Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Może to zależy od specyfiki rynku. Może rynek japoński preferuje samochody osobowe od SUV-ów. W końcu jeśli pracują prawie wszystkie dni w roku od rana do wieczora, to kiedy mają wykorzystywać właściwości SUV-a, i stąd takie ukształtowanie cen. Ciekawe jak wygląda przekrój cen różnych modeli w innych markach japońskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena detaliczna dla klientów w Japoni to (w przeliczeniu) 107 000 pln ;-)

Ale, niestety jest tylko trochę tańszy od STI (Leworg ok 3,4 mln Jenów, STI 3,7mln),

więc w EU te relacje pewnie też się utrzymają i może dlatego plotka o małym

zainteresowaniu europejskich dilerów jest jednak prawdziwa ...

Szkoda ...

A wiecie, gdzie jeszcze będzie, albo jest montowany ten DIT2,0 300KM ?

Edytowane przez piotruś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy Wy przypadkiem nie dzielicie skóry na niedźwiedziu? Mi Dealer powiedział, że obecność Levorga w Europie stoi pod znakiem zapytania, bo podobno tylko SIP i jeszcze jeden europejski importer są zainteresowani sprzedażą

 

skoro jednak ktoś, gdzieś w Japonii zbudował Levorga LHD /co widać na zdjęciu/, uznaję nasz optymizm za uzasadniony.

Trzeba wydać sporo kasy, żeby zmienić RHD na LHD, widać ktoś uznał że to się opłaci.

Może SIP i Ten Drugi mają silę przebicia, nie wiem.

 

Co do przeliczania cen.

Rzeczywiście nie ma się co silić na przeliczenia wprost, ale posłużenie się proporcją do znanej ceny, nie wydaje się być obarczone błędem znacznej wartości.

Zakładając, że w Japonii najtańszy Forester XT kosztuje 2,9 mln y., w Polsce 33 000 Euro, najtańszy Levorg 2.0 DIT w Japonii kosztuje 3,35 mln y. to w Polsce powinien kosztować około 161 000 PLN dla kursu 1 E = 4,22 PLN.

161 000 PLN to dalej jest niezła cena za blisko 300 KM z 2.0 benzyny, dobry napęd na 4 koła i 3 lata gwarancji.

Jeśli dobrze zauważyłem, to znalazłem info o spalaniu na poziomie 7,5 l / 100 km. /13,2 km z litra/.

Jeśli dałoby się jeździć z realnym zużyciem 9 l / 100 km, to będzie to super samochód.

 

Chyba wypatrzyłem jeszcze coś na subaru.jp:

Forester: 206 kW / 350 Nm / 13,2 km z litra

Levorg: 221 kW / 400 Nm / 13,2 km z litra

 

:D

Edytowane przez wyrod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może to zależy od specyfiki rynku. Może rynek japoński preferuje samochody osobowe od SUV-ów. W końcu jeśli pracują prawie wszystkie dni w roku od rana do wieczora, to kiedy mają wykorzystywać właściwości SUV-a, i stąd takie ukształtowanie cen.

 

Przemek,to chyba tak nie działa...
To czym wytłumaczyć, ze XV jest droższy od Forsetera? Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Może przykład z wpływem stylu pracy Japończyków na wybór auta nie był do końca trafiony, ale właśnie może popularność SUV-ów w Europie powoduje, że są droższe niż auta osobowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może to zależy od specyfiki rynku. Może rynek japoński preferuje samochody osobowe od SUV-ów. W końcu jeśli pracują prawie wszystkie dni w roku od rana do wieczora, to kiedy mają wykorzystywać właściwości SUV-a, i stąd takie ukształtowanie cen.

Przemek,to chyba tak nie działa...
To czym wytłumaczyć, ze XV jest droższy od Forsetera?

 

 

Ok,ale ta różnica jest bardzo niewielka,może różnice w podstawowym motorze,może podstawowy Forek jest słabiej wyposażony...nie wiem.

Natomiast różnice między Forkiem a Levorgiem są naprawdę znaczące.Nie wydaje mi się,że popyt i specyfika rynkowa kształtuje aż takie różnice.

Levorg wewnątrz IMO stanowi wyższą klasę niż Forek,multimedia,hamulec elektr. etc,może to podnosi jego cenę.

 

Myślę,że Levorg 1,6DIT mógłby ew. być na poziomie cen XT,ale to jedynie moje spekulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może to zależy od specyfiki rynku. Może rynek japoński preferuje samochody osobowe od SUV-ów. W końcu jeśli pracują prawie wszystkie dni w roku od rana do wieczora, to kiedy mają wykorzystywać właściwości SUV-a, i stąd takie ukształtowanie cen.

