Jump to content
soprano

Subaru XV Diesel

Recommended Posts

Moje auto też zakupiłem jako pojazd demonstracyjny z przebiegiem poniżej 2.000km. Ciekaw jestem, czy coś się odezwie w przyszłości, bo na razie na zimnym silniku popiskuje sobie sprzęgło przy ostatniej fazie zwalniania pedału. Zobaczymy, co wyjdzie na przeglądzie przy 30.000km.

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do popiskiwania sprzęgła na zimno, sprawdź, czy to przupadkiem nie pedał. U mnie w OBK tak jest od nowości, już 250 kkm :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
tzn....?..   

 

ciężko ruszyć płynie po zasprzegleniu, auto "szarpie" przy lekkim dodawaniu gazu, pojawia się drgania

na drugim biegu w przedziale 2000-2400 obr/min przy jeździe ze stała prędkością obrotowa pojawia się szarpania przód/tył

co jakiś czas na wolnych obrotach "szarpnie nadwoziem"

 

 

 

Moje auto też zakupiłem jako pojazd demonstracyjny z przebiegiem poniżej 2.000km
 

 

ja z przebiegiem 22 k km

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim (byłym) Forku, przy ok. 20 tys. km wymiana sprzęgła i koła dwumasy, wymiana czujnika DPF, w ramach gwarancji. Od tego czasu przez kolejne 75 tys. jeździł bez zarzutu i fakt, że jeszcze niedawno "się kalibrował".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ten samochód przez 22.000km przechodził z rąk do rąk i większość robiła nim kilkunasto kilometrowe trasy, gdzie pewnie dostawał wycisk, to trzeba przyznać, ze auto łatwego żywota nie miało.

 

Dzięki za potwierdzenie z tą kalibracją.

 

Co do sprzęgła, to popiskuje podczas przytrzymywania pedału podczas zwalniania sprzęgła. Na postoju nie słychać nic, mogę wciskać i zwalniać pedał, ale nic się nie dzieje. Podczas jazdy pisk przypomina dźwięk jakby ślizgający się pasek klinowy. Jeśli przytrzymuję pedał, czyli nie ruszam stopą, dźwięk trwa aż do pełnego zasprzęglenia. Dlatego nie sądzę, aby popiskiwał sam pedał, no chyba, że wibracje z tarczy sprzęgłowej przenoszą się na niego.

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

SBD kalibruje się przez całe swoje życie. Nie pamiętam tylko, jaki to interwał.

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edited by sjak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popiskiwanie pedału sprzęgła też bywało, ale lokalizowałem zjawisko bardziej pogodowo, przy bardziej wilgotnym powietrzu. Jak już się wszystko rozgrzało i rozruszało odgłosy zanikały. A jeśli chodzi o sprzęgło przy ok. 20 tys, to padło raz i krótko, bez specjalnych sygnałów ostrzegawczych. Po wymianie , chyba nawet dwukrotnie wgrano nowy/zmieniony soft........

Share this post


Link to post
Share on other sites

SBD kalibruje się przez całe swoje życie. Nie pamiętam tylko, jaki to interwał.

 

U mnie jest to równo 3 tys. km. Jeśli kalibruje się częściej (a mnie zdarzało się co kilkanaście / kilkadziesiąt km) to oznacza konieczność wyczyszczenia wtryskiwaczy.

Ciekawostka: u mnie jedna kalibracja składa się z dwóch 'cykli trzepania'. Tzn. trzepie, po kolejnym włączeniu silnika trzepie jeszcze raz i wtedy dopiero spokój na 3kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ponad 26.000km przebiegu DPF działa, kalibracje następują po określonych przebiegach i jeszcze mam sprzęgło  :respect:

 

Dziś wracałem z gór (Dachstein) i nie specjalnie się śpieszyłem, jechałem drogami pozamiejskimi, bez autostrady i z prędkościami przepisowami (kilka razy na krętych drogach wyprzedzałem inne pojazdy). Okazuje się, że samochód przy płynnej jeździe momentalnie spada ze spalania.

