Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Byłem dzisiaj na jeździe próbnej WRX STI. Spodobało mi się. Czy naprawdę jest tak awaryjny jak tutaj czytałem czy to jakieś odosobnione przypadki? Kto wie, może bym się skusił

 

Jeśli ktoś liczy na to, że będzie zarzynać auto bez ograniczeń to przeliczy się..

Celowo napisałem "auto" a nie "WRX STI" bo to dotyczy każdego auta.

Edytowane przez _adi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy naprawdę jest tak awaryjny jak tutaj czytałem czy to jakieś odosobnione przypadki?

Raczej odosobnione przypadki. Przypadki opisywane przez osoby odosobnione od STI ;) 

 

bo osoba "nieodosobniona od STI" po prostu przelknie gorzka pigulke i uda, ze naprawa silnika w kilkuletnim aucie jest na porzadku dnia? :biglol:

 

 

p.s. sportowe auto, ktore zabija sportowa jazda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo też zależy od użytkowania i dbania o auto.

Moje sti zaliczylo uszczelki i panewki. Niedługo w sumie po kupnie (ok 20kkm) przy przebiegu 90kkm.

Natomiast znam wrxa po mapie który ma ponad 150kkm i nie miał robionych uszczelek. Używany nie tylko po bułki do sklepu.

Podobnie mój forek 2.0. 150kkm a panewki cale.

Edytowane przez pmlody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania jak dbasz tak masz. STI wymaga większej uwagi niż standardowy samochód.

Czekam na mojego z niecierpliwością. Licząc koszty samochodu wziąłem pod uwagę ,że może paść uszczelka i na to jestem przygotowany.

Dbam o swoje samochody i się nie psują. Idąc tym tokiem dlaczego ma się zepsuć nowy STI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te wasze znajome bezawaryjne WRX'y to panewkowo-wadliwe niejadace 2.0 czy niezniszczalne i ciagnace z dolu 2.5 ;):lol:

 

 

 

P.S. a widzisz jak Wam Forka dotarlem? :)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja znam WRX'a po mapie,

 

bo to są 2.0T :)


 

 

Czy naprawdę jest tak awaryjny jak tutaj czytałem czy to jakieś odosobnione przypadki? Kto wie, może bym się skusił

 

masz 3 lata gwarancji. Jak padnie silnik dostaniesz nowy. Między czasie odkładaj do skarbonki i uzbiera się przygotowanie UPG tak żeby jej nie wydmuchiwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, spokojnie Panowie bo znów się zrobi dyskusja w której już wszystko wszyscy napisali.

Idealnym silnikiem EJ257 nie jest, ale idealnych silników i samochodów to na świecie chyba nie ma, bynajmniej ja nie znam.

 

Ja swoje auto eksploatuję w 90% w mieście. Przejechane lekko ponad 13 k km. Olej zmieniamy na zgodny z zaleceniami producenta co 4-5 k km. Auto zanim ruszę po odpaleniu dostaje dwie - trzy minuty, przez pierwsze kilometry, zanim temperatura oleju nie osiągnie odpowiedniej wartości nie przekraczam 3,5 k rpm w trybie I, potem w ustawiam S i auto jeździ do 6 k rpm. Ostatnie 2-3 km zawsze w trybie I i znów nie więcej niż 3,5 k rpm. Przed wyłączeniem silnika minuta dla turbo timera. W trasie nie widzę sensu jechać szybciej niż licznikowe 130 km/h ze względu na głośny wydech. 

 

Mam nadzieję, że takie obchodzenie się z autem nie sprawi, że się silnik wysypie. Z drugiej jednak strony chętnie poprawiłbym fabrykę w sensie np. wzmocnionego smoka ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam nadzieję, że takie obchodzenie się z autem nie sprawi, że się silnik wysypie. Z drugiej jednak strony chętnie poprawiłbym fabrykę w sensie np. wzmocnionego smoka ;)

No właśnie niestety nie ma takiej pewności... Ale nie ma tego złego, "usprawnienie" po gwarancji EJ257 kosztuje naprawdę nieduże pieniądze (naprawa uszczelki, a nawet remont dołu silnika), auto staje się znacznie mniej awaryjne, a po "mapie" zyskuje drugie życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ayu, no właśnie mnie nie o dyskusje o trwałości/awaryjności silnika chodzi,a o to,że STI jest takim samym autem,jak każde inne,które można kupić w salonie. I takie samo jest jego przeznaczenie. To,że potrafi więcej niż przeciętny samochód, nie zmienia faktu,że nie jest to rajdówka do sportowej jazdy, a cywil, do jazdy cwilnej. Co chyba nawet pośrednio wynika z książki gwarancyjnej ;)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Idealnym silnikiem EJ257 nie jest, ale idealnych silników i samochodów to na świecie chyba nie ma, bynajmniej ja nie znam (...)

