AdaSch Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 szersze są lepsze. też tak kiedyś jak idiota kupiłem 185 i jako jeeden z niewielu nie wyjeżdżałem na parking firmowy na łuku pod górkę. ważkie opony auto pluwalo na ulicach i wogóle się nie prowadziło. uznałem że kujpie 205 i jak ręką odjął, fajne prowadzenie no i na parking spoko wjezdzalem. do subaaru mam 215 i wogóle nie mam problemu. co do innego aspektu. idź do tesco weź z działu narzędzia suwmiarke i zmierz głębokość tej samej opony dla 205 16 i 195 15. pierwsze mają prawie 9mm a drugie 8mm. wolę wyższy bieznik i szersze opony. ostatnio na gazeta..pl też mówili że szersze są lepsze. conti chyba też propagował normalną szerokość a nie węższe wersję zimowych opon mogę jeszcze napisać, że starsze zimowki z subaru mają znacznie więcej mięsa niż te z darmowozu czyli 215 wolniej się zużywa od 195. w przyszłym roku darmowoz dostanie zimowki 205 a letnie 215. obecne 15" alu z fiata będą na sprzedaż. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 (edytowane) Irpac ,szerokość opony działa tak samo na kolce jak i na lamelki im węższa tym wiekszy nacisk na 1cm2 . Edytowane 20 Listopada 2013 przez ferdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irpac Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Irpac ,szerokość opony działa tak samo na kolce jak i na lamelki im węższa tym wiekszy nacisk na 1cm2 . Tak, oczywiście masz rację, ale to nie znaczy, że większy nacisk na 1cm2 daje lepszą przyczepność. Pytanie czy większy nacisk rekompensuje mniejszą powierzchnię tarcia i ilość lamelek? To też pewnie dużo zależy od rodzaju nawierzchni. W kopnym śniegu większy nacisk umożliwi oponie oparcie się na głębszej i twardszej warstwie śniegu, ale za to przy hamowaniu węższa opona, mimo większego nacisku stawia mniejszy opór i ma mniejszy efekt klina. Na ubitym śniegu te efekty będą zapewne odpowiednio słabsze. Zatem chyba wszystko zależy od rodzaju nawierzchni (śnieg śniegowi nierówny ), ale pewnie też od techniki jazdy i tego czego w danym momencie od opony oczekujemy. Bo może być tak, że dana opona (już nie ważne czy wąska czy szeroka) daje większą siłę ciągu i hamowania, ale za to gorzej trzyma się w zakrętach lub prowadzi w poślizgach. Być może stąd ten temat jest tak kontrowersyjny i niejednoznaczny. Potwierdzają to też opinie specjalistów, gdzie wspomniany wcześniej Continental rekomenduje standardową szerokość na zimę, ale już ADAC zaleca opony węższe niż letnie. Pewnie każdy ma rację, tylko w różnych sytuacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 I na tym skończmy dyskusję ,bo może jakiś tam dany model continentala jest tak zrobiony ,że jego lamelki działają lepiej na szerszej powierzchni .Tylko ,że ta zasada działania nie obowiązuje w innych oponach zimowych na których jeździ 99% kierowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irpac Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 I na tym skończmy dyskusję ,bo może jakiś tam dany model continentala jest tak zrobiony ,że jego lamelki działają lepiej na szerszej powierzchni .Tylko ,że ta zasada działania nie obowiązuje w innych oponach zimowych na których jeździ 99% kierowców. Teraz to mi ręce opadły... Podpowiem tylko, że przytoczony przez mnie test dotyczył opon marki Semperit, a pozostałe dotyczą wiodących marek europejskich. No ale każdy ma prawo wyciągnąć własne wnioski z tej dyskusji. Dla mnie również EOT. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 To w takim razie ten test to bzdura ,bo jest to fizycznie nie możliwe żeby szersza opona miała lepszą trakcje na śniegu niż wąska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 @@ferdek,choć tutaj, też jest wesoło 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Wiatrak i Irpac ,to pewnie bracia bliźniacy a na pewno czytają za dużo motoryzacyjnych gazetek. W wątku Wiatraka już się nie będę udzielać ,bo szkoda czasu i nerwów .Kolege Irpac zapraszam w zimie na test ,kupimy po jednym komplecie takich samych opon ale z różną szerokościa i zobaczymy która opona lepiej hamuje ,przyspiesza i skręca.Przegrany oddaje kase za kupione opony i stawia skrzynkę Jacka Danielsa Własnie kurier przywiózł mi zimówki do OBK i kurde żałuję ,że nie zamówiłem 255 zamiast 215 a opony to Federal Himalaya WS2 ,zobaczymy jak śnieg w końcu spadnie co warte takie chinole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harry78 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Wiatrak i Irpac ,to pewnie bracia bliźniacy a na pewno czytają za dużo motoryzacyjnych gazetek. W wątku Wiatraka już się nie będę udzielać ,bo szkoda czasu i nerwów .Kolege Irpac zapraszam w zimie na test ,kupimy po jednym komplecie takich samych opon ale z różną szerokościa i zobaczymy która opona lepiej hamuje ,przyspiesza i skręca.Przegrany oddaje kase za kupione opony i stawia skrzynkę Jacka Danielsa Zaryzykuję i sie wtrącę Wydaje mi się że to też nie będzie miarodajny test... Żeby tak bylo to jako kierowca musiałby usiąść ktoś trzeci i zmiana różnych rozmiarów opon na jednym aucie. Bo dwa różne auta i różni kierowcy to też różne wyniki A Daniels oczywiście czarny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Jadno auto ,dwa komplety kól ,2 testy raz ja raz Irpac Jack tylko czarny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariost Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 opony to Federal Himalaya WS2 ,zobaczymy jak śnieg w końcu spadnie co warte takie chinole Ferdek - też w tym roku postawiłem na chinole w naszych warunkach Achilles Winter 101 - pierwsze spostrzeżenia to jestem bardzo mile zaskoczony trzymaniem na suchym i na mokrym przy takich warunkach jak są teraz oraz ich "cichością". Jak przystało na budżetówe odważników jest koronka wkoło felgi - a resztę to się zobaczy jak sypnie. 215 - mam nadzieje, że nie za wąskie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Jak sie tylko bedzie dało je wyważyć ,to luzik .W dotyku są prawie tak samo miękkie jak 4 lata starsze Nokiany HKP7 ,lamele cięte głeboko ,a wzór bieżnika mają identyczny jak Nexeny 231 ,które miałem dawno temu pod Clio 16V i na śniegu dawały pięknie . Co do szerokości ,to kupiłbm 205 ale słabo jest z zamiennikiem 215 55 17 ,więc zostało seryjnie.Z resztą OBK jest cięższy o ponad 100kg od imprezy ,to powinno dać radę. Edytowane 22 Listopada 2013 przez ferdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariost Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Co do szerokości ,to kupiłbym 205 ale słabo jest z zamiennikiem 215 55 17 ,więc zostało seryjnie.Z resztą OBK jest cięższy o ponad 100kg od imprezy ,to powinno dać radę. Z pytaniem o 215 - czy nie za wąskie to odnosiło się do mnie (taka ironia odnośnie powyższej dyskusji: szerokie-wąskie), bo takie właśnie też kupiłem - również z powodu podanego przez Ciebie w ostatnim poście... Edytowane 22 Listopada 2013 przez mariost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Wiem ,wiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) też tak kiedyś jak idiota kupiłem 185 i jako jeeden z niewielu nie wyjeżdżałem na parking firmowy na łuku pod górkę. Adaś, pamiętam żę kiedyś o tym rozmawialiśmy i Twoje odczucia nie są do końca miarodajne, bo to były rózne modele opon, a dodatkow te 185 to były chyba Conti TS810, czyli najbardziej niezimowe opony zimowe jakie kiedykolwiek wyprodukował Continental Co szerokie vs wąskie to na sniegu/lodzie/błocie pośniegowym (i to zarówno przyśpieszanie, hamowanie i skręcanie) i w odporności na aquplaning wąskie będa zawsze lepsze, natomiast hamowanie i prowadzenie na suchym i mokrym asfalcie będzie lepsze na szerokich. Moje doświadczenia ze sportu to potwierdzają - na sniegu i lodzie im węższa opona (nawet bez kolcy) tym szybciej - poniżej mały przykład wyniki z zawodów rozgrywanych na śnigu i lodzie na szybkiej trasie znanej z Rajdu Barbórki - wygrałem ja 75 konna popierdółką na oponach szerokości 145. Jedyne Sti które było w stanie w miare dotrzymać kroku miało małe hamulce i opone 195/65R15. Cała reszta na 17" oponach to juz przepaśc w czasach. I ja tych zawodów nie wygrałem na szybkosci na prostych, ale na dohamowaniach i zakrętach, a tam wg teorii Irpaca mialy się lepiej sprawdzać opony szerokie........ http://www.portalemotoryzacyjne.pl/artykuly/2-runda-nie-ASO-motul-cup.html Edytowane 22 Listopada 2013 przez lukass 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Lukas ..................popsułeś mi zakład ,a już czułem zapach tego Jacka D. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harry78 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Conti TS810, czyli najbardziej niezimowe opony zimowe jakie kiedykolwiek wyprodukował Continental lukass a Conti TS830P?Te to zimówki czy też lipa? Godne uwagi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Federal Himalaya WS 2 ,sprawdzone w sumie każdych warunkach zimowych .Mokry asfalt +5st hamowanie słabiutkie ABS ,szybko się właczał , Błotko pośniegowe bez problemów kopny śnieg -nawet VDC się nie włączyło przy ruszaniu z podwórka , ubity na drodze ,hamowanie ,przyspieszanie -rewelacja wieczorem sprawdze jak dają rade w szybkich zakrętach w poślizgu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 205/50 R17 - taki rozmiar wszyscy tu preferują fabryczny bug STI z 2002r., klasyczna złota felga 7,5". auto jeździ głównie na południu PL, po okolicach KRK, śniegu bywa sporo czasami, czyli szacuję tak 50/50 śnieg/mokro. No właśnie, co będzie najlepszym kompromisem, by na ten sezon mieć jeden komplet zimówek ? W zależnosci od budżetu i osobistych upodobań czy sympatii do jakiejś marki ja wybierałbym coś spośród: Goodyear UG8 perf., Dunlop 4D, Conti TS830P, Semperit Speed Grip2, Fulda kristal controll HP, Uniroyal. Miałem jeszcze wpisać Nokiana, ale w tym rozmiarze wystepuje w zdecydowanie słąbszym bieżniku WRA3, a nie w niełym WRD3. Czy do hot hatch'a o wadze ok. 1250kg i rozmiarze opon 215/45/17 też byś polecił jak wyżej, jak na tym tle wypada blizzak lm-32. Jadę na narty w połowie stycznia i muszę do tego czasu kupić jakąś dobrą zimówkę bo ze starą WRG2 się nie odważę. z góry dzięki serdeczne za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 215/45R17 to rozmiar, który zimę traktuje po macoszemu. Generalnie wybór modeli opon jest trochę ograniczony, a w tym co jest raczej mało takich wybitnie dobrych na zimę. Jeżeli to w dodatku ośka, to szczerze zachęcam na zimę do opony 205/50R17 - wybór zdecydowanie lepszy i taniej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 215/45R17 to rozmiar, który zimę traktuje po macoszemu. Generalnie wybór modeli opon jest trochę ograniczony, a w tym co jest raczej mało takich wybitnie dobrych na zimę. Jeżeli to w dodatku ośka, to szczerze zachęcam na zimę do opony 205/50R17 - wybór zdecydowanie lepszy i taniej. w przypadku GY UG8 Perf różnica to niecałe 120 PLN na komplecie a wolałbym pozostać przy seryjnym rozmiarze pytanie tylko czy dobra opona w rozmiarze 205/50R17 jest nadal dobrą oponą w innmym rozmiarze (konkretnie 215/45R17)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 A do jakiego to ma byc auta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Renault Clio III RS Cup - wolnossąca ośka bez szpery (narazie ) i 200 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Do tak lekkiego autka ,to tylko 205 lub nawet węższe ,chyba ,że większość zimy spędzasz na autostradzie to zostań na seryjnym rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 załóżmy że skorzystam z waszych rad i przesiądę się na 205/50 to czy wówczas typy lukass'a z cytowanego przeze mnie wcześniej postu są nadal do rozważenia? I jeszcze raz jak na ich tle wypada lm-32? kiedyś do STi popularna na forum była lm-25 ale to dawno było, teraz jest nowy model - pytanie czy równie dobry? dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się