Skocz do zawartości

Subaru XV Diesel


soprano

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Nokiany WRD3 i specjalnie nimi zachwycony nie jestem, bo jeździłem na lepszych oponach i z pewnością będę szukał innych opon, jeśli tylko bieżnik osiągnie wartości graniczne. Na pewno są ciche i dobrze trzymają na suchym oraz mają niezłą trakcję na śniegu, ale nie dokońca potrafię zaufać tym oponom. Czegoś mi w nich brakuje i chodzi raczej o wyczucie tego, co się dzieje pod kołami. 

NT_product-image_WR_D3.png?c=product_ima

 

Co do hałasu, to zainwestujcie w wyciszenie, jeśli chcecie pozostawić sobie to autko i mimo wszystko cieszyć się jego właściwościami jezdnymi. Komfort się poprawia na tyle, że zmienia XV-kę w zupełnie inne auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 263
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ja zakupilem blizzaki lm32 i zlego slowa na nie powiedziec nie moge -oprocz tego ze sa glosne ( ale to wina raczej wyciszenia niz opon) :) Co do wyciszenia bede musial pomyslec nad tym. Najpierw zainwestuje w wyciszenie drzwi oraz nadkoli - dach zostawie sobie na sam koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach podobno jest ostatnim elementem całej układanki wpływającym na komfort akustyczny. Ja zdecydowałem się kompleksowe wyciszenie wnętrza: nadkola, podłoga, podłoga bagażnika, komora silnika, drzwi + zabudowa wyciszenia pod nowy zestaw audio oraz wyciszenie dachu. Za jednym razem i spokój.

 

PS: To już trzeci temat, gdzie zachaczono o kwestię wyciszenie, dlatego odsyłam do tego wątku, w którym opisałem całą modyfikację: Subaru XV - wyciszenie wnętrza - ciche-auto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

z chęcią stanę z tym Foresterem do testu na takim samym ale nie zaledwie 11 kilometrowym odcinku

 

za dobrze poznałem XV żeby wierzyć w 8,4 l/100 przy 150 km/h wg. licznika

 

 

 

po kolejnej godzinie spalanie spadnie o kolejne 0,5-1 l/100km, ale nie mówcie tego Ketivv'owi

 

 

po kolejnych zaczyna produkować paliwo  ;)

 

DSC_0523.JPG

 

 

 

potem zaczyna się autostrada  spalanie niższe 8,5-9 l/100km - stała prędkość tempomat potem mały spadek, niestety lewy pas zajęty przed dłuższy czas z prędkością ok 100-110 km/h następnie stała prędkość 160 km/h tempomat i tu spalanie 10 l/100 km z lekkim plusem (10,2; 10,5 momentami dochodzi do 12 czy 13 l/100 km podjazdy) po najwyższym zanotowanym spalaniu (najwyższy żółty blok w okolicach 20 min) powrót do prędkości licznikowej 140 km/h i cały czas spalanie 9 l/100 km (chwilami 10 dłuższy podjazd)

 

 

mój post z 30 listopada 2014 - 19:00

 

auto w teście nie ma tempomatu u mnie stałe prędkości testowane na tempomacie 

 

jak widać testowany Forester 7 l/100 km przy 140 km/h też nie pali 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketivv, ja nie testuję spalania w XV SBD; ja nim jeżdżę. Dziś stuknęło 35.000km i w życiu nie widziałem takich wartości, o których piszesz. Jeżdżę, tankuję pod korek, zapisuję statystyki - wychodzi jak w sygnaturze.

Ale mój egzemplarz jest bardzo wyjątkowy w najszybszym i najbardziej ekonomicznym kolorze :)

 

PS: a może zapomniałeś wrzucić szóstki? ;)

Albo jeździsz ciągle po mieście, a potem gdy wpadasz na autostradę, załącza się wypalanie DPF, a że nie trzymasz go we właściwym zakresie obrotów, więc ciągle przerywa tę procedurę i uruchamia od nowa.

 

Nie widzę innego wytłumaczenia, bo mój SBD jeździ bez zarzutu.

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Edytowane przez Christoph
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy licznikowych 150 km/h obroty na 6 biegu to ok. 2600 obr/min wiec poza zakresem aktywnego wypalnia, które ma miejsce w zakresie 1800-2500 obr/min

 

jak sie przekonaliscie z filmiku predkosc prawie 150 km/h wg. licznika realne 140 km/h ktora to jest u nas dopuszczalna

on wspomina o 8.4 l/100 km ja 9 l/100 km (+/- 0,5 l)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po ilu minutach trasy ta średnia? Zrób trasę powyżej 200-300km i zobaczysz, ze to spalanie spadnie.

