Jacky X Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 @Slavok Chyba sam klepiesz dla klepania skoro pytasz mnie czy brałem udziałw projektowaniu STI.Chyba mało prawdopodobne abym mógł potwierdzić. Pytasz dlaczego tak się wypowiadam ? Nie projektowałem STI ale za to wyśmiewam blichtr i ściemę gdzie tylko mogę. A dla mnie właśnie gadanie o zwiększeniu sztywności nadwozia jest mega blagą i cienkim pierdem księgowego FHI. Szlachectwo zobowiązuje a tu legenda rozmienia się na drobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 @@Jacky X,a innym firmom wierzysz w marketingowy bełkot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_adi Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 No i Ci wszyscy recenzenci tą zwiększoną sztywność wyczuli przez za mocno napompowane koła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 @@Jacky X,a innym firmom wierzysz w marketingowy bełkot Nie Bardzo doceniam jeśli ktoś ma talent marketingowy.Potrafi pięknie opowiadać o zaletach i walorach.Eksponować je i przedstawiać korzyści. Ale jak ktoś przegina i pieje annały tam gdzie ich być nie powinno albo bezczelnie się zachwyca nad czymś zdecydowanie przeciętnym to reaguję alergicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 cofnięty do tyłu Moj idol B.C testował Golfa RTo rzeczywiście wyrocznia... No OK , rozpędziłem się z tym cofaniem Jestem bardzo ciekaw jak zachowuje się nowe STI. Miałem przyjemność jeździć mocno zmodyfikowanym STI'08 PKociała i pomimo masakrycznej mocy, auto dało się bez wysiłku prowadzić - bez obspawanej budy, klatki itd, całkowicie oryginalne nadwozie. Jeśli słyszę od Piotra, że nowe STI jest jeszcze bardziej posłuszne i pewne w prowadzeniu to wszystkie modyfikacje w nadwoziu temu właśnie służyły - skoro nie zmieniono nic innego. Mam nadzieję, że Piotr mi wybaczy, że przytoczyłem jego wypowiedź z naszej prywatnej rozmowy ale może w ten sposób, powołując się na... hm, autorytet jeśli chodzi o doświadczenie ze STI, dam do myślenia niedowiarkom i jeszcze raz zagłębią się w temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravie Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 @@Jacky X,a innym firmom wierzysz w marketingowy bełkot Nie Bardzo doceniam jeśli ktoś ma talent marketingowy.Potrafi pięknie opowiadać o zaletach i walorach.Eksponować je i przedstawiać korzyści. Ale jak ktoś przegina i pieje annały tam gdzie ich być nie powinno albo bezczelnie się zachwyca nad czymś zdecydowanie przeciętnym to reaguję alergicznie. Ja natomiast mam wrażenie, że ktoś tu przegina w drugą stronę.. Ktoś kto nawet nie miał styczności z autem, a jest typowym dla naszego internetu "znafcą januszem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Może jakieś nowe STI bedzie na Plejadach to zobaczymy jak to to jeździ Raju, może przetestujesz Plejadowo? Biorąc pod uwagę przepaść w sztywności budy pomiędzy poprzednim a obecnym Forkiem to liczę, że nowe STI będzie genialne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasz_hugo Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 cofnięty do tyłu Moj idol B.C testował Golfa RTo rzeczywiście wyrocznia... No dla mnie wyrocznia, chcialbym tak potrafic jezdzic autem jak on i czerpac mega przyjemnosc z jazdy. Poza tym zjedził/ testował 'sporo' sportowych i supersportowych aut nawet tych za 4-7 mln zł, czyli z wielu piecow jadł chleb i jak mało kto potrafi powiedziec, ktory samochod jest faktycznie dobrze wyważony,jak reaguje na dodanie gazu czy ruch kierownicy itd Ja sie nie wymądrzam bo jezdziłem tylko kilkoma samochodami, ale jesli Ty jestes lepszy od B.C i potrafisz to przekazac drugiemu to od dzisiaj Ty bedziesz moja