Skocz do zawartości

żeby Forek zaczął hamować....


pitgol

Rekomendowane odpowiedzi

To teraz będzie twardy orzech. Felga 15 cali, zaciski standardowe z 2.0 N/A. Szykuje się wymiana tarcz i klocków. Jest szansa, że jak założę lepsze tarcze i lepsze klocki to będzie troszkę lepiej ? :) Nie narzekam na hamulce, raczej nie mam problemów z wyhamowaniem. Po prostu korzystając z okazji mogę dołożyć trochę kasy i dać lepsze klocki i tarcze. Pytanie czy znajdę coś odpowiedniego i czy warto dopłacić :)

Od razu mówię, że nie wchodzi w grę wymiana felg i zacisków. Mogę jedynie zdecydować się dodatkowo na wymianę przewodów i płynu ale wolałbym poprzestać na tarczach i klockach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje założyć zwykłe tracze brembo do tego ebc red staff albo OMP i koniecznie zmienić wszystkie przewody na w stalowym oplocie, do tego lepszy płyn. Na inne bajery szkoda kasy bo rezultat będzie niezadowalający, sam dużo szukałem opinii przy zmianie hamulcy w moim Forku. Albo zostaw lekko ulepszoną serię (o to co napisałem wyżej) albo szykuj 10 tys.

Polecam również oryginalne klocki (przynajmniej te co miałem od nowości) nie można powiedzieć o nich złego słowa, nie brudziły felgi, gorzej z tarczami - syf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sie maja weze w oplocie do hamowania ? jest zmiana ?

 

Well, pedał jest szybciej twardszy, więcej czucia podczas hamowania, uważaj jak Ci założą przód - jak nie właściwie będziesz miał za jakiś czas wytarty przewód, a za chwilę strzeli płynem. Albo kółka dystansujące albo...niech poruszają sterem kierunku i nie ma prawa się obetrzeć o cokolwiek :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja raczej malo hamuje, nie mam czasu na takie zbytki :>

 

ale powiem tak, od razu po zalozeniu pedal byl twardy i lapal wyzej, a teraz zrobil sie znowu gumiasty. moze tak ma byc po prostu. w kazdym razie na wszelki wypadek jezdze z ABSem wlaczonym.

 

za to super sprawa te twardsze gumy przekladni. no i rewelacja z geometria na tych mniejszych kolach - praktycznie zero podsterownosci.

 

nie wiem czy to kwestia zmiany pogody, mojej wyobrazni czy czegos jeszcze innego, ale odczulem gorsza przyczepnosc na mniejszych kolach (225/45R17 vs 225/45R18) - a mam te same opony (typ) - RE050A.

 

no i turbo mi chyba pada - 3tys km prawie bez doladowania - zero oleju. tydzien w miecie - pol litra. ale to dobrze, bo chcialbym hybryde wlozyc.

 

jak dojde do ladu z hamulcami chyba wymienie jeszcze tuleje wahaczy na twardsze, da sie ?

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

w swoim s-turbo wymienilem wczoraj zwykle przewody na przewody w oplocie plus plyn motula i juz czuc roznice, chce zostawic zwykle subaroskie 16'' na zime tak wiec 4 tloki sie niezmieszcza, ale co myslicie nad wymiana tylko tylnych zaciskow od wrx bo one podchodza bez problemu jedynie adaptery trzeba by zakupic, czy to da lepszy efekt i zadnego problemu z balansem itp. niebedzie ?, a w przyszlosci jedynie wymianka klockow i tarcz.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce zostawic zwykle subaroskie 16'' na zime tak wiec 4 tloki sie niezmieszcza

 

To znaczy z przodu masz ciągle 2-tłoczkowe, tak? Jeżeli tak, to nie polecam. Najprawdopodobniej będzie problem z balansem. Znajomek mówił, że po założeniu samego tyłu z wersji EU (2-tłoczkowe) i zostawieniu przodu z US Spec'a była kicha w imprezce. W Forku raczej nie będzie lepiej. Jak już to kompletny upgrade 4-tłoczkowe na przód i 2-tłoczkowe na tył na adapterach. Choć jeżeli masz seryjny zawias, to w forku może sam przód (4-tł.) też by się sprawdził. No i tak w ogóle to to wchodzi pod 16-calowe felgi, oryginalne, "subarowskie". Na przykład pod takie z GTka, tego typu:

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=127560

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) co myslicie nad wymiana tylko tylnych zaciskow od wrx bo one podchodza bez problemu (...)

nie jestem pewien - tylne zaciski 2-tloczkowe tez sa dosc "szerokie"... wiec moga ocierac o seryjne felgi, no ale trzeba by to sprawdzic organoleptycznie :smile:

 

[ Dodano: Pon Wrz 28, 2009 8:27 am ]

(...) Choć jeżeli masz seryjny zawias, to w forku może sam przód (4-tł.) też by się sprawdził.

potwierdzam :smile:

mam u siebie tak: przod - 4-tloczki, tyl - 1-tloczek od GT MY'99-00 (wentylowane tarcze)

szalu nie ma, ale jest odczuwalnie lepiej niz przy serii

 

No i tak w ogóle to to wchodzi pod 16-calowe felgi, oryginalne, "subarowskie". Na przykład pod takie z GTka (...)

pasuja tez i niektore OEM fele od Forka XT (np. R-16 od XT - szesc podwojnych ramion, raju/seiken maja takie w GT MY'00 :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś próbował że się tak zapytam przeszczepić np zaciski z mitsu?
Leo, why...? W sensie: po co?

