Skocz do zawartości

Forester 2.0i vs. 2.0XT - żałujecie podjętej decyzji?


Synu

Rekomendowane odpowiedzi

No niestety mam wrażenie ze wciąż mi ubywa płynu i wybieram się do ASO mam nadzieje że będą w stanie znaleźć przyczyną

 

 

Lookash,wątpię by sokoły ze zda..... cokolwiek wykryli. Hahahah

Dokładnie ;)  :lol:   - jest to bardzo powszechna opinia. Dodatkowo @@Lookash, upewnij się, czy dobrze zanotowano godzinę na którą się umówiono ;)  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Panowie,

 

czytam forum i niestety nie mogę wyrobic sobie opinii na temat XT vs. 2.0 150KM CVT

 

przymierzam się do zakupu Forestera. Pierwotnie mój wybór padł na 2.0 150KM CVT ze względu na fakt, iż auto będzie użytkowane w mieście. 

 

Nie mniej jednak po jeździe testowej XT zacząłem się zastanawiać. Co prawda w trójmieście nie można przetestować Forka 150KM cvt lecz jechałem, XV z tym silnikiem i powiem, że różnica jest kolosalna.

 

Troszkę martwi mnie spalanie w XT. Wolnossący powinien spalać w mieście ok 10l / 100KM, czy faktycznie w aglomeracji podobnej do trójmiasta XT spali 11? Czy też trzeba liczyć się ze spalaniem ok 14?

 

Z góry dziękuję za ewentualne uwagi osób, które mają XT i 2.0 150Km w cvt.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Mike_gda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak CVT ale w zależności od stylu jazdy xt spali tyle lub tyle. Jesli 3 litry maja byc przyslowiowym jezyczkiem u wagi bedziesz mial problemy. Przypuszczam ze podobny dylemat zwiazany z CVT tez bedzie wynikiem stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździsz tylko po mieście i nie ma pustych ulic (co zdarza sie raczej tylko w nocy) to na spalanie 11 l raczej bym nie liczył. Tym bardziej, że jak sam zauważyłeś różnica w jeździe jest kolosalna, a to kusi :D

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście 11 to chyba na pustych drogach ;) XT w mieście 14 litrów to żaden wyczyn do osiągnięcia.

Tak czytam z zainteresowaniem Wasze relacje, także te odnośnie spalania i w sumie jestem nieco rozczarowany. Auto jest nowoczesne, ma wtrysk bezpośredni i inne a piszecie o spalaniu w mieście 14l, średnim 11 l. . Moje obecne auto jest starej generacji o podwyższonej mocy i żebym spalił zimą 14 litrów w mieście to musi być bardzo dużo korków i muszę często jeździć pod czerwone pole. Niemniej 2.0 XT to pewnie będzie następne auto za jakieś 2-3 lata, kiedy ceny spadną a i pojawią się sprawdzone pakiety podniesienia mocy do 300km/400 nm, wydech, hamulce, felgi no i fotele - chyba już spaczony jestem tym modzeniem:)

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej, że jak sam zauważyłeś różnica w jeździe jest kolosalna, a to kusi

 

 

chyba tylko dlatego F XT spali znacząco więcej jak F 2.0 NA CVT 

 

 

z drugiej strony czemu jedno i drugie auto miało by znacząco się różnić w spalaniu "w korku" ?

 

 

 

 

XT w mieście 14 litrów to żaden wyczyn do osiągnięcia
 

 

nie chodzi o wynik do osiągnięcia tylko dwa auta poruszające się mniej więcej przepisowo w ruchu miejskim

z podobnymi przyśpieszeniami itp. 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe w mieście zwłaszcza zakorkowanym to 14 litrów dla XT nie jest problem i bardziej realne spalanie niż  te 11 litrów. Żeby wyszło 10-11 to trzeba ledwo dotykać gaz i mieć do tego warunki na drodze ale chyba nie po to kupuje się 240 konne auto aby turlać się z prędkością roweru i nie mieć przyjemności z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dziękuję za ewentualne uwagi osób, które mają XT i 2.0 150Km w cvt.

xv 2.0i w manualu w  miescie lyka 9-11l /100 bez delikatnego obchodzenia sie z pedalem gazu. Stojac w korku potrafi pokazac 14l/100 ale szybko spada do 10 jak juz jade. Sa na forum uzytkownicy ktorym xt'ki pala po 7 litrow jednak zanim kupisz xt'ka radze odbyc jazde testowa zebys sam zobaczyl ile tak naprawde to auto pali bo nie we wszystko co ludzie pisza nalzey wierzyc :) Oczywiscie nie twierdze ze tych 7 litrow nie da sie osiagnac bo napewno sie da jadac niezaladowanym autem z wiatrem nie przekraczajac 90km/h lekko tylko musikajac pedal gazu - ale nie oszukujmy sie nie jest to normalana jazda. Na twoim miejscu przejechalbym sie forkiem z sbd w dieslu z cvt

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przymierzam się do zakupu Forestera. Pierwotnie mój wybór padł na 2.0 150KM CVT ze względu na fakt, iż auto będzie użytkowane w mieście.

