Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Misiek tez idzie JP i jakos da się zrobic atrakcyjna cene no tak ale 2.0 , 135 M ma 3.0 litry i tez znosna cenę no ale europejskie tak więc biedne to subaru faktycznie no nie ich wina bo nie moga dostosować ceny netto czy pojemności tak aby byc atrakcyjnym na rynkah lokalnych ale widze że dyskusja jak widzę zmierza do nikąd bo każdy bo i tak zawsze sa argumenty broniace subaru.

Napisz raz otwarcie że najlepsze jest Audi bo je kupiłeś i tyle :)

masz cos wiecej ciekawego do powiedzienia czy tylko __________ glupoty jak zawsze ?

 

(...) biedne to subaru faktycznie no nie ich wina bo nie moga dostosować ceny netto czy pojemności tak aby byc atrakcyjnym na rynkah lokalnych (...)

no wlasnie z tym dostosowaniem sie do potrzeb konkretnego lokalnego rynku to u Subaru dosc slabo... kiedys juz pisalem o sytuacji z Tribeka - w takiej Rosji, gdzie Tribeca potencjalnie mogla byc hitem sprzedaz (generalnie tam wszystkie duze SUV'y niezle sie sprzedaja), FHI konkretnie dala ciala... w Rosji za auta powyzej 250 KM placi sie duzo wiekszy podatek transportowy, a Tribeca 3.6 ma 256 KM... wielu potencjalnych klientow zrezygnowalo z zakupu Tribeki wlasnie z tego powodu :unsure:

 

dopiero w przypadku OBK 3.6 Japonczycy poszli po rozum do glowy i zmniejszyli moc katalogowa do 249 KM (co tylko czesciowo ratuje sytuacje, bo OBK 3.6 jest tam autem cholernie drogim na tle konkurencji :mellow: )

Jest mnustwo zabiegow , Porsche na niektore rynki np: norweski i belgijski gdzie sa wysokie cla od mocy ma specjalne wersje dla Boxtera i Cayenne gdzie zmienone jest oprogramowanie i dzieki temu potencjalni nabywcy moga zaoszczedzic 50-100 K no ale trzeba tylko chciec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Porsche na niektore rynki np: norweski i belgijski gdzie sa wysokie cla od mocy ma specjalne wersje dla Boxtera i Cayenne gdzie zmienone jest oprogramowanie i dzieki temu potencjalni nabywcy moga zaoszczedzic 50-100 K no ale trzeba tylko chciec.

Tak dla wyjaśnienia - przy produkcji w Niemczech brak jest cła do Belgii, czy Norwegii.

Nie bardzo też sobie wyobrażam produkcję z innym silnikiem dla Polski ( czyli do 2.0 aby uniknąć akcyzy 18,6% ).

 

Teraz parę słów na temat "historii cenowej". Otóz swego czasu Mitsubshi Evo było produkowane praktycznie wyłącznie jako hardcorowa baza do aut rajdowych ( potrzebna była odpowiednia ilość dla uzyskania homologacji ). Podobnie sprawa miała się z takimi autami jak Nissan Suny GTi-R, czy też Mazda GTR. W przypadku Subaru było nieco inaczej - Impreza GT była normalnym autem dla użytkownika szukającego ... więcej emocji. Stąd też GTi-R i GTR wymarły, gdy ustało zaangażowanie producentów w sport. Natomiast Mitsubishi poszło ... śladem Subaru w celu zwiększenia sprzedaży ( skutecznie ... na pewien czas ).

Nota bene porównywanie cen Imprezy GT z aktualnym STI w Polsce ma mało sensu. Następcą GT był WRX ( który w Unii nie jest już oferowany ). STI oryginalnie nie oferowany w Unii de facto zastąpił z czasem GT nie będąc jednak jego następcą.

Ponieważ zastosowano silnik 2.5l cena niestety wyszła taka, jaka jest. Natomiast ceny netto Mitsubishi Evo i STI sa bardzo zbliżone. Przy czym ilości tych aut sprzedawane w Polsce są absolutnie ... homeopatyczne ( za pierwsze 6 m-cy tego roku w/g Cepik 7 Evo i 9 STI ).

Czy takie auta jak Audi S3, lub BMW M135 są porównywalne z wcześniej cytowanymi ?

W sensie danych technicznych niewątpliwie tak. Zasadnicza różnica to to, że o ile i Evo i STi w dalszym ciągu ( pomimo pewnej "cywilizacji" ) są jednak koncypowane jako sportowa baza rajdowa, to i S3 i M135 to mocniejsze wersje szosowych "cywilów".

