Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

Markus, jak najbardziej tak może być - to jedna z możliwości. :) Ale należy również liczyć się z tym, że szyba popęka ale zostanie w drzwiach i trzeba ją będzie czymś wybić. Wypadki to ciężki temat, gdzie bardzo ciężko o sformułowanie jakichś reguł. Nie mniej pewne modele zachowań elementów pojazdu można przewidywać, głównie na podstawie zebranego do tej pory doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny modelu XV wyglądają z dnia na dzień lepiej. Przy tendencji umacniającego się złotego powoli zacieram ręce :D Zresztą jak komuś "coś" się podoba to i po kursie 4.5 kupi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ceny modelu XV wyglądają z dnia na dzień lepiej. Przy tendencji umacniającego się złotego powoli zacieram ręce :D Zresztą jak komuś "coś" się podoba to i po kursie 4.5 kupi :wink:

 

Raju , jak Boga kocham :lol: , zamów mi wersje turbo benzyne, a jutro osobiście do Ciebie przyjade z zaliczką :D , strasznie fajne auto, ale dla mnie silnika brak :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem dziś w salonie CX-5, benzynę 2.0 w maksymalnym wyposażeniu - szczerze mówiąc jestem pod wrażeniem. Auto jest większe niż myślałem - jest wielkości Forka, wnętrze bardzo dobrze wykonane. Nie widziałem XV na żywo, ale patrząc na cennik będzie ciężko dla Subaru.

Max wersja CX-5 benzyny kosztuje 139 400 (w tym jest automat), za XV z automatem trzeba dać 145 000, przy czym Mazda ma kilka bajerów w wyposażeniu więcej i jak sądzę jest wyraźnie większym autem.

Diesel XV to wydatek ok 149 tys, cena Mazdy nieznana, ale przyjmując ok 15 tys. więcej niż benzyna w manualu wyjdzie ok 146 tys za 150 KM.

Jak dla mnie XV jest zbyt drogie, oczywiście można argumentować, że napęd SAWD jest lepszy niż automatycznie dołączany w Maździe.

Niemniej za mniejsze pieniądze mamy auto wyraźnie lepiej wyposażone i większe.

Coż trzeba jeszcze pojeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coż trzeba jeszcze pojeździć...

 

 

 

I tu może być gwóźdz do trumny 150kg roznicy na korzysc Subaru, a to sie czuje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem CX-5. Wg mnie badziewne wykończenie. Szkoda że plastików nie ma jakosci hondy(CRV,Accord). Osobiście kupiłem tiguana lift 2.0 tsi 210ps po rabacie za 129tyś i jestem b zadowolomy.Plastiki więcej niż super, wyciszenie o dziwo lepsze niż w passacie, komfort resorowania akuratny. Wbrew pozorom wybór SUV nie jest prosty. Szkoda że Evoq (najładniejszy suv) nie celuje w półap chociaż X1. A ta apropo takiej szkarady jak X1 dawno nie widziałem . Jeździ hmm jak 1ka, komfot kiepski ,opływy powietrza głośne.

Śmiejcie sie ale po jeździe próbnej X3 oraz Q5 za ponad 200tyś tiguanem bardzo ale to bardzo mi się dobrze jeździ.

Czekamy na forka 1.6 boxer turbo benzyna bo takowy w 2014 będzie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie nieśmiałe pytanie - jak wygląda sprawa dynamiki Subaru XV z silnikiem 1.6 i ręczną skrzynią biegów? To co można na ten temat znaleźć w necie i w moto-prasie nie jest jednoznaczne, bo opinie zawierają się od "jest OK" do "nawet Fred Flinston będzie szybszy". A ja, biedny żuczek, naprawdę chciałbym mieć reduktor ("ochrona" przed przeciążeniami sprzęgła i skrzyni przy jeździe w "terenie"), przemieszczać się w miarę sprawnie w mieście i w trasie (choć nie jestem typem ściganta) i wydawać rozsądne kwoty na paliwo nie kupując Diesla.

 

Pozdrawiam,

Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Do tej pory wersją z silnikiem 1.6 jeździłem tylko w Japonii. Trudno jest mi więc ocenić dynamikę w naszym ruchu ulicznym.

Bodajże wczoraj pierwszy samochód prasowy z taką jednostką został dopuszczony do ruchu i zamierzam wziąć go na weekend.

W przyszłym tygodniu będę więc wiedział więcej ( na opiniach dziennikarzy nie zawsze można się opierać - oczekiwania dziennikarzy bywają ... wyśrubowane ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie nieśmiałe pytanie - jak wygląda sprawa dynamiki Subaru XV z silnikiem 1.6 i ręczną skrzynią biegów? To co można na ten temat znaleźć w necie i w moto-prasie nie jest jednoznaczne, bo opinie zawierają się od "jest OK" do "nawet Fred Flinston będzie szybszy". A ja, biedny żuczek, naprawdę chciałbym mieć reduktor ("ochrona" przed przeciążeniami sprzęgła i skrzyni przy jeździe w "terenie"), przemieszczać się w miarę sprawnie w mieście i w trasie (choć nie jestem typem ściganta) i wydawać rozsądne kwoty na paliwo nie kupując Diesla.