Wyliczanie średniej na podstawie krótkiego odcinka jest tak wiarygodne, jak wyliczanie rocznej konsumpcji pączków na podstawie tłustego czwartku.

Mieszkam w górzystym terenie, dojazd do autostrady mam 2 km pod górkę, jak wjadę na autostradę, to spalanie w pierwszych minutach przekracza 15-16 litrów, po kwadransie robi się 9-10, a dopiero po pół godzinie jazdy pokazuje normalne zużycie na poziomie, o którym pisałem.

Oczekujesz wiarygodnych wyników, zmień "metody" badawcze.

Po 35.000km normalnego użytkowania, nie uwierzę w bajki o paliwożerności. Średnia ze spalania mówi sama za siebie.

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekujesz wiarygodnych wyników, zmień "metody" badawcze.

 

Dębica - Gdynia - Dębica - jednym ciągiem

 

zdjęcie z autostrady

DSC_0232.JPG

 

150 km/h tempomat, przebieg średniego spalania przez ostatnie 60 minut jazdy

 

52°03'35.0"N 19°32'05.9"E - koordynaty zdjęcia wg. danych z telefonu czyli autostrada A1

sądząc po godzinie 17:33 w drodze powrotnej do domu jak by nie było po paru godzinach jazdy (z przerwą na "kawę" w Gdynii)

 

autostradami jeżdżę sporadycznie do Krakowa (może raz w miesiącu, 110-130 km w jedną stronę) średnio raz w tygodniu do Rzeszowa (ok 50-60 km w jedną stronę)

 

z racji częstszych podróży raczej na południe i południowy-zachód od Dębicy są to różnego rodzaju boczne drogi (raz, dwa razy w tygodniu po 200-230 km w jedną stronę) z zerowym udziałem autostrad można by rzec, że dróg szybkiego ruchu też tam nie ma ;)

gdzie spalanie kształtuje się jak na zdjęciu poniżej

DSC_0619.JPG

 

DSC_0618.JPG

 

lokalizacja zdjęć 49°26'53.8"N 20°42'14.1"E - czyli Piwniczna więc dystans jakieś 130 km

mój częsty postój w drodze do

DSC_0620.JPG

 

 

Mieszkam w górzystym terenie, dojazd do autostrady mam 2 km pod górkę, jak wjadę na autostradę, to spalanie w pierwszych minutach przekracza 15-16 litrów, po kwadransie robi się 9-10, a dopiero po pół godzinie jazdy pokazuje normalne zużycie na poziomie, o którym pisałem.
 

 

niestety tylko 35 minut jazdy, autostrada z boxem na dachu, predkość 140 km/h 2500 obr/min

 

DSC_0610.JPG

DSC_0609.JPG

DSC_0608.JPG

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketiv dopoki nie dostaniesz auta zastepczego w postaci forka sbd albo innego xv sbd i nie przejedziesz sie nim jak swoim dopoty bedziesz mial takie a nie inne zdanie- co doskonale rozumiem - spalnie jak spalanie kazdy ma inna technike jazdy ale np w to ze swoim xv bariery 200km/h przekroczyc nie mozesz ( gdzies takie info na forum podales) to ciezko mi w to uwierzyc . Zreszta w tescie forka sbd widac ile to auto spala - bez oszukiwania autor jedzie 150km/h licznikowe nagrywajac wyniki wyswietlone na komputerku od spalania. Christoph moze nagraj podobny film "dla potomnych" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta w tescie forka sbd widac ile to auto spala - bez oszukiwania autor jedzie 150km/h licznikowe nagrywajac wyniki wyswietlone na komputerku od spalania.

 

 

przez 11 minut, bez tempomatu

 

ja prezentuje dane z subarowskiego systemu prezentującego kształtowanie się średniego spalania w czasie, średniego spalania z trasy oraz prędkości stałej utrzymywanej przez tempomat dla czasu trwania zawsze dłuższego jak 11 minut 

 

 

jaki to problem dla użytkowników XV-ów czy Forków z SBD zrobić podobny 30-to minutowy test ?

 

rozpędzamy auto do 150 km/h i mając włączony 6-ty bieg pozostawiamy go tak na tempomacie przez około 30 min

po czym trzeba tylko zrobić zdjęcie 2 ekraników

 

mój XV z boxem na dachu spali wtedy między 10,5-11 l /100 km

bez boxa i belek myślę, że ok 9 l/100 km

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketiv - kręcisz się w kółko... 

