ketivv Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 jakie prędkości w ruchu autostradowym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 (edytowane) Przepisowo, bo mandaty w Austrii drogie - według GPS 125-130km/h i tempomat. Edytowane 2 Października 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Przepisowo, bo mandaty w Austrii dorgie co nieco słyszałem dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 (edytowane) mam tego silnika coraz bardziej dojść - głupio mi co chwilę do serwisu jeździć ale niestety chyba nie ma rady spalanie w trasie 2 tyś. obr/min 4 bieg tempomat średnie co chwile skacze od warto ści 3,4 do 9 l/100km na stosunkowo płaskiej trasie bez reguły czy lekko pod górkę czy z górki 3 godziny wcześniej autem przejechałem tą samą trasę w odwrotnym kierunku silnik pracował spokojnie średnie z trasy wyszło chyba 5,2 l/100km w drodze powrotnej "oszalało" co chwile w odstępach czasu zmieniając drastycznie spalania spalania chwilowe bez wyraźnego powodu skakały od 3,4 do 9,0 l/100km w dniu dzisiejszym przebieg ok 100 km praktycznie tylko trasa dla przykładu spalanie na tej samej drodze parę dni wcześniej zakończone wynikiem 4,7 l/100 km wczoraj ok 550 km tez tylko trasa w tym autostrada i ekspresówka spalanie na autostradzie tradycyjnie przy 140 km/h okolice 9 l/100 km przy 180 km/h około 10 km/h przy 130 czy 140 km/h nigdy nie jest niżej jak 8 l/100km od dłuższego czasu reakcja na gaz nerwowa i mocno chaotyczna szczególnie na 1 i 2 biegu, czasami ciężko ruszyć bo przez chwilę nic się nie dzieje po czym gwałtowny wzrost obrotów obrotów lekko ponad tydzień temu podpinany pod program diagnostyczny brak błędów, DPF 29%, rozrzedzenie oleju 3% wg. programu auto sprawne powoli mam go serdecznie dość dla mnie SBD jest jako projekt inżynieryjny ciekawy ale w praktycznym użytkowaniu cholernie uciążliwy Edytowane 13 Października 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 czy SBD ma jakieś elektryczne dogrzewanie typu nagrzewnica PTC ? zauważyłem, że przy temperaturze zewnętrznej ok 11 st .C jak tylko zgaśnie kontrolka zimnego silnika auto podnosi obroty silnika do ok 1000 ale tylko wtedy gdy różnica pomiędzy temperaturą zewnętrzną a żądaną wewnętrzną jest w okolicach 10 st C lub więcej temp. zew. 11 st. C -> żądana wewnętrzna 21 st. C -> wolne obroty podniesione do ok. 1000 -> zmniejszenie żądanej wewnętrznej do 16 st C -> obroty spadają do 750 pytanie z ciekawości, żeby "poznać auto" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 (edytowane) Też zauważyłem u siebie taki objaw, ale nie skojarzyłem go z temperaturą zewnętrzną. Co do spalania u Ciebie, to wydaje mi się zbyt wysokie. Mnie przy 130km/h początkowo spalanie średnie pokazuje 8,5/10.0 l/ 100km, ale potem systematycznie spada tak do poziomu 6,5-7,2 w zależności, czy chodzi klima i czy korzystam z tempomatu. Podczas jazdy staram się, by obroty silnika nie zeszły poniżej 1800rpm. Wtedy jazda robi się płynniejszą, spalanie utrzymuje się w podanych wartościach, no i nie ma szarpania w napędzie. Co nagłego wzrostu spalania chwilowego, zerknij na ustawienia komputera i zobacz czy podaje średnie spalanie, czy chwilowe i skoryguj czas po jakim ma komputer obliczać te wartości. U mnie jest co 15 minut, można jeszcze co 30. Jeśli więc jazda trwa krócej niż ustawiony czas, komputer podaje złe obliczenia. Oblicz średnią zużycia paliwa z kilku tankowań według wzoru: litry podziel przez kilometry i pomnóż razy 100. U mnie komputer zawyża wartości przy krótkich odcinkach, dlatego wskazania komputera traktuję z dystansem, chociaż i tak jest lepiej niż w Fiacie Sedici, gdzie spalanie było ok. 1-1,5 litra więcej niż pokazywał komputer. --- Mały Edit: Spalanie zimą bez klimy - droga do Polski: Ta sama trasa - spalanie latem klima 100% - do Polski - na austriackim paliwie: Droga do Austrii - klima 100% trasy, na polskim "lepszym" paliwie: Różnica w kilometrach to tylko kwestia jednego zjazdu z Autostrady (albo Bełk albo Żory), ale trasa ta sama. Tempomat - prędkości przepisowe odczytane z GPS. Podczas wypalania filtra DPF rośnie zużycie paliwa, a auto robi się jakieś mułowate. Edytowane 17 Października 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 czy SBD ma jakieś elektryczne