Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu wyjechałem z serwisu z nowymi-starymi SLS-ami. Gdy się jeździ na starych ciężko jest zauważyć, że tył powoli opada. Widać natomiast dużą różnicę po wymianie. Poza tym nie pamiętam, kiedy tył był tak sztywny. Przejeżdżanie przez progi stało się ponownie przyjemnością ;)

Jednocześnie muszę powiedzieć, że panowie z ASO Koper są niesłowni. Samochód miał być gotowy po 2-3 godzinach, a odebrałem po niecałej jednej godzinie :mrgreen:

 

Stare SLS-y wytrzymały około 190kkm, poprzedni właściciel ponoć nie wymieniał. Zatem mam nadzieję, że na dłuższy czas mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Działa to przyznam całkiem ok , ale moze byc pewien problem, z tzw. customer serwice. Padnie amor czy sprezyna po roku , i co dalej ? firma w australii, brak siedziby w Polsce , tylko indywidualny import , to nosi niestety spore ryzyko , podobnie jak kiedys był szał na  D2, K-sport, XYZ,  itp. Teraz ludzie nie moga kupic tarcz , zestawow naprawczych zaciskow i jest zonk ……  Mysle ze podobnie bedzie z tym produktem , bo nie jest to swiatowa marka , i nie ma sie co oszukiwac . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

no i mi również przyszło wymienić zