ketivv Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Na tempomacie przy 150 km/h - 10-11 l/ 100km więc do spalania diesla nawet się nie zbliża niedużo mniej pali XV SBD przy tej samej prędkości, pewnie ok 1 l mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Wstawiłem jednak parcha do serwisu, bo zacząłem robić 350 km na baku paliwa. Co mimo całej mojej atencji do Subaru jest lekką przesadą. Albo mam biturbo V12 o czym nie wiem Niech szukają, a co się będę z nimi szczypał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Albo mam biturbo V12 o czym nie wiem XV - czyli V10, nie ma co się dziwić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Wrocław przy 150 na tempomacie (145 wg GPS) przy dwóch osobach na pokładzie spalił BACZNOŚĆ 12.7 l / 100 km SPOCZNIJ. Pomiar na stacji, wg kompa 11.5. no cos za duzo . U mnie na tempomacie przy 140km/h licznikowych spalanie oscyluje w okolociach 9l/100. 350km na 55 litrach?? Cos jest nie ok. Chociaz ja moim XV glowie jezdze poza miastem wiec nie wiem ile to moze palic w miescie ( do jazdy po wro mam parcha o ktory pali tyle co nic) chociaz zdazylo misie cos takiego zanotowac stale toczac sie 40- 50km/h po plaskim terenie: ( tak sie zastanawiam czytajac wasze wpisy a moze to ja mam cos w aucie popsute ze pali nieduze jak na subaru ilosci paliwa?? -napewno nie bede z tym jechal do serwisu bo jeszcze naprawia i bede plakal ) P.s Robiliscie zalecany serwis olejowy po dotarciu?? Bo ja nie i moze w tym tkwi przyczyna( w aso leja zazwyczaj 5w30 seryjnie jest 0w20 ale zeby to mialo az taki wplyw to nie sadze) Edytowane 3 Grudnia 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Robiliscie zalecany serwis olejowy po dotarciu? ... No jasne Po 3 tys km wymieniłem olej (a właściwie wodę z kałuży wlewaną w Japonii) na syntetyk millersa. Przez kilka tysięcy było OK. Po przekroczeniu 7.5 tys zaczął chlać paliwo jak oszalały. Pali o 3 l więcej od Forka z tym samym napędem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Wstawiłem jednak parcha do serwisu, bo zacząłem robić 350 km na baku paliwa. wiec nie wiem ile to moze palic w miescie ( do jazdy po wro mam parcha o ktory pali tyle co nic) chociaz zdazylo co Wy Panowie z tym "parchem" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 co Wy Panowie z tym "parchem" ? Tak sprzedawca w salonie nazwał XV jak mi go pokazywał No i zostało. Żona jeździ Forkiem lub Forczesławem a ja parchem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 poszukuje ludzi z XV SBD do przeprowadzeniu testu spalania w ruchu autostradowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 kolejny mały teścik spalania autostradowego XV SBD przejechany dystans 142 km, podzielony na 2 czyli po ok 71 km w jedna stronę w tym ok 2x po 4-5 km dojazdu do autostrady co daje ok 60-65 km samej autostrady w jedna stronę wszytko jednym czasie czyli wyjazd, dojazd na miejsce i za chwilę powrót tą sama trasą w tych samych warunkach pogodowych przed trasą sprawdzone ciśnienie w kołach prędkość w jedną stronę 160 km/h tempomat spalanie 11 l/100 km prędkość w powrocie 130 km/h tempomat spalanie 7,4 l/100 km przebieg spalania średniego w trasie powrotnej (początkowa czerwona linia spalania średniego to pozostałość po trasie wyjazdowej czyli 160 km/h 11l/100km) niebieskie bloki w doł od czerwonej linii to odcinkowe spalania średnie średnia z całej trasy wg. komputera 9,0 l/100km o 6 l/100 km to nie uwierzę nawet przy stałej 120 km/h ;-) niestety cały czas czuć, że ten silnik męczy się na autostradzie co objawia się jego mało kulturalna pracą po zjechaniu z autostrady intrygował mnie ten