Christoph Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Moje auto też zakupiłem jako pojazd demonstracyjny z przebiegiem poniżej 2.000km. Ciekaw jestem, czy coś się odezwie w przyszłości, bo na razie na zimnym silniku popiskuje sobie sprzęgło przy ostatniej fazie zwalniania pedału. Zobaczymy, co wyjdzie na przeglądzie przy 30.000km. _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 powoli odzywa się w nim dwumasa tzn....?.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Co do popiskiwania sprzęgła na zimno, sprawdź, czy to przupadkiem nie pedał. U mnie w OBK tak jest od nowości, już 250 kkm Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) tzn....?.. ciężko ruszyć płynie po zasprzegleniu, auto "szarpie" przy lekkim dodawaniu gazu, pojawia się drgania na drugim biegu w przedziale 2000-2400 obr/min przy jeździe ze stała prędkością obrotowa pojawia się szarpania przód/tył co jakiś czas na wolnych obrotach "szarpnie nadwoziem" Moje auto też zakupiłem jako pojazd demonstracyjny z przebiegiem poniżej 2.000km ja z przebiegiem 22 k km Edytowane 2 Listopada 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 W moim (byłym) Forku, przy ok. 20 tys. km wymiana sprzęgła i koła dwumasy, wymiana czujnika DPF, w ramach gwarancji. Od tego czasu przez kolejne 75 tys. jeździł bez zarzutu i fakt, że jeszcze niedawno "się kalibrował". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Jeśli ten samochód przez 22.000km przechodził z rąk do rąk i większość robiła nim kilkunasto kilometrowe trasy, gdzie pewnie dostawał wycisk, to trzeba przyznać, ze auto łatwego żywota nie miało. Dzięki za potwierdzenie z tą kalibracją. Co do sprzęgła, to popiskuje podczas przytrzymywania pedału podczas zwalniania sprzęgła. Na postoju nie słychać nic, mogę wciskać i zwalniać pedał, ale nic się nie dzieje. Podczas jazdy pisk przypomina dźwięk jakby ślizgający się pasek klinowy. Jeśli przytrzymuję pedał, czyli nie ruszam stopą, dźwięk trwa aż do pełnego zasprzęglenia. Dlatego nie sądzę, aby popiskiwał sam pedał, no chyba, że wibracje z tarczy sprzęgłowej przenoszą się na niego. _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Edytowane 2 Listopada 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) SBD kalibruje się przez całe swoje życie. Nie pamiętam tylko, jaki to interwał. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edytowane 2 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Popiskiwanie pedału sprzęgła też bywało, ale lokalizowałem zjawisko bardziej pogodowo, przy bardziej wilgotnym powietrzu. Jak już się wszystko rozgrzało i rozruszało odgłosy zanikały. A jeśli chodzi o sprzęgło przy ok. 20 tys, to padło raz i krótko, bez specjalnych sygnałów ostrzegawczych. Po wymianie , chyba nawet dwukrotnie wgrano nowy/zmieniony soft........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 SBD kalibruje się przez całe swoje życie. Nie pamiętam tylko, jaki to interwał. U mnie jest to równo 3 tys. km. Jeśli kalibruje się częściej (a mnie zdarzało się co kilkanaście / kilkadziesiąt km) to oznacza konieczność wyczyszczenia wtryskiwaczy. Ciekawostka: u mnie jedna kalibracja składa się z dwóch 'cykli trzepania'. Tzn. trzepie, po kolejnym włączeniu silnika trzepie jeszcze raz i wtedy dopiero spokój na 3kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Mam ponad 26.000km przebiegu DPF działa, kalibracje następują po określonych przebiegach i jeszcze mam sprzęgło Dziś wracałem z gór (Dachstein) i nie specjalnie się śpieszyłem, jechałem drogami pozamiejskimi, bez autostrady i z prędkościami przepisowami (kilka razy na krętych drogach wyprzedzałem inne pojazdy). Okazuje się, że samochód przy płynnej jeździe momentalnie spada ze spalania. Edytowane 3 Listopada 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) okolice 5 litrów "po płaskim" przez miasta i wioski bocznymi drogami, potem wjazd na autostradę i 145 km/h tempomat spalanie między 9-10 l/100 km cały czas Dziś wracałem z gór (Dachstein) swoją drogą to ciekawe jaki był profil wysokościowy całej trasy Krosno - Dębica Edytowane 3 Listopada 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Mam profil trasy, ale się musiałem nakombinować Edytowane 3 Listopada 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 kolejna wizyta w serwisie, wymian oleju i diagnoza DPF do wymiany niestety ostatnie ukończone wypalanie 1350 km temu, poziom zapełnienia 44% auto z dieslem, które całkowicie nie nadaje się w trasę od samego początku tego auta w moich rękach obserwuje, że trasa go dobija i niestety jest to prawda bo w trasie stara się aktywnie wypalić DPF nie dlatego, że go zatyka tylko dlatego, że musi to robić cyklicznie a od dłuższego dystansu nie ukończył takiego procesu więc cały czas go ponawia stąd tez auto w trasie "nie chce jechać" silnik pracuje chimerycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) ketivv poniewaz zaden inny uzytkownik sbd nie ma podobnych problemow ( maja inne ale nie taki jak twoj) -przynajmniej tu na forum wydaje mi sie ze pownienes walczyc o bezplatna wymiane dpf mimo ze dpf jest czescia eksploatacyjna,poniewaz ewidentnie zakupiles auto z wada Edytowane 7 Listopada 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 kolejna wizyta w serwisie, wymian oleju i diagnoza