzedane rocznie a STI ile? Z 15?

 popatrz na  sprzedaż forestera XT ( gdzies na forum są wklejone statystyki) Sprzedaje się tego u nas najwięcej. przypadek? ;)

STI to sportowy samochód i chyba nie dla zwykłego zjadacza chleba ( spalanie, koszta czesci, przeglądów itp itd)

 

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

STI to sportowy samochód i chyba nie dla zwykłego zjadacza chleba ( spalanie, koszta czesci, przeglądów itp itd)

Według mnie STI sprzedaje się w małych ilościach bo to sedanik w formacie kompaktowym i jako daily car byłby dużym kompromisem - jest sporo osób które mają w rodzinie jedno/dwa auta do wszystkiego. Co innego Levorg 300 KM.

 

16 godzin temu, Sebastian.R napisał:

Inna sprawa, ze kazdy sie nagada a i tak wysokich mocy nie kupi. Widzc po sprzedazy. Tysiace subaru sprzedane rocznie a STI ile? Z 15?

Nieparawda. Nie kupują bo nie ma w ofercie - proste. XT jest i sprzedaje się świetnie.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, mechanik napisał:

Według mnie STI sprzedaje się w małych ilościach bo to sedanik w formacie kompaktowym

 

"średniak" w jakim sensie ?

 

wielkości ?

 

STI w tej kwestii to całkiem przyzwoite auto mające wystarczająco miejsca dla 4 osób i całkiem sensowny bagażnik

 

powiedziałbym wręcz, że jako kompakt jest dość duży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ketivv napisał:

STI w tej kwestii to całkiem przyzwoite auto mające wystarczająco miejsca dla 4 osób i całkiem sensowny bagażnik

 

powiedziałbym wręcz, że jako kompakt jest dość duży

Oglądałem, macałem :) to po prostu sedan klasy kompakt, takie auta są mało 'praktyczne'. Auto w kombi w tym segmencie z tą mocą miałoby duże wzięcie, to chciałem powiedzieć :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mechanik napisał:

Według mnie STI sprzedaje się w małych ilościach bo to sedanik w formacie kompaktowym i jako daily car byłby dużym kompromisem - jest sporo osób które mają w rodzinie jedno/dwa auta do wszystkiego

IMO STI sprzedaje się w małych ilościach bo:

1) cena jest dość wysoka

2) jest mało konkurencyjny tzn. konkurencja typu a45 amg ( i wiele innych) jest zwyczajnie szybsza, bardziej komfortowa, ma lepsze warunki finansowania

3) posiada motor cieszący się nie najlepszą sławą ( 2,5t )

4) nadwozie raczej nie ma nic do rzeczy. Był lanos i jakoś rynku nie podbił.

 

Na chwile obecną  jedyne sensowne auto którym zainteresowałbym się wchodząc do salonu tej marki to Forester XT .  Podwyższony Levorg również byłby ciekawą propozycją ale takowy nie występuje.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...