silnik os strony konstrukcyjnej jest ciekawą, odważną konstrukcją w praktyce niestety mnie rozczarował ani nie jest specjalnie oszczędny ani "szybki" bo momentami wręcz nie chce rozpędzać auta w zakresie prędkości 80-140 km/h więc nic nadzwyczajnego dla nowoczesnego 2.0 turbo diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Ponieważ interesuje Cię test spalania, to podrzucę Ci wyniki z ekonomicznej jazdy. Powołam się na statystykę spalania w moim egzemplarzu - średnia z roku jazdy 6,25l/ 100km. 1) Tankowanie z 14.11.2014, auto przygotowane do drogi, zatankowane i schowane do garażu z przebiegiem 3km (od tankowania). Wyjazd 16.11.2014: robię trasę 650km w ciągu 6h 45m, cały czas jadę z prędkościami przepisowymi, tempomat maksymalnie na 120 km/h, czyli ekonomicznie i bez pośpiechu. 85% trasy to autostrada: Salzburg-Krems-Mikulov; fragment drogi lokalnej; następnie Brno-Ostrawa-Żory. Po zjeździe z autostrady kilkanaście kilometrów lokalną drogą i tankowanie pod korek.Dystans: 654,2km 35,41l co daje średnią ze spalania 5,41l/100km.2) Ta sama trasa, zrobiona 18.09.2014 na oponach letnich, auto zatankowane dzień wcześniej przed trasą. Wyjazd po południu, prędkość maksymalna dopuszczalna, tempomat na 130km/h: Dystans: 665,6km, tankowanie 41,91l, Średnia: 6,30 l/100km.3) Ta sama trasa, kierunek odwrotny, samochód przygotowany do drogi i zatankowany pod korek, różnica jednego zjazdu z autostrady wcześniej. Tankowanie z 21.7.2014. Prędkość na tempomacie 130km/h GPS, czyli prawie 140 licznikowe: Dystans: 627,7km, tankowanie: 42,51l, średnia: 6,77 l/100km.-------Ta sama trasa, całość drogi wykonana w jednym kawałku od wyjazdu aż do tankowania. Mój silnik zachowuje cały czas swoje parametry, nie jest ospały, chętnie wkręca się na obroty i nie mam powodów, by twierdzić, że jest nieekonomiczny, mało dynamiczny i kapryśny. Edytowane 19 Grudnia 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) dla mnie wartosci nieosiagalne chyba go zostawie w serwisie bo wg. mnie cos jest od samego poczatku nie tak Edytowane 19 Grudnia 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Też mam takie wrażenie, bo z Twojego opisu wynika, że od początku ten silnik sprawiał Ci problemy. Przekleństwo demówki, albo felerny egzemplarz? Ja też wziąłem demówkę, ale z minimalnym przebiegiem, a znając Austriaków, auto nie dostało po tyłku podczas jazdy próbnej. Zresztą auto było wykorzystywane jako pojazd zastępczy dla klientów ASO Subaru. Dla mnie to kapitalny samochód, który po zainwestowaniu w wyciszenie, spełnia moje oczekiwania i do tego sprawia przyjemność z jazdy. Nie wiem, jak do tego Twoich problemów podchodzi ASO, ale chyba niezbyt specjalnie. Może warto poprosić o pomoc Dyrekcję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 nie wiem za bardzo co z tym szmelcem zrobic sprzedać nie sprzedam bo nie chce komuś krzywdy zrobić oczywiście, że auto fajne ale nie z takimi przygodami nie mam zastrzezen do obecnego ASO czyli Wojnicz maja zapał do pracy nie olejwajac sugestii uzytkownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 niestety problemów z XV SBD ciąg dalszy wg. ostatnich "pomiarów" paliwa w oleju przybywa w tempie 1% na 875 km (przybyło 4% na dystansie 3500 kg) w takim tempie silnik nie jest w stanie wytrwać dystansu 15 tys km miedzy serwisowymi wymianami oleju auto użytkowane w trasach i niestety ostatnio znowu trochę km po autostradach i powtórka z rozrywki wg. procedury serwisowej wszystko z autem jest OK czyli samochód sprawny im dłużej auto użytkowane jest w ruchu autostradowym tym sytuacja staje się gorsza, mało praktyczny samochód z