Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

`Dla poprawności kalibracji instalacji gazowej lepiejwykonać przegląd waz z regulacją zaworów przed instalacją.

 

Teraz już sam nie wiem jak to jest :unsure:. Wczoraj w serwisie udzielono mi informacji, że nie ma czegoś takiego jak regulacja luzów zaworowych w Subaru, chyba że jeździ się na LPG, wtedy trzeba to robić co ok 50kkm. Mój samochód ma obecnie 180kkm bez LPG. Mam jechać do speca od Subaraków, czy dawać od kopa do gazownika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

`Dla poprawności kalibracji instalacji gazowej lepiejwykonać przegląd waz z regulacją zaworów przed instalacją.

 

Wczoraj w serwisie udzielono mi informacji, że nie ma czegoś takiego jak regulacja luzów zaworowych w Subaru

 

 

Zmień serwis. Szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy koniecznie regulować to nie wiem, ale skontrolować można. Z drugiej strony ja też się spotkałem z opinią (od człowieka niegdyś z ASO), że jeśli silnik pracuje równo i nie wykazuje żadnych niepokojących objawów, to sprawdzanie zaworów wpływa głównie na dobre samopoczucie właściciela. Nie potrafię ocenić tej opinii. Ja przy zmianie uszczelek pod deklami (z jednej strony) prosiłem o kontrolę luzów, ale czy było to zrobione, nie wiem. Tzn wynik otrzymałem, ale czy to było mierzone, czy z głowy wzięte, to nie wiem. Ja w każdym bądź razie zakładałem gaz przy ok. 200kkm, teraz jest 270kkm, zawory nie ruszane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem LPG pięć dni temu. Nigdy nie mialem z tym do czynienia, ale przycisnely mnie do tego male zarobki studenta :( Zamontowalem STAG IV i doplacilem za lepsze wtryskiwacze. W sumie wyszlo mnie to 3050zl. Jestem w fazie testowania, przeglad za 700km w celu regulacji. Nie czuje szczegolnie roznicy miedzy 98, a LPG. Planuje zrobic 10tys i dodam kolejny wpis, czy cos sie spieprzylo (mam nadzieje, ze nie).

 

Impreza 01' Sedan 1.6

butla 48l

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą jeszcze pytanie: EJ20F to silnik ze wzmocnionymi gniazdami. OK. Ale EJ20F jest co najmniej kilka wersji. Mamy EJ20FLTDLB ale też EJ20FLSQLB. Ktoś wie co też kryje się w tych dalszych literkach?

Nie wiem co kryje się w dalszych literkach, ale wszystkie EJ20F wykazują większą odporność na zasilanie LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem Jako, wiem. Twoje doświadczenie sporo mówi o tych silnikach, vide:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=11008#p378684

Tak tylko się zastanawiałem, czy te dalsze oznaczenia mają jakieś sensowne przełożenie, czy też po prostu fabryka/linia produkcyjna/obsługujący.

 

PS Szkoda, że na PW nie odpowiadasz. Wiem, masa pracy :-D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, mam trochę głupie pytanie do was, generalnie z czystej ciekawości. Ale wiem, że jest tutaj wiele ogarnietych osób i mi na nie odpowie, bo od tego w sumie w dużym stopniu jest forum.

Jak wygląda sprawa zagazowania Lancera Evo X  lub  Lanosa STI ? Czy te silniki są podatne na gaz, czy zupełna lipa? Jaki byłby orientacyjny koszt dobrej jakości instalacji do tych modelów?

Nie chce gazować, tylko pytam z czystej ciekawości, bo zastanawia mnie czy ktoś to już robił. Wiem, że kilka osób bloby sti ma zagazowane, ale o lanosie i wyżej jeszcze nie słyszałem, może problem tkwi w tych silnikach 2.5?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemów w adaptacji tych silników do zasiania paliwem gazowym. Istotą zagadnienia jest właściwy dobór konfigurcji oraz doświadczonego montażysty.

Evo X było robiona na śląsku w Tychach:

http://lpg-forum.pl/lancer-turbo-270-km-t12242.html?hilit=evo (trzeba się zarejestrować).

O lanosie STI niestety nie słyszałem co, jak już wspominałem, nie jest niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam powiem tak, ostatnio musiałem pojedzic na benzynie by sprawdzić czy nie gaśnie silnik i ...na benzynie to na benzynie...różnica odczuwalna w wyraźny sposób. Wiem że ameryki nie odkryłem, ale trochę mnie zasmuciło ile fanu trace.

 

 JAKO to mój wóz Ci podstawiam na czwartek po południu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podrzucenie tematu, tylko ten z forum ma 270hp i to mnie zastanawia bo EVO X miało fabrycznie 295hp . Na alledrogo nawet jeden wisi, ale za dużo to o tym napisane nie jest, bo sprzedaje to jakiś handlarzyna.

 

http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-evolution-x-auto-punkt-C34592120.html

 

ciekawy jestem jaki jest koszt takiej instalacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podrzucenie tematu, tylko ten z forum ma 270hp i to mnie zastanawia bo EVO X miało fabrycznie 295hp . Na alledrogo nawet jeden wisi, ale za dużo to o tym napisane nie jest, bo sprzedaje to jakiś handlarzyna.

 

http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-evolution-x-auto-punkt-C34592120.html

 

ciekawy jestem jaki jest koszt takiej instalacji.

 

Pozdrawiam

PW poszedł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj się orientować w instalacjach LPG w KrK - przynajmniej w tych firmach które były wymieniane na forum. Firma z ul. Vetulaniego 1A zaproponowała mi sterownik STAG-4 plus albo STAG-4 Q-BOX oraz wtryski Hana, a druga firma mieszcząca sie na al. Jana Pawła II 37/1a oferuje instalację BRC Sequent 24. Każdy z monterów namawiał mnie na lubryfikację. Co sądzicie o tych zestawach? Który radzicie wybrać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam BRC w turbo (bez lubryfikacji)- z tego co słyszałem, nie ma tam za wiele elementów, które można parametryzować, mapa dostraja się automatycznie. Ja jestem zadowolony, auto śmiga odrobinę słabiej niż na benzynie. Moja opinia nt. BRC nie oznacza, że nie rozważałbym Staga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...