Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Swojego Forka 2.0 na gazowałem przy przebiegu 217k. Teraz jest 274k i wszystko śmiga bardzo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 1000 km na LPG, podliczeniu kosztów, ilości zużytego gazu oraz rozgraniczeniu na miasto i trasę, otrzymałem średni wynik ~ 10l/100km, miasto ~11,5l/100km, trasa ~9,5l/100km. Jeżdzę tak by nie być zawalidrogą, nie schodzę ponizej 2200 obr., na nowym odcinku S8 miedzy LDZ a Teodorami non stop 3500 obr. Krzywe (spalania?) gazu i benzyny praktycznie się pokrywają, auto w ogóle nie straciło mocy (mam nawet wrażenie że ma trochę więcej KM ;) ) reduktor popukuję trochę pod maską, ale dzieki temu słyszę że silnik pracuje ;). Zastanawia mnie jedynie to spalanie, jest zbyt niskie, za niskie, czyż by to zbyt uboga mieszanka, gazownik wszystko wyregulował od ostaniej małej przygody z "zimnym lutem", a moze to mój styl jazdy zrównał spalanie Etyliny z LPG ? Co Wy na to ?

Edytowane przez Dzierzba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 1000 km na LPG, podliczeniu kosztów, ilości zużytego gazu oraz rozgraniczeniu na miasto i trasę, otrzymałem średni wynik ~ 10l/100km, miasto ~11,5l/100km, trasa ~9,5l/100km. Jeżdzę tak by nie być zawalidrogą, nie schodzę ponizej 2200 obr., na nowym odcinku S8 miedzy LDZ a Teodorami non stop 3500 obr. Krzywe (spalania?) gazu i benzyny praktycznie się pokrywają, auto w ogóle nie straciło mocy (mam nawet wrażenie że ma trochę więcej KM ;) ) reduktor popukuję trochę pod maską, ale dzieki temu słyszę że silnik pracuje ;). Zastanawia mnie jedynie to spalanie, jest zbyt niskie, za niskie, czyż by to zbyt uboga mieszanka, gazownik wszystko wyregulował od ostaniej małej przygody z "zimnym lutem", a moze to mój styl jazdy zrównał spalanie Etyliny z LPG ? Co Wy na to ?

 

Chyba masz taki sam silnik jak ja (125koni) i moim zdaniem, pali Ci naprawdę mało. U mnie, jadąc wyłącznie szosą (normalna jazda +10km/h względem ograniczeń, parę wyprzedzań tirów) pali +- 10l lpg, Jazda wyłącznie miejska, duże korki itp. to około 13-13,5l, autostrada na tempomacie 140 licznikowo (132 wg gps) pali jakieś 13,5l lpg.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

średni wynik ~ 10l/100km

 

Jak dla mnie OK.

 

Tylko że u mnie spalanie benz. i gazu jest takie samo. A po przejrzeniu tematów, postów i opini (tutaj i na "-" ) na ten temat, że spalanie LPG powinno być ok. 20% wieksze niż Etyliny i tak niskie wyniki wskazują że coś jest nie tak, drżę o zaworki i tłoki mojego Forka.

 

Po przejechaniu 1000 km na LPG, podliczeniu kosztów, ilości zużytego gazu oraz rozgraniczeniu na miasto i trasę, otrzymałem średni wynik ~ 10l/100km, miasto ~11,5l/100km, trasa ~9,5l/100km. Jeżdzę tak by nie być zawalidrogą, nie schodzę ponizej 2200 obr., na nowym odcinku S8 miedzy LDZ a Teodorami non stop 3500 obr. Krzywe (spalania?) gazu i benzyny praktycznie się pokrywają, auto w ogóle nie straciło mocy (mam nawet wrażenie że ma trochę więcej KM ;) ) reduktor popukuję trochę pod maską, ale dzieki temu słyszę że silnik pracuje ;). Zastanawia mnie jedynie to spalanie, jest zbyt niskie, za niskie, czyż by to zbyt uboga mieszanka, gazownik wszystko wyregulował od ostaniej małej przygody z "zimnym lutem", a moze to mój styl jazdy zrównał spalanie Etyliny z LPG ? Co Wy na to ?

 

Chyba masz taki sam silnik jak ja (125koni) i moim zdaniem, pali Ci naprawdę mało. U mnie, jadąc wyłącznie szosą (normalna jazda +10km/h względem ograniczeń, parę wyprzedzań tirów) pali +- 10l lpg, Jazda wyłącznie miejska, duże korki itp. to około 13-13,5l, autostrada na tempomacie 140 licznikowo (132 wg gps) pali jakieś 13,5l lpg.