 

pytanie z serii o sportowe auta: a co to jest "idealny silnik"?

znam sporo osob, dla ktorych idealny silnik to 1.9TDI (a jak ma dwie, albo nawet i trzy "czerwone literki", to juz totalny kosmos :yahoo: )

 

pierwsze, co przychodzi mi do glowy: wolnossace silniki Hondy w technologii VTEC, Tojotowski 3S-GTE (2.0T), R5 by Audi (klasyczne 2.1/2.2/2.3T oraz te nowsze 2.5T), ktore to bez wymiany "wnetrznosci" znosza spory przyrost mocy, a co dopiero po "zakuciu"

Ayu, no właśnie mnie nie o dyskusje o trwałości/awaryjności silnika chodzi,a o to,że STI jest takim samym autem,jak każde inne,które można kupić w salonie. I takie samo jest jego przeznaczenie. To,że potrafi więcej niż przeciętny samochód, nie zmienia faktu,że nie jest to rajdówka do sportowej jazdy, a cywil, do jazdy cwilnej. Co chyba nawet pośrednio wynika z książki gwarancyjnej ;)

 

DUSZA ATLETY. SERCE ZWYCIĘZCY.
ODRADZA SIĘ LEGENDA NAJWYŻSZYCH OSIĄGÓW.

Wymówienie trzech liter - STI - wystarczy każdemu miłośnikowi sportu samochodowego na całym świecie by poczuł dreszcz emocji powiązanej z niezwykłą dynamiką. Nowy WRX STI zyskał nowoczesną stylizację, ale wlot powietrza na masce i wydatny tylny spojler generujący docisk aerodynamiczny nie pozostawiają wątpliwości co do genezy tego samochodu. Pod tą powłoką kryją się osiągi bardziej zdecydowane i ekscytujące niż kiedykolwiek wcześniej.

 

http://subaru.pl/2016sti.html

 

dusza to moze i atlety, ale serduszko to raczej astmatyka, a nie zwyciezcy... :facepalm::mrgreen:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

DUSZA ATLETY. SERCE ZWYCIĘZCY. ODRADZA SIĘ LEGENDA NAJWYŻSZYCH OSIĄGÓW. Wymówienie trzech liter - STI - wystarczy każdemu miłośnikowi sportu samochodowego na całym świecie by poczuł dreszcz emocji powiązanej z niezwykłą dynamiką. Nowy WRX STI zyskał nowoczesną stylizację, ale wlot powietrza na masce i wydatny tylny spojler generujący docisk aerodynamiczny nie pozostawiają wątpliwości co do genezy tego samochodu. Pod tą powłoką kryją się osiągi bardziej zdecydowane i ekscytujące niż kiedykolwiek wcześniej.   http://subaru.pl/2016sti.html

No i ... ? :rolleyes:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę trochę mnie przerażacie. Planowałem za 3 lata wziąć STI ale ja dużo jeżdzę. 40-50 tys rocznie. Pewnie nigdy w życiu nie wycisnę z auta więcej niż 70% możliwości, wiec raczej o żywotność podzespołów do tej pory sie nie martwiłem, ale po tym co piszecie (nie tylko te marudy) to wnioskuje chyba nie jest to auto dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Natomiast znam wrxa po mapie który ma ponad 150kkm i nie miał robionych uszczelek. Używany nie tylko po bułki do sklepu.

 

Pamiętam jak się w upale zagotował na Ułężu i już myśleliśmy, że w końcu UPG poleciało, ale jednak nie hehe dzielne 2,5T :)

Czyli jednak jak ktoś ma od nowości i dba to się da :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...