wyrocznia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nett68 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 cofnięty do tyłu Moj idol B.C testował Golfa RTo rzeczywiście wyrocznia... No dla mnie wyrocznia, chcialbym tak potrafic jezdzic autem jak on i czerpac mega przyjemnosc z jazdy. Poza tym zjedził/ testował 'sporo' sportowych i supersportowych aut nawet tych za 4-7 mln zł, czyli z wielu piecow jadł chleb i jak mało kto potrafi powiedziec, ktory samochod jest faktycznie dobrze wyważony,jak reaguje na dodanie gazu czy ruch kierownicy itd Ja sie nie wymądrzam bo jezdziłem tylko kilkoma samochodami, ale jesli Ty jestes lepszy od B.C i potrafisz to przekazac drugiemu to od dzisiaj Ty bedziesz moja wyrocznia B.C. jest nezły Ja tam jestem zwykłym kierowcą z 27 letnim stażem, który zastanawia się nad zakupem nowego samochodu dającego radość z jazdy, który służyłby mi przynajmniej 10 lat . Dlatego czytam to forum i zastanawiam się nad: 1.STI 2.Evo X, niezłe obniżki obecne ok 150 tys za nowe 3. Camaro, mogę mieć nowe za ok. 200 tys 4. Golf R, tu trochę B.C. mnie zniechęcił 5. Nowe TT Myślę, że przede wszystkim trzeba samemu spróbować i żadne monotematyczne forum nie jest obiektywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Tutaj wspomniany test Golfa R przez BC, faktycznie podsumowanie mówi wszystko http://player.pl/programy-online/automaniak-odcinki,139/odcinek-8,S12E08,29274.html Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez Herostrates Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 To nie jest prawda. Samochodem z nadwoziem bardzo sztywnym lepiej się jeździ po torze równym jak stół. Po nawierzchniach nierównych nadwozie samochodu powinno pracować, pomimo pracy zawieszenia oczywiście. Większej bredni dawno internet nie widział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Mógłbyś rozwinąć swą myśl. Chętnie posłucham jak bronisz wzrostu sztywności nowego STI.Jakież to innowecyjne rozwiązxania profili i stali zastosowali. PS.Według mnie parametry pracy nadwozia po prostu się projektuje.Jeśli spełniają zakładane minima to idą do produkcji. I jakoś GC , które było naprawdę miękie w porównaniu do new age szalało na odcinkach a jakoś dzisiejsze bardzo sztywne STI już nie. Ano , trzeba się zadumać nad ..... masą. Ale myślenie boli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Mam gdzieś sztywność nowego STI, bo nie zamierzam go kupować. Pisałem o kompletnej głupocie tego, co napisałeś o pracujących karoseriach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Mam gdzieś sztywność nowego STI, bo nie zamierzam go kupować. Pisałem o kompletnej głupocie tego, co napisałeś o pracujących karoseriach. +1 jak w morde zdzielił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti_D Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 http://www.emilfrey.ch/de/occasionen/detail/subaru-25t-wrx-sti-sport-s-neu-2346686/#.U101W_l_uao Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) @Jarmaj Słowo "pracuje" owszem nie jest pojęciem fizycznym, stosuje je się często potocznie jeśli mówi np. o zmianie objętości temperaturowej cieczy lub choćby odkształcaniu się. Dla mnie nie ma zabarwienia pozytywnego ani negatywnego choć pewnie kiedy się mówi o nadwoziu myśli się o tym zjawisku negatywnie. Chyba nikt nie wierzy,że nadwozie jest idealnie sztywne ? Jeśli nie-pracuje. Czy ktoś sobie z tego powodu w łeb strzeli ? chyba nie. Zresztą zrobienie wersji 2 drzwiowej STI już by w tym temacie sporo wniosło a jak wiemy póki co nic na ten temat nie słychać. I słyszałem o sztywnych nadwoziach aluminiowych(stopy) audi. Słyszałem o podnoszeniu sztywności po przez jakieś ramy