dieslem skoro długie trasy go wykańczają faktem jest, że DPF potrafi być problemem w wielu współczesnych dieslach ale takich problemów jak w SBD wcześniej nie miałem pomimo tego, ze silnik ten konstrukcyjne jest bardzo ciekawą jednostką, po kolejnych kilometrach pokonanych XV SBD szczerze każdemu taki zakup odradzam pozdrowienia ketivv a nie lepiej i prościej wywalić DPF jest pełno firm które to robia w necie znajdziejsz namiary, prawda nie bedzie gwarancji ale co ci poniej skoro ASO nie umie naprawić silnika/osprzętu. Bez DPF z dobra mapa auto bedzie szybsze, płynniej rozwijające moc i mnie palące i nie bedzie problemu z rozrzedzaniem oleju. Oczywiście programu nie może robić ziutek w stodole za pinset bo tanio tylko profesjonalna firma (sprawdz opinie na forach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 (edytowane) odważną konstrukcją w praktyce niestety mnie rozczarował ani nie jest specjalnie oszczędny ani "szybki" bo momentami wręcz nie chce rozpędzać auta w zakresie prędkości 80-140 km/h więc nic nadzwyczajnego dla nowoczesnego 2.0 turbo diesla Porownanie xv sbd z mazda dieslem ida bardzo podobnie- pewnie porownujac do silnika VW , Toyoty i innych 2l diesli z awd i moca okolo 150koni byloby podobnie jak w tym porownaniu. Moze masz zbyt wygorowane oczekiwania co do 2l diesli Edytowane 25 Grudnia 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Moze masz zbyt wygorowane oczekiwania co do 2l diesli dieslami 2.0 z CR jeżdżę od mniej więcej 10 lat, przejechałem nimi pewnie z 500 000 km raczej mam sprecyzowane oczekiwania co do takiego silnika, naprawdę bardzo świadomie kupiłem kolejnego i mam nadzieje, że ostatniego w moim życiu diesla wg. największą wadą mi znanego SBD jest "chimeryczność" pracy silnika o której nie raz już tutaj wspominałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 mój XV SBD jest po kolejnym przeglądzie dokładnie tym na około 45 k km praca "DPF" po 3,5 k km od wymiany: - 33% wypełnienia (auto do ASO trafiło po ok 40 minutowej jeździe autostradą tradycyjnie 150-160 km/h) - w trakcie 3,5 k km 2 rozpoczęte i zarazem 2 pozytywnie ukończone próby wypalania - poziom oleju silnikowego, jego zapach jak i konsystencja nie bez wyraźnych zmian brak zapisanych błędów w ECU, całość testowania "kompem" z wynikiem OK uporałem się ze zniknięciem 'podpowiadania o zmianie biegu", które jak uważałem zniknęło ;-) otóż, powodem bylem ja sam gdyż okazuje się, ze funkcje ta można z poziomu użytkownika włączyć lub wyłączyć w menu zegarów funkcja: 1 on/off - to testowanie zegarów 2 on/off - to aktywacja lub dezaktywacja podpowiadacza instrukcja o tym nie wspomina a ja nie pałając miłością do skaczących wskazówek opcje numer 1 jak i 2 wyłączyłem sądząc, że odnosi się to odpowiednio do testu prędkościomierza i obrotomierza spalanie trasa, bez autostrad i ekspresówek, "prawie" przepisowo autostrady bez zmian jestem mile zaskoczony szybkością nagrzewania się silnika jak i wnętrza pojazdu w momencie odpalenia auta na mrozie będąc w domu auto jest garażowane natomiast pierwsze odpalenia z postoju "pod chmurką" pokazały jeszcze sprawniejsze układu dogrzewania (zapewne odpalanie i wyjazd z ciepłego garażu na mroź powoduje opóźnienie "trybu pracy zimowego") auto odpalone po nocy w temperaturze ok -10 st. C dość szybko rozgrzało się do 50 st. C (niebieska kontrolka zgasła po ok 2,5 km i ok 5 minutach pracy na wolnych obrotach w trakcie odśnieżania auta) przy czym odmrażanie przedniej szyby wyraźnie ciepłym nawiewem zadziałało praktycznie bez zwłoki mile zaskoczenie natomiast kompletna klapą jest odmrażanie szyby czołowej w trakcie