 

 

 

Na twoim miejscu przejechalbym sie forkiem z sbd w dieslu z cvt
 

 

 

przeznaczenie do miasta nie współgra z dieslem z DPF-em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

. Sa na forum uzytkownicy ktorym xt'ki pala po 7 litrow jednak zanim kupisz xt'ka radze odbyc jazde testowa zebys sam zobaczyl ile tak naprawde to auto pali bo nie we wszystko co ludzie pisza nalzey wierzyc :) Oczywiscie nie twierdze ze tych 7 litrow nie da sie osiagnac bo napewno sie da jadac niezaladowanym autem z wiatrem nie przekraczajac 90km/h lekko tylko musikajac pedal gazu - ale nie oszukujmy sie nie jest to normalana jazda.

7 litrów da się zejść ale można się przy tym nerwicy nabawić :P 

 

Sam najpierw byłem za kupnem zwykłego 2.0 ale przejażdżka XT zmieniła zdanie o 180 stopni i ciężko było mi odmówić XT. Gdybym jeździł tylko po mieście to pewnie kupiłbym bez turbo ale ze względu że często jeździ auto w trasie i nie na pusto to wolałem mieć ten zapas mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Koledzy za podpowiedzi.

 

Diesel odpada, ze względu na DPF i bardziej skomplikowany układ jednostki napędowej.

 

Forek 2.0i 150KM CVT byłby ok tylko nie mogę przeboleć przyśpieszenia 12 sek! To jest jakiś koszmar. Gdyby miał w okolicach 10sek jak XV to bym się nie zastanawiał. (patrze na dane katalogowe). Co prawda manulal w testach pokazał, że przyśpiesza lepiej od danych producenta to jednak nigdzie nie znalazłem danych z testów na temat CVT. Katalogowe 12 sek jest porażające :D

 

Dlatego dziś podzwonię po salonach może ktoś ma od ręki XTka w comforcie. Wydaje mi się, że bliżej mi do tych 240KM.

Poświęcę okno dachowe, pełną skórę i bez kluczykowy dostęp :)

 

Gdyby ktos chciał coś jeszcze dodać aby utwierdzić mnie w przekonaniu bądź ukazać zalety wolnossącej jednostki dajcie znać :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli w tym miejskim ruchu chcesz wykorzystywać często max przyśpieszenie 2.0 NA CVT to pewnie taniej wyjdzie jazda F XT dla którego takie przyśpieszenia to hm... "muskanie pedału gazu"

 

jeździłem testowo Forkiem 2.0 NA CVT - fakt krótko może 20 km, nie pamiętam dokładnie spalania ale cały czas było dwucyfrowe a auto i tak jakby stało w miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ok tylko nie mogę przeboleć przyśpieszenia 12 sek

 

Znaczy się dopadł Cię bakcyl XT, i już przepadłeś. ;)

Dobry wybór, ale faktycznie pomyślałbym o MY15, no chyba, że cena zeszłorocznego modelu będzie konkurencyjna.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest nowoczesne, ma wtrysk bezpośredni i inne a piszecie o spalaniu w mieście 14l, średnim 11 l. . Moje obecne auto jest starej generacji o podwyższonej mocy i żebym spalił zimą 14 litrów w mieście to musi być bardzo dużo korków i muszę często jeździć pod czerwone pole.

Nowy XT jest większy i cięższy niż ll gen. - może dlatego?

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Auto jest nowoczesne, ma wtrysk bezpośredni i inne a piszecie o spalaniu w mieście 14l, średnim 11 l. . Moje obecne auto jest starej generacji o podwyższonej mocy i żebym spalił zimą 14 litrów w mieście to musi być bardzo dużo korków i muszę często jeździć pod czerwone pole.

Nowy XT jest większy i cięższy niż ll gen. - może dlatego?

 

 

Zależy jakie miasto i jaka noga kierowcy, trzeba samemu spróbować i sprawdzić jak to jest naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanawiaj się bierz XT. Pewnie spali ze dwa litry więcej na setkę, ale można tym jechać całkiem ekonomicznie i nie jest to wcale toczenie się z prędkością roweru. Mnie najbardziej podoba się w miarę spokojna jazda, tak gaz wciśnięty na 23-30%, lekkość z jaką XT przyspiesza, nie przekraczając 3 tys obrotów zawsze powoduje banana na twarzy, a i tak zostawiasz 95% użytkowników dróg z tyłu. Poza tym w korku oba spalą tyle samo, nie wmówicie mi ze na jałowych obrotach (stanie w korku) 2.0 DIT będzie palił więcej niż 2.0 N/A bo niby dlaczego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie prawicie Panowie.

 

Jest MY14 w wersji comfort za 135k. 

 

Czy w MY15 są jakieś istotne różnice w stosunku do MY14?

 

Według informacji z  Auto Świata zmiany będą kosmetyczne:

 

- audio takie, jak w nowym OBK

- antena - płetwa rekina

- zmienione pokrętła klimatyzacji 

- zmieniona szata graficzna górnego wyświetlacza 

- inne przyciski na kierownicy

- inny kształt kluczyka

- zmieniony kształt kratek nawiewu

- CVT dostępna w dieslu 

 

Nie wiem, czy jest już oficjalne stanowisko dealerów w tej sprawie. Jeszcze niedawno sprzedawali informacje, że zmian nie będzie.

 

Czy brać MY2014 czy MY2015 - wszystko zależy od różnicy w cenie. Jeśli będzie spora, to moim zdaniem lepiej brać starszy model a za oszczędzoną kasę włożyć porządne audio z porządną nawigacją i wygłuszenie drzwi.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...