spawalniczy Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 A jak to działało w pierwszych dieslach z CVT - może się ktoś podzielić wiedzą Podobnie. Tzn przy spokojnej jeździe było bezstopniowo, a jak wciskałeś pedał powyżej określonej wartości (60 czy 70%), to przechodził w tzw. "tryb europejski", czyli wirtualne 7 biegów Dobrze kombinuję, że w 2,5 CVT nie było tego drugiego, czyli "europejskiego" jak to nazwałeś trybu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Tak. Był tylko w mazucie A tę nazwę to nie ja wymyśliłem, tylko zaczerpnąłem z jakiś materiałów prasowych Subaru Edytowane 24 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Pytanie, czy zmiana trybu SI-DRIVE wpływa na tryb pracy skrzyni biegów. Jak to jest w wolnossących foresterach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 A jak to działało w pierwszych dieslach z CVT - może się ktoś podzielić wiedzą. Bardzo podobnie tzn.symulowało zmianę biegów.Będąc na przeglądzie swoim dzyszlem,miałem okazję przejechać się jednym z pierwszych testowych OBK z tą przekładnią.Wrażenia ogólne dość pozytywne,jak dla kogoś kto nie jeździł zbyt dużo samochodami z AT,bardzo plynna praca i przyspieszanie,jedyne na co zwróciłem uwagę to zbyt długi " kick down" przy gwałtownym dodaniu gazu,ale może to tylko takie subiektywne odczucie.Mogłoby być trochę szybciej.Jeżeli podobna przekładnia bedzie w 2.5N/A to może być całkiem ciekawe połączenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 A tę nazwę to nie ja wymyśliłem, tylko zaczerpnąłem z jakiś materiałów prasowych Subaru Bo tak faktycznie jest. CVT HT dostało nowe, inne w stosunku do US i JDM, oprogramowanie. Jak to określili marketingowcy z FHI bardziej "symulujące" klasyczną skrzynie. Chodziło o podciągnięcie dynamicznego przyspieszania kosztem komfortu. W US obawiają się wylewania gorącej herbaty z kupka Mc..... Z tego co pamiętam nowy soft mają F XT oraz OBK SBD CVT. W OBK 2.5 NA jest "zwykły" CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Adam12, dzięki mam jasność. Co do USA, to wygląda na to, że w MY 2015 przynajmniej w 2,5l skrzynia symuluje zmianę wirtualnych biegów, czyli coś się zmieniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Pełna zgoda ale to symulowanie podobno jest całkiem inne niż w CVT HT na EU. Tak przynajmniej opisywali to marketingowcy. Tak naprawdę to trzeba by pojeździć jednym i drugim żeby sprawdzić jak duże są to różnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 znalzalem ladna fotke na belgijskiej stronie subaru: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) Jak interpretujecie poniższy tekst. Podane parametry silnika (400 Nm i 221 kW) dotyczą H6, czy 2.0 DIT? I w jakim samochodzie? http://autoomobile.com/news/2015-subaru-outback-facelift-sneak-peak-on-xv-crosstrek-redesign/10011423/ Edytowane 25 Listopada 2014 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Dla mnie dosc jasne: Chinczycy dostaną outbacka z 2.0DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) 2.0 DIT co do tego ile ten silnik będzie miał w Outbacku to trudno powiedzieć: 'will be able to produce' jest raczej wskaźnikiem możliwości tej jednostki. Edytowane 25 Listopada 2014 przez sewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuyek3 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Z tekstu angielskiego wprost wynika, że chiński Outback ma mieć 300-konny silnik 2.0 DIT. Czy informacja jest pewna, to już inne pytanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 400Nm nie jest do wyciśnięcia z N/A 3.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 ja juz nie moge czytac o tym OBK dla Chinczykow z fajnym silnikiem... To jest znęcanie się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perscitus Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) 400Nm nie jest do wyciśnięcia z N/A 3.6Oczywiscie ze jest. U mnie, na zwyklej benzynie, obecnie maks. ~460Nm przy 2.5-2.8K RPM (srednio 400Nm pomiedzy 3-5K RPM) i ~217-221kWprzy 5.2-5.5K RPM. Mierzone na DynoDynamics DD450DSAWD v7.40. Dolot Takeda aFe Filtr powietrza Donaldson PowerCore G2 (srednica 15cm, dlugosc 18cm) kolektor wydechowy Raptor wydech Magnaflow/Vibrant 6.5->7.6cm kolo pasowe walu korbowego Unorthodox Racing Ecutek RaceROM Kolega z EZ36D + mechanicznym kompresorem Raptor (cisnienie doladowania ustawione obecnie @ 0.3bar) wyciska ~500-515Nm. Ma tez kolo pasowe ktore daje 0.5bar, ale skrzynia 5EAT juz przy 500Nm zaczyna sie buntowac. Przydalaby sie zamiana na 6MT z STI (pasuje) lub przebudowa Valve Body i nowy TC. Zeby nawet myslec o podniesieniu cisnienia do 0.5bar, musial dodac chlodnice ATF i dwie chlodnice oleju silnikowego. Bez nich olej w silniku z latwoscia osiagal >100C, a przy takiej temperaturze w EZ36D awaryjnie wylacza sie AVCS.... i nici z zabawy. http://youtu.be/f3HD2Hfl2gI?list=UU5r_IdfFQslMHXZ6l521IeQ Edytowane 26 Listopada 2014 przez Perscitus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Była już na ten temat dyskusja, tylko nie pamiętam w którym wątku, m.in. z udziałem Dyrekcji, że jest to niemożliwe, żeby w cywilnym silniku wolnossącym uzyskać powyżej 100-110Nm z litra pojemności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) 110x3,6 = 396, więc zakładając drobne zaokrąglenie ... Edytowane 26 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Oczywiscie ze jest oczywiście że nie. mowa o SERII najwięcej Nm z L pojemosci w wolnossacym siniku ma; BMW E30 M3 2,5 16v Sport Evolution 110,08Nm/1LBMW E36 M3 Evo 109 Nm/1L clio II 182 111Nm/1Lclio III rs 197 107,5Nm/1L Ferrari 458 Italia 4.5l, 120 Nm/1L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 No właśnie. ZTCP Dyrekcja podpierała się konkretnymi wyliczeniami fizycznymi. A patrząc na dane silnika Ferrari, który z seryjnymi silnikami w autach powiedzmy niesportowych, ma niewiele wspólnego, to nawet z hipertuningiem trudno będzie uzyskać więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 to nawet z hipertuningiem trudno będzie uzyskać więcej Chyba, że założysz ozonator i wiatraczek od kompa :biglol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 @ppmarian Fajna sygnaturka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Amatorzy...kazdy dobry tuner wie, ze kilka magnetyzerow zrobi robote - dobrze ustawione jeden obok drugiego - 130, 140 Nm z litra bez wiekszych przeszkód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perscitus Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Oczywiscie ze jestoczywiście że nie. mowa o SERII... W takim wypadku... oczywiscie ze masz racje: SERIA Wedlug specyfikacji USDM, EZ36D ~92,3Nm/1L @ 4.4K RPM. A wedlug specykifacji ADM, ~96,5Nm/1L @ 4.4K RPM (usredniajac oba mamy ~94,4Nm/1L). PO ZMIANACH U mnie ~109,6Nm/1L @ 4.4K RPM (srednio 100,9Nm/1L miedzy 3-5K RPM) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Amatorzy...kazdy dobry tuner wie, ze kilka magnetyzerow zrobi robote - dobrze ustawione jeden obok drugiego - 130, 140 Nm z litra bez wiekszych przeszkód. jak na nowicjusza to sporo kumasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się