 

[ Dodano: Pon Wrz 28, 2009 3:14 pm ]

Z STI podchodza PnP do WRXow i GTkow.
i do Forków jak mają odpowiednie felgi

 

why?

1. cash w kieszeni

2. takie są fajne czerwone :lol:

3. fajnie mieć coś w Subie z Evo :cool:

4. może będę pierwszy :mrgreen: który to zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o poradę w zakupie lepszych tarcz niż seria do Forestera MY06 (bez turbo)

 

Oryginały przy mojej średnio dynamicznej jeździe (powiedzmy kilka mocnych dohamowań ze 140 do 80 km/h) zostały totalnie zwichrowane.

 

Które tarcze i klocki będą trwalsze i wytrzymają normalną (nie wyczynową) jazdę tak jak w przypadku samochodów innych marek (pierwszy raz pogiąłem tarcze a jeżdżę już 14 lat różnymi markami)

 

Brembo + Ferodo - podobno Brembo są warte tyle samo co seria w Subaru - prawda to???

Zimmerman + Ferodo - wentylowane/wiercone czy zwykłe? Jaka jest między nimi różnica w użytkowaniu?

ATE + Ferodo?

 

Co będzie pasowało do mojego modelu, które poprawią hamowanie i które nie pokrzywią się przy kilku awaryjnych dohamowaniach? Chciałbym wydać nie więcej niż 700 - 1000 zł za komplet 2 tarcz i klocków, czyli bez żadnych większych przeróbek.

 

Tarcza o jakiej średnicy wejdzie najszersza do felgi 16"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o poradę w zakupie lepszych tarcz niż seria do Forestera MY06 (bez turbo)

 

Oryginały przy mojej średnio dynamicznej jeździe (powiedzmy kilka mocnych dohamowań ze 140 do 80 km/h) zostały totalnie zwichrowane.

 

Które tarcze i klocki będą trwalsze i wytrzymają normalną (nie wyczynową) jazdę tak jak w przypadku samochodów innych marek (pierwszy raz pogiąłem tarcze a jeżdżę już 14 lat różnymi markami)

 

Brembo + Ferodo - podobno Brembo są warte tyle samo co seria w Subaru - prawda to???

Zimmerman + Ferodo - wentylowane/wiercone czy zwykłe? Jaka jest między nimi różnica w użytkowaniu?

ATE + Ferodo?

 

Co będzie pasowało do mojego modelu, które poprawią hamowanie i które nie pokrzywią się przy kilku awaryjnych dohamowaniach? Chciałbym wydać nie więcej niż 700 - 1000 zł za komplet 2 tarcz i klocków, czyli bez żadnych większych przeróbek.

 

Tarcza o jakiej średnicy wejdzie najszersza do felgi 16"?

jezeli dobrze kojarze, to w Twoim Forku przednie tarcze maja srednice 277mm :roll:

(a ztylu sa "wyczynowe" bebny :neutral: )

 

imho zadne kombinacje z "lepsiejszymi" tarczami i/albo klockami niewiele dadza... sugerowalbym upgrade przednich tarcz do 294mm (wraz z odpowiednimi zaciskami i tarczami), dawcy: np. USDM WRX MY'02-05 albo Forek 2.0/2.5 XT

 

takie hamulce bez problemu wejda pod oryginalne felgi R-16

 

jezeli jednak postanowisz pozostac przy tarczach hamulcowych o oryginalnej srednicy, to sugerowalbym wyprobowac nawiercane Zimermany - ponoc niezle sa (sam nie testowalem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli dobrze kojarze, to w Twoim Forku przednie tarcze maja srednice 277mm :roll:

277 mm to było w starszych modelach [jak mój np.] w MY06 to już chyba były te większe.

 

Zimmerman + Ferodo

Zamontowałem u siebie takowy komplet: Zimmerman zwykłe + Ferodo DS2500 i niestety tarcze nie wytrzymały i się zwichrowały. Może gdzieś dopuściłem się czynu niedopuszczalnego, ale nie przypominam sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli dobrze kojarze, to w Twoim Forku przednie tarcze maja srednice 277mm :roll:

277 mm to było w starszych modelach [jak mój np.] w MY06 to już chyba były te większe.

cos mi sie wydaje, ze 2.0 n/a, nawet MY'06+ (stara buda) nadal maja 277mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, Spokojny, Czyli wynika z tego, że Subaru jest w stanie skatować każde tarcze. Pytanie, dlaczego nie dzieje się to tak często w samochodach innych marek??