jazdy, przy zaledwie -5 / -8 st. C, nawiewie ciepłego powietrza ustawionego na szybę lód bez najmniejszego problemu pojawia się na znacznej części pola pracy wycieraczek za to zdecydowany minus dla Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Cieszę się, że zaczyna się dziać coś pozytywnego w tym temacie, albo przynajmniej przestało się dziać negatywnego. Opiszesz, jak wyłączyłeś przypominajkę o wrzuceniu wyższego biegu? Skaczące wskazówki akurat lubię, bo mi motocykle przypominają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 stacyjka w pozycji AAC lewym przyciskiem licznikow TRIP przechodzisz na funkcje 2 on na wyswietlaczu centralnym trzymajac lewy wcisniety zmieniasz funkcje 2 on na 2 oF to dezaktywuje przypominacz o zmiane begow funkcja 1 on / oF odpowiada za test zegarow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 spalanie XV SBD autostrada zima z BOX-em na dachu prędkość niecałe 140 km/h wg. "licznika" (2400 obr/min, 6-ty bieg) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 u mnie z bagaznikiem dachowym na 6 part nart z nartami i snowboardem predkosc 140km/h 11l/100km + niesamowity huk od bagaznika przy wiekszych predkosciach..Po raz pierwszy w zyciu jechalem autostrada z predkoscia 100km/h. Koncepcja XV to naprawde dobry pomysl ale Subaru za bardzo przyoszczedzilo na wyciszeniu wnetrza i paru innych rzeczach np materialy w srodku. Silniki jak silniki nie sa zle - osiagi i spalanie maja zblizone do konkurencji. Za to po dzisiejszych opadach sniegu we Wroclawiu nie zaluje zakupu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Niezależnie od tego, że XV jest kiepsko wyciszony i, nota bene zamierzam w wyciszenie zainwestować w najbliższym czasie, to jest fakt oczywisty, jednak Wasze wymagania w zakresie natężenia hałasu przy prędkościach ca. 140 km/ h i przewożeniu boxów, desek etc, są - moim skromnym zdaniem - nieco wygórowane. Rozumiem też, że narzekanie równoważy trakcja (2 tygodnie temu podczas intensywnego śniegu na autostradzie w Austrii, mój XV jako nieliczny jechał lewym pasem z prędkością dopuszczalną autostradową i hałas od boxa dachowego w ogóle mi nie przeszkadzał). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) huk od strony dachu dlatego też jechałem poniżej 140 km/h co i tak było już formą masochizmu nigdy nie miałem auta w którym tak słychać opory box-a na dachu z drugiej strony to moj pierwszy japończyk dach trzeba wygłuszyć, wytłumić podsufitka wyraźnie wpada w drgania za to SBD świetnie pracuje "na zimno" na mrozie Edytowane 9 Lutego 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) Rozumiem też, że narzekanie równoważy trakcja dokladnie na sniegu nasze auta zachowuja sie jak nigdy nie miałem auta w którym tak słychać opory box-a na dachu z drugiej strony to moj pierwszy japończyk Ja mialem i Honde i Suzuki i w zadnym nie bylo slychac tak mocno bagaznika. Subaru jest chyba najslabiej wyciszonym autem jakie mielem i nie chodzi tu tylko o dach ale i o nadkola itp. Wiadomo wyciszyc mozna auto samodzielnie ale mimo wszystko placac za samochod >100k pln spodziewalem sie czegos lepiej wyciszonego Edytowane 9 Lutego 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Co do zachowania na śliskim, to wczoraj na niezbyt dobrze utrzymanej drodze, pokrytej ubitym, zlodowaciałym śniegiem, mimo kilkukrotnego dość mocnego przyspieszania ani razu nie zerwałem przyczepności, co nawet wprowadziło w zachwyt mojego znajomego, z którym tej próby dokonywałem. Po prostu niesamowite, po części może to też być zasługa opon zimowych Nokian, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się