Skocz do zawartości

Subaru XV Diesel


soprano

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 263
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

temu służą fora żeby wymieniać się doświadczeniami

Oczywiście. Ale czy nie uważasz, że w chwili obecnej trochę na siłę wyszukujesz sobie problemy, a na Forum szukasz jedynie ich potwierdzenia?  Średnie Ci wychodzi bardzo przyzwoicie, po co więc nie spać po nocach myśląc ile spala w hipotetycznych warunkach. Bo, żeby podać ile konkretnie spala przy prędkości X musiałbyś utrzymać tą prędkość przez dłuższy odcinek, przy bezwietrznej pogodzie, na idealnie równej szosie, bez najmniejszych podjazdów i spadków, najlepiej na betonowej nawierzchni  :)

Takie warunki nie występują nigdy, więc jest to dana zupełnie zbędna. Istotne jest ile wynosi średnie eksploatacyjne zużycie paliwa w danych warunkach i dopiero jeśli ono odbiega od normy jest powód do niepokoju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie  auto z silnikeim diesla kupuje sie po to aby malo palilo - czyz nie? Dla osoby ktora praktycznie tylko i wylacznie porusza sie autostrada swoim autem ( w tym np ja )- spalanie rzedu 9-10l/100 jak na diesla jest za duze- tyle to na autostradzie przy stalej 140km/h pali moj xv 2.0i . Rozumiecie o co chodzi autorowi tematu???  Co z tego ze srednie spalanie z jazdy mieszanej tzn autostrada+ miasto + drogi szybkiego ruchu wychodzi 6 litrow skoro uzykownik wykorzystuje auto głownie na autostradzie  i jazdy mieszanej praktycznie nie ma . Wychodzi na to ze auto ktore mialo byc w zamysle kupujacego tansze w uzykowaniu od auta zasilanego PB ,w dodatku jest drozsze o te 20k pln i narazone na awarie typu dpf  , tansze w uzykowniu wcale nie jest...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten ekranik komputera na środku ma tę zaletę, że można pozostawić go w pozycji "zegar, temperatura na zewnątrz", ewentualnie po skończonej podróży zobaczyć jakie było zużycie, ale podczas jazdy śledzić zużycie chwilowe, to już masochizm (oczywiście w popularnym/potocznym znaczeniu tego słowa/ :) )!

 

BTW, ze zwykłej ciekawości, jaki diesel, z napędem na 2 osie, sporym prześwitem, pali mniej w warunkach drogowych, które od jakiegoś czasu analizuje ketivv ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pali mniej w warunkach drogowych, które od jakiegoś czasu analizuje ketivv ?
 

 

Skoda Octavia Scout MY 2010 2.0 TDI 

Audi A4  Allroad

 

auta te pala prawie dokladnie tyle samo ile ich odpowiednicy kombi ( fakt faktem niewiele się od ich różnią)

 

w obydwu przypadkach prześwit jest zdecydowanie mniejszy jak w XV

XV to tak naprawdę uniesiony kompakt czyli nowa Impreza HB wiec auto typu crossover

 

 

dlaczego to analizuje ?

 

po pierwsze bo taki już jestem

 

po drugie jeśli rzekomo ma palić 7 czy w jakichkolwiek warunkach autostradowych nie przekraczać 10 ;-) to szukałbym "usterki" bo wiecej jak 7 w ruchu autostradowym pali zawsze a przekroczyć 10 to żadna sztuka i to nawet nie za bardzo łamiąc dopuszczalna w PL prędkość

 

 

 

mnie spalanie jakie mam samo w sobie w niczym nie przeszkadza

 

 

 

ale podczas jazdy śledzić zużycie chwilowe, to już masochizm (oczywiście w popularnym/potocznym znaczeniu tego słowa/ )!

 

 

nie posądzaj mnie o takie działanie, mój ekran ustawiony jest na zegarek ;-)

 

ani myślę cały czas się wpatrywać w wykresy, co nie zmienia faktu, że Subaru takie narzędzie zainstalowało w swoich pojazdach i dzięki niemu bardzo ładnie można prześledzić przebieg kształtowania się średniego spalania z trasy ( do max 2 godz wstecz)

 

 

DSC_0449.JPG

 

okolice 170-180 cały czas autostrada (średnia razem z niewielkim dojazdem do autostrady)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem do dyspozycji samochód zastępczy na czas serwisu i naprawy szyby - nowiutkie Subaru XV 1.6i MT. Przejechałem dokładnie tę samą trasę 110km, dom - serwis, serwis - dom (90% autostrada, 5% drogi lokalne, 5% miasto - strefa przemysłowa). 

 

2.0D - prędkość rzędu 120-130km/h, ostatnie 20 km to strefa ograniczeń do 100 i 80 z odcinkowym pomiarem prędkości w Linzu, następnie 5km droga lokalna i 5km miasto - dojazd do strefy przemysłowej. Spalanie z komputera 6,2 (od uruchomienia).