DPF do wymiany niestety ostatnie ukończone wypalanie 1350 km temu, poziom zapełnienia 44% auto z dieslem, które całkowicie nie nadaje się w trasę od samego początku tego auta w moich rękach obserwuje, że trasa go dobija i niestety jest to prawda bo w trasie stara się aktywnie wypalić DPF nie dlatego, że go zatyka tylko dlatego, że musi to robić cyklicznie a od dłuższego dystansu nie ukończył takiego procesu więc cały czas go ponawia stąd tez auto w trasie "nie chce jechać" silnik pracuje chimerycznie Auto w trasy się nadaje jak potwierdza to znamienita część forum. Sądzę że po wymianie DPF problem zniknie i będziesz zadowolony. Jedyne co pozostało to negocjować z serwisem ew.sprzedającym że auto było nabyte z wadą co potwierdzają twoje liczne wizyty w serwisie. Powodzenia. Daj znać co udało się załatwić Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 koło 1300 km po wymianie DPF i apru trasach spalanie przedstawia się następująco stała prędkość 140 km/h wg licznika, tempomat ok 8,5-9 l/100 km tak więc w tym wypadku spalanie lekko spadło stała prędkość 160 km/h wg. licznika, tempomat ok 10 l /100 km, czyli w tym wypadku sytuacja bez zmian wjazd an autostradę 40 min wykresu drogi "boczne" bez użycia autostrad i ekspresówek okolic 6-6,5 l /100 km ( bez szaleństw ) ogólnie do 120 km/h (może odrobinę więcej wg. licznika) spalanie nie rośnie drastycznie i może faktycznie udało by się zamknąć poniżej 7 l/100 km ale przy 140 km/h wg. licznika to minimum 8,5 l/100 km a przy 160 wg licznika to murowanie 10 l/100 km jak dla mnie SBD w XV nie ma sensu, da dużo spala za mało a to się dostaje bądźmy szczerzy przecież to tylko 2 litrowy diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) czemu nie ma sensu ? Jeden klient woli charakterystyke silnika diesla inny benzyny. Zaleta diesla jest to ze przy nazwijmy to dynamicznej jezdzie po miescie spali niewiele wiecej niz podczas eko jazdy .( bo eko da sie jezdzic zarowno diesla jak i benzyna) Silnik benzynowy przy dynamicznej jezdzie potrafi lyknac drugie tyle albo i wiecej co przy eko jezdzie . Osiagi 2.0i i 2.0d sa do siebie bardzo zblizone jezeli chodzi o przyspieszenie, v max czy spalanie podczas"delikatnej" jazdy natomiast jezeli chodzi o elastycznosc diesel jest gora Edytowane 28 Listopada 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 jaki problem spalic SBD 13 l/100km da się oczywiscie sprawność diesla jest wyzsza ale bez szalu nie jezdzilem dlugo XV benzyna i byc moze w trakcie uzytkowania zabraklo by mi dynamiki w zakresie 60-140 km/h czyli jak dla mnie zakres w ktorym dosc czesto sie sie z przyspieszen korzysta bez sensu jest spalanie w ruchu autostradowym, niestety chyba taki jest urok podniesionego auta kompaktowego w praktyce 10 l/100 km przy normalnych dopuszczalnych prawem w PL predkosciach to jednak duzo najwieksza zaleta SBD jest kultura pracy natomias o zadnej oszednosci nie mozna tu mowic wg cennika auto duzo drozsze od benzyny a spalanie tego nie rekompensuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Z punktu ekonomicznego zgadzam sie z Toba-ludzie kupuja zazwyczaj auto z silnikiiem diesla bo" malo pali". Co do spalania rzedu 13l/100 to w 2.0i rowniez bez zadnego problemu jest do osiagniecie podobnie jak 15l/100. Kiedys produkowane wolnossace diesle byly bezawaryjne , palily tyle co nic, potrafily robic wieloset tysieczne przebiegi bez remonu. Za to osiagami nie powalaly. Obecnie sytuacja sie zmienila- pewniej jest kupic wolnossaca benzyne w ktorej nie ma co sie zepsuc a nawet jak padnie naprawa nie jest kosztowna, niz diesla w ktorym naprawa dpf'u dwumasy, wtryskiwaczy czy turbiny to grubo 4 cyfrowe kwoty. P.S dpf'a wymieniono Ci w ramch gwarancji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Nie wiem, jak to się dzieje, ale mój samochód przy przebiegu 30.000km spała na trasie 5,5-6,0l/100km. Na Autobahnie spalanie nigdy nie przekroczyło 7,0l/100km. Zerknijcie w moją statystykę spalania. @Ketivv, to że Twoja demówka jest felerna, nie oznacza że Diesel Subaru się nie nadaje na autostrady. Według mnie SBD to bardzo dobry wybór na długie trasy. _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 przy jakiej predkosci to 7 l/100km ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Przepisowej. _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Przepisowej. u nas przepisowa to 140km/h gdzie indziej 130km/h. Zapytam inaczej Christoph ile pali twoj xv gdy jedziesz caly czas ze stala predkoscia nie wieksza i nie mniejsza niz 140km/h?? 7l/100??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 U mnie jeżdżę licznikowe max. 140, czyli 131km/h GPS. Wtedy mam 6,7-6,9 spalanie. Kliknij w moją sygnaturę - Motostat.pl - statystyki podają dzisiejsze i wcześniejsze tankowania z trasy AT - PL - jazda normalna czyli z max. dopuszczalną i tempomat; ekonomiczna to max. 120km/h. To są średnie z całodziennych przelotów. _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 6,7 to spalanie z całej trasy jakie masz spalanie jak jedziesz autostrada z predkoscia 140 km/h na tempomacie ? ostatnia średnia mam np. 6,99 z z ok 800 km ale w tym jazdy autostradowej było maks 400 km reszta to drogi które zanizaly spalanie z autostrady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się