Oczywiście nic w tym złego ... dopiero na bardzo złych drogach wychodzą różnice faworyzujące dalekowschodnich kolegów.

I jeszcze ceny aut zza zachodzniej granicy. Otóż europejscy ( i nie tylko !) producenci często stosują specjalne ceny dla rynków o wysokich podatkach i / lub dla krajów o niskich zarobkach. Tak tez jest w przypadku Polski - bezpośrednie porównanie cen M135 w Niemczech i w Polsce wykazuje taka właśnie różnicę.

 

No i w końcu pytanie, za jakim autem obejrzy się więcej dzieci ? No cóż, przy całym szacunku dla BMW i Audi doświadczenie uczy, że w Polsce w tej dyscyplinie i STi i EVO mają zdecydowaną przewagę :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porsche na niektore rynki np: norweski i belgijski gdzie sa wysokie cla od mocy ma specjalne wersje dla Boxtera i Cayenne gdzie zmienone jest oprogramowanie i dzieki temu potencjalni nabywcy moga zaoszczedzic 50-100 K no ale trzeba tylko chciec.

Tak dla wyjaśnienia - przy produkcji w Niemczech brak jest cła do Belgii, czy Norwegii.

Nie bardzo też sobie wyobrażam produkcję z innym silnikiem dla Polski ( czyli do 2.0 aby uniknąć akcyzy 18,6% ).

 

Teraz parę słów na temat "historii cenowej". Otóz swego czasu Mitsubshi Evo było produkowane praktycznie wyłącznie jako hardcorowa baza do aut rajdowych ( potrzebna była odpowiednia ilość dla uzyskania homologacji ). Podobnie sprawa miała się z takimi autami jak Nissan Suny GTi-R, czy też Mazda GTR. W przypadku Subaru było nieco inaczej - Impreza GT była normalnym autem dla użytkownika szukającego ... więcej emocji. Stąd też GTi-R i GTR wymarły, gdy ustało zaangażowanie producentów w sport. Natomiast Mitsubishi poszło ... śladem Subaru w celu zwiększenia sprzedaży ( skutecznie ... na pewien czas ).

Nota bene porównywanie cen Imprezy GT z aktualnym STI w Polsce ma mało sensu. Następcą GT był WRX ( który w Unii nie jest już oferowany ). STI oryginalnie nie oferowany w Unii de facto zastąpił z czasem GT nie będąc jednak jego następcą.

Ponieważ zastosowano silnik 2.5l cena niestety wyszła taka, jaka jest. Natomiast ceny netto Mitsubishi Evo i STI sa bardzo zbliżone. Przy czym ilości tych aut sprzedawane w Polsce są absolutnie ... homeopatyczne ( za pierwsze 6 m-cy tego roku w/g Cepik 7 Evo i 9 STI ).

Czy takie auta jak Audi S3, lub BMW M135 są porównywalne z wcześniej cytowanymi ?

W sensie danych technicznych niewątpliwie tak. Zasadnicza różnica to to, że o ile i Evo i STi w dalszym ciągu ( pomimo pewnej "cywilizacji" ) są jednak koncypowane jako sportowa baza rajdowa, to i S3 i M135 to mocniejsze wersje szosowych "cywilów".

Oczywiście nic w tym złego ... dopiero na bardzo złych drogach wychodzą różnice faworyzujące dalekowschodnich kolegów.

I jeszcze ceny aut zza zachodzniej granicy. Otóż europejscy ( i nie tylko !) producenci często stosują specjalne ceny dla rynków o wysokich podatkach i / lub dla krajów o niskich zarobkach. Tak tez jest w przypadku Polski - bezpośrednie porównanie cen M135 w Niemczech i w Polsce wykazuje taka właśnie różnicę.

 

No i w końcu pytanie, za jakim autem obejrzy się więcej dzieci ? No cóż, przy całym szacunku dla BMW i Audi doświadczenie uczy, że w Polsce w tej dyscyplinie i STi i EVO mają zdecydowaną przewagę :)

 

Pozdrowienia

Zadje sobie sprawę ze ciezko dala niewielkiej ilości samochodów opracowac nowy mniejszy silnik aczkolwiek wszystko opiera się na dobrej woli chęci dlatego nadal uwazam ze subaru i tak przesadnie drogie. Odpuszczę juz STI gdzie ta roznica jest ewidentna (gdyz winowajca jest pojemność silnika) dlatego do porownania wezme Legacy i Forestera.Z za rywala przyjmijmy tez cos z japońskiego podworka mianowice mazde.