 

1,6i - prędkość rzędu 110-125km/h, trasa odwrotna, czyli w 5km w strefie przemysłowej, 5km drogi lokalne, potem 85km autostradą i delikatne obchodzenie się gazem, ostatnie 15 km opuściłem autostradę i pojechałem 80-90km/h mało uczęszczaną trasą lokalną. Spalanie z komputera 7,6 (od uruchomienia).

 

Jutro zrobię tę trasę w odwrotnej konfiguracji - najpierw benzyna potem diesel. Jakby nie patrzeć to nawet w porównując diesla do słabej benzyny to 1,5-2 litórw paliwa na każde 100km przekłada się na oszczędność przy dużych przebiegach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 10, +/- 0,5 l

 

 

ciekaw jestem jaki by był wynik dla nowszego OBK z zamkniętym DPF-em

 

swoją droga to kiedyś w tym wątku zadałem pytanie jak się sprawuje XV SBD i przez 2 czy 3 miesiące nikt na niego nie odpowiedział aż kupiłem to auto i odpowiedziałem sam ;-)

 

to pokazuje jak dużo jest użytkowników tego auta 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to pokazuje jak dużo jest użytkowników tego auta

ale xv troche jezdzi, codziennie jakiegos spotykam czy to we wroclaiu czy w krakowie i wiekszosc wlasnie z nalepka boxer diesel na klapie. -jak widac uzykownicy tych aut nie rejestruja sie na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli przy średniej ok 170 - 180 masz zużycie na poziomie 11, to nie bardzo wierzę w zużycie 10 przy stałej 160 ...

 

Żeby wam lekko podnieść ego, to podam niedzielny rekord spalania mojego benzynowego xv z cvt.

Otóż na odcinku Wrocław - Drezno - Wrocław przy 150 na tempomacie (145 wg GPS) przy dwóch osobach na pokładzie spalił

BACZNOŚĆ 12.7  l / 100 km SPOCZNIJ. Pomiar na stacji, wg kompa 11.5.

Chyba forester XT pali mniej :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeśli przy średniej ok 170 - 180 masz zużycie na poziomie 11, to nie bardzo wierzę w zużycie 10 przy stałej 160 ...

 

Żeby wam lekko podnieść ego, to podam niedzielny rekord spalania mojego benzynowego xv z cvt.

Otóż na odcinku Wrocław - Drezno - Wrocław przy 150 na tempomacie (145 wg GPS) przy dwóch osobach na pokładzie spalił

BACZNOŚĆ 12.7  l / 100 km SPOCZNIJ. Pomiar na stacji, wg kompa 11.5.

Chyba forester XT pali mniej :biglol:

 

W każdym razie nie więcej ;):P

Chyba, że pod silny wiatr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem do dyspozycji samochód zastępczy na czas serwisu i naprawy szyby - nowiutkie Subaru XV 1.6i MT. Przejechałem dokładnie tę samą trasę 110km, dom - serwis, serwis - dom (90% autostrada, 5% drogi lokalne, 5% miasto - strefa przemysłowa). 

 

2.0D - prędkość rzędu 120-130km/h, ostatnie 20 km to strefa ograniczeń do 100 i 80 z odcinkowym pomiarem prędkości w Linzu, następnie 5km droga lokalna i 5km miasto - dojazd do strefy przemysłowej. Spalanie z komputera 6,2 (od uruchomienia).

 

1,6i - prędkość rzędu 110-125km/h, trasa odwrotna, czyli w 5km w strefie przemysłowej, 5km drogi lokalne, potem 85km autostradą i delikatne obchodzenie się gazem, ostatnie 15 km opuściłem autostradę i pojechałem 80-90km/h mało uczęszczaną trasą lokalną. Spalanie z komputera 7,6 (od uruchomienia).

 

Jutro zrobię tę trasę w odwrotnej konfiguracji - najpierw benzyna potem diesel. Jakby nie patrzeć to nawet w porównując diesla do słabej benzyny to 1,5-2 litórw paliwa na każde 100km przekłada się na oszczędność przy dużych przebiegach. 

 

Oddałem samochód zastępczy - droga powrotna - ekonomicznie, ani razu nie przekroczyłem 130km/h, a większość trasy 115-120km/h bo mgła była i głośno w samochodzie. Spalanie XV 1,6i MT - 7,5 l/100km od uruchomienia do dojazdu do ASO. 

 

Droga powrotna moim dieslem - większość autostrady przejechana prędkością 130-140km/h, wyprzedzanie i dosyć dynamiczna jazda - spalanie wyszło 6,4 l/100km od uruchomienia. To tak tyle w temacie SBD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dostałem do dyspozycji samochód zastępczy na czas serwisu i naprawy szyby - nowiutkie Subaru XV 1.6i MT. Przejechałem dokładnie tę samą trasę 110km, dom - serwis, serwis - dom (90% autostrada, 5% drogi lokalne, 5% miasto - strefa przemysłowa). 