pomocnicze, trzymające silnik w komorze silnikowej. ale odkąd nadwozia są samonośne wiemy,że ram za dużo w osobówkach nie ma. To też niezbyt wierzę w te rewelacje FHI kiedy bredzi o sztywności i nie popiera tego zupełnie żadnym argumentem. PS.Nie wiem czemu koledzy tak spinają pośladki skoro wystarczy podnieść samochód np. zmieniając koło,żeby zauważyć,że nadwozie się "odkształca".I na drodze dzieje się podobnie.Choć pewnie zakres tej pracy jest niewielki.Niemniej zdarzały się np. przypadki trzaskających szyb przednich itp. Zresztą, prawie każdy GT-ek ma założoną ropórkę przednią górną,nie bez powodu. Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez Jacky X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Pisałem o kompletnej głupocie tego, co napisałeś o pracujących karoseriach. Czasem bo czasem ale jak już wpadasz to tam gdzie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Jacky nie chce sie wcinac między dyskusje ale to właśnie po to montuje się różne wzmocnienia i klatki żeby nadwozie było bardziej sztywne co bezpośrednio przekłada się na lepsze prowadzenie i bardziej bezpośrednie przekazywanie na koła to czego życzy sobie kierowca gdyż karoseria się nie odksztauca przy naglych zmianach kierunku na przyczepnej nawierzchni. Mało tego jeszcze parę lat temu nie zalecane było zakladanie slikow do aut cywilnych gdyz od sił i naprężeń moglo się potozlszic nadwozie ( widziałem nawet takie zjawisko na własne oczy ) a wiec o czymś to świadczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Albo mi się wydaje, albo ta dyskusja wygląda tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Nie wiem czemu koledzy tak spinają pośladki skoro wystarczy podnieść samochód np. zmieniając koło,żeby zauważyć,że nadwozie się "odkształca". Pamietam, jak dawno temu zmienialem kolo w Favoritce i chcialem cos wyjac ze srodka samochodu. Otworzylem dzwi i pozniej sie ich nie dalo zamknac, dopuki auto bylo podniesione na jednym rogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Jacky zabrniesz znów za daleko jak kiedyś w temacie o wypadku Kubicy. Zbastuj, wszystkim wyjdzie to na dobre Chojny, z tego co wiem Raju bedzie atakował turbo nowym Sti my15. KFIT liczy ze to sti jednak jest sztywne i pomoże przywieźć mu sporo punktów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Swietna wiadomość! Chętnie zobaczę jak nowa zabawka FHI daje rade Teraz tylko czekać aż sie Raju ujawni z numerem startowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Nie wiem czemu koledzy tak spinają pośladki skoro wystarczy podnieść samochód np. zmieniając koło,żeby zauważyć,że nadwozie się "odkształca". Pamietam, jak dawno temu zmienialem kolo w Favoritce i chcialem cos wyjac ze srodka samochodu. Otworzylem dzwi i pozniej sie ich nie dalo zamknac, dopuki auto bylo podniesione na jednym rogu. Ja znam przypadek jak mechanik chciał się zabawić w blacharza. Miał samochód na podnośniku , spasował wycinany element ale coś tam trzeba było w międzyczasie zrobić i jak samochód drugi raz był podniesiony to już nic nie pasowało. Za radą kolegi Beben zbastuję bo nie wydaje mi się,żebyśmy się nie zgadzali a jedynie inaczej patrzymy na pewne sprawy. Pragnę tylko zauważyć,że w sztywnych nadwoziach na nierównych asfaltach, w zakrętach , jedno koło odrywa się od nawierzchni.Zapewne dzisiejsze napędy radzą sobie z tym lepiej ale o ile mnie pamięć nie myli,kiedyś nie było to zbyt pożądane zjawisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 @@Kuba,edytuj sobie post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Co tam, dobrze jest. Akurat tak fajnie w nocy razi w oczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się