 

ihost_1415034069__img_1058.jpg

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC_0416.JPG

 

okolice 5 litrów "po płaskim" przez miasta i wioski bocznymi drogami, potem wjazd na autostradę i 145 km/h tempomat spalanie między 9-10 l/100 km cały czas 

 

DSC_0305.JPG

 

 

 

 

Dziś wracałem z gór (Dachstein)

 

 

swoją drogą to ciekawe jaki był profil wysokościowy całej trasy 

 

Krosno - Dębica

 

krosno_debica_profil.jpg

DSC_0359.JPG

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam profil trasy, ale się musiałem nakombinować :D

 

 

2nqxzle.png

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejna wizyta w serwisie, wymian oleju i diagnoza

 

DPF do wymiany 

 

niestety ostatnie ukończone wypalanie 1350 km temu, poziom zapełnienia 44% 

 

auto z dieslem, które całkowicie nie nadaje się w trasę  ;)

 

od samego początku tego auta w moich rękach obserwuje, że trasa go dobija i niestety jest to prawda bo w trasie stara się aktywnie wypalić DPF nie dlatego, że go zatyka tylko dlatego,

że musi to robić cyklicznie a od dłuższego dystansu nie ukończył takiego procesu więc cały czas go ponawia

stąd tez auto w trasie "nie chce jechać" silnik pracuje chimerycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ketivv  poniewaz zaden inny uzytkownik sbd nie ma podobnych problemow  ( maja inne ale nie taki jak twoj) -przynajmniej tu na forum wydaje mi sie ze pownienes walczyc o bezplatna wymiane dpf mimo ze dpf jest czescia eksploatacyjna,poniewaz ewidentnie zakupiles auto z wada

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejna wizyta w serwisie, wymian oleju i diagnoza

 

DPF do wymiany 

 

niestety ostatnie ukończone wypalanie 1350 km temu, poziom zapełnienia 44% 

 

auto z dieslem, które całkowicie nie nadaje się w trasę  ;)

 

od samego początku tego auta w moich rękach obserwuje, że trasa go dobija i niestety jest to prawda bo w trasie stara się aktywnie wypalić DPF nie dlatego, że go zatyka tylko dlatego,

że musi to robić cyklicznie a od dłuższego dystansu nie ukończył takiego procesu więc cały czas go ponawia

stąd tez auto w trasie "nie chce jechać" silnik pracuje chimerycznie

Auto w trasy się nadaje jak potwierdza to znamienita część forum. Sądzę że po wymianie DPF problem zniknie i będziesz zadowolony.

Jedyne co pozostało to negocjować z serwisem ew.sprzedającym że auto było nabyte z wadą co potwierdzają twoje liczne wizyty w serwisie.

Powodzenia. 

Daj znać co udało się załatwić 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

koło 1300 km po wymianie DPF i apru trasach spalanie przedstawia się następująco 

 

stała prędkość 140 km/h wg licznika, tempomat ok 8,5-9 l/100 km tak więc w tym wypadku spalanie lekko spadło

DSC_0515.JPG

 

stała prędkość 160 km/h wg. licznika, tempomat ok 10 l /100 km, czyli w tym wypadku sytuacja bez zmian

 

DSC_0512.JPG

wjazd an autostradę 40 min wykresu

 

 

drogi "boczne" bez użycia autostrad i ekspresówek okolic 6-6,5 l /100 km ( bez szaleństw )

DSC_0510.JPG

 

 

ogólnie do 120 km/h (może odrobinę więcej wg. licznika) spalanie nie rośnie drastycznie i może faktycznie udało by się zamknąć poniżej 7 l/100 km

ale przy 140 km/h wg. licznika to minimum 8,5 l/100 km a przy 160 wg licznika to murowanie 10 l/100 km

 

jak dla mnie SBD w XV nie ma sensu, da dużo spala za mało a to się dostaje bądźmy szczerzy przecież to tylko 2 litrowy diesel 

