Skocz do zawartości

Subaru XV Diesel


soprano

Rekomendowane odpowiedzi

Krótki meldunek związany z opisywaną przeze mnie historią XV:

 

Przed wakacjami trafił tam diesel z 2012 roku z przebiegiem 80 tys km (przebieg autostradowy).

Objawy to rozpoczynanie wypalania filtra, przerwanie, wypalanie itd. wysoka temperatura, rozrzedzanie oleju.

Po podpięciu do kompa dpf zapełniony w 20%. Żadnych błędów nie znaleziono. Po nocy w serwisie wyjazd na A9 i problem od nowa.

Taki ketivv mode.

Mechanik się zawziął i powyczepiał wszystkie czujniki. Ten od temperatury spalin był uwalony ale tak parszywie,

że nie generował żadnych błędów mimo że podawał fałszywe dane do sterownika.

O ile dobrze zapamiętałem to różnica na testerze była mniejsza od 1 milivolta co by to nie miało znaczyć. Delikatne poruszenie drutem

dochodzącym do czujnika powodowało skoki napięcia.

Po wymianie czujnika auto zrobiło kilka tysięcy na przykład byli w Chorwacji i silnik pracuje bezproblemowo.

Jesienią bedzie na przeglądzie po 90 kkm i dowiem się czy nadal jest OK

 

Auto trafiło 8 października na przegląd z przebiegiem 90400 km.

Absolutnie wszystko w porządku :)

 

to jest przykład jak niewielka awaria, na którą nie ma wpływu użytkownik pojazdu może zepsuć funkcjonalność obecnego diesla a przy DPF łatwo i prosto zrzucić można całą odpowiedzialność na użytkownika 

 

dla mnie nauczka, nigdy więcej diesla 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 263
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

dla mnie nauczka, nigdy więcej diesla

po prostu trafiles na felerny egzemplarz + słaby serwis (pomimo szczerych checi usterki nie znalezli) i tyle. Felerne egzemplarze w benzynie tez sie zdarzaja - nawet na forum komus wymienili caly silnik w XT bo naprawic nie potrafili. Szkoda ze temat odpuściłeś bo pewnie w twoim przypadku skończyłoby sie tak samo. Nie ma co sie zrazac do diesli.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się, trafiła mi się pewnie "kumulacja" ;) do tego w aucie, które ogólnie jest łagodnie mówiąc nie najlepiej wykonane, być może kolejne zmiany wniosły pozytywne zmiany

 

natomiast co do diesli zdania nie zmienię, nie warto pchać się w nowoczesne diesle w tym i te spod znaku Plejad

nawet na forum komus wymienili caly silnik w XT bo naprawic nie potrafili

 

chodzi pewnie o sprawę z tego wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/71311-assistance-subaru-brawo/

która co by nie powiedzieć wydaje się być daleka od wzorowej

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam!

Jestem nowym uzytkownikiem, i przymiezam sie do zakupu Subaru XV, zastanawiam sie czy wybrac 2.0 diesla czy jednak 1.6 benzyne... o dieslu od Subaru za duzo nie slyszalem a 1.6 benzyna wydaje sie za mala, czy ktos by mi mogl tu wkleic linki z forum na ten temat, gdyz przegladnalem wiele watkow i takowej odpowiedzi do konca nie znalazlem- co lepsze petrol czy diesel?

Dziekuje i prosze o wyrozumialosc ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam takie pytania....

Przecież wybór silnika zależy od sposobu użytkowania auta. A o tym nic nie piszesz.

Nie piszesz też czy kupujesz nowe czy używane auto.

Nic o swoich wymaganiach... czy lubisz przycisnąć czy nie... czy ważne niskie spalanie czy ogień na światłach...

 

Więc na tak zadanie pytanie to musisz odpowiedzi szukać na forum wróżek ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje;-)

Nie nie kupuje nowego, rocznik jaki mnie interesuje to 2014, potrzebuje auta 4x4 gdyz pare razy w miesiacu ciagne lodke. Rowniez dojezdzam do pracy ok 45km w jedna strone - trasa mieszana autostrada/droga lokalna. Co do wymagan to raczej ognia na swiatlach nie potrzebuje...

Obecnie uzytkuje Honde CR-V ke 2,2 w dieslu, na zegarze ponad 330 tys km, poza wymiana sprzegla i dwumasy i serwisu nic wiecej nie robilem. Pora na zmaine a ze wiekszosc CR-V ek teraz to 1,6 to chcialbym sprobowac innej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszą opcją wydaje się być 2.0 PB, chociaż osiągi nie powalają to w całym rozrachunku wychodzi najlepiej . Po przesiadce z TD będzie Ci brakowało momentu w dolnym zakresie obrotów, ale za to prowadzenie i trakcja są górą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...