Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Nabyłem Forka XT MY03 z zamontowaną 38tyś km temu instalacją BRC. Do pracy nie mam na razie uwag, nie szarpie, pali racjonalne ilości lpg, przełącza się prawidłowo, nie wywala błędów itp. Pytania jednak mam dwa - czy warto zlecić gaziarzowi przerobienie instalacji tak, by skrócić odległość między wtryskiwaczami a kolektorem (aktualnie ok 10-12cm), oraz - czy wywalać lubryfikacje? Zawory ustawiane 18tyś km temu.

Edytowane przez Yanas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Mam taki mały problem, klasyk NA, 2.0 125km, wtryskiwacze MagicJet, sterownik Stag4. Ostatnio bylem na przeglądzie gazowym bo instalka wywalila blad sterownika. Po pstygnieciu auta problemu nie bylo. Na serwisie program nic nie wylapal żadnych błędów. Kupilem sobie kabelek do staga i za jakiś czas sam spojrzałem w program. Pojawił sie blad wtryskiwacza 1. Wtryski według programu majabokolo 115000 przelotu co podobno i tak to jest za duzo na nie. Czytałem ze mozna je czyścić i ze są tez zestawy naprawcze złożone z tloczka, sprężynki i uszczelek. Czy ktos robil taka regeneracje u siebie i czy warto. Chcetnie bym te wtrysku wyminil ale ogólnie auto jeździ i raczej problemów nie bylo poza tymi tera, ale auto i tak jeździ i nie objawia się to w zasadzie jakias konkretna uciążliwością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal te wtryskiwacze i załóż barracudy. Magic Jet ma problemy z zacinaniem się już w okolicach 80 tyś przebiegu,a Ty przejechałeś na nich już 115 tyś km. To i tak dużo jak na te wtryskiwacze. poza tym one nie grzeszą precyzją dawkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy taka szarpana praca silnika w sensie nie to że przerywa albo coś przy przyspieszaniu, a tylko jak jade np osiedlową dróżką i przed progami odpuszczam gaz to dzieje się to tak brutalnie i jak chce potem delikatnie dodać to też jest szarpnięcie i nie jest to tak płynnie jak na benzynie - to też może byc przez wtrykiwacze? Nie ma płyności pomiędzy odpuszczeniem gazu, wejściem na wolne i potem lekkim przyspieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym adaptowanym subaru z systemem obd podciągam wiązkę kabelków w okolice gniazda diagnostycznego, ponieważ AEB oferuje możliwość podłączenia, ale nie podpinam jej.

 

Dobór odpowiednich elementów systemu lpg i jego dobra regulacja pozwala zmieścić się w przewidzianych dla benzyny korektach paliwowych tzw fuel trim. W takim przypadku orginalny system diagnostyczny silnika zapewnia pełną kontrolę oraz informacje na temat anomalii związanych z zasilaniem LPG.

Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że w zasadzie poza instalatorami instalacji nikt nie potwierdził tego wzmacniania :-) . Naturalnie wiem, że to działa i jest OK (choćby opinie jako), ale Subaru z tego co wiem nie ustosunkowało się do tego. Za Wiki:
 

There's at least 1 exception from this rule - MY'07 EJ20F engine. Most likely F stands for bi-Fuel (engines prepared for LPG). This is unconfirmed info, based only on users' experience and observations.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odesłano mnie tutaj :D Subaru Legacy Sedan 2.0 GL 201000 tys. przebiegu, luz zaworowy robiłem przy 198 tys. przebiegu. mam "okazje" założyć instalacje BRC za 2400 zł i proponują mi założyć do tego lubryfikator za 600 zł elektronicznie sterowany. Co o tym sadzicie ? nie wiem czy mam silnik z tymi utwardzanymi gniazdami zaworowymi ?



Ten post został wypromowany na artykuł
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabyłem Forka XT MY03 z zamontowaną 38tyś km temu instalacją BRC. Do pracy nie mam na razie uwag, nie szarpie, pali racjonalne ilości lpg, przełącza się prawidłowo, nie wywala błędów itp. Pytania jednak mam dwa - czy warto zlecić gaziarzowi przerobienie instalacji tak, by skrócić odległość między wtryskiwaczami a kolektorem (aktualnie ok 10-12cm), oraz - czy wywalać lubryfikacje? Zawory ustawiane 18tyś km temu.

Odległość między wtryskiwaczami a kolektorem nie jest aż tak ważna. Niektórzy uważają to po prostu za źle wyglądające. Jeżeli przewody są na tyle długie to jesteś w stanie sam to zrobić. Wystarczy skrócić przewody idące od listwy do kolektora. A upchnięcie kabli tak, żeby miało to ręce i nogi to sprawa estetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość przewodów ma jeszcze wpływ na lekkie  wibracje silnika w czasie przełaczania z benzyny na gaz, ale dobry gaziarz może tak wyregulowac instalację, że można ten dysnknfort wyeliminować. Ja miałem podobnie, mój papudrak wsadził długie przewody i też chciałem zjaiwsko długich przewodów wyeliminować, ale profesjonalista stweirdził iż nie trzeba, wyregulował, a reszta to tylko estetyka. 


Lubryfikator to wymysł producentów instalacji , służacy tylko i wyłacznie do wyciagania pieniedzy. Nie pomaga i nie szkodzi , a skoro nie pomaga, to po co przepłacać. Już miałem kilka aut z plg , przebiegi na gazie po 200 tys, w żadnym nie montowałem tego wynalazku i wszystko grało. Lepiej zainwestować w wymianę filtrów co 10 tys, i przyniesie to faktyczny pozytek dla silnika. 


Przewody oraz ich długość wpływa jedynie na lekkie drgania silnika w trakcie przęłaczania z benzyny na gaz, ale dobry gazownik może tak wyregulować isntalację, że ten defekt wyeliminuje. Same przewody to tylko kwestia estetyki i faktycznie , poswięcając 20 minut można to samemu zrobić. 

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...