Zostanmy na chwilę przy tej pojemności która tak niekorzystnie wplywa na cene i wybierzmy najwyżej wyposazone modele z silnikami 2.5L Legscy i nowej Mazdy 6.Co sie okazuje różnica 30K na korzystać Mazdy! Samochodów nawet nie oceniam bo za AWD to legacy przegrywa na wszystkich polach zaczynajac od osiagow na wyglądzie i jakości kończąc.

To samo dotyczy porownania topowych CX5 i Forestera.I znow 10K różnicy gdzie Forester to 2.0 D a diesel mazdy ma 2.2 tak więc wyzsza akcyza. Weźmy eiec najtańsze Legacy i najtańsza 6.cena podobna ale znów mazda płaci wieksza akcyzę za 2.2.Dwulitrowe benzyniaki juz pomine bo tu różnica ponad 40K! Tak wiec mimo szczerych checi szanowna dyrekcjo i choć bym nie wiem jak się starał to nie przemawiają do mnie te tlumaczenia.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu zlocisty ty ciagle to samo. To sa rzeczy, ktore wszyscy dobrze wiedza. Co nie przeszkadza, ze Subaru ma sie dobrze a Rendite ma wyzsza od Konzernu VW :)

A moze to jest celowa polityka Subaru ( w co jestem na 100% przekonany) , ktore nie chce sie stac producentem na skale VW z calymi tego kosekwencjami ... moze stawia na USA i tam to dobrze im wychodzi.

Czasami za szbki wzrost moze odbic sie czkawka bo na sile musimy sprzedawac ciagle wiecej i wiecej aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Co sie okazuje różnica 30K na korzystać Mazdy!

 

a co byś zrobił na ich miejscu? Marka słabo rozpoznawalna w PL, sieć serwisowa taka jaka jest, konkurencja bezlitosna. Pozostaje walczyć ceną.....

 

silnikami 2.5L Legscy i nowej Mazdy 6.Co sie okazuje różnica 30K na korzystać Mazdy!

 

katalogowo 22.800......no ale to już drobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc globalnie na propozycje aut Subaru nachodzi mnie taki wniosek, że wg Subaru są dwa typy klientów: Ci, dla których Subaru to pierwsze auto i tacy, którzy chcą mieć drugie albo trzecie itd. Jedni i drudzy mają zupełnie inne potrzeby: pierwsi są zmanierowani przez inne marki, a drudzy już szukają "prawdziwego" ducha Subaru. I chyba STI jest właśnie takim autem. A może mówię przez pryzmat swojej osoby :)

 

Aż sobie zmieniłem zdjęcie B)

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Co sie okazuje różnica 30K na korzystać Mazdy!

 

a co byś zrobił na ich miejscu? Marka słabo rozpoznawalna w PL, sieć serwisowa taka jaka jest, konkurencja bezlitosna. Pozostaje walczyć ceną.....

 

silnikami 2.5L Legscy i nowej Mazdy 6.Co sie okazuje różnica 30K na korzystać Mazdy!

 

katalogowo 22.800......no ale to już drobne.

 

:) Dosłownie na kazdy argument macie doskonala wymowke , mazda malo znana wiec wchodza na rynek cena hmmm no to wezmy Honde czy ta tez jest zla? Max wyposażona Accord 2.4 benzyna 15K. Najtańszy Accord w dieselu mniej więcej tyle samo ale 2.2 wiec ma wyższa akcyzę. Jak słowo daje to chyba jedyne takie forum gdzie się tak zaparcie czegoś broni nie majac racji............

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niczego nie bronię. Podaję suche fakty i moją subiektywną opinię. Każdy towar jest tyle wart ile klient za niego zapłaci. Jeżeli obecny poziom sprzedaży, który wynika głównie z cen jest akceptowalny dla SIP to może nie chcą tego zmieniać......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze to jest celowa polityka Subaru ( w co jestem na 100% przekonany)

 

może tak być , że robią wszystko żeby " trudziGT" nie kupił Subaru.... :( ......tylko Audi :)

 

ps. też mam "pretensje" do kilku firm , że ich wyroby są drogie ale jakoś nie przychodzi mi do głowy żeby żądać/szukać uzasadnienia wyższych cen od podobnych wyrobów konkurencji.......czasem kupuje tańsze ale często "coś jest " w tych droższych :) i potem żałuje

