Skocz do zawartości

służbowy dupowóz jaki? 911, m3, s5, rs4, c63, inny ?


beben

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy, chce wkroczyć na zupełnie obcy dla mnie teren i nie mam kompletnie doświadczenia w tych autach.

 

Szukam czegoś fajnego, ciekawego, szybkiego jako codzienne auto SŁUŻBOWE ;). Może się lekko posunąłem w wieku, może zgłupiałem ale z racji tego ze będę miał niedługo subaraka typowo na upalanie stwierdziłem że zrezygnuje z sti/evo jako dailycara na rzecz czegoś innego

 

Założenia:

- budżet max 150 tys, najchętniej do 130 tys

- odrobina komfortu mile widziana choć niekoniecznie :)

- możliwie bezawaryjne, auto nie będzie upalane więc liczę że to jest bardzo realne

- na 90% benzyna

- jakieś względne audio plus inne przydatne gadżety

- nie sądziłęm że kiedyś to powiem, ale ..... chętnie jakiś tiptronic czy coś w ten deseń :oops:

- moze być 2 drzwiowe, musi być min 4 miejscowe bo dzieciaki czasem do szkoły będzie trzeba zawieźć

 

moje typy podałem w temacie, a hierarchia jest poniżej

- 911 - zdecydowanie lider, klasyka gatunku, bokser, wiec mniej żal, minus to rocznik. Z moim $$$ stać mnie max na ok 2006-07r i przebieg ok 100tys. Czy to dużo i staro to wy mi powiedzcie np taki http://otomoto.pl/po...-C29835394.html

- rs4 , fajny, dość mimo wszystko, niepozorny, b.szybki, wada to .... jak go postawię obok 911 to ciut żal ;) np http://otomoto.pl/au...-C29119814.html

- s5, szybkie, solidne auto. do kupienia ok 08-09r, pewnie dobrze wykonane, ale w tym towarzystwie chyba najbardziej bezpłuciowe, choć biorę je pod uwagę

- m3, chyba bardzo dobre auto, ale ja nie lubię Beemek np http://otomoto.pl/bm...-C29795602.html

- c63, 6.3 litra V8, brzmi nieżle :yahoo: , ale obawiam sie ze poniżej 20l/100 to on nawet na biegu jałowym nie schodzi, poza tym żona mi zagroziła że jak kupię c-klasse to rozwód bierze ;) np http://otomoto.pl/me...-C28888805.html

 

 

 

o żadnym z tych aut nie wiem nic :oops: . jakie koszty eksploatacji, jakie wady, zalety, typowe usterki itd . Może macie inne pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z tego grona też myślał bym nad 911 z serii 997. Klasyka... do tego bezawaryjny (jakakolwiek statystyka to potwierdza) no i daje się tym jeżdzić nawet zimą (zwłaszcza wariantem Carrera4). W Hamburgu jest to jedyny pojazd z segmentu G/G+ jaki widuje się zimą. Wszelkie AMG,M, czy Astony znikają jak spadnie śnieg. 911 pozostają na drogach cały rok.

Cholernie podoba mi się też Maserati GranTurismo. Cenowo jednak jest to już około 40.000eur czyli raczej więcej niż zakładasz. Dzwięk V8 jednak w tym modelu jest niesamowity.

M3, M5 czy C AMG z wyglądu są takie "pospolite"...

Z ciekawych i "niedrogich" GT może pomyśl o Jaguarze XK/XK8/XKR? wygodny, dość szybki i ładnie brzmiący nietuzinkowy samochód...

 

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Forester XT :question::mrgreen:

 

A Maserati Quattroporte? W założonym budżecie kupisz rocznik 2006-2007, jest odrobina komfortu, świetne audio - zwłaszcza pod tylnym zderzakiem.

Edytowane przez Dark Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Forester XT :question::mrgreen:

 

A Maserati Quattroporte? W założonym budżecie kupisz rocznik 2006-2007, jest odrobina komfortu, świetne audio - zwłaszcza pod tylnym zderzakiem.

 

to fakt Quattroporte "gada" także niesamowicie... gama dzwięków w tym jak i w Granturismo jest niewiarygodna. w tym aucie radio tylko przeszkadza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum jest po to, żeby wyrażać luźne subiektywne opinie:

 

911 - klasa sama w sobie. Nie wiem na ile potrzebujesz tych miejsc z tyłu, wydaje mi się, że potrzebujesz jednak więcej praktyczności. To auto kupisz jak dzieci pójdą na studia :D

 

rs4 - nie chciałbym tutaj wchodzić w wojenki dresopodobne, ale sam wiesz .... fajne auto, ale generacyjne sięga b6, czyli 2002roku, ciasne w środku w stos. do gabarytów - ilość miejsca z tyłu = impreza gd, w środku nie ma szału jeśli chodzi o wypasy, też ze względu na wiek konstrukcji. Temat usterek silnika podobny jak w subaru 2,5T (nie trzyma mocy, żre olej), oczywiście nie wszystkie

