Alfik Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Forek to nie terenówka - sorry. Miałem też tak, że na górkę, na którą Ssangyongiem albo Pajero podjeżdżałem "taś tasiem" (mogłem się zatrzymać i ruszyć) forkiem bez szans. Do tego błotniki i progi ukształtowane bez myśli o terenie. Spójrzcie na Evoqua - progi ma podwinięte pod spód a zderzaki tak podcięte, żeby, mimo dużego zwisu, zwiększyć szansę na ich przeżycie. Podobnie Duster. A też nie są to terenówki. XT ma skrzela do orania błota - projektant szedł na wygląd, nie skuteczność. Podobnie progi, które można uszkodzić w koleinach . I nie jest to zarzut - uwielbiam ten samochód, ale nie ma co wymagać od niego, by robił rzeczy nie dla niego. Szutry, zaśnieżona droga, ale nie błotniste koleiny, czy doły. Kontrolę trakcji akurat warto wyłączyć. A nawet należy . Nie tylko w Subaru. Znajomy w nowym Discovery nie mógł przejechać banalnej przeszkody - gasł mu silnik mimo reduktora i automatu - wszystko dzięki pomocy kontroli trakcji, która gwałtownie dusi motor przy poślizgu. Wyłączenie ESP pozostawia przyhamowywanie kół, tylko pozwala na więcej poślizgu. Właśnie patrzę przez okienko, jak samochody walczą z ośnieżoną górką i z ruchu ust czytam słowa kierowcy Qashqaja, który się poddał i zawrócił. Edytowane 10 Lutego 2016 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Kontrolę trakcji akurat warto wyłączyć. Zgadzam sie. Mam podejrzenie graniczace z pewnoscia (zalezy czy dobrze odczytalem sytuacje), ze po wylaczeniu VDC poszloby bez problemu! z ruchu ust czytam słowa kierowcy Qashqaja, który się poddał i zawrócił. nowy Kaszkaj? Te sa sprzedawane wylacznie z FWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef1972 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 ta sama przeszkoda - generalnie banalny rów - pokonywana przez: Forestera XT - Kia Sportage - Subaru Imprezę - no i który przejechał? - Warto zobaczyć! Przy okazji - ach ci Rosjanie - bez nich świat byłby nudniejszy..... ale trzeba temu koledze oddać,że zacięcie do tuningu to ma spore: https://www.drive.net/r/subaru/697808/ - a czy to smaczne i spójne stylistycznie - to już rzecz gustu.... są też i inni śmiałkowie - https://www.drive.net/r/subaru/g4098/ a i jeszcze się odnalazł Forek III gen. no to teraz mając materiał poglądowy - możemy sobie podyskutować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krawietz Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Z tym ogranicznikiem obrotów w XT to jest dziwna sprawa. Robiłem testy na sporym krawężniku i raz nie szło przekroczyć 2500 obrotów i auto stało, a raz (jak trochę ostygł) poszło bez problemów. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) To nie byle taki tam rów - pamiętaj, że kamery (a zwłaszcza w telefonie) nie oddadzą jak było na żywo. Spłaszczają wszystko do maksimum. Ale fakt, FXT terenówką nie jest, choć jak na mini Suva dzielny jest bardzo. Edytowane 10 Lutego 2016 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Czy tylko XT ma takie ograniczenia obrotów czy jak to się nazywa, czy każdy nowy Forek z CVT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 10 Lutego 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Widocznie skrzynia ma jakiś algorytm, chroniący ją przed uszkodzeniem Z obserwacji - tak. "Jeżeli żadne koło się nie kręci , to dojechałeś do ściany " Podobnie jak w skrzyni manualnej, gdzie możemy użyć półsprzęgła ( czyli : znamy metodę ), należy też znać "metodę" na algorytm. Np. Odpuszczam gaz, używam hamulca. Następnie trzymając hamulec dodaję mocno gazu, gdy obroty przestają rosnąć gwałtownie puszczam hamulec. Pojedzie no to teraz mając materiał poglądowy - możemy sobie podyskutować... Chyba o umiejętnościach kierowców Albo o włączaniu X-Mode ( i wyłączaniu kontroli trakcji ) w najnowszej generacji ... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 A czym się różni XT platinum od komforta? Dachem, tapicerką, nagłośnieniem, elektryczną pokrywą bagażnika, .... Czym jeszcze? I w zasadzie czemu nie ma eksluzif ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 z ruchu ust czytam słowa kierowcy Qashqaja, który się poddał i zawrócił. nowy Kaszkaj? Te sa sprzedawane wylacznie z FWD Te słowa to były "dla czego nie kupiłem 4WD . Najlepsze w subaru jest to, że nie robią wersji fwd, traktując 4wd jako luksus. W czasach, gdy jeepy i land rovery są bez 4x4 to na prawdę ewenement. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Np. Odpuszczam gaz, używam hamulca. Następnie trzymając hamulec dodaję mocno gazu, gdy obroty przestają rosnąć gwałtownie puszczam hamulec. Czy to nie będzie zabójstwo dla skrzyni? Z drugiej strony nie na co dzień się spotyka takie "ściany". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 10 Lutego 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Czy to nie będzie zabójstwo dla skrzyni? Nie. Troszkę "cierpi" sprzęgło hydrokinetyczne ( podobnie jak w manualu normalne sprzęglo ), ale nie chodzi o to, aby to robić na codzień, lecz aby w opisanej sytuacji nakłonić samochód do zrozumienia, że jednak nie stoi pod ścianą Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 A czym się różni XT platinum od komforta? Dachem, tapicerką, nagłośnieniem, elektryczną pokrywą bagażnika, .... Czym jeszcze? I w zasadzie czemu nie ma eksluzif ?Comfort też ma elektryczną klapę. Różni się jeszcze keylessem i przyciemnianymi szybami. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Dziękuję Zastanawiam się nad zmianą NA na turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Dziękuję Zastanawiam się nad zmianą NA na turbo. Hmmm i nad czym sie tu zastanawiac?! Po prostu zmien i "bedzie Pan zadowolony" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Zastanawiam się bo NA ma dopiero 15 miesięcy i to chyba nie jest najlepszy z możliwych moment na jego sprzedaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Nigdy nie ma dobrego momentu. Ale auto jest jeszcze na gwarancji, więc jeśli chcesz XT-ka to chyba nie masz co zwlekać z decyzją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Nigdy nie ma dobrego momentu. Ale auto jest jeszcze na gwarancji, więc jeśli chcesz XT-ka to chyba nie masz co zwlekać z decyzją. Coś w tym jest - zawsze przy sprzedaży jest coś, co motywuje i zniechęca. Podobnie moment kupna - lepiej kupić Forka teraz? Czy może poczekać na wersję FL? Niby FL lepiej, ale trzeba czekać. A może w ogóle odpuścić i poczekać na nową generację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 bralbym teraz z prostego powodu-upust na 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Zastanawiam się nad zmianą NA na turbo. ile Ci spala NA, rozumiem że masz 2.0i ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Tak, 2.0i. Średnia "komputerowa" ze wszystkich 12 tysięcy kilometrów, które przejechał, to 9.2 litra. Na tzw. trasie pali mniej, ok. 8. A w zabudowanym odpowiednio więcej. Moja żona nim jeździ. Ostatnio, na SJS, jeździła Levorgiem i bardzo jej skrzynia odpowiada, a i troszkę więcej żwawości (bo jest Levorg w jej ocenie żwawszy od 2.0 NA). Wypadkowa wszystkich preferencji (np. również co do wysokości samochodu) sprawia, że pomyślałem, że XT byłby idealny . A gwarancję mam nawet przedłużoną . Ona idzie "za samochodem", więc nabywca też by miał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Średnia "komputerowa" ze wszystkich 12 tysięcy kilometrów, które przejechał, to 9.2 litra No to tyle samo co u mnie w 2,5i CVT (taki sam silnik jak w nowym OBK). On ma własnie takie parametry jak 1,6 DIT w Levorgu i całkiem dobrze sobie radzi i ładnie od dołu ciągnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 ile Ci spala NA Zajrzyj na stronę 572 masz dane dla forka NA CVT w mieście. A po 60 kkm mamy średnią 9.6 wg rachunków za paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Po 47 kkm w XT mam 9.4 wg komputera i rachunki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Lutego 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 bralbym teraz z prostego powodu-upust na 2015 Może być trudno - zostały ostatnie sztuki w sieci z produkcji 2015 ( w/g naszych danych < 10 ). W coraz większej ilości dealerstw w salonach znajdziemy auta już sprzedane, albo nawet zarejestrowane demo. Czekamy na dostawy 2016 ... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 lekki "off road" Levorgiem https://www.youtube.com/watch?v=EWjgnu7Wi3E Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się