Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Mówili, że rekordzista w XT tarcze + klocki wymienił po niecałych 20 tys km

aczej styl jazdy + cvt powoduje ze tarcze dostaja po dupsku albo sa po prostu za miekkie i moze warto przy nastepniej wymianie zastanowic sie nad jakims lepszym aftermarketem- tak sobie tylko gdybam :)

nie wiem co wy z tymi hamulcami ja mam 65 kkm i nie wymieniałem nic ani klocków ani tarcz, i maja według ASO do 75 kkm spokojnie wytrzymać. Można pewnie szybciej bez problemów, ale przy normalnej jeździe mi tyle wytrzymały, jeżdżąc innymi samochodami wymieniałem znacznie wcześniej.

bez wątpienia zużycie zależy od sposobu użytkowania auta

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@jaszyn, Hello! dawno nie widziałem na The Forum! :)

 

 

ja mam 65 kkm i nie wymieniałem nic ani klocków ani tarcz, i maja według ASO do 75 kkm spokojnie wytrzymać.
To dobre info, bo z żoną zastanawiamy się nad XT i wolałbym aby te heble w XTku były choć trochę trwalsze niż tu czytam. Poza tym czytałem, że wersja po liftingu ma wentylowane tarcze tylne i większe przednie, pewnie to wpłynie na trwałość.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed liftingiem też z tyłu były wentylowane, a z przodu większe niż w wolnym ssaku. Zresztą był to powód, przez który nie dało się na Subariadę zamontować w nim 16 calowych kół.

 

Teraz są jeszcze większe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed liftingiem też z tyłu były wentylowane (...)

Teraz są jeszcze większe?

Tak, to co pisałem dotyczy modyfikacji XT.

Z tego co czytałem, w XT MY16 tarcze są jeszcze większe.

Nie wiem czy w wolnym ssaku coś zmieniono, ale zdaje się że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hamulcow to ich skuteczność trzeba przyznać jest średnia. Przy takiej CX-5 (wolnyssak 2.0 w benie) Forek nie hamuje.

 

Fotele jak dla kazdego inne - kazdy ma inna posture i gabaryty. Jak dla mnie mistrzem foteli jest BMW i ich sportowe wersje do dokupienia. Kurcze coś okolo 2000 zl! i w marce premium mamy fantastyczne fotele. I tego brakuje bardzo w Subaru - opcja foteli sportowych. Troche wiecej materiału po bokach, regulowana długość podparcie uda i regulacja odcinka lędźwiowego, która UWAGA jest w nowym Fiacie Tipo (auto cyrka 50000 peelenow). Owszem za dopłatą, ale jest.

 

Co do swiatel nie mam problemu po tym jak mi Aso na zyczenie podnioslo snop. Przejechalem trase z Male (Wlochy) do Wawki w nocy w tym przez Austriackie i Czeskie wiochy i oswietlenie bez zarzutu. Nawet nie mialem potrzeby wlaczac dlugich.

 

Co do Hondy Accord IX - w USA ja miales? Bo w Polsce raczej ciezko ;)

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kto ma albo jezdzil juz nowym forkiem przyznawac sie :)

Waśnie, kto już jeździł nowym Forkiem, a jeszcze nie meldował - do tablicy, zdawajcie relację :)

 

 

 

No dobra ;) Jak pisalem strone wczesniej, jezdzilem wlasnie XTkiem po face-lifcie. Wczoraj znow dosiadlem nowego Forka, tym razem inny egzemplarz, w troche ubozszej wersji czyli bez nawi, bez skory i innych dupereli typu automatyczna klapa bagaznika itp. Na pokladzie natomiast w dalszym ciagu znajdowaly sie te, w sumie, najistotniejsze udogodnienia czyli LEDowe swiatla skretne, skorzana kierownica, tempomat oraz stacja multimedialna i oczywiscie X-mode oraz SI-Drive oraz komputer pokladowy i dwustrefowa klimatyzacja. Mozna sie smiac, ale jednak sa to elementy, ktore w kwestii komfortu daja znacznie wiecej niz te, ktorych na pokladzie nie bylo ;)