 

s5 - fajne auto, dużo świeższe niż rs4, chociaż linia boczna z tym śmiesznym załamaniem przy bagażniku :) już wolałbym camaro

 

m3, c65 - b. dobre, myślę, że tak jak piszesz emka tańsza w utrzymaniu. Dla mnie lekkość linii bocznej tego auta, zgrabny tył, ech

 

is-f - bardzo dobre auto, w Polsce w dalszym ciągu mało krzykliwe, taki silentkiller

 

podsumowując: zanim podejmiesz decyzję, oglądnij jeszcze film:

 

 

dla mnie zwycięzca nr 1 w kategorii osiągi/praktyczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bęben , co Ci mam powiedzieć , jak chcesz dobre w tym budżecie , łatwo nie będzie niestety o wynalzkach typu maserati to zapomnij , wiem nie było w planie , 911 super ale mega niewygodne , typu wsiadanie wsiadanie , o dzieciach zapomnij , i szybko Ci sie znudzi , RS4 miałem ,jeździłem , mega auto , ale mało miejsca z tylu , dla dzieci ok . No i ma napęd 4x4 , i to naprawde super .

O leksusie wiele nie powiem , bo nie miałem do czynienia , BMW bardzo szybkie , i troche drogie w eksp.

Mimo wszystko poszedł bym w RS4 kombi :)

 

Albo w dobrego HH , typu golf r , Focus RS, S3 czy RS3 , w S5 bym nigdy wchodził !

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję jeździć C63 AMG...... twardy jak beton...myślę, że chyba twardszy niż RS na 19" ale...dźwięk silnika , międzygaz przy redukcji i strzały z wydechu-coś pięknego. Ładnie wykończony, fotele bardzo wygodne. Męczyliśmy go ponad godzinę i spalanie było w granicach 24l/100km więc przy "normalnej" jeździe na pewno zejdziesz poniżej 20.Porsche faktycznie najmniej praktyczne.Może faktycznie oglądnij się za HH - tak jak Edwin piszę. W RSie podoba mi się to, że np. jedziesz na przegląd i płacisz za cały serwis z częściami tyle co w serwisie AUDI za wjazd na stanowisko i podłączenie do kompa :D A na potwierdzenie wyższości HH niech będą moje słowa - normalnie zaproponowałbym Ci mojego RSa na sprzedaż ale tak go lubię i taką frajdę mam z jazdy, że tego nie zrobię :D Auto mam ponad rok i dalej micha się cieszy jak do niego wsiadam...i nie muszę nic dokładać , modyfikować jak w Subaru, żeby podtrzymać tego banana na twarzy ;)

Edytowane przez EVAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za opinie i nowe propozycje !!!

 

auta typu xkr, lexus sc są w mojej opini , może błędnej, skierowane do bardziej sędziwej części społeczeństwa.

 

@carfit, pamiętam że z rs4 byłeś bardzo zadowolony , biore go pod uwagę dość mocno, golf odpada, foka rs dla mnie ok, ale nie podoba się Kaśce :lol: , rs3 chyba za drogie bo młode

 

RS4 nie trzymały mocy - trzeba się upewnić, jak jest z konkretnym egzemplarzem, bo zdarzały się takie, które zamiast 420 KM miały o 100 mniej.

http://otomoto.pl/ja...-C26400900.html To trochę mniej sztampowa opcja.

fajne auto, ale, jak wyżej ,chyba nie dla mnie, cena jest netto wiec sporo powyżej budżetu

Zazdroszczę dylematu :) A może IS-F ?

oj tam oj tam, tak naprawdę to jest to podobny lub niewiele większy budżet niż typowy dla "menadżera średniego szczbla" na auto typu passat, także bez szaleństw. Jestem w o tyle lepszej sytuacji ze koszta eksploatacji nie są priorytetem choć kosmicznych też nie zaakceptuje

wlasnie - moze IS-F: http://otomoto.pl/le...-C29774128.html (pierwsze z brzegu ogłoszenie)

racja, o is-f zapomniałem napisać bo też go oglądam na aledrogo

Ja z tego grona też myślał bym nad 911 z serii 997. Klasyka... do tego bezawaryjny (jakakolwiek statystyka to potwierdza) no i daje się tym jeżdzić nawet zimą (zwłaszcza wariantem Carrera4). W Hamburgu jest to jedyny pojazd z segmentu G/G+ jaki widuje się zimą. Wszelkie AMG,M, czy Astony znikają jak spadnie śnieg. 911 pozostają na drogach cały rok.