 

Kuszą mnie te Zimmermany nawiercane. Czy nie jest jednak tak, że przewidziane są do typowo sportowych samochodów np. na tor, czyli muszą być lepiej rozgrzane od tradycyjnych żeby dobrze hamowały? Czyli tak jak twarda mieszanka opony lepiej pracuje po ówczesnym jej rozgrzaniu?

Zimmerman nawiercany kosztuje 300 zł za 1szt / zwykły 190 zł za 1szt

 

dzibi, do jakiego modelu je zakładasz i ile zapłaciłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy samochód jest w stanie skatować każde tarcze. Subaru ma etykietkę wyczynowca więc procent tych, którzy katują jest na pewno większy niż w przypadku innych marek.

 

Polecam też przyjrzenie się jakiej średnicy i jakiego typu tarcze i zaciski są montowane w innych markach (nawet tak renomowanych jak lexus). Forester nie odbiega tutaj od standardu. Wyjątkiem są nowe auta bmw gdzie tarcze i zaciski (nawet te tylne) są pokaźne.

 

Piszę tak bo być może jestem w tej węższej lidze jeśli chodzi o eksploatację mojego Forestera. Po raz pierwszy tarcze wymieniłem po 70k km. Kolejna wymiana czeka mnie po 105k km (ostatnio auto jest inaczej eksploatowane - mniej w trasie). Hamuję normalnie i spontanicznie. Biorę pod uwagę możliwości auta i do nich dostosowuje styl jazdy. Tak na marginesie tarcze zainstaluję brembo (te standardowe), a klocki ferodo (te ze średniej półki cenowej). Aktualnie mam OEM z ASO.

 

Nuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AllRad, cenowo tak, jak piszesz. Mowa o tarczy 294mm do WRXa (na przod oczywiscie). Nie wiem, w czym niby maja byc lepsze i dlaczego niby mialyby byc przeznaczone do typowo sportowych samochodow... :roll: To sa w miare porzadne jakosciowo (na pierwszy rzut oka) tarcze - wykonanie bez zarzutu, zobaczymy jak sie beda sprawowaly na codzien, bo jakbym upalal, to myslalbym w ogole o czym innym. Problem u mnie byl taki, ze seria nawet nie wytrzymala dynamicznej jazdy po bulki do sklepu i hamowan z wyzszych predkosci na regularnie pokonywanych trasach, wiec szukalem alternatywy. Szalu bym sie nie spodziewal, nie oszukujmy sie - nie ta cena. Do wyczynowych hampli im daleko (tak jak calemu WRXowi zreszta daleko do typowo sportowego auta) ale spodziewam sie, ze bedzie duzo lepiej, niz na zwichrowanej serii :lol: Jedyny problem, to ze efekt nie bedzie wymierny i zalezny jedynie od tych tarcz, bo zakladam caly zestaw zaciskow z WRX EU zamiast US i w tym wieksze tarcze na przod. Czyli poprawa bedzie, ale nie bedzie wywolana tylko i wylacznie przez te nowe przednie tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzibi, i jak sprawują się u Ciebie nawiercane Zimmermany?

Czy to prawda, że potrafią "szumieć"???? bo tak ktoś napisał w innym wątku na ich temat...

 

Wiadomo, że teraz je "układasz" ale być może jesteś już w stanie powiedzieć dwa słowa na ich temat - hamują czy spowalniają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej dobry płyn

 

ogromny plus z rbf660 i nic więcej nie robię, jest bardzo dobże na oem

 

co do wichrowania tarcz to żadnych jeszcze nie udało mi się rozwalić a niejednokrotnie maiłem awaryjne hamowania tak, że ebd się dołączało.

 

Ciekawe dlaczego.

 

dodtkowo podobno roczniki po lifcie mają na przodzie 297mm a przed 294mm ale nie wiem gdzie to wyczytałem, Wszystkie us mają 294mm.

mam na myśli turbo. Co do n/a tez tak słyszłem, że są zawsze 277mm i bębny.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania z trochę innej beczki - laickie i proszę nie bić. Czy kupując gładkie nienawiercane, nienacinane tarcze ma znaczenie lewa/prawa strona? Czy to się zmienia podczas eksploatacji - tzn czy tarcza się jakoś układa z czasem i np zamiana stronami w trakcie użytkowania czymś "grozi".

Drugie laickie pytanie - co oznacza rant na tarczy i co powoduje? Z przodu rantu nie mam , ale z tyłu jest mały.

 

Dziękuję z cierpliwość i wyrozumiałość :mrgreen:

 

Ja zdecyduję się na HPSy pewnie. DS2500 nie ma sensu w moim przypadku instalować. Szkoda kasy na tak dobry klocek, który nie zostanie w pełni wykorzystany.

A czy klocek ATE jest "coś" wart do OEMowego , miejskiego hamulca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...