 

2.0D - prędkość rzędu 120-130km/h, ostatnie 20 km to strefa ograniczeń do 100 i 80 z odcinkowym pomiarem prędkości w Linzu, następnie 5km droga lokalna i 5km miasto - dojazd do strefy przemysłowej. Spalanie z komputera 6,2 (od uruchomienia).

 

1,6i - prędkość rzędu 110-125km/h, trasa odwrotna, czyli w 5km w strefie przemysłowej, 5km drogi lokalne, potem 85km autostradą i delikatne obchodzenie się gazem, ostatnie 15 km opuściłem autostradę i pojechałem 80-90km/h mało uczęszczaną trasą lokalną. Spalanie z komputera 7,6 (od uruchomienia).

 

Jutro zrobię tę trasę w odwrotnej konfiguracji - najpierw benzyna potem diesel. Jakby nie patrzeć to nawet w porównując diesla do słabej benzyny to 1,5-2 litórw paliwa na każde 100km przekłada się na oszczędność przy dużych przebiegach. 

 

Oddałem samochód zastępczy - droga powrotna - ekonomicznie, ani razu nie przekroczyłem 130km/h, a większość trasy 115-120km/h bo mgła była i głośno w samochodzie. Spalanie XV 1,6i MT - 7,5 l/100km od uruchomienia do dojazdu do ASO. 

 

Droga powrotna moim dieslem - większość autostrady przejechana prędkością 130-140km/h, wyprzedzanie i dosyć dynamiczna jazda - spalanie wyszło 6,4 l/100km od uruchomienia. To tak tyle w temacie SBD. 

 

To jest akurat przykład gdzie różnica w spalaniu między dieslem i benzyną będzie relatywnie mała. Ja porównywałem legacy SBD z foresterem 2.0i . Te same trasy, takie same prędkości i wyszło 7 dla legacy i 11,5 dla forestera.

Im wyższe prędkości i częstsze przyspieszanie tym różnica będzie większa. Benzyna przy ekodrivingu potrafi spalić niewiele więcej niż diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównałem 2 siliniki dostępne w Austrii, czyli najsłabszą benzynę i Diesla, żeby pokazać, że poza dieslem za bardzo wyboru nie ma. Po rozmowie z szefem ASO Subaru dowiedziałem się, że 1,6 z CVT sprzedają się wcale, dlatego jest jeszcze 2,0 CVT w opcji jako zamówienie. 

 

Chciałbym porównać obie dwulitrówki, żeby mieć obraz, czy 2.0i z CVT może stanowić alternatywę dla 2.0D, choć na pewno brzmi piękniej. Moim zdaniem SBD najbardziej pasuje do XV pod względem dynamiki, ekonomiczności i przyjemności z jazdy. 

 

PS: gdybym dieslem przejechał tą samą trasę jak tym 1,6, to pewnie spaliłby ok. 5,5 litra. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeśli przy średniej ok 170 - 180 masz zużycie na poziomie 11, to nie bardzo wierzę w zużycie 10 przy stałej 160 ...

 

Żeby wam lekko podnieść ego, to podam niedzielny rekord spalania mojego benzynowego xv z cvt.

Otóż na odcinku Wrocław - Drezno - Wrocław przy 150 na tempomacie (145 wg GPS) przy dwóch osobach na pokładzie spalił

BACZNOŚĆ 12.7  l / 100 km SPOCZNIJ. Pomiar na stacji, wg kompa 11.5.

Chyba forester XT pali mniej :biglol:

 

XV CVT - wiem, że lekko odchodzę od tematu XV D, ale na pocieszenie dla Ketivv'a, obawiam się, że masz rację. Ja odkrywam jednak przyjemność jazdy z CVT i cichszą benzyną. Natomiast jadąc na tempomacie w terenie długo - zabudowanym, lecz ze stałą prędkością (równiny Mazowsza), spalane benzyny było na poziomie ca. 5,0 l/100km

Edytowane przez Robgas44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te równiny Mazowsza muszą być naprawdę płaskie  ;) i chyba prędkość też musiała być niezbyt duża. Ja nie oszczędzam autu przesadnie paliwa (przy wolnossącym silniku o takiej pojemności i przekładni- 2.0i CVT - mocne wciskanie gazu jest koniecznością zwłaszcza przy jeździe po pagórkach małopolski. Do tego jazda po mieście i czasem autostrada (140-150 km/h - i nie szybciej bo głośno no i wiadomo...) daje średnie spalanie na komputerku 8,6 l/100 km. Na tempomacie przy 150 km/h - 10-11 l/ 100km więc do spalania diesla nawet się nie zbliża. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...