Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

A jak to działało w pierwszych dieslach z CVT - może się ktoś podzielić wiedzą

 

Podobnie. Tzn przy spokojnej jeździe było bezstopniowo, a jak wciskałeś pedał powyżej określonej wartości (60 czy 70%), to przechodził w tzw. "tryb europejski", czyli wirtualne 7 biegów

 

Dobrze kombinuję, że w 2,5 CVT nie było tego drugiego, czyli "europejskiego" jak to nazwałeś trybu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jak to działało w pierwszych dieslach z CVT - może się ktoś podzielić wiedzą.
Bardzo podobnie tzn.symulowało zmianę biegów.Będąc na przeglądzie swoim dzyszlem,miałem okazję przejechać się jednym z pierwszych testowych OBK z tą przekładnią.Wrażenia ogólne dość pozytywne,jak dla kogoś kto nie jeździł zbyt dużo samochodami z AT,bardzo plynna praca i przyspieszanie,jedyne na co zwróciłem uwagę to zbyt długi " kick down" przy gwałtownym dodaniu gazu,ale może to tylko takie subiektywne odczucie.Mogłoby być trochę szybciej.Jeżeli podobna przekładnia bedzie w 2.5N/A to może być całkiem ciekawe połączenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A tę nazwę to nie ja wymyśliłem, tylko zaczerpnąłem z jakiś materiałów prasowych Subaru :D

 

Bo tak faktycznie jest. CVT HT dostało nowe, inne w stosunku do US i JDM, oprogramowanie. Jak to określili marketingowcy z FHI bardziej "symulujące" klasyczną skrzynie. Chodziło o podciągnięcie dynamicznego przyspieszania kosztem komfortu. W US obawiają się wylewania gorącej herbaty z kupka Mc.....

Z tego co pamiętam nowy soft mają F XT oraz OBK SBD CVT. W OBK 2.5 NA jest "zwykły" CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak interpretujecie poniższy tekst. Podane parametry silnika (400 Nm i 221 kW) dotyczą H6, czy 2.0 DIT? I w jakim samochodzie?

 

http://autoomobile.com/news/2015-subaru-outback-facelift-sneak-peak-on-xv-crosstrek-redesign/10011423/

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400Nm nie jest do wyciśnięcia z N/A 3.6

Oczywiscie ze jest. U mnie, na zwyklej benzynie, obecnie maks. ~460Nm przy 2.5-2.8K RPM (srednio 400Nm pomiedzy 3-5K RPM) i ~217-221kWprzy 5.2-5.5K RPM. Mierzone na DynoDynamics DD450DSAWD v7.40.

 

Dolot Takeda aFe

Filtr powietrza Donaldson PowerCore G2 (srednica 15cm, dlugosc 18cm)

kolektor wydechowy Raptor

wydech Magnaflow/Vibrant 6.5->7.6cm

kolo pasowe walu korbowego Unorthodox Racing

Ecutek RaceROM

 

Kolega z EZ36D + mechanicznym kompresorem Raptor (cisnienie doladowania ustawione obecnie @ 0.3bar) wyciska ~500-515Nm.

Ma tez kolo pasowe ktore daje 0.5bar, ale skrzynia 5EAT juz przy 500Nm zaczyna sie buntowac. Przydalaby sie zamiana na 6MT z STI (pasuje) lub przebudowa Valve Body i nowy TC.

 

Zeby nawet myslec o podniesieniu cisnienia do 0.5bar, musial dodac chlodnice ATF i dwie chlodnice oleju silnikowego. Bez nich olej w silniku z latwoscia osiagal >100C, a przy takiej temperaturze w EZ36D awaryjnie wylacza sie AVCS.... i nici z zabawy.

 

http://youtu.be/f3HD2Hfl2gI?list=UU5r_IdfFQslMHXZ6l521IeQ

Edytowane przez Perscitus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była już na ten temat dyskusja, tylko nie pamiętam w którym wątku, m.in. z udziałem Dyrekcji, że jest to niemożliwe, żeby w cywilnym silniku wolnossącym uzyskać powyżej 100-110Nm z litra pojemności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oczywiscie ze jest

 

oczywiście że nie.

 

mowa o SERII

 

 

najwięcej Nm z L pojemosci w wolnossacym siniku ma;

 

BMW E30 M3 2,5 16v Sport Evolution 110,08Nm/1L
BMW E36 M3 Evo 109 Nm/1L

 

clio II 182 111Nm/1L
clio III rs 197 107,5Nm/1L

 

Ferrari 458 Italia 4.5l, 120 Nm/1L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. ZTCP Dyrekcja podpierała się konkretnymi wyliczeniami fizycznymi. A patrząc na dane silnika Ferrari, który z seryjnymi silnikami w autach powiedzmy niesportowych, ma niewiele wspólnego, to nawet z hipertuningiem trudno będzie uzyskać więcej. ;)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiscie ze jest

oczywiście że nie. mowa o SERII...

 

W takim wypadku... oczywiscie ze masz racje:

 

SERIA

Wedlug specyfikacji USDM, EZ36D ~92,3Nm/1L @ 4.4K RPM.

A wedlug specykifacji ADM, ~96,5Nm/1L @ 4.4K RPM (usredniajac oba mamy ~94,4Nm/1L).

 

PO ZMIANACH

U mnie ~109,6Nm/1L @ 4.4K RPM (srednio 100,9Nm/1L miedzy 3-5K RPM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...