dogrzewanie OBK D ma więc zakładam, że XV też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 (edytowane) Oblicz średnią zużycia paliwa z kilku tankowań według wzoru: litry podziel przez kilometry i pomnóż razy 100. Mnie komputer zawyża wartości przy krótkich odcinkach, dlatego wskazania komputera traktuję z dystansem, chociaż i tak jest lepiej niż w Fiacie Sedici, gdzie spalanie było ok. 1-1,5 litra więcej niż pokazywał komputer. wszystkie pomiary z dystrybutora mam niemalże identyczne z wynikami z "komputera pokładowego" OBK D ma więc zakładam, że XV też. dzieki, tak przypuszczałem Edytowane 17 Października 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 (edytowane) Oblicz średnią zużycia paliwa z kilku tankowań według wzoru: litry podziel przez kilometry i pomnóż razy 100. Mnie komputer zawyża wartości przy krótkich odcinkach, dlatego wskazania komputera traktuję z dystansem, chociaż i tak jest lepiej niż w Fiacie Sedici, gdzie spalanie było ok. 1-1,5 litra więcej niż pokazywał komputer. wszystkie pomiary z dystrybutora mam niemalże identyczne z wynikami z "komputera pokładowego" Jeśli tak Ci wychodzi, to rzeczywiście coś jest nie tak z silnikiem. U mnie wyniki mają tolerancję do max. +0,2l, czyli i tak dość dokładnie, bo np. z obliczeń wychodzi 6,53, a komputer potrafi pokazać 6,6 lub 6,8. W każdym razie nie zaniża. PS: dodałem fotki do poprzedniego wpisu. Edytowane 17 Października 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Podczas wypalania filtra DPF rośnie zużycie paliwa, a auto robi się jakieś mułowate. niestety doświadczyłem tego w cyklu "ciągłym" przez jakieś 2500 km (w trakcie tego dystansu 2 wymiany oleju) cd. "relacji" z użytkowania XV SBD - "chimeryczność" pracy tego silnika mnie wciąż zaskakuje parę dni później po dziwnym skokowym spalaniu SBD sam powrócił do "normy" zaskakując mnie płynnością i przewidywalnością swojej pracy co więcej po raz pierwszy teoretyczny zasięg na baku znacząco przekroczył 1000 km teoretyczny dystans do przejechania 960 km po zrobieniu 130 km - 1090 km teoretycznego zasięgu na baku tego jeszcze w tym aucie nie miałem cała trasa to ok 400 km, podzielone na 2x180km + ok 40km drogami Polski Be (przejazd przez miasta, obszary zabudowany drogi lokalne, dwukierunkowa DK) średnia prędkość 87 km/h auto od "dawna" nie widziało autostrady/ekspresówki 6 bieg przy prędkościach 120-130 użyty był parę razy tylko testowo co powodowało gwałtowny wzrost chwilowego spalania będę to obserwował ale wychodzi na to, że 120-130 km/h jedzie się "mniej uciążliwie" dla silnika na 5 a nie na 6 biegu a silnik odpłaca to dużo niższym spalaniem i brakiem problemów "po trasie" niestety wszytko wskazuje na to, że autostrada 6 bieg w przedziale 2200-3000 obr/min "dobija" silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Dla mnie 6 bieg najlepiej pasuje na autostradzie powyżej 110km/h. Wtedy się silnik nie męczy, tak jest u mnie. Może warto by przegnać go na dłuższej trasie, paręset kilometrów autobaną. Jakby Ci się nudziło, zapraszam do Austrii _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 w niedziele tydzien temu byl "goniony" pare godzin 170-180 wg. licznika cwly czas po zjechaniu z autostrady juz byl malo zywiolowy w poniedzialek trasa lokalnymi drogami i to dziwne spalanie dziwne sa te humory z drugiej strony to diesel z DPF wiec to po czesci normalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) Podejrzane to zachowanie, tak jakby elektronika sterująca wtryskiem głupiała, albo osprzęt silnika, EGR, przepływomierz, itp. Spróbuj przejechać autobaną taką trasę, ale poruszając się w zakresie 1800-2500 rpm i z tempomatem bez zbędnego hamowania i gwałtownego przyspieszania. Jest większa szansa na samoczynne oczyszczenie DPF. Kalibruje Ci się silnik na wolnych obrotach? Czy podczas jazdy z tempomatem szarpie, nie trzyma prędkości? Jeśli ustawisz np. 120, 130km/h, dzieje się coś niepokojącego? _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Edytowane 18 Października 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 obecnie śmigam z dala autostrad/ekspresówek ale przy najbliższej okazji będę testował przy niższych prędkościach sprawdzając olej silnikowy organoleptycznie jest całkiem OK, kolejne km