 

Heh, pewnie mamy nawet ta sama wersja Forka :) (z kompasem zamiast schowka i przyklejonymi plastikami na nadkolach), może to kwestia sterownika ? Mam Zenit

Edytowane przez Dzierzba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na stronce spartsfan.com, odkodowałem swój vin i pojawilo sie takie cos przy silniku:

204 (2.0L DOHC NA&LPG)
NA wiadomo ,ale zastanawia mnie to LPG.
Skoro czytałem że EJ 204 średnio znosi gaz a tu takie info?
 
 
Co to może oznaczać?
 
pozdr.
Edytowane przez Dawid1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze u mnie niestety poniżej 14l nie schodzi, przy 125KM, bez klimy. Dojazdy do pracy i z powrotem ok 12km w jedną stronę bez korków ale po górkach :(

No niewiem czy "niestety", z tego co naczytałem sie o ubogiej mieszance i jej wpływie na silnik, dopłacenie 6 zł do 100 km nies stanowi dla mnie problemu. Dlatego właśnie pytam o zbyt niskie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już miałem wiele aut z LPG. Mój przebieg na LPG to już ponad 2 mln km.

Jeśli auto pali tyle samo LPG co PB , to jest żle ustawione - uboga mieszanka co jest gorźne dla silnika.

LPG auto powinno spalać ok. 20% jak paliwa.

10 l/100 do dobry wynik , ale moim zdaniem nie w takim aucie, chodzi mi o napęd na 4 koła. 8-9 litrów paliwa skoda 1.6.

Ja był wyregulował gaz, szkoda tłoków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już miałem wiele aut z LPG. Mój przebieg na LPG to już ponad 2 mln km.

Jeśli auto pali tyle samo LPG co PB , to jest żle ustawione - uboga mieszanka co jest gorźne dla silnika.

LPG auto powinno spalać ok. 20% jak paliwa.

10 l/100 do dobry wynik , ale moim zdaniem nie w takim aucie, chodzi mi o napęd na 4 koła. 8-9 litrów paliwa skoda 1.6.

Ja był wyregulował gaz, szkoda tłoków. 

Skoro powodem tak niskiego spalania moze być uboga mieszanka, to jak dokładnie określic że to jest powód (podpięcie do kompa, czy może sonda lambda odczytuje takie info ?), no i zasadnicze pytanie jaki parametr zmienić by spalało mi o 20% więcej LPG niż benzyny (czyli ilośći odpowiednie) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzierzba - ja akurat nie mam tego kompasu i plastików na nadkolach,ale auta mechanicznie są takie same. Tak, jak przedmówcy, sugeruje Ci udanie się do ogarniętego gazownika. Auto musi palić "na gazie" więcej.. Weź też pod uwagę,że w przypadku gazu bardzo duże są wahania w zależności od dystrybutora (przynajmniej tak mi się wydaje). Tankując zupełnie pusty bak raz weszło 55 litrów prawie (butla 56l!), kilka razy około 52 a zazwyczaj 48-50l. No i licznik prędkości/dystansu zawyża je o około 5-8% (w porównaniu z danymi GPS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakich przebiegach gazowaliście swoje Subaraki? Obecnie jestem w momencie zastanawiania się nad instalacją. Prawie 2 lata na Pb95 śmigam, obecnie ok. 178kkm przejechane.

Dziadek dostał lpg przy 297kkm, a ile naprawdę ma przebiegu to nikt nie wiem.

 

Ja bym wyregulował gaz, szkoda tłoków.

Nie tłoków tylko gniazd zaworowych i zaworów. Edytowane przez hugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko że u mnie spalanie benz. i gazu jest takie samo. A po przejrzeniu tematów, postów i opini (tutaj i na "-" ) na ten temat, że spalanie LPG powinno być ok. 20% wieksze niż Etyliny i tak niskie wyniki wskazują że coś jest nie tak,

 

10/100 miałem w 4 samochodach, czy to 1.6 czy 2.0 czy 2.5, MT czy AT. Oczywście w trasie, na krótkich odcinkach nie jeżdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Zastanawiam się czy nie zamienić swojego XT na N/A. Wiem, że stracę na mocy ale z tego co mi wiadomo to pod LPG lepiej mieć silnik wolnossący niż turbo - chyba że się mylę?!

Koło zapasowe wozicie w bagażniku czy macie jakąś mniejszą dojazdówkę bądź zestaw naprawczy?