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turdziGT czy ty już dzisiaj odprawiłeś modły do swojego "ołtażyka Wieśwagane" czy jeszcze nie? Ja za żadne pieniądze nie kupilbym nic z "Wiejskiego koncernu"(oprócz Porsche ;) ) bo poprostu zajeżdza mi dziadostwem i bufanadą. Każdy ma swoje preferencje i ja wybieram to najbardzie "podłe" Subaru. Jak cię boli jazda Audi to zawsze przecież możesz zmienić na coś innego, a nie tylko utyskiwać na Subaru :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ah nie przesadzaj. Jezdze na codzien Passatem i to jest bardzo dobre Auto. Alltracka to bym moze i nawet bym kupil i jeszcze BMW 335 X-Drive tez jest fajne :) Audi niestety poszlo na szpan a to mnie strasznie razi

Jest tez przyslowie ..... kupujac tanio placisz dwa razy

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kurcze ,ale co mi z tej ładniejszej(chociaż wcale tak nie uważam ;) ) i dużo ładniej i lepiej wykonanej w środku Mazdy,tańszej o 22800 skoro w zimie nie wygrzebię się spod bramy (wiem co mówię druga honda) i nie podjadę pod pensjonat w Krynicy??? :huh: :huh: :huh:

 

Na co mam przeznaczyć te 22800 które zaoszczędzę? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Tak wiec mimo szczerych checi szanowna dyrekcjo i choć bym nie wiem jak się starał to nie przemawiają do mnie te tlumaczenia.

Zafascynowany raz jeszcze przeczytałem swą własną wypowiedź - nie znalazłem ani słowa na temat cen Mazdy ...

Pomijając fakt, iż zwracanie się do adwersarza ze zniekształcaniem nicka może być odczytane jako świadome wyrażanie braku szacunku, tematem tego wątku jest WRX / STI;

Niezależnie od powyższego uważny czytelnik mógł znaleźć w mojej wypowiedzi następujące stwierdzenie:

Otóż europejscy ( i nie tylko !) producenci często stosują specjalne ceny dla rynków o wysokich podatkach i / lub dla krajów o niskich zarobkach.

Ma to czasem sowoje zalety. Aczkolwiek osobiście nie jestem zwolennikiem dofinansowywania innych rynków ( jak. np. od lat rynek Danii przez wiekszość producentów) kosztem innych państw.

Zadje sobie sprawę ze ciezko dala niewielkiej ilości samochodów opracowac nowy mniejszy silnik aczkolwiek wszystko opiera się na dobrej woli chęci

To tak w myśl starej polskiej zasady " Nie matura lecz chęć szczera zrobi z ciebie oficera". Opracowanie innego silnika opiera się na prostej kalkulacji kosztów oraz dostępności sił fachowych ( "engineering resources") potrzebnych dla dokonania takiej operacji.

"Dobrymi chęciami" jak wiadomo piekło wybrukowane ;)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to uściśle, ale wyrażam tylko swoje subiektywne zdanie. Raz w życiu byłem posiadaczem słynnego z "niezawodności" Passata i wylądowałem w sądzie z tym koncernem.Nigdy w życiu już nic VW!!!!! No Audi to dla mnie czysta bufoniada i szpan, ale jest to tylko moje zdanie i doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Czy jako kierowca 2 fajnych VW mam się czuć obrażony?

W moim przekonaniu zdecydowanie nie - osobista opinia autora, do tego adresowana w dyskusji do kogoś innego.

No a ponadto już Wyspiański powiedział " Chłop potęgą jest i basta !" :P

 

Pozdrowienia

 

ps. sam sporo kilometrów "zaliczyłem" za kierownicą VW i absolutnie nie czuję się obrażony. A to, ze wolę coś bardziej oryginalnego - kwestia gustu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z koncernu Vaga w segmencie aut passata, audi a4/a6 jedyne co im wyszło to stare dobre 1,9 tdi (wersja bez pompowtrysków).

prawdopodobnie zostałbym przy nim jako 1sze auto gdyby nie sypiące sie na potęgę zawieszenie, dwumasy, wszedobylska rdza i kilka innych niedoróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się przyznać bez bicia,że Tiguan jest bardzo wysoko w moim dyżurnym temacie pt."Mój następny samochód" -_-

 

 

z koncernu Vaga w segmencie aut passata, audi a4/a6 jedyne co im wyszło to stare dobre 1,9 tdi (wersja bez pompowtrysków).

prawdopodobnie zostałbym przy nim jako 1sze auto gdyby nie sypiące sie na potęgę zawieszenie, dwumasy, wszedobylska rdza i kilka innych niedoróbek.

 

ojojoj,to ja bardzo proszę o rozwinięcie mysli szczególnie w kwesti 2.0 TDI 177KM :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...