Albo umawiamy się na jazdę 100km- ja FXT ty XV ustawisz mi wszystko co i jak i po prostu pojadę za tobą i zobaczymy spalanie.

i Druga opcja weź proszę inne auto np zastępcze i zrób test .. Zasada w Rzeszowie nie ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ketiv - kręcisz się w kółko... 
 

 

bywa, choć zima nie za bardzo dopisała  ;)

 

 

 

Albo umawiamy się na jazdę 100km- ja FXT ty XV
 

 

można, choć dużo atrakcyjniejsze dla mnie byłoby porównanie z innym "uniesionym" SBD 

 

 

 

 

Zasada w Rzeszowie nie ma ?
 

 

pewnie ma XV SBD, nawet go oferują do sprzedaży, w lipcu zeszłego roku nim jeździłem ale niestety nie było czasu wyjechać na autostradę,

nawet byłem nim zainteresowany bo już wtedy był do sprzedaży ale lipiec to urlopy i nic z tego nie wyszło a ja nie czekając kupiłem XV w Krakowie

co ma swoje zalety - mówiąc inaczej jak ktoś szuka Subaru to warto do Krakowa podjechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mówiąc inaczej jak ktoś szuka Subaru to warto do Krakowa podjechać
 ? Dlaczego tak sądzisz ? Ja kupowałem w Krakowie i jakoś nie widzę różnicy między mazdą a subaru /chyba że w cenie :) i dodatkach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

Ale on nie tylko jeździ, ale i coraz mniej pali
 

 

kwestia spalania bez zmian

 

zdecydowanie najlepszą opcja silnikową obecnie dostępną w ramach oferty XV jest 2.0 benzyna, diesla omijać szerokim łukiem (gwoli wyjaśnienia SBD jak i większość - jeśli nie wszystkie -  nowoczesne diesle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to właśnie 2.0D to silnik najbardziej pasujący do charakteru XV. Mieszkając w górach doceniam to, że silnikowi nie brakuje momentu obrotowego w tym niższym zakresie obrotów i nie zdycha pod górkę, kiedy trzeba przyspieszyć

 

Rozważałem kupno 2.0i, szczególnie po lekturze tego forum i bardzo nieprzychylnych opiniach o SBD (!). Niestety nie było opcji dostępnej z manualem. W Austrii wprowadzono 2.0i z CVT do oferty znacznie później i to były pojedyncze sztuki sprowadzone przez ASO, natomiast jedyną ofertą w cenniku były 1.6i MT i 1.6i CVT. Rok po zakupie samochodu moje ASO sprowadziło jedyną sztukę 2.0i MT na próbę, ale to już było za późno i pozostałem przy Dieslu. 

 

Co do spalania - ja tam sobie chwalę, sygnatura na dole. A ile wynosi u Ciebie spalanie średnie obliczane z tankowań? - pytam z ciekawości, bo że przy wyższych prędkościach łyknie więcej, to już zdążyłem się przekonać. Ale chodzi o mieszaną, codzienną eksploatację, bo chyba więcej niż na autostradzie przy Twoich prędkościach to już się nie da :D

 

PS: zdecydowanie najlepszą opcją dla mnie było by benzyna 2.0 DIT :D To jest obecnie  jedyna opcja, na którą wymieniłbym moją XV-kę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ile wynosi u Ciebie spalanie średnie obliczane z tankowań?
 

 

26855,9 km 2026,53 litrów ON  7,55 l/100km

 

 

do tego trochę k pln na parę wymian oleju, filtrów paliwa (chyba 2 razy), płukań DPF ostatecznie zakończone jego wymianą w ramach gestu SIP

 

przebieg odnotowanego maksymalnego średniego spalania autostrada

DSC_0591.JPG

 

przebieg minimalnego odnotowanego średniego spalania, drogi lokalne (średnia z całego odcinka wyszła 5,2)

DSC_0573.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie: pojazd przejechał 34 560 km i zużył 2 202 litrów ON

Co daje średnią o co najmniej 1 litr mniejszą niż u Ciebie. Ale to pewnie cecha sposobu jazdy. 

 

Ale jeśli to jest 7,5 / 100km, to i tak przy Twoim sposobie jazdy to nie jest zły wynik.

 

Zobacz tu: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/41315 - mój poprzedni samochód tyle spalał przy tym samym sposobie jazdy, jaki mam teraz, a to było 1.6i - 120KM, gdzie większość część roku jeździłem w trybie 2WD. Przy ostrzejszej jeździe palił dużo więcej :D

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...