 

Troszke bylem zdziwiony, gdy nawet w trybie samochod dosc agresywnie zareagowal na gaz przy cofaniu - to dla mnie jest nowosc. Ale to chyba zmieniono juz wraz z wprowadzeniem Levorga, u ktorego wedlug mnie CVT jest bardziej agresywnie ustawione tak, aby kierowca nie mial wrazenia "mulowatosci". Spoko, mnie sie podoba ;) Tryb ten nadaje sie swietnie do jazdy miejskiej w tej konfiguracji, praktycznie w zadnym momencie (trzeba przyznac, ruch byl duzy) nie odczulem braku mocy, a przyspieszajac powiedzmy "normalnie", ze swiatel odjezdzalem jako pierwszy. Rzut oka na srednie spalanie troszke mnie zdziwil (9,2 z trasy 3800km - ktos nie zerowal licznika przez dluzszy czas), ale coz, widac ktos sie nim bardzo delikatnie obchodzil. Zawieszenie wydaje mi sie byc ciut bardziej komfortowe od poprzedniego XT, choc w dalszym ciagu odpowiednio sztywne. Nie buja, nie chwieje sie, co przy wysokiej pozycji siedzenia w miescie sprawia, ze duzo widac i latwo jest sie przemieszczac w sposob pewny i dynamiczny.

 

Po paru kilometrach nadazyla sie okazja, zeby wyprobowac dynamike ze startu zatrzymanego. Ulica Conrada, trzy pasy, podwyzszone ograniczenie predkosci, moj pas sie konczy. Przelaczam wiec na Sport Sharp S# .... hmmm cos jest nie tak. Nie ma Sport Sharp, jest tylko Sport. To ci nowosc! Ale dobra, widocznie stwierdzono, ze trzy tryby sa niepotrzebne, lepiej zwiekszyc agresywnosc trybu Inteligent i za to pozbyc sie tego najostrzejszego. Niewazne. Robi sie zielone i dodaje gazu. No, przyspiesza calkiem zwawo, inni uzytkownicy drogi zostaja zdecydowanie w tyle, ale .... cos .... tak ... nie do konca jak to sobie przypominalem z XT ... Rozgladam sie wiec po kabinie: obok przycisku X-mode jest "Auto Start/stop" ... dziwne ... przelaczam tryby na wyswietlaczu centralnym... brakuje informacji o cisnieniu doladowania... ach! Wszystko jasne! W tej wersji podstawowej temu XT brakuje skory, nawi, automatycznej klapy, trybu Sport Sharp  i ..... turbiny :mrgreen:

 

 

Co do hamulcow to ich skuteczność trzeba przyznać jest średnia. Przy takiej CX-5 (wolnyssak 2.0 w benie) Forek nie hamuje.

 

a nie jest to czasem wrazenie subiektywne? Wedlug testow Forek XT hamuje lepiej od CX5 (33m vs 36m)

 

http://www.motortrend.com/news/2014-subaru-forester-limited-xt-first-test/

 

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4773_Mazda_CX_5_2_2_SKYACTIV_D_Center_Line_DPF/Mazda_CX_5_2_2_SKYACTIV_D_Center_Line_DPF.pdf 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele jak dla kazdego inne - kazdy ma inna posture i gabaryty. Jak dla mnie mistrzem foteli jest BMW i ich sportowe wersje do dokupienia. Kurcze coś okolo 2000 zl! i w marce premium mamy fantastyczne fotele. I tego brakuje bardzo w Subaru - opcja foteli sportowych. 

 

Z fotelami to jest bardzo subiektywne odczucie, "sporty" w BMW 3 nie były dla mnie wygodne odczucia pasażerów też podobne. Wszytko wyszło w dopiero po długiej trasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a nie jest to czasem wrazenie subiektywne? Wedlug testow Forek XT hamuje lepiej od CX5 (33m vs 36m)

Też mi się tak wydaje, ja mam bardzo pozytywne odczucia co do hamulców w XTku, tym bardziej przy tej masie samochodu...

