Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie ukazaly sie oficjalne informacje odnosnie nowego BMW M5. W nowej generacji sercem nie jest juz jednostka V10, ale V8 z dwiema turbinami. Moc maksymalna to 560KM, ale to nie ta liczba robi najwieksze wrazenie. Uwaga:

 

Maksymalny moment obrotowy wynosi 680Nm i jest dostepne juz od ... 1.500 obr/min :shock:

 

Oprocz tego predkosc maksymalna moze wyniesc az 305kmh, po wykupieniu tzw "M Driver's Package". Samochod wyposazony jest w 7-biegowa skrzynie dwusprzeglowa oraz aktywny tylny dyferencjal, ktory w razie potrzeby moze sie calkowicie spiac.

 

06-11-BMW-M5-Limousine-c890x594-ffffff-C-69301d7c-505978.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie ukazaly sie oficjalne informacje odnosnie nowego BMW M5. W nowej generacji sercem nie jest juz jednostka V10, ale V8 z dwiema turbinami. Moc maksymalna to 560KM, ale to nie ta liczba robi najwieksze wrazenie. Uwaga:

 

Maksymalny moment obrotowy wynosi 680Nm i jest dostepne juz od ... 1.500 obr/min :shock:

 

Oprocz tego predkosc maksymalna moze wyniesc az 305kmh, po wykupieniu tzw "M Driver's Package". Samochod wyposazony jest w 7-biegowa skrzynie dwusprzeglowa oraz aktywny tylny dyferencjal, ktory w razie potrzeby moze sie calkowicie spiac.

 

[ http://img3.sportauto-online.de/06-11-BMW-M5-Limousine-c890x594-ffffff-C-69301d7c-505978.jpg ]

Nice...

 

Ile za to cudeńko? 500 tysi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z przeniesieniem napędu? Chodziły słuchy, że ma być AWD. Prawda to to?

 

pure RWD 8)

 

-- 16 cze 2011, o 12:25 --

 

wszystko fajnie ale to i tak wielki kloc, pewnie wazy pod 2 tony.

 

co nie zmienia faktu, ze i tak przyspiesza do setki w 4,4 sek :)

 

Poza tym to nie ma byc scigant, tylko wg oficjalnej informacji BMW samochod "łączący potencjał wyścigowy (Rennstrecken-Potential) z uniwersalnymi możliwościami luksusowej limuzyny biznesowej" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z przeniesieniem napędu? Chodziły słuchy, że ma być AWD. Prawda to to?

 

pure RWD 8)

 

-- 16 cze 2011, o 12:25 --

 

wszystko fajnie ale to i tak wielki kloc, pewnie wazy pod 2 tony.

 

co nie zmienia faktu, ze i tak przyspiesza do setki w 4,4 sek :)

 

Poza tym to nie ma byc scigant, tylko wg oficjalnej informacji BMW samochod "łączący potencjał wyścigowy (Rennstrecken-Potential) z uniwersalnymi możliwościami luksusowej limuzyny biznesowej" :)

 

No 4.4sec robi wrazenie , ale chyba większe robi na mnie 4.6sec w BMW X5M :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

 

Ot, nasz cudowny kraj... W sumie niektóre auta miały równie niebezpieczne wady fabryczne, np. w Roverach 600 (i Hondach Civic, chyba V gen.) lubiły rozpinać się wahacze w czasie jazdy. Efekt bardzo gwałtowne zatrzymanie auta + ew. urwanie koła razem z amortyzatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Onet (nie, żebym bym jakimś fanem Onetu, zwłaszcza, że nie lubią tam Linuksa, ale czasem zaglądam) napisał o nowej Octavi na prąd → Skoda Octavia Green E Line w produkcji. Wszystko cacy, ale przeraziło mnie zdanie:

Skoda Octavia Green E Line zostanie wyposażona w generator dźwięku, który będzie imitował odgłos zwykłego spalinowego silnika
Jak dla mnie - "słyszącego inaczej" i żyjącego nadzieją, że może przynajmniej na stare lata będzie można żyć w jako takiej ciszy - to zła wiadomość. Tylko patrzeć, jak jakaś Unia wyda zarządzenie, że silniki elektryczne w samochodach mają emitować dźwięk o poziomie iluś tam dB i barwie takiej a takiej. Wg mnie to pewna forma kretynizmu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie - "słyszącego inaczej" i żyjącego nadzieją, że może przynajmniej na stare lata będzie można żyć w jako takiej ciszy - to zła wiadomość. Tylko patrzeć, jak jakaś Unia wyda zarządzenie, że silniki elektryczne w samochodach mają emitować dźwięk o poziomie iluś tam dB i barwie takiej a takiej. Wg mnie to pewna forma kretynizmu

 

Nie przesadzajmy. Piesi, cykliści i bikiniarze też muszą słyszeć nadjeżdżający samochód, więc myślę, że to raczej kwestia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Przynajmniej te generatory dźwięku nie będą się dziurawić niczym przerdzewiałe tłumiki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy. Piesi, cykliści i bikiniarze też muszą słyszeć nadjeżdżający samochód, więc myślę, że to raczej kwestia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Przynajmniej te generatory dźwięku nie będą się dziurawić niczym przerdzewiałe tłumiki. :)

 

No tak oczu oni nie mają ... niech nie łażą po drodze ... :-). A tak serio to zdaje się wizja jakiegoś Amerykanina, aby takie przepisy wymyślać coś jak zapalone światła w dzień ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
A tak serio to zdaje się wizja jakiegoś Amerykanina, aby takie przepisy wymyślać ...
Racja. Amerykanie wymyślili np. przepis mówiący, iż pociąg jadący przez obszar zabudowany musi dzwonić specjalnym dzwonkiem, bo go słabo słychać. I nawet gdy ciche parowozy przestały już jeździć, przepis ów obowiązywał przez wiele lat, a może i obowiązuje do dziś...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...