Bednarcm Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Godzinę temu wyjechałem z serwisu z nowymi-starymi SLS-ami. Gdy się jeździ na starych ciężko jest zauważyć, że tył powoli opada. Widać natomiast dużą różnicę po wymianie. Poza tym nie pamiętam, kiedy tył był tak sztywny. Przejeżdżanie przez progi stało się ponownie przyjemnością Jednocześnie muszę powiedzieć, że panowie z ASO Koper są niesłowni. Samochód miał być gotowy po 2-3 godzinach, a odebrałem po niecałej jednej godzinie Stare SLS-y wytrzymały około 190kkm, poprzedni właściciel ponoć nie wymieniał. Zatem mam nadzieję, że na dłuższy czas mam spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 A ktoś zakładał taki zestaw? http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-ezifit-strut-conversion-kit-rear_p22538557.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 A ktoś zakładał taki zestaw? http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-ezifit-strut-conversion-kit-rear_p22538557.htm Działa to przyznam całkiem ok , ale moze byc pewien problem, z tzw. customer serwice. Padnie amor czy sprezyna po roku , i co dalej ? firma w australii, brak siedziby w Polsce , tylko indywidualny import , to nosi niestety spore ryzyko , podobnie jak kiedys był szał na D2, K-sport, XYZ, itp. Teraz ludzie nie moga kupic tarcz , zestawow naprawczych zaciskow i jest zonk …… Mysle ze podobnie bedzie z tym produktem , bo nie jest to swiatowa marka , i nie ma sie co oszukiwac . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeck Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 (edytowane) Witam, no i mi również przyszło wymienić zacne tylne zawieszenie Forkowe. Wybór padł na standard KYB: sprężyny i amorki Excel-G. W zaprzyjaźnionym sklepie dostałem ten zestaw za 1090 pln. Jest zdecydowana różnica, zawieszenie jest twardsze z tyłu, ale imho tak właśnie ma być. Mam instalację gazową, ale stwierdziłem, że nie ma potrzeby dawać Ironów, bo i tak wożę głównie powietrze. I chyba miałem rację bo doopa podniosła się o parę ładnych centymetrów. Aż żałuję, że nie zrobiłem zdjęć przed... Edytowane 29 Lipca 2014 przez Jeck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 hello, takie pytanie: Czy zwykłe amortyzatory (bez sls) bądą działać ze sprężynami które współpracują z slsami? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 hello, takie pytanie: Czy zwykłe amortyzatory (bez sls) bądą działać ze sprężynami które współpracują z slsami? Pozdrawiam Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 hello, takie pytanie: Czy zwykłe amortyzatory (bez sls) bądą działać ze sprężynami które współpracują z slsami? Pozdrawiam Nie Dzięki za superszybką odpowiedź, z ciekawości, co stoi na przeszkodzie? sprężyna do amora nie pasuje w ogóle czy jak? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 bedzie za nisko i za miekko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Dokładnie sprężyna jest miękka dostosowana do amortyzatora samopoziomującego, który głównie tutaj pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gentile Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Witam Również mnie spotkało "arivederci amore". Tłukło w lewym tyle, w serwisie stwierdzili, że amor wylany i pusty, przy 93 tys km, wiec niektórzy mieli sporo szczęścia przejeżdżając po 190tys. Teraz pytanko, co lepiej zrobić w tej sytuacji, regenerować jeden amor czy stosować ten zestaw: Amortyzatory KAYABA EXCEL-G (KYB 334345) Sprężyny KAYABA (RC6431) Mocowania / poduszki KAYABA SM5422 Osłony + odboje KAYABA Protection KIT 910046 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi.Cherryson Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Cześć, chciałem się dopisać jako kolejny użytkownik "zestawu z Mysiadła". Jest wyżej (mam nadzieję, że to nie jest placebo ). Wszystko OK, chociaż dopiero około 1000 km przejechałem po wymianie. I cały czas 2-3 osoby w aucie + lekki bagaż. Za tydzień planuję dłuższą podróż, 4 osoby, bagaże - zobaczymy jak się sprawdzi. Ale jak na razie - pozytywnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gentile Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Dodatkowe pytanko, proszę nie bić, ale nie mam siły na przekopywanie się przez 25 stron. Na stronie producenta KYB są takie dane: rc6431 rc 6431 do roku prod.: 06/2004 nie dla typoszeregu: Hunter Miejsce zabudowy: os tylna Parametr: AC Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez systemu poziomującego NIVO SLS SELF LEVELING SYSTEM PASUJA DO 334345 334344 Mój Forek pochodzi rocznikowo z konca 2005 i ma SLS wiec bedzie pasowało czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Również i mnie czekała wymiana tylnego zawieszenia więc pokażę jak wyszło; Amortyzatory KAYABA EXCEL-G (KYB 334345) Sprężyny KAYABA (RC6431) Mocowania / poduszki KAYABA SM5422 Osłony + odboje KAYABA Protection KIT 910046 Może komuś się przyda; Na początek demontujemy plastikowe osłony w bagażniku, potem mocowanie dolne amortyzatora (2 śruby) następnie górne widoczne na foto (w bagażniku) oraz mocowanie przewodu