Jump to content

żeby Forek zaczął hamować....


pitgol

Recommended Posts

To ja się dołączę, ale sformułuje pytanie inaczej...

Czy zmiana hamulców na lepsze, ale na takie, żeby weszły pod 16" felgi, da wyraźną poprawę? Zamierzam na lato posadzić forka na 17", ale zimówki zostawiłbym na 16"... Tyle że jeśli nie ma sensownych hamulców pod 16", to będę musiał zmienić plany...

Link to comment
Share on other sites

(...) Tyle że jeśli nie ma sensownych hamulców pod 16", to będę musiał zmienić plany...

sa :smile:

jak pisal kashmere: kompletne hamulce z GT MY'99/00* albo WRX MY'01-07** + R-16*** fele od GT = git

 

 

*totalny bolt-on (przednie i tylne zaciski)

**potrzebne spec. adaptery pod tylne zaciski 2-tloczkowe

***ponoc R-16 felgi od MY'05 FXT (te 6-ramienne) wchodza na zacisk 4-tloczkowy bez zadnych dystansow... R-16 fele od USDM WRX'a wchodza na zacisk 4-tloczkowy z 3mm dystansem

Link to comment
Share on other sites

I te wspomniane wcześniej 2500 wystarczy na taką całą, kompleksową zmianę? To ja chce... :roll:

jezeli bedziesz kupowal hamulce i adaptery od waszki, a fele od adamusmaxa, to jeszcze sporo Ci zostanie :idea::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

I te wspomniane wcześniej 2500 wystarczy na taką całą, kompleksową zmianę? To ja chce... :roll:

jezeli bedziesz kupowal hamulce i adaptery od waszki, a fele od adamusmaxa, to jeszcze sporo Ci zostanie :idea::mrgreen:

 

niestety waszka juz sie pozbył hamulców i adapterów :(

trzeba poczekać aż ktoś znowu będzie robił upgrade :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ale chyba waszka nie jest/był jedynym źródłem takich hamulców?... Gdzie można jeszcze nabyć taki zestaw? Nie żebym leniuchował, sam też szukam, ale coś z marnymi rezultatami... :???:

Link to comment
Share on other sites

Głupie pytanie, pewnie odp już była udzielana kilka ładnych razy, ale nie natknąłem się na nią osobiście...

 

Czy jest problem z wsadzeniem GTkowych zacisków przód+tył czy coś trzeba przerabiać i czy różnica jest duża w odniesieniu do serii s-turbowej?

Link to comment
Share on other sites

kashmere to powiedz jeszcze czy przy tym zestawie wymagane jest przejście na 17, czy pod 16 to wchodzi?
jest big brake kit K-Sport pod 16'' z tarczami 304 mm

ja wsadziłem 330 mm - zmiana mega odczuwalna

Link to comment
Share on other sites

ja wsadziłem 330 mm - zmiana mega odczuwalna

 

No i tu kolego Anakin zdziwienia nie ma. Jeno znowu, czysta, bezinteresowna, nasza, polska ZAWIŚĆ :twisted::mrgreen:

 

Taki plan był pierwotnie, stąd te 17' felgi (komplet * 2 - czyli prawie jak Adamus- kurna zima i lato) ale...przyszła kryzysa i blada pupa z planów została. Skończyło się na tym na czym musiało, czyli kompletnym WRXie :cry:

 

Dzisiaj trochę pohamowałem podczas Mojego Prywatnego Rajdu Warszawskiego i....dało radę :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Heller,

nie będzie najtaniej.

Z tylnymi jest spora rzeżba, tak żeby bez druta było :mrgreen:

Poza tym same zaciski Brembo najtańsze nie są niestety....

 

A jakbyś tył od WRXa wsadził a przód tylko z STi ?

 

 

Heller napisał/a:

A nie najefektywniej vs. najtaniej będzie wsadzenie hamulunku STi ?

 

 

nie. trzeba kombinować z felgami (mało pasuje)+ przy podliczeniu kosztu założenia zacisku z STi bardziej opłacalny jest BBK

 

Eeeee... Ja mam w WRXie hamulec z STi i do 17' ATS pasuje idealnie.

 

Działa, hamuje i ogólnie.. daje radę :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67, wypad :mrgreen:

 

Eeeee... Ja mam w WRXie hamulec z STi i do 17' ATS pasuje idealnie.

 

tak ale to oznacza ze trzeba dokupic do forka pasujące pod zacisk felgi np ATS, no chyba że zamieszanie juz takie ma. Jeśli nie, to do kosztu zacisku/taczy/klocka (ok3500zł) musisz doliczyć koszt felg (min 1500zł) wiec raczej nie jest to opłacalne, bo można mieć jakiekolwiek 17" i do tego świeżutki, pachnący hamulec z kartonika. Co lepsze? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67, wypad :mrgreen:

 

Eeeee... Ja mam w WRXie hamulec z STi i do 17' ATS pasuje idealnie.

 

tak ale to oznacza ze trzeba dokupic do forka pasujące pod zacisk felgi np ATS, no chyba że zamieszanie juz takie ma. Jeśli nie, to do kosztu zacisku/taczy/klocka (ok3500zł) musisz doliczyć koszt felg (min 1500zł) wiec raczej nie jest to opłacalne, bo można mieć jakiekolwiek 17" i do tego świeżutki, pachnący hamulec z kartonika. Co lepsze? :wink:

 

No tak.

 

Jur rajt

 

Nie doliczyłem felg, które po prostu w moim przypadku pasowały idealnie :cool:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...