Skocz do zawartości

Forester 2.0i vs. 2.0XT - żałujecie podjętej decyzji?


Synu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem bardzo blisko zamówienia mojego Forestera :) . Ciągle jednak są pewne wątpliwości w związku z tym co ma sens.

Pytanie więc do Forumowiczów - chyba największa prośba do tych do którzy wyboru już dokonali i mogą podzielić się swoim doświadczeniem i przemyśleniami.

 

Problem nr. 1: czy Waszym zdaniem ma sens dopłacić do wersji silnika XT? Jazda próbna dowiodła że jedzie się OK - ale ciągle pod skórą jest pytanie czy to ma sens.

Problem nr. 2: jeśli XT - to czy ma sens wersja platinum? Nie bardzo pociąga mnie nawigacja w wykonaniu Subaru - ale okno dachowe, czy zdalny kluczyk to coś co chciałbym mieć. Jakie jest wasze zdanie?

 

Jak te wybory wyglądały w Waszym wypadku? I czy z perspektywy używania auta przez te pare miesięcy/lat - żałujecie czy wprost przeciwnie jesteście zadowoleni z podjętej decyzji?

 

Z góry dziękuję za wszystkie opinie!

 

Pozdrawiam,

 

Synu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 2.0XT, co prawda troszke starszego :) i nigdy nie zalowalem, ze to nie 2.0i ;)

jezeli to ma byc auto glownie do miasta, to bierz n/a, jezeli jezdzisz duzo tras, to bierz turbo...

 

 

p.s. jaka wychodzi aktualnie roznica w cenie? byc moze warto kupic n/a, a "zaoszczedzone" pieniazki wydac na GT do amatorskiej zabawy, hm? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam odwrotne odczucia ;) Jak zamówiłem XT Platinum głównie ze względu na system nagłośnienia i skórę. Okno dachowe, a głównie zdalny kluczyk chętnie bym wywalił, ale cóż :( Jak dla mnie 2.0i troszkę za słaby, chciałem coś mocniejszego więc zamówiłem :yahoo: i kwietnia/maja nie mogę się doczekać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nr. 1: czy Waszym zdaniem ma sens dopłacić do wersji silnika XT? Jazda próbna dowiodła że jedzie się OK - ale ciągle pod skórą jest pytanie czy to ma sens.

 

Tak, XT jest... no jest rewelacyjny ;)

 

Problem nr. 2: jeśli XT - to czy ma sens wersja platinum? Nie bardzo pociąga mnie nawigacja w wykonaniu Subaru - ale okno dachowe, czy zdalny kluczyk to coś co chciałbym mieć. Jakie jest wasze zdanie?

 

Tu bym się zastanowił i to mocno. Okno dachowe... otworzyłem tylko raz aby zobaczyć jak działa a i roleta była zawsze zasłonięta. Dla mnie rzecz zbędna.

 

Jak te wybory wyglądały w Waszym wypadku? I czy z perspektywy używania auta przez te pare miesięcy/lat - żałujecie czy wprost przeciwnie jesteście zadowoleni z podjętej decyzji?

 

Tych co znam i kupili nowego XT po pytaniu "Jak Forek?" odpowiedź jest zawsze taka sama.

 

Zgadnij jaka B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po prostu uprzedzony ;) W 2 Lagunach miałem ten wynalazek i .... niesmak pozostał :P:)

Dla mnie niewytłumaczalne jest jak po pierwszej Lagunie mozna mieć drugą :huh:

No niestety pracowałem w takiej firmie co księgowa miała układ z dealerem tej "cudownej" marki i firma kupowała, a ja musiałem tym....czymś jeździć ;):biglol: chociaż też często korzystałem z lawety :P:D

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stać cię na dodatkowy wydatek przy zakupie, i (nieco) częstsze wizyty na stacji benzynowej to zdecydowanie warto.

Dodatkowa moc, nieco sztywniej zestrojone zawieszenie i super współpracująca z tym silnikiem skrzynia CVT jest tego warta.

 

Jeśli chodzi o wersję Platinium to jej zaletą jest system keyless i nagłośnienie (mam na myśli głośniki bo wg stacja audio niestety nie wykorzystuje 100% ich potencjału - CD jeszcze daje radę, natomiast radio gra tak sobie). Nawigacja byłaby niezła, ale ma niestety stare mapy bez możliwości bezpłatengo upgradu, natomiast fajnie współgra z systemem audio i nie zawiesza się, co niestety zdarza się gdy korzystamy z nawigacji w telefonie.

Skórzaną tapicerkę mam po raz pierwszy i następnym razem zastanowiłbym się mocno czy warto. Jeśli byłaby taka jak np. w STI czy BRZ (z alcantarą w środku) to byłoby warto. A tak mam mieszane uczucia.