hamulcowego z amora. Po wyjęciu całości odkręcamy górna śrubę (nad poduszką). Następnie montujemy odbojnik na lagę zakładamy sprężynę oraz osłonę pod poduszkę. Całość ponownie skręcamy a na koniec efekt końcowy…Forek znów stoi jak na niego przystało. Całość pracy to około 45min. Trudność – w zasadzie żadna. Mój Forek pochodzi rocznikowo z konca 2005 i ma SLS wiec bedzie pasowało czy nie? Jeżeli zakładasz zwykłe amortyzatory, musisz wymienić sprężyny, bo te z sls-ów są za słabe i tył klapnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arizz Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Dodatkowe pytanko, proszę nie bić, ale nie mam siły na przekopywanie się przez 25 stron. Na stronie producenta KYB są takie dane: rc6431 rc 6431 do roku prod.: 06/2004 nie dla typoszeregu: Hunter Miejsce zabudowy: os tylna Parametr: AC Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez systemu poziomującego NIVO SLS SELF LEVELING SYSTEM PASUJA DO 334345 334344 Mój Forek pochodzi rocznikowo z konca 2005 i ma SLS wiec bedzie pasowało czy nie? Będzie. Również mam Forka z 2005, założyłem te spręzyny + zwykłe nieSLSowe amorki i wszystko gra. Cheers! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gentile Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Ja mam Forka z końca 2005 wiec modelowo podpada pod 2006, robi to jakąś różnicę? I jeszcze pytanko natury technicznej, wystarczy kupić amory i sprężyny, czy nowe mocowania, osłony, odboje poduszki też są konieczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arizz Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Jeżeli obecne masz w dobrym stanie to chyba nie ma takiej potrzeby. Model 2006 wydaje mi się że nie robi tu różnicy. Ja wymieniłem tylko amory i sprężyny, cała reszta została. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gentile Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 A wie ktoś gdzie dorwać wspomniane w tym wątku dystanse? Pytałem na PW ale bez odzewu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymcio Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Witam! Właśnie wymieniłem starą imprezę na forka X '06 i zawiało mnie do tego tematu. Mianowicie auto przy ruszeniu oraz przy ostrzejszej zmianie biegów stuka w tylnym zawiasie z lewej strony. Mechanik myślał że to łącznik stabilizatora więc wymienił i teraz stuka już z obu stron. Auto ma 104 kkm i raczej zawias nie był wymieniany. Tył nie siadł. Czy przed wymianą też mieliście takie objawy? Już zdecydowałem że jak coś to wymieniem tylne zawieszenie według powyższej specyfikacji (z sls na normalny amor + sprężyny + dystans + odbojniki), ale jeszcze przed zamówieniem chciałem się upewnić czy myślicie że to to czy przychodzi wam do głowy coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Jak przy zmianie biegów (a właściwie gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła), to może tylny dyfer stuka na poduszkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymcio Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 to może tylny dyfer stuka na poduszkach? Trafna diagnoza. Dziś sprawdziłem, samopoziomujące amortyzatory działają perfekcyjnie, a stuka na poduszkach. Wie ktoś może gdzie owe można dostać, za ile, albo chociaż numer części? Mój mechanik jeszcze nie znalazł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 to może tylny dyfer stuka na poduszkach? Trafna diagnoza. Dziś sprawdziłem, samopoziomujące amortyzatory działają perfekcyjnie, a stuka na poduszkach. Wie ktoś może gdzie owe można dostać, za ile, albo chociaż numer części? Mój mechanik jeszcze nie znalazł. http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_17/train/differential_mounting/illustration_2/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymcio Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Dzięki za szybką odpowiedź. Szkoda tylko że w opisie nie ma numerów części nr 6 i 13, bo jak mniemam to właśnie one są u mnie do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymcio Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Usunąłem usterkę opisaną powyżej, ale teraz zaczęło zastanawiać mnie jeszcze jedno, mianowicie tylne nadkole z lewej strony jest znacznie niżej niż tylne nadkole z prawej strony (z lewej nie mogę zmieścić pięści, z prawej mogę). Jakie są pierwsze objawy zużycia się SLS? Zastanawiam się nad wymianą na zwykłe, ale tylko w przypadku gdy będzie to konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 No właśnie opadnięte nadwozie, może być z jednej strony. Przejedź się kilka razy po progach zwalniających, najlepiej jak najwyższych, i zwróć uwagę, czy lewa strona nie opada bardziej od prawej na zjeżdżaniu z progu. U mnie głównie tym się to objawiało. No i przede wszystkim mokry z zewnątrz (wylany) amortyzator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 (edytowane) Wystarczy rozbujać auto na postoju, łapiąc za relingi od razu widać który jest miękki a który twardy Edytowane 23 Września 2014 przez Herostrates Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się