 

Pozdrawiam,

Piotr.

 

 

wszystko jest kwestią punktu odniesienia. Podejrzewam, że po kilku miesiącach to i ponad 200KM byłoby mało.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu będę więc wiedział więcej ( na opiniach dziennikarzy nie zawsze można się opierać - oczekiwania dziennikarzy bywają ... wyśrubowane ).

Dlatego bardzo chętnie przeczytałbym o wrażeniach z jazdy taką wersją silnikową.

 

wszystko jest kwestią punktu odniesienia. Podejrzewam, że po kilku miesiącach to i ponad 200KM byłoby mało.....

Miałem auto 4x4 o mocy niecałych 200 KM (co prawda po amerykańsku cieżkie i z amerykańską automatyczną skrzynią biegów) które przy około 100 KM / 1000 kg masy własnej nie dawało mi wrażenia nadmiaru albo niedosytu mocy, więc chyba przy podobnych parametrach w XV da się wyżyć :) .

 

Pozdrawiam,

Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamierzam wziąć go na weekend.

Jakby tego było więcej to ja też chętnie wezmę na weekend :mrgreen: W zamian zrobię piękny test, napiszę wrażenia z jazdy i okraszę to dokumentacją zdjęciową. :)

 

O to, to. :idea::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie przyspieszało, ale bez rewelacji,

moment obrotowy niski, elastyczność - trudno powiedzieć, ale pewnie nie najlepiej,chociaż nie jeździłem tym autem

dla porównania jeżdziłem wczoraj mazda cx-5 w automacie ten samochód przyspiesza do setki w 9,5 sek

silnik naprawdę im się udał, dość szybko wkręca się na obroty i technologia skyactiv powoduje, że jest elastyczny jak na swoje gabaryty.

lubię obie marki, bo jeżdżę na zmianę mazdą i subaru i jak bym wybierał xv to tylko wersje w D, czekam na xv 1,6 turbo:)

albo za rok być może kupię cx-5 niech wyjdą wszystkie choroby wieku dziecięcego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moment obrotowy niski, elastyczność - trudno powiedzieć, ale pewnie nie najlepiej,chociaż nie jeździłem tym autem

Elastyczność akurat będzie porównywalna do 2.0 N/A. Gorzej może być z przyśpieszeniami na poszczególnych biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raju, to jaki teraz jest oficjalny kurs u Ciebie :?:

 

4.25 na miesiąc luty :)

 

-- 27 lut 2012, o 13:02 --

 

Raju , jak Boga kocham :lol: , zamów mi wersje turbo benzyne, a jutro osobiście do Ciebie przyjade z zaliczką :D

 

bierz kasę i zapraszam! :mrgreen:

Turbo już leży na półce :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
A ja mam takie nieśmiałe pytanie - jak wygląda sprawa dynamiki Subaru XV z silnikiem 1.6 i

Odpowiedź ( niestety z A/T - taki miałem do dyspozycji ) pozowliłem sobie umieścić tutaj :

viewtopic.php?f=1&t=152173

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie nieśmiałe pytanie - jak wygląda sprawa dynamiki Subaru XV z silnikiem 1.6 i

Odpowiedź ( niestety z A/T - taki miałem do dyspozycji ) pozowliłem sobie umieścić tutaj :

viewtopic.php?f=1&t=152173

Przeczytałem, dziękuję.

W sumie opinia nastraja optymistycznie, bo skoro z CVT było znośnie, to z manualem powinno być zupełnie nieźle.

 

Pozdrawiam,

Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W wersji Comfort, tylne szyby są przyciemniane. (...) Przymuszanie klientów do ciemnych szyb jest słabe. (...) To może być pikuś argument, ale może przeważyć o wyborze lub nie danego samochodu!

To JEST argument! Gdy planowaliśmy zakup SUVa okazało się, że w większości renomowanych marek NIE można kupić normalnie wyposażonego samochodu bez przyciemnianych szyb! Więc to nie jest "słabe", to jest głupota i typowo brukselskie poczucie "my wiemy lepiej".

 

Fakt, iż Subaru jako jedyna marka nie zmuszała wtedy do zakupu tych kretyńskich ciemnych szyb, był argumentem ZA.

 

Proszę jeszcze zauważyć, że:

* są ludzie, którzy chcą coś widzieć przez szyby;

* samochodem czasem jeździ się po zmroku;

* nie każdy używa samochodu do uprawiania bara-bara na tylnej kanapie;

* samochód z przyciemnianymi szybami z tyłu wygląda dla wielu osób idiotycznie.

A argumenty o nagrzewaniu się auta można sobie podarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...