Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Forek to nie terenówka - sorry. Miałem też tak, że na górkę, na którą Ssangyongiem albo Pajero podjeżdżałem "taś tasiem" (mogłem się zatrzymać i ruszyć) forkiem bez szans. Do tego błotniki i progi ukształtowane bez myśli o terenie. Spójrzcie na Evoqua - progi ma podwinięte pod spód a zderzaki tak podcięte, żeby, mimo dużego zwisu, zwiększyć szansę na ich przeżycie. Podobnie Duster. A też nie są to terenówki. XT ma skrzela do orania błota - projektant szedł na wygląd, nie skuteczność. Podobnie progi, które można uszkodzić w koleinach . I nie jest to zarzut - uwielbiam ten samochód, ale nie ma co wymagać od niego, by robił rzeczy nie dla niego. Szutry, zaśnieżona droga, ale nie błotniste koleiny, czy doły.


Kontrolę trakcji akurat warto wyłączyć. :)

A nawet należy :). Nie tylko w Subaru. Znajomy w nowym Discovery nie mógł przejechać banalnej przeszkody - gasł mu silnik mimo reduktora i automatu - wszystko dzięki pomocy kontroli trakcji, która gwałtownie dusi motor przy poślizgu. Wyłączenie ESP pozostawia przyhamowywanie kół, tylko pozwala na więcej poślizgu.

 

Właśnie patrzę przez okienko, jak samochody walczą z ośnieżoną górką i z ruchu ust czytam słowa kierowcy Qashqaja, który się poddał i zawrócił. 

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolę trakcji akurat warto wyłączyć. :)

 

Zgadzam sie. Mam podejrzenie graniczace z pewnoscia (zalezy czy dobrze odczytalem sytuacje), ze po wylaczeniu VDC poszloby bez problemu!

 

 

z ruchu ust czytam słowa kierowcy Qashqaja, który się poddał i zawrócił. 

 

nowy Kaszkaj? Te sa sprzedawane wylacznie z FWD :huh:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta sama przeszkoda - generalnie banalny rów - pokonywana przez:
 
Forestera XT -


Kia Sportage -


Subaru Imprezę -


 
no i który przejechał? - Warto zobaczyć!
 
 
Przy okazji - ach ci Rosjanie - bez nich świat byłby nudniejszy..... ale trzeba temu koledze oddać,

że zacięcie do tuningu to ma spore:  https://www.drive.net/r/subaru/697808/ 

- a czy to smaczne i spójne stylistycznie - to już rzecz gustu....

 

są też i inni śmiałkowie - https://www.drive.net/r/subaru/g4098/


a i jeszcze się odnalazł Forek III gen.

 

no to teraz mając materiał poglądowy - możemy sobie podyskutować... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie byle taki tam rów - pamiętaj, że kamery (a zwłaszcza w telefonie) nie oddadzą jak było na żywo. Spłaszczają wszystko do maksimum.

 

Ale fakt, FXT terenówką nie jest, choć jak na mini Suva dzielny jest bardzo.

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Widocznie skrzynia ma jakiś algorytm, chroniący ją przed uszkodzeniem

Z obserwacji - tak.

"Jeżeli żadne koło się nie kręci , to dojechałeś do ściany "  :)

Podobnie jak w skrzyni manualnej, gdzie możemy użyć półsprzęgła ( czyli : znamy metodę ), należy też znać "metodę" na algorytm.

Np. Odpuszczam gaz, używam hamulca. Następnie trzymając hamulec dodaję mocno gazu, gdy obroty przestają rosnąć gwałtownie puszczam hamulec.

Pojedzie :)  


 

 

no to teraz mając materiał poglądowy - możemy sobie podyskutować...

Chyba o umiejętnościach kierowców :biglol: 

Albo o włączaniu X-Mode ( i wyłączaniu kontroli trakcji ) w najnowszej generacji ...

 

Pozdrowienia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

z ruchu ust czytam słowa kierowcy Qashqaja, który się poddał i zawrócił. 

 

nowy Kaszkaj? Te sa sprzedawane wylacznie z FWD :huh:  

 

Te słowa to były "dla czego nie kupiłem 4WD :). Najlepsze w subaru jest to, że nie robią wersji fwd, traktując 4wd jako luksus. W czasach, gdy jeepy i land rovery są bez 4x4 to na prawdę ewenement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Np. Odpuszczam gaz, używam hamulca. Następnie trzymając hamulec dodaję mocno gazu, gdy obroty przestają rosnąć gwałtownie puszczam hamulec.

 

Czy to nie będzie zabójstwo dla skrzyni? Z drugiej strony nie na co dzień się spotyka takie "ściany".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Czy to nie będzie zabójstwo dla skrzyni?

Nie. Troszkę "cierpi" sprzęgło hydrokinetyczne ( podobnie jak w manualu normalne sprzęglo :) ), ale nie chodzi o to, aby to robić na codzień, lecz aby w opisanej sytuacji nakłonić samochód do zrozumienia, że jednak nie stoi pod ścianą   :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym się różni XT platinum od komforta? Dachem, tapicerką, nagłośnieniem, elektryczną pokrywą bagażnika, .... Czym jeszcze? I w zasadzie czemu nie ma eksluzif ;)?

Comfort też ma elektryczną klapę.

Różni się jeszcze keylessem i przyciemnianymi szybami.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie ma dobrego momentu. ;)

 

Ale auto jest jeszcze na gwarancji, więc jeśli chcesz XT-ka to chyba nie masz co zwlekać z decyzją. :)

Coś w tym jest - zawsze przy sprzedaży jest coś, co motywuje i zniechęca.

 

Podobnie moment kupna - lepiej kupić Forka teraz? Czy może poczekać na wersję FL? Niby FL lepiej, ale trzeba czekać.

 

A może w ogóle odpuścić i poczekać na nową generację? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 2.0i. Średnia "komputerowa" ze wszystkich 12 tysięcy kilometrów, które przejechał, to 9.2 litra. Na tzw. trasie pali mniej, ok. 8. A w zabudowanym odpowiednio więcej. Moja żona nim jeździ.

 

Ostatnio, na SJS, jeździła Levorgiem i bardzo jej skrzynia odpowiada, a i troszkę więcej żwawości (bo jest Levorg w jej ocenie żwawszy od 2.0 NA). Wypadkowa wszystkich preferencji (np. również co do wysokości samochodu) sprawia, że pomyślałem, że XT byłby idealny :).

 

A gwarancję mam nawet przedłużoną :). Ona idzie "za samochodem", więc nabywca też by miał ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Średnia "komputerowa" ze wszystkich 12 tysięcy kilometrów, które przejechał, to 9.2 litra
 

No to tyle samo co u mnie w 2,5i CVT (taki sam silnik jak w nowym OBK). 

On ma własnie takie parametry jak 1,6 DIT w Levorgu i całkiem dobrze sobie radzi i ładnie od dołu ciągnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

bralbym teraz z prostego powodu-upust na 2015

Może być trudno - zostały ostatnie sztuki w sieci z produkcji 2015 ( w/g naszych danych < 10 ).

 

W coraz większej ilości dealerstw w salonach znajdziemy auta już sprzedane, albo nawet zarejestrowane demo.

 

Czekamy na dostawy 2016 ...

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...