Przemek,to chyba tak nie działa...
To czym wytłumaczyć, ze XV jest droższy od Forsetera?

 

Obawiam się jednak, że tu w Europie ktoś nas nieźle "jeleni"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Może to zależy od specyfiki rynku. Może rynek japoński preferuje samochody osobowe od SUV-ów. W końcu jeśli pracują prawie wszystkie dni w roku od rana do wieczora, to kiedy mają wykorzystywać właściwości SUV-a, i stąd takie ukształtowanie cen.

 

Przemek,to chyba tak nie działa...
To czym wytłumaczyć, ze XV jest droższy od Forsetera?

 

Ok,ale ta różnica jest bardzo niewielka,może różnice w podstawowym motorze,może podstawowy Forek jest słabiej wyposażony...nie wiem.

Natomiast różnice między Forkiem a Levorgiem są naprawdę znaczące.Nie wydaje mi się,że popyt i specyfika rynkowa kształtuje aż takie różnice.

Levorg wewnątrz IMO stanowi wyższą klasę niż Forek,multimedia,hamulec elektr. etc,może to podnosi jego cenę.

 

Myślę,że Levorg 1,6DIT mógłby ew. być na poziomie cen XT,ale to jedynie moje spekulacje.

160K za to auto to była by astronomiczna cena.

Wszystko powyżej 140K to będzie juz bardzo drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 1,6 czy 2,0 ?

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Za 1.6 za 2.0 160K było by ok ale tez nie więcej.

Jeśli będzie 2,0 za 140 to będę jednym z pierwszych składających swój podpis nad kropkowaną linią ;)

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Wątpię w to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160K za to auto to była by astronomiczna cena. Wszystko powyżej 140K to będzie juz bardzo drogo.

 

Bardzo drogo? Skoro chętnych na WRX STI za równowartość 190 tyś zł nie brakowało, to Levorg z silnikiem 2.0 DIT i ceną ok 160 tys zł za pełną opcją wyposażeniową na tle innych marek będzie hitem rynkowym. Przestrzeń jaką kabina pasażerska Levorg'a oferuje użytkownikom jest zbliżona do obecnej linii modelowej Legacy tym samym auto jest bardzo pro rodzinne. Jeżeli zestawimy nasz produkt z niemieckimi konkurentami (BMW 3, AUDI A4, Mercedes C z doposażeniem na poziomie Levorg'a) to tam będzie bardzo drogo. I nie poruszajmy tematu wykończenia i etc. Pod uwagę biorę tylko wymiary nadwozia,  silnik + skrzynia, wyposażenie.

Może zróbmy tak - robimy listę chętnych na 2.0 za 140 kPLN i rozbijamy miasteczko namiotowe pod SIP-em wręczając listę jako postulat :biglol:

Ty żyjesz?!  :-)

 

 

Tak, jezeli wogle bedzie 2.0 to znajac SIP Nie ma szans zeby kosztowal 140K .Smie nawet zaryzykowac ze watpie w 160K

Wiesz TurdziGT, zawsze szanowałem Cię za Twoje wypowiedzi na The Forum, ale ostatnio jesteś nastawiony do marki mega na NIE. Myślisz, że SIP nie chciałby mieć hitu sprzedażowego za 140 tyś zł? Chciałbym Ciebie zobaczyć w roli importera...

Edytowane przez raju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

160K za to auto to była by astronomiczna cena. Wszystko powyżej 140K to będzie juz bardzo drogo.

 

Bardzo drogo? Skoro chętnych na WRX STI za równowartość 190 tyś zł nie brakowało, to Levorg z silnikiem 2.0 DIT i ceną ok 160 tys zł za pełną opcją wyposażeniową na tle innych marek będzie hitem rynkowym. Przestrzeń jaką kabina pasażerska Levorg'a oferuje użytkownikom jest zbliżona do obecnej linii modelowej Legacy tym samym auto jest bardzo pro rodzinne. Jeżeli zestawimy nasz produkt z niemieckimi konkurentami (BMW 3, AUDI A4, Mercedes C z doposażeniem na poziomie Levorg'a) to tam będzie bardzo drogo. I nie poruszajmy tematu wykończenia i etc. Pod uwagę biorę tylko wymiary nadwozia,  silnik + skrzynia, wyposażenie.

 

Zgadzam się z tym w 100% i tak na prawdę czy 2.0 DIT będzie miał 300 KM, czy tylko 240 KM, to i tak będzie to dobra cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...