Share this post


Link to post
Share on other sites

czemu nie ma sensu ? Jeden klient  woli charakterystyke silnika diesla inny benzyny. Zaleta diesla jest to ze przy nazwijmy to dynamicznej jezdzie po miescie spali niewiele wiecej niz podczas eko jazdy .( bo eko da sie jezdzic zarowno diesla jak i benzyna) Silnik benzynowy przy dynamicznej jezdzie potrafi lyknac drugie tyle albo i wiecej co przy eko  jezdzie . Osiagi 2.0i i 2.0d sa do siebie bardzo zblizone jezeli chodzi o przyspieszenie, v max czy spalanie podczas"delikatnej" jazdy natomiast jezeli chodzi o elastycznosc diesel jest gora

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki problem spalic SBD 13 l/100km da się

oczywiscie sprawność diesla jest wyzsza ale bez szalu

 

nie jezdzilem dlugo XV benzyna i byc moze w trakcie uzytkowania zabraklo by mi dynamiki w zakresie 60-140 km/h czyli jak dla mnie zakres w ktorym dosc czesto sie sie z przyspieszen korzysta

 

bez sensu jest spalanie w ruchu autostradowym, niestety chyba taki jest urok podniesionego auta kompaktowego

w praktyce 10 l/100 km przy normalnych dopuszczalnych prawem w PL predkosciach to jednak duzo

 

najwieksza zaleta SBD jest kultura pracy natomias o zadnej oszednosci nie mozna tu mowic

wg cennika auto duzo drozsze od benzyny a spalanie tego nie rekompensuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z punktu ekonomicznego zgadzam sie z Toba-ludzie kupuja zazwyczaj auto z silnikiiem diesla bo" malo pali". Co do spalania rzedu 13l/100 to w 2.0i rowniez bez zadnego problemu jest do osiagniecie podobnie jak 15l/100. Kiedys produkowane wolnossace diesle byly bezawaryjne , palily tyle co nic, potrafily robic wieloset tysieczne przebiegi bez remonu. Za to osiagami nie powalaly. Obecnie sytuacja sie zmienila- pewniej jest kupic wolnossaca benzyne w ktorej nie ma co sie zepsuc a nawet jak padnie naprawa nie jest kosztowna, niz diesla w ktorym naprawa dpf'u dwumasy, wtryskiwaczy czy turbiny to  grubo 4 cyfrowe kwoty.

P.S dpf'a wymieniono Ci w ramch gwarancji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, jak to się dzieje, ale mój samochód przy przebiegu 30.000km spała na trasie 5,5-6,0l/100km. Na Autobahnie spalanie nigdy nie przekroczyło 7,0l/100km.

Zerknijcie w moją statystykę spalania.

@Ketivv, to że Twoja demówka jest felerna, nie oznacza że Diesel Subaru się nie nadaje na autostrady. Według mnie SBD to bardzo dobry wybór na długie trasy.

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Przepisowej.

u nas przepisowa to 140km/h gdzie indziej 130km/h. Zapytam inaczej Christoph ile pali twoj xv gdy jedziesz caly czas ze stala predkoscia nie wieksza i nie mniejsza niz 140km/h?? 7l/100???

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jeżdżę licznikowe max. 140, czyli 131km/h GPS. Wtedy mam 6,7-6,9 spalanie.

 

Kliknij w moją sygnaturę - Motostat.pl - statystyki podają dzisiejsze i wcześniejsze tankowania z trasy AT - PL - jazda normalna czyli z max. dopuszczalną i tempomat; ekonomiczna to max. 120km/h. To są średnie z całodziennych przelotów.

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

6,7 to spalanie z całej trasy

jakie masz spalanie jak jedziesz autostrada z predkoscia 140 km/h na tempomacie ?

 

ostatnia średnia mam np. 6,99 z z ok 800 km ale w tym jazdy autostradowej było maks 400 km reszta to drogi które zanizaly spalanie z autostrady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...