A mam porównanie, bo przerobiłem już sporo hamulców np. w Imprezie, Brembo, Taroxów i innych wynalazków... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do foteli, genialne nie są, nie ma trzymania bocznego i za krótkie siedzisko, to prawda, tym bardziej jak się ma 193cm.

Ale bardzo pomaga dociągnięcie pasem, bardzo!

 

na sliskie fotele pomaga tez materialowy pokrowiec, np. owczynka, tutaj co drugie auto (jak nie wiecej  :D  ) z takimi jezdzi... :rolleyes::biglol:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo skórzane spodnie z sex shopu... ;) Albo z gołym tyłkiem trzeba jeździć :D

A tak czysto teoretycznie, czy budwa/wielkość lamp po lifcie jest taka sama, tzn. czy ewentualne można będzie je zmienić?

Nawet jeśli to pamiętaj że te są skrętne wiec zapewne mają jakiś dodatkowy sterownik/program który tym steruje. Przeszczep prosty nie będzie. Do tego przeróbka zapewne instalacji bo dzienne są zintegrowane a nie w zderzaku.

 

Krawietz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak czysto teoretycznie, czy budwa/wielkość lamp po lifcie jest taka sama, tzn. czy ewentualne można będzie je zmienić?

Jest cakiem spory wybór aftermarketowych lamp przednich do nowego Forka. Lampy typu soczewkowego i HID i LED wraz z wbudowanymi dziennymi.

HTB1VyVOGXXXXXbPXpXXq6xXFXXXZ.jpg

 

buffyhid152s.jpg2013-2014-Subaru-Forester-LED-headlight-

 

For-Subaru-Forester-LED-Strip-Head-Lamp-

13%2865%29.jpg

Genegralnie, cóż - o gustach pewnie sie nie dyskutuje, choć często jest to raczej kwesta jego braku.

W każdym razie oferta jest, również mniej 'choinkowych'. :)

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest cakiem spory wybór aftermarketowych lamp przednich do nowego Forka. Lampy typu soczewkowego i HID i LED wraz z wbudowanymi dziennymi.

i co z tego skoro zadna chinska tuningowa lampka nie ma homologacji?  A brak homologacji = utrata dowodu rejestracyjnego i kłopoty podczas rutynowej kontroli drogowej ( wystarczy ze pan Policjant spojrzy na klosz lampy ktory nie ma wybitych odpowiednich oznaczen )

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

klosz lampy ktory nie ma wybitych odpowiednich oznaczen )

to Chińczycy jeszcze nie ogarnęli tego ?
Nie tyle nie ogarneli co nie jest im to potrzebne a to koszt.

 

Wiem, że bywały jakiś chińskie lampy z właściwą homologacja również oznaczoną na kloszu.

 

Czy takowe są do Forestera ciężko mi powiedziec.

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest cakiem spory wybór aftermarketowych lamp przednich do nowego Forka. Lampy typu soczewkowego i HID i LED wraz z wbudowanymi dziennymi.

i co z tego skoro zadna chinska tuningowa lampka nie ma homologacji? A brak homologacji = utrata dowodu rejestracyjnego i kłopoty podczas rutynowej kontroli drogowej ( wystarczy ze pan Policjant spojrzy na klosz lampy ktory nie ma wybitych odpowiednich oznaczen )
A zdarzyło Ci się, aby Policjant sprawdzał homologację elementów samochodu? A nawet jeśli są tacy gorliwi stróże porządku to chyba czepiają się raczej tuningowanych golfów lll ze świałami 'lexus look'. Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest cakiem spory wybór aftermarketowych lamp przednich do nowego Forka. Lampy typu soczewkowego i HID i LED wraz z wbudowanymi dziennymi.

i co z tego skoro zadna chinska tuningowa lampka nie ma homologacji? A brak homologacji = utrata dowodu rejestracyjnego i kłopoty podczas rutynowej kontroli drogowej ( wystarczy ze pan Policjant spojrzy na klosz lampy ktory nie ma wybitych odpowiednich oznaczen )
policjanci zazwyczaj jeżdżą golfami właśnie po tuningu także oni raczej się nie czepia Edytowane przez giepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...