Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

eee tak to juz w pierwszej Megance miałem - było to o tyle śmieszne, że była to wersja totalnie podstawowa ECO 1.4 więc pod maską można było pomieścić kilku uchodźców.

Druga porażka to jak mi pekła zbiornik spryskiwacza - schowali go w nadkolu więc trzeba było zdejmowac błotnik.

W drugiej megance za to zarowke wymienia sie przez okienko rewizyjne w nadkolu - reka po lokiec i po omacku tam cos probujesz zdzialac.

 

Znajomy mechanik jak widzi francuza to juz chce odmowic, co sie naopowiadal o patentach zabojadow, oni chyba na zlosc mechanikom konstruuja samochody.

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę prywaty ;)

 

Moja powieść o wyścigach górskich w realiach Podbeskidzia, pisana "za dzieciaka" (LO, studia) - są Subaru :P I ponoć tego harlekina dla facetów nawet da się czytać (skoro ludzie nadal to czytają). Ostatnio wziąłem się za "udoroślanie" i poprawki tej starej serii, bo czasem aż z żalu ściska :P

 

Jak ktoś ma chęć to zapraszam, wieczory zimowe są długie ;)

www.zazakretem.pl

Edytowane przez BelegUS
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W drugiej megance za to zarowke wymienia sie przez okienko rewizyjne w nadkolu

w mondeo gen.2 był dobry patent - reflektor na zatrzaskach i się całą lampe wyjmowało.

 

 

 

Znajomy mechanik jak widzi francuza to juz chce odmowic, co sie naopowiadal o patentach zabojadow, oni chyba na zlosc mechanikom konstruuja samochody.

 

e no - nie jest tak źle - przerobiłem sam 7 francuzów a w rodzinie całą masę  i tak strasznie nie jest. Miałem R21, Megane, Safrane, 406, 307, 607, C5 do tego rodzinnie 305, 505, 405, 2x 605, 407, R18, R25, 4x R21 (sedan, kombi, kombi po lifcie, liftback), ZX, Xsara, C15, Berlingo, Partner, BX i jakieś furgony. Szczerze nie pamiętam zbyt wielu chorych patentów - może kilka dziwnych jak zbiornik spryskiwacza tylnej szyby w R21 umieszczony w kole zapasowym.

generalnie im były to nowsze modele tym jakośc coraz lepsza - ostatnie problemy miałem z R21 właśnie gdzie wieloklin półosi był wyrobiony i miał luzy na króćcu ze skrzyni i co pewien czas ścinał sie taki bolec / trzpień łączący te elementy. Czasem ścinał sie na mieście ale miałem zapas tych bolców ( po 1,50 u Kiljańczyka), dostęp pod maską b. dobry i cała zmiana trwała 2-3 minuty :D

generalnie najwięcej kłopotów było ze starymi modelami z lat 80ych ale czy tylko ze względu na jakość? Pewnie trochę tak ale tez i na nieznajomość marki, zajeżdżone auta i brak części. Ogólnie ostatni psujący sie francuz jakiego mieliśmy to Safrane - za to jego komfort był nieziemski. Ojciec kupił go na chwilę a jeździł 6 lat i potem jeszcze ja trochę. Przesiadka z niego do nówki sztuki Omegi 3.0V6 w najbogatszej wersji była dramatem - komfort tragiczny, gadżetów tyle samo tylko osiągi lepsze. Po Omedze ojciec kupił 607 topową i ma ją do dziś - najwygodniejsze auto jakim dotąd jeździłem łącznie z Jaguarami XJ i lexusem GS, Volvo S80. Nie mam porównania tylko do S-klasse i tej półki aut. Teraz ojciec ma Grand Cherokee i to jest syf - fajnie wygląda i an tym koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

eee tak to juz w pierwszej Megance miałem - było to o tyle śmieszne, że była to wersja totalnie podstawowa ECO 1.4 więc pod maską można było pomieścić kilku uchodźców.

Druga porażka to jak mi pekła zbiornik spryskiwacza - schowali go w nadkolu więc trzeba było zdejmowac błotnik.

W drugiej megance za to zarowke wymienia sie przez okienko rewizyjne w nadkolu - reka po lokiec i po omacku tam cos probujesz zdzialac.

 

Znajomy mechanik jak widzi francuza to juz chce odmowic, co sie naopowiadal o patentach zabojadow, oni chyba na zlosc mechanikom konstruuja samochody.

W 3 generacji poszli po rozum do głowy i lampy się wysuwa jak szufladę. Dostęp jest dobry

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiedziałem że tak będzie, baterie to tylko do latarek

 

 

a ile samochodow spalinowych staje w plomieniach? procentowo, dla porownania.

 

[edit]

 

http://longtailpipe.com/ebooks/green-transportation-guide-buying-owning-charging-plug-in-vehicles-of-all-kinds/electric-cars-are-safer-than-gasoline-cars/

 

"the rate of gasoline car fires, from collisions, is one in 32,603 registered vehicles.(...) That equates to 1 vehicle fire for every 20 million miles driven. (...) We have had five known electric car fires, on the road, in 638 million miles of electric driving (two Fisker Karma’s, three Model S’s). This measure is is over the last three years, not per year, and is barely a blip in vehicle miles traveled."