lokalnymi drogami prędkości przy wyprzedzaniu do 120 średnia w okolicy 80 km/h znowu spalanie na poziomie 5,8 l/100km, od jakiś 800 km auto nie widziało autostrady/ekspresówki obecnie się już nie kalibruje, ładnie równo tyle ze wyraźnie jak diesel pracuje na wolnych obrotach w trasie cichutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 niestety problemów z XV SBD ciąg dalszy wg. ostatnich "pomiarów" paliwa w oleju przybywa w tempie 1% na 875 km (przybyło 4% na dystansie 3500 kg) w takim tempie silnik nie jest w stanie wytrwać dystansu 15 tys km miedzy serwisowymi wymianami oleju auto użytkowane w trasach i niestety ostatnio znowu trochę km po autostradach i powtórka z rozrywki wg. procedury serwisowej wszystko z autem jest OK czyli samochód sprawny im dłużej auto użytkowane jest w ruchu autostradowym tym sytuacja staje się gorsza, mało praktyczny samochód z dieslem skoro długie trasy go wykańczają faktem jest, że DPF potrafi być problemem w wielu współczesnych dieslach ale takich problemów jak w SBD wcześniej nie miałem pomimo tego, ze silnik ten konstrukcyjne jest bardzo ciekawą jednostką, po kolejnych kilometrach pokonanych XV SBD szczerze każdemu taki zakup odradzam pozdrowienia ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Ketivv, ja jeżdżę po trasach, autostradach i nie zauważam żadnych niepokojących objawów; wszystko w normie, tak jak opisywałem. Coś jest felernego w Twoim egzemplarzu, może warto by zmienić serwis, bo widocznie w tym, w którym jeździsz mają problem ze zdiagnozowaniem usterki. Jak wyglądała ta procedura serwisowa? Bo podłączyć komputer i odczytać błędy to pierwszy lepszy mechanik potrafi, ale znaleźć tą ewidentną wadę i ją usunąć, chyba przerasta ich możliwości, więc pora poszukać innego serwisu. Za miesiąc mam serwis przy 30.000 km, więc zapytam u siebie w Linz, czy z czymś takim się spotkali. Skoro auto ma europejską gwarancję, możesz przyjechać do mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) polskie warunki gwarancji wykluczaja z niej filtr DPF Edytowane 1 Listopada 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Ale komputer sterujący wtryskiem chyba podlega gwarancji. Sam filter DPF jest pewnie traktowany jak każda część zamienna, ale czujniki i elektronika sterująca to chyba podlega gwarancji, czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Sam filter DPF jest pewnie traktowany jak każda część zamienna, ale czujniki i elektronika sterująca to chyba podlega gwarancji, czy nie? wszytko było już sprawdzane niestety chyba DPF powoli traci swoje właściwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Coś tu nie gra. A jaki masz przebieg? Pojedź do innego serwisu, bo jeśli wszystko było sprawdzane, a problem ewidentnie jest, to kompetencje serwisu chyba stoją pod znakiem zapytania. Opisz dokładnie, jakie czynności przeprowadził serwis, jaka diagnoza, co wykluczono, a czego nie stwierdzono, itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 przebieg 38 k km już raz miałem czyszczony DPF w ASO, serwisowa procedura wypalania nie dala rezultatów choć nie był zapchany w znaczącym stopniu tylko stracił możliwość zejścia do niskiego poziomu poniżej 30% po czyszczeniu chemia odzyskał sprawność, wypalił się do 0% i przez chwilę było wszytko OK teraz problem narasta czuje się to zarówno po pracy silnika jak i widać na odczytach z diagnostyki korekty wtrysków, wtryski jak i jakieś diagnostyki były przeprowadzane odnośnie pracy samego silnika i co do tego nie ma zastrzeżeń, zawór EGR czysty jak tez nie uszkodzony mechanicznie dla pewności wymieniony filtr paliwa, powietrza wszytko wskazuje na DPF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Ketivv, ewidentnie coś jest nie tak albo z samym filtrem albo z osprzętem silnika. Widziałeś mój wydruk z diagnostyki po 60 kkm. Na ponad 100 wypaleń filtra w trakcie tego przebiegu wszystkie skończyły się sukcesem. Olej po przebiegu 7,5 kkm zawierał 3 % ON. Dzień przed przeglądem robiłem trasę autostradową z obrotami w granicach 2,5 tyś. Moim skromnym zdaniem, to są idealne warunki do wypalania i nie ma mowy, żeby w sprawnym samochodzie przebywał ON w paliwie w takim tempie, jak u Ciebie. Dobrze pamiętam, że kupiłeś testówkę? Może z racji specyfiki używania