M3, M5 czy C AMG z wyglądu są takie "pospolite"...

w gre wchodzi właśnie 997, ciutkę się na nie napaliłem, tak jak piszesz wszystkie te bardzo szybkie sedany są stosunkowo normalne, 911 to klasyka, wystarczająco szybka, piekna i z klasą ;) , boję się tylko rocznika :(

http://allegro.pl/fe...3380740600.html

jak dla ciebie to tylko to :) też wiekowy ;) ale zadziora :P

piękne !!!, ale to ma byc auto do robienia km, wiec takie wynalazki jak, podobnie jak maserati odpadają, Nie wieżę w bezawaryjność dość wiekowych włoskich sportowych ;)

żeby się tylko nie okazało, że nie masz już kontrahentów jak kupisz 911, no chyba, że sami jeżdżą lepszymi autami ;)

na szczeście ja się z kontrahentami nie widuje ;),

Forum jest po to, żeby wyrażać luźne subiektywne opinie:

 

911 - klasa sama w sobie. Nie wiem na ile potrzebujesz tych miejsc z tyłu, wydaje mi się, że potrzebujesz jednak więcej praktyczności. To auto kupisz jak dzieci pójdą na studia :D

rs4 - nie chciałbym tutaj wchodzić w wojenki dresopodobne, ale sam wiesz .... fajne auto, ale generacyjne sięga b6, czyli 2002roku, ciasne w środku w stos. do gabarytów - ilość miejsca z tyłu = impreza gd, w środku nie ma szału jeśli chodzi o wypasy, też ze względu na wiek konstrukcji. Temat usterek silnika podobny jak w subaru 2,5T (nie trzyma mocy, żre olej), oczywiście nie wszystkie

s5 - fajne auto, dużo świeższe niż rs4, chociaż linia boczna z tym śmiesznym załamaniem przy bagażniku :) już wolałbym camaro

m3, c65 - b. dobre, myślę, że tak jak piszesz emka tańsza w utrzymaniu. Dla mnie lekkość linii bocznej tego auta, zgrabny tył, ech

is-f - bardzo dobre auto, w Polsce w dalszym ciągu mało krzykliwe, taki silentkiller

niezłe podsumowanie

miejsca nie potrzebuje za wiele, z przodu starczy mi w każdym z tych aut, z tyłu muszą czasem usiąść dwie 7 latki na trasie 2 km, także a8 long to nie musi być ;)

 

musze w wolnej chwili objechac kilka salonów i obejrzeć kilka z nich i zobaczymy. Wakacje jakoś przetrwamy z jednym autem, ale we wrzesniu bedzie deadline, trzeba coś brać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 911 - to bardzo fajne auto, ale raczej słąbe jako codzienny dupowóz, a zimą to głownym zadaniem byłoby studiowanie prognozy pogody czy w ogóle da się jechać, koszty części Subaru przy tym to absolutne nic

Ad. RS4 - W Twoim budżecie mieści się buda B7, która jest ciasna i powoli trąci myszką + silnik 4,2FSi ma swoje przypadłości (które notabene nękają prawie każdy benzyniak z bezpośrednim wtryskiem i bez turbo). Ja bym odpuścił.

Ad. S5 - ten budżet to wersje z silnikami 4.2FSi, a więc problemy jak i w RS4, poza tym choć to niebrzydkie auto to raczej dla podtatusiałego playboya ;)

Ad. M3 i C63 - takie mocne RWD to oczywiście fun i budy zdecydowanie praktyczniejsze niż w 911, ale zimą nie założysz tam opony która gwarantowałaby w miarę rozsądną trakcje na sniegu, a na bank będzie za tym tęsknił po latach codziennego obcowania z Subaru. Poza tym te auta wydaja mi sie wulgarne i krzykliwe z wygladu - ja Ciebie w tym nie widzę - to auta dla ludzi pokroju np.Foreksa

 

Ja osobiście w tym budżecie wybrałbym Audi S4 w nadwoziu B8 - w Twoim budżecie znajdziesz nawet 3 latka z minimalnym przebiegiem (kombi i sedana). Wygląd grzeczniejszy, ale dostajesz bardzo sprawny napęd 4x4, da się założyć oponę zimową w rozmiarze nadajacym się na śnieg, bardzo fajne i wyraźnie przestronniejsze wnętrze niz w starszym RS4, no i co najważniejsze dostajesz bardzo fajny motor 3.0T, którego realne osiągi są porónywalne z RS4 ( na youtube jest wiele filmików RS4 vs nowe S4), przy niższym spalaniu. Do tego większośc aut ma skrzynię S-tronic (DSG). Przy odrobinie szczęścia możesz trafić auto jeszcze z gwarancją :idea:

Generalnie jest to auto które jak się uda to będzie u mnie nastepca S3

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem napisać, że nie ma się co podniecać :D 130k to budżet średnio wyposażonej Skody Superb ;) Jednak jeśli to ma być auto do codziennej jazdy to nie pchaj się w jakies wynalazki. Poza tym skarbonka Ci się buduje więc szukaj czegoś w miarę "taniego" w serwisowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, dzięki, dobry tekst

 

evan, dokładnie to napisałem ;), wawrzon teraz zamówił sobie z firmy wypasionego suberba kombi i dał podobnie. wiem ze to nie budżet na świeże auto , ale naprawdę po latach w wrx/sti jako dupowóz nie chce wsiadać do 150 konnego diesla bo ... ZWARIUJE :lol: staram sie cos znaleźć ciekawszego

 

musze sie przyjrzec bliżej temu is-f, choć na dzien dzisiejszy najtanszy na allegro to max mojego budżetu, obawiam sie ze może nie starczyc kołdry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...