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiedziałem że tak będzie, baterie to tylko do latarek

a ile samochodow spalinowych staje w plomieniach? procentowo, dla porownania.

 

[edit]

 

http://longtailpipe.com/ebooks/green-transportation-guide-buying-owning-charging-plug-in-vehicles-of-all-kinds/electric-cars-are-safer-than-gasoline-cars/

 

"the rate of gasoline car fires, from collisions, is one in 32,603 registered vehicles.(...) [/size]That equates to 1 vehicle fire for every 20 million miles driven. (...) [/size]We have had five known electric car fires, on the road, in 638 million miles of electric driving (two Fisker Karma’s, three Model S’s). This measure is is over the last three years, not per year, and is barely a blip in vehicle miles traveled."[/size]

Zgadza się. Tylko po co wydawać pieniądze na coś czego nawet nie słychać, nadal uważam że napęd elektryczny tym bardziej w sportowym aucie to nic ciekawego Edytowane przez abecer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kiepskiemu tancerzowi... :P:biglol:

 

Ale masz świadomość, że napisałeś to o Mistrzu Polski w Rajdach Samochodowych w klasyfikacji generalnej nie wspominając o tytułach w "Nce" ?

 

 

 

większość nowych aut jest ograniczona elektroniką, choćby na głowie stawał nie wymusi zachowań do jakich jest przyzwyczajony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kiepskiemu tancerzowi... :P:biglol:

 

Ale masz świadomość, że napisałeś to o Mistrzu Polski w Rajdach Samochodowych w klasyfikacji generalnej nie wspominając o tytułach w "Nce" ?

 

 

a moze po prostu nie postaral sie albo naodwrot postaral sie pokazac jak kiepskim sprzetem jest VW? ;)

to jego prywatne auto?

 

mi wiecej niz wystarczy, ze w odpowiednich lapach R'ka zasuwa po sliskim jak ta lala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym drugim filmie widać, że przednie koła chodzą tam i z powrotem, żeby bokiem jechał. Poza tym dość szeroki i łagodny ten łuk.

 

Co do Levorga, to nawet nie mam zamiaru sprawdzać czy tak potrafi. Ważne, że na śliskim jedzie tam gdzie ja chcę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak się w podobnych warunkach zachowa np. Levorg ?

 

pewnie zrobi co najwyzej obrot o 180° i potem elektronika powie "dosc" :) Tak juz jest w Subarakach nie-sportowych od dobrych paru lat. Tylko STI, BRZ i niegdys Spec.B mialy calkowicie wylaczalna kontrole trakcji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak się w podobnych warunkach zachowa np. Levorg ?

 

pewnie zrobi co najwyzej obrot o 180° i potem elektronika powie "dosc" :) Tak juz jest w Subarakach nie-sportowych od dobrych paru lat. Tylko STI, BRZ i niegdys Spec.B mialy calkowicie wylaczalna kontrole trakcji 

 

 

dziękuję za odpowiedź 

 

STI i BRZ powiedzmy że to rocznie jakieś 30 tyś szt. z ok 900 tys szt. jakie Subaru sprzeda 

 

cała reszta a jest to niekwestionowana większość to auta które zachowają się tak samo jak reszta konkurentów 

 

to tylko tak w kwestii "zimowej wyjątkowości" Subaru 

 

 

choć muszę przyznać, ze gdy pod kołami XV manual jest śnieg robi się jakby to powiedzieć dziwnie i chyba możliwość całkowitej dezaktywacji ESP bardziej by mu pomogło jak przeszkodziło 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mi wiecej niz wystarczy, ze w odpowiednich lapach R'ka zasuwa po sliskim jak ta lala...

 

 

 

Ale masz świadomość, że napisałeś to o Mistrzu Polski w Rajdach Samochodowych w klasyfikacji generalnej nie wspominając o tytułach w "Nce" ?

 

 

Za słabe ręce :biglol:   Dla tetryka wszystko jest za słabe  :P  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to tylko tak w kwestii "zimowej wyjątkowości" Subaru

 

Wydaje mi sie, ze jednak Jumpanowi chodzilo o to, ze pseudo-konkurent wlasnie dla STI (w koncu to Golf Rrrrr), na sniegu nie pozwala na zabawy. Bo chyba nic innego z tego filmu wywnioskowac nie mozna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to tylko tak w kwestii "zimowej wyjątkowości" Subaru

Wydaje mi sie, ze jednak Jumpanowi chodzilo o to, ze pseudo-konkurent wlasnie dla STI (w koncu to Golf Rrrrr), na sniegu nie pozwala na zabawy. Bo chyba nic innego z tego filmu wywnioskowac nie mozna :)

trudno się nie zgodzić jednakże Golf R co by nie powiedzieć to nie to samo co STI

Golf R to bardziej Levorg 2.0

 

takich aut jak STI już nie ma i można by powiedzieć, że ten aktualny ostatnia "perełka"

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...