testowego samochodu z filtrem stało się coś niedobrego? Tak, czy inaczej walcz. Nie wyobrażam sobie, żeby Dealer albo Importer zostawił Cię z takim problemem. Edytowane 2 Listopada 2014 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Ciekaw jestem, czy gdziekolwiek w Polsce jest drugi taki przypadek. Bo dla mnie to zaczyna pachnieć jakimś totalnym pechem lub ... błędami ekploatacyjnymi. Zakładając, że nednak umiesz prawidłowo obchodzić się ze swoim wozidłem, to ganiaj szybko do kolektury TOTO, bo przecież " pero, pero, bilans musi wyjść na zero" Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (...) obecnie się już nie kalibruje, ładnie równo tyle ze wyraźnie jak diesel pracuje na wolnych obrotach w trasie cichutko Czy ktoś może to potwierdzić, że silnik się kalibruje tylko do pewnego przebiegu? Mnie się wydaje, że silnik się kalibruje zachowując określone interwały, i że następuje to po uruchomieniu procedury oczyszczania filtra DPF. Dlatego warto po trasie po prostu pozwolić silnikowi na pochodzenia na wolnych obrotach - nie tylko dla wychłodzenia turbo, ale również warto posłuchać jego pracy, kalibracji nie sposób przeoczyć, trwa to minutkę i wtedy wiem, że wszystko jest OK. Może to zawodzi u Ciebie? Dlatego podawana jest różna dawka, albo podczas jazdy niedokończona procedura wypalania DPFu się ciągle powtarza? W każdym razie, jak przedmówca poradził - autostrada, zakres obrotów 1.800-2.500, a wtedy są idelane warunki dla pracy DPFu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Ciekaw jestem, czy gdziekolwiek w Polsce jest drugi taki przypadek podobno nie jestem odosobnionym ani też ekstremalnym przypadkiem najbardziej skrajnym była wymiana DPF w Foresterze przy przebiegu 8 k km a że w nazwie jest słowo "filtr" więc na tyle na ile mi opowiedziano historię wymiana była odpłatna (BTW silnik w tym Foresterze padł lekko po 100 k km podobno klient dostał nowy) Bo dla mnie to zaczyna pachnieć jakimś totalnym pechem lub ... błędami ekploatacyjnymi co do eksploatacji to: - 100 k km od nowości Skodą Yeti DSG z DPF, nigdy nie zapaliła się "lampka" nigdy nie ubyło ani nie przybyło oleju między fabrycznymi interwalami wymiany oleju, auto odsprzedane mojemu koledze zrobił kolejne 20 k km cały czas bezproblemowe - ok. 20 k km (z ok 80 k km całkowitego przebiegu) także Skodą Yeti manual z DPF, brak jakichkolwiek problemów, obsługa techniczna tego auta jest w moich rękach - 150 k km od nowości Focusem 2.0 TDCI bez DPF, auto od 4 lat stoi sobie u mnie w garażu rocznie pokonując może 1 k km cały czas oryginalne sprzęgło, dwumasa, turbo - w każdej chwili mogę go odpalić i pojechać w trasę (powoli odzywa się koło dwumasowe) być może wpływ na pracę mojego XV miała jego przeszłość jako auta "demo" - czyli po części auto niczyje, do testowania niepokojącym jest fakt, że wymontowany DPF nie był zapchany czarna sadzą a brunatnym osadem, który najprawdopodobniej był wynikiem spalania słabej jakości oleju silnikowego co podobno niszczy DPF-a gdyż traci on swoje zdolności wypalania sadzy praktycznie już bezpowrotnie mój DPF nigdy nie miał odczytów zabrudzenia sadza na poziomie wyższym jak 59%, przeciętne 35-41% (wypalanie aktywne w tle rozpoczyna się przy 65%, lampka DPF pali się od poziomu 85%) więc problemem nie jest sama "czarna" sadza bo jej w układzie wydechowym nie ma w nadmiernej ilości problemem jest to,ze wyglądający na czysty filtr DPF nie może zejść z "zabrudzeniem" do poziomu mniej jak 30% czego sam bylem świadkiem około miesiąc temu w ASO pomogło chemiczne czyszczenie DPF-u ale niestety chyba tylko "na chwilę" co jakiś interwal km (500 może 600 km) ECU nawet jeśli ilość sadzy jest niewielka i tak uruchamia proces aktywnej regeneracji, który musi zostać ukończony zbiciem do poziomu mniej jak 30% co u mnie okazuje się niemożliwe i skutkuje ciągłym ponawianiem tej procedury przy każdej sprzyjającej sytuacji drogowej co powoduje szybkie rozrzedzanie oleju silnikowego paliwem problemy z DPF nie są czymś nadzwyczajnym w nowoczesnych dieslach, akurat tak się stało, ze mnie dotknęły one w Subaru a nie wcześniejszym aucie swoja droga to XV nie miał chyba wcześniej łatwego życia bo powoli odzywa się w nim dwumasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się