Edytowane przez szfagir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tylko że u mnie spalanie benz. i gazu jest takie samo. A po przejrzeniu tematów, postów i opini (tutaj i na "-" ) na ten temat, że spalanie LPG powinno być ok. 20% wieksze niż Etyliny i tak niskie wyniki wskazują że coś jest nie tak,

 

10/100 miałem w 4 samochodach, czy to 1.6 czy 2.0 czy 2.5, MT czy AT. Oczywście w trasie, na krótkich odcinkach nie jeżdzę.

 

Czyli całe to gadanie że spalanie powinno być 20% większe bo proporcje stechiometryczne itp. można wsadzic do między bajki...

Chyba zrobię kolejne 3 testy na spalanie z tym że bardziej dokładne.

Edytowane przez Dzierzba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Zastanawiam się czy nie zamienić swojego XT na N/A. Wiem, że stracę na mocy ale z tego co mi wiadomo to pod LPG lepiej mieć silnik wolnossący niż turbo - chyba że się mylę?!

Koło zapasowe wozicie w bagażniku czy macie jakąś mniejszą dojazdówkę bądź zestaw naprawczy?

Nie zastanawiaj się na zmianą auta tylko u kogo i kiedy gazować XT-eka.

 

W jednym mam dojazdówkę, a w drugim zwykły zapas.

Edytowane przez hugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Zastanawiam się czy nie zamienić swojego XT na N/A. Wiem, że stracę na mocy ale z tego co mi wiadomo to pod LPG lepiej mieć silnik wolnossący niż turbo - chyba że się mylę?!

Koło zapasowe wozicie w bagażniku czy macie jakąś mniejszą dojazdówkę bądź zestaw naprawczy?

Jedyna zaleta NA nad XT to tańsza regulacja zaworów. Z tego, co widzę, przy normalnej jeździe NA pali praktycznie tyle samo, co Turbo. Turbo ma jedynie większe widełki, bo potrafi sporo spalić przy dynamiczniejszej jeździe ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ciĄgnie tez podobnie, przy ostrej jeździe po mieście 14-16 litrów, na trasie 120-150 km/h 13,5-14 litrów także różnica rzeczywiście niewielka. Osobiście byłem zaskoczony tak małym spalaniem przy niedużym spadku mocy.

 

 

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Zastanawiam się czy nie zamienić swojego XT na N/A. Wiem, że stracę na mocy ale z tego co mi wiadomo to pod LPG lepiej mieć silnik wolnossący niż turbo - chyba że się mylę?!
Koło zapasowe wozicie w bagażniku czy macie jakąś mniejszą dojazdówkę bądź zestaw naprawczy?

 

Jak chcesz możemy się zamienić hehe :) Rzeczywiście koszta serwisu XT są zdecydowanie większe od NA, dodatkowo większe prawdopodobieństwo przyszłych odwiedzin serwisu jednak osobiście następna lodówa z mojej strony tylko i wyłącznie z pod znaku XT :) Jak dla mnie 158 KM za mało do zabawy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z tego co mi wiadomo to pod LPG lepiej mieć silnik wolnossący niż turbo - chyba że się mylę?!

Koło zapasowe wozicie w bagażniku czy macie jakąś mniejszą dojazdówkę bądź zestaw naprawczy?

Wg mnie się mylisz, co ma turbo do LPG...

Nie mam koła ani żadnego zestawu, mam AC  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem muszę się zorientować w temacie. Wstępnie myślałem, żeby do Wawy pojechać na instalację LPG, ale na forum też pytam kolegów którzy gazowali w rejonie KrK.

Ja montowałem w mojej okolicy.

Subarowcy to upierdzliwcy, nie chciałoby mi się jechać przez pół kraju bo mi się coś wydaje i trzeba sprawdzić  ;)

Ktoś korzystał z tech zestawów naprawczych  w spreju?sprawdzają sie?mam zamiar wywalić dojazdówkę i kupić taki ''szprej''

Wg mnie szkoda kasy. Dużej dziury i tak nie załata a małe "psyk" spokojnie można uzupełnić na każdej stacji paliw 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szamot

Wszystko zależy jak sie ukierunkujesz. Jak kupowałem potForka to sprawdziłem go przed zakupem w ASO, a następnie zachęcony opiniami na forum pojechałem do Nowego Sącza na serwis - od tej pierwszej wizyty, jeżdżę tam co przegląd (co 10kkm). Z instalacją LPG też wolę pojechać do kogoś kto się orientuje w instalacjach w naszych maszynach i co im może dolegać, a nie żeby mój Krążownik był pierwszym boxerem jaki będzie robił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...