Okno dachowe jest fajne dla dzieciaków zwłaszcza w nocy. Sam korzystałem z niego kilka razy w upałach, gdy chciałem przewietrzyć samochód. Nie widzę innych jego zalet.

Przy zeszłorocznej promocji wersja Platinium była kusząca, ale nie wiem jaka będzie cena w tym roku, więc trudno mi powiedzieć czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 2.0XT, co prawda troszke starszego :) i nigdy nie zalowalem, ze to nie 2.0i ;)

jezeli to ma byc auto glownie do miasta, to bierz n/a, jezeli jezdzisz duzo tras, to bierz turbo...

 

 

p.s. jaka wychodzi aktualnie roznica w cenie? byc moze warto kupic n/a, a "zaoszczedzone" pieniazki wydac na GT do amatorskiej zabawy, hm? :mrgreen:

Ciężko dojść do różnicy jako że Comfort i Platinum nie są sobie równe w obu wersjach. Jeśli wziąść do porównania wersje Platinum (chyba byłoby najbliżej) to różnica jest EUR5,400 (PLN22,600). Tanio nie jest - ale sprzedawca obiecywał jakieś solidne zniżki. Cóż zobaczymy przy zamawianiu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatłoczone drogi, ograniczenia prędkości ... szutry i lekki teren ... 90% N/A - 10% XT - moja skala doboru silnia B)

Elektroniczny kluczyk, przyciemniane szyby, okno dachowe, felgi 18", stacja multimedialna, skórzana tapicerka ... szkoda z tego rezygnować :wub:

Edytowane przez MUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Moim zdaniem zależy to też trochę od sposobu używania.

 

O ile - przeciwnie do wyrażonego powyżej zdania - na autostradzie ( za wyjątkiem tej w Niemczech :) ) obojętne czy jadę XT czy 2.0 N/A ( i tak tempomat i niech się toczy z prędkością dopuszczalną + alfa ), o tyle na normalnych drogach ( wyprzedzanie !) oraz w mieście ( światła !) XT daje dużo więcej frajdy ... i bezpieczeństwa.

Ponadto w terenie XT jest wyraźnie lepszy ( N/A M/T ma nieco za długie przełożenia do terenu - przy trudnych, stromych podjazdach brakuje mu nieco "pary" ).

 

No ale to moja subiektywna ocena :) - po jakichś 25 - 30.000 w XT i może 10.000 w N/A.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam @@Synu, ja stałem przed podobnym wyborem w listopadzie zeszłego roku, właśnie wróciliśny z żoną z trasy Gdynia - Słupsk- Gdynia, ogólnie samochodem zrobiliśmy już 6500km.

Jeśli chodzi o dynamikę jast ona wystarczająca ale wybór według mnie powinien być świadomy, to znaczy dane na papierze przekladają się na praktykę. Auto setkę 'robi' w mniej niż 10s, max około 200. I jest OK, ale chcąc dynamicznie przyspieszać, a zwłaszcza ruszać należy pogodzić sie z mocą 150KM która nie czyni z auta o masie 1500kg 'demona prędkości'. W Hondzie dynamiczne ruszanie dawało frajdę, a auto do tego prowokowało. Mój Forek natomiast daje nam 100% fanu w innych sytuacjach - umożliwia dojazd do ulubionego jeziora bez szorowania podwoziem i dobijania amorów, umożliwia 'off-roadowo rodzinne wypady na łono natury, pozwala nie stresować sie stanem lokalnych polskich dróg.

Problem nr. 2: jeśli XT - to czy ma sens wersja platinum? Nie bardzo pociąga mnie nawigacja w wykonaniu Subaru - ale okno dachowe, czy zdalny kluczyk to coś co chciałbym mieć. Jakie jest wasze zdanie?
Powiem tak - każdy TYLKO z oknem dachowym. Wiem, że następny samochód będzie je miał. Wnętrze jest niesamowicie jeśniejsze - okna nie zasłaniam osłoną nigdy. We wnętrzu zapada wówczas swego rodzaju półmrok, którego dawniej nie zauważałem nie mając porównania, a dziś irytuje w innych autach. Już nie moge doczekać się lata by skorzystać z otwieranego okna w pełni.

Tak więc wybór trudny - najprostsza uważam rada: zastanów sie jaki procent Twojej radości z jazdy samochodem stanowi jego dynamika i łatwość wyprzedzania. Jeżeli to jest Twój fan z jazdy - wybierz XT.

Ja już wiem że to moje kolejne auto - mimo, że jestwm z 2.0N/A bardzo zadowolony.

Pozdro!

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto setkę 'robi' w mniej niż 10s,

 

10,6 gwizdze.gif;)

Cześć :) ;

Katalogowo 10.6 ale wynik testowy w różnych pismach jest lepszy, około 9.7 - zakładam więc 10s. :):P Tak czy siak dynamika nie jest drugim imieniem mojego Forka, jest po prostu dobry w czym innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...