FanSub Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Jak pytasz to wiesz z czego (jak większość z nas). Tylko jak mnie uczono, że przy większej skali produkcji koszt jednostkowy maleje, to np. Tiguan, nabywany wewnatrzwspólnotowo, a nie importowanych (a więc bez cła), z mniejszymi kosztami transportu czy powinien tyle kosztować? Tak tak wiem, pozycjonowanie w klasie, wartość marki i kupowanych wartości niematerialnych etc etc. Żądam sobie pytanie, czy Subaru pomimo jakiś słabszych stron daje nam mniej czy więcej niż konkurencja? A czy my jako część rynku nie wywalamy za te wszystkie "swiecidelka " tak circa 50 tys. Extra, które tak naprawdę żadnej przewagi nie dają? Niech sobie każdy jak chce odpowie. PS. Miałem nowego vw w wersji hihgline, z alcantarą. No i cóż z tego, skoro przez 5 lat nie znalazłem dla siebie wygodnej pozycji za kierownicą, mimo regulacji podparcia lędźwiowego było ono absolutnie niewystarczające. W xv choć brak tej regulacji, to podparcie jest ok, a przejechać 1000km dziennie to źaden problem. Subaru dla mnie to max. treści. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Tiguan a XV to dwie osobne klasy wykonania (pomijajac juz fakt ze to rozne auta) XV mozna odniesc do Octavii (zeby bylo blizej niech to bedzie Octavia Scout) niestety nawet w porownaniu do tego auta XV to "tanio wykonane wozidełko" (nie od dzisaj twierdze ze Subaru to poziom Dacii) O wygodzie lub braku wygody foteli, projekcie tapicerki itp. kwestiach sie nie wypowiadam bo sa uwarunkowane indywidualbymi cechami/gustami. Subaru to nie sa żadne auta z "zaawansowaną technologią" to sa proste, relatywnie tanie wozidelka, których cechą -zazwyczaj - jest silnik Boxer sprzężony z napedem na cztery koła, co dzieki niższemu srodkowi cieżkosci, niespecjalnie duzej masie, symetryczności pozwala na zastosowanie "słabszych" elementow zawieszenia dzieki czemu jego praca jest "bardziej finezyjna". To jest "clou" Subaru (nawet w BRZ z napedem na tył) zespół cech ktorych nie znajdziemy nigdzie indziej i to jest bez watpienia "klasa premium" w konstrukcji pojazdu. tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel szuszu Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Tiguan a XV to dwie osobne klasy wykonania (pomijajac juz fakt ze to rozne auta) tylko że subaru XV produkcja od 2012 a Tiguan wcześniej.Jestem mocno zaintresowany VW, ale do 2010/11 roku na młodsze mnie niestety nie stać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Tiguan a XV to dwie osobne klasy wykonania (pomijajac juz fakt ze to rozne auta) tylko że subaru XV produkcja od 2012 a Tiguan wcześniej. Jestem mocno zaintresowany VW, ale do 2010/11 roku na młodsze mnie niestety nie stać... no takiego zainteresowania to ja nie rozumiem jak SUV z tamtych lat to Forek III chyba, że cechą nadrzędna tego Tiguana ma być skrzynia DSG to w kwestii układu napędowego jest jedyna rzecz "intrygująca" dla mnie wręcz ideał skrzyni biegów (inaczej mówiąc skrzynie dwusprzegłowe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strusiu72 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 jak SUV z tamtych lat to Forek III chyba, że cechą nadrzędna tego Tiguana ma być skrzynia DSG to w kwestii układu napędowego jest jedyna rzecz "intrygująca" dla mnie wręcz ideał skrzyni biegów (inaczej mówiąc skrzynie dwusprzegłowe) Dwusprzęgłowe skrzynie są niezłe (pomimo opóźnieniami w redukcji o kilka biegów, jednak tylko w przypadku benzyniaków. W ropniakach (jeździłem Audi, Skodą, Fordem i Kią) występuje irytujące opóźnienie przy ruszaniu. Auto jakby się przyduszało a dopiero potem rusza już ostro. Tej wady nie posiadają klasyczne skrzynie Mercedesa - 9G oraz BMW 8- biegowa (obie produkcji ZF). Skrzynia BMW to moim zdaniem dzieło sztuki, po niej nie ma powrotu do manuala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Mam Skodę z DSG 7 (1,2 tsi) cały czas mówię, że to nie jest to. Fakt, że sama decyduje kiedy rozpiąć napęd jest dla mnie deklasujący ją. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 BMW 8- biegowa... Mnie taka skrzynia klęknęła w x trójce (po gwarancji oczywiście) więc jest też ciemna strona tego dzieła sztuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Wracając do tematu ........ Po 3.5 roku użytkowania i 55.000 km przebiegu , nadal twierdzę że to była bardzo dobra decyzja z zakupem XV . Kupiłbym jeszcze raz . Moja wersja jest z rocznika 2012 , rejestracja w lutym 2013 . Ciekawe czy wejdzie do sprzedaży nowa Impreza w Polsce? Z informacji przeczytanych na forum wynika , że w tym roku nie , ale czy w przyszłym roku? W tej chwili XV jest dla mnie idealnym rozwiązaniem , niezbyt duży z fajnym prześwitem na lokalne , gruntowe drogi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 W pełni zgadzam się z Tobą Meci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strusiu72 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Mnie taka skrzynia klęknęła w x trójce (po gwarancji oczywiście) więc jest też ciemna strona tego dzieła sztuki Zapewne błędy w użytkowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Po nocnej trasie w deszczu muszę powiedzieć to głośno: światła mijania w XV to porażka. Ale zmienić samochód dla świateł? Jeden argument to mało. Poza tym przeszła mi chwilowo ochota na zmianę marki, ale może to też przejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Zapewne błędy w użytkowaniu... Zgadza się jak głupi codzienne odpalałem auto i jechałem do pracy. Gdybym trzymał w garażu pod kocem... Fakt, że sama decyduje kiedy rozpiąć napęd... Co masz na myśli? Mam służbowe paserati dsg i skrzynka 1klasa tylko w korku czasem nie wie na jakim biegu ma jechać Poza tym przeszła mi chwilowo ochota na zmianę marki, ale może to też przejdzie. Zastanów się jeszcze my nadal myślimy nad nowym forkim ale dieslem z cvt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Ale z tym sobie na forum poradziliśmy, problem był już opisywany. Można podnieść szczególnie prawy reflektor bez negatywnego skutku w postaci oślepiania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Co masz na myśli? 2 przykłady ze spokojnej, codziennej jazdy: 1) stoję sobie oczekując na chwilę przerwy w sznurze samochodów. W klasycznym hydrokinetyku (czy cvt) puszczenie hamulca jest równoznaczne z "pełzaniem" - co prawda w poślizgu, ale napęd jest spięty. Mogę od razu depnąć po gazie bez szarpania, pisku czy innych efektów. W dsg obroty idą do góry na potem następuje strzał ze sprzęgła. 2) analogiczna sytuacja przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Hamuję, prędkość "0" (kilkanaście km/h), napęd rozpięty. Potrzeba gwałtownego przyspieszenia kończy się jak w opisanym poprzednio przykładzie. Aby tego uniknąć, trzeba chwilę poczekać na spokojne zesprzęglenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Światła to nie tylko zasięg, ale także rozkład snopa światła i jego intensywność - dwie świeczki. Sam podnosiłem, sam opisywałem na forum i nawet wklejałem zdjęcia. Wystarczy parę kropel deszczu i świateł nie ma. @OBK CVT, ja też rozważam Forestera 2.0D + CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Mogę od razu depnąć po gazie bez szarpania, pisku czy innych efektów. W dsg obroty idą do góry na potem następuje strzał ze sprzęgła. Hamuję, prędkość "0" (kilkanaście km/h), napęd rozpięty. Potrzeba gwałtownego przyspieszenia kończy się jak w opisanym poprzednio przykładzie. Aby tego uniknąć, trzeba chwilę poczekać na spokojne zesprzęglenie bo masz dupną DSG z suchymi sprzęgłami a to co opisujesz to ich ochrona programowa niestety wadą skrzyń typy DSG jest praca sprzęgła, żeby była finezja trzeba by pozwolić na pracę w poślizgu a to nie sprzyja żywotności lepiej pod tym względem jest ze sprzęgłami mokrymi ale też będą szarpnięcia bo DSG ma szybko zmieniać, przenosząc duże momenty przy niewielkich oporach finezja pracy z założenia nie jest jej pisana to nie jest skrzynia do stania w korkach- z tym się zgadzam, tylko do jazdy dla mnie rozwiązanie niemalże idealne jak los będzie łaskawy a XV-ała się kiedyś zezłomuje wracam do "DSG" tzn. "kręci" lekko zmodyfikowany PowerShift w Evo X SST XV + benzynowe turbo + SST (DSG) zwał jak zwał - auto wręcz idealne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 2 przykłady ze spokojnej, codziennej jazdy: No to nie mam tak. W moim b7 (177 koni diesel dsg) skrzynia działa jak hydrokinetyk, pełza i startuje bez żadnych strzałów. Jedynie przy turlaniu się 15-20 km/h czasem miesza 1-2-1. Problem znika jak wrzucę na S ale wtedy denerwująco wysoko kręci. Za to rewelacyjnie działa autohold, czego brakuje w OBK-u ja też rozważam Forestera 2.0D + CVT Jak dla mnie połączenie idealne poza ceną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel szuszu Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 (edytowane) Tiguan a XV to dwie osobne klasy wykonania (pomijajac juz fakt ze to rozne auta) tylko że subaru XV produkcja od 2012 a Tiguan wcześniej. Jestem mocno zaintresowany VW, ale do 2010/11 roku na młodsze mnie niestety nie stać... no takiego zainteresowania to ja nie rozumiem jak SUV z tamtych lat to Forek III chyba, że cechą nadrzędna tego Tiguana ma być skrzynia DSG to w kwestii układu napędowego jest jedyna rzecz "intrygująca" dla mnie wręcz ideał skrzyni biegów (inaczej mówiąc skrzynie dwusprzegłowe) ketiw od subaraków z daleka, chyba że nowy niestety miałem niemiłe wspomnienia ale to już historia... Edytowane 25 Maja 2016 przez Pawel Szuszu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Panowie na jakie rabaty można realnie liczyć przy zamówieniu xv 2.0i comfort w manualu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Żadne. Ewentualnie rabaty na akcesoria. Subaru sprzedaje auta a nie rabaty podzwoń po ASO a bedziesz wiedzial ocb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 (edytowane) Pytam bo w renault była ustalona stawka maks 3% na dacie i więcej się nie dało Edytowane 31 Maja 2016 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 W fauweju mieliśmy vipowskie 10 procent i co z tego. Subaru to trudny przeciwnik, nawet przy kupowaniu 3 auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 (edytowane) Teraz cięższe pytanie czy XV można kupić z założeniem użytkowania 15 lat ? Pytanie głównie o blachę i dostępność części później . Teraz mam dustera 5 letniego i nim bez problemu 15 lat bym zrobił , części wszędzie bardzo tanio Edytowane 31 Maja 2016 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Pytanie głównie o blachę i dostępność części później . Teraz mam dustera 5 letniego i nim bez problemu 15 lat bym zrobił , części wszędzie bardzo tanioJuz to pisałem w którymś z wątków. Na czesci w ASO czeka się miesiącami, jednej to sie wogóle nie doczekalem i musiałem kupic na własna rekę(miałem kolizje ). Jeżeli chodzi o nowe i oem to drogie jak diabli-gdybym musiał wyłozyć z własnej kieszeni to by zabolało. Zamienników jak na razie brak (np slizgi zderzaków), uzywki z rozbitków mozna kupić na alledrogo ale za duzo ich nie ma w porównaniu do innych aut(XV to niszowy produkt). Jakbym miał kupować auto na 15 lat to nie kupiłbym XV a raczej Forestera ze wzgledu na dostepnosc czesci. Ogólnie naprawy aut marki Subaru do tanich nie nalezą, nie kazdy mechanik i ASO ogarnia w ekstremalnych przypadkach trzeba jechac pol polski do człowieka znającego się na rzeczy. XV to calkowite przeciwieństwo dustera jezeli chodzi o cene nowych czesci, cene napraw i dostepność częsci. Ale ogólnie to fajne auto. Uważam ze kupowanie niszowego auta jako auta na lata to bardzo bardzo średni pomysl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 z tą przeciwnością to trafiłeś 1500 za 1 przegląd gdzie ja zamykałem się w 500 zł (w ASO ) Problem jest taki że ja nie potrzebuje dużego auta (99 % przejazdów 1 os ) a 20 tys różnicy tez nie mam . Normalnie kupił bym dustera ale... za dobrze się sprzedała wiec zrobili lift i zepsuli klimatyzacje czego do dziś od 2013 nie naprawili ( ja mam auto z 2012) Jest jeszcze niby suzuki vitara za 85 tyś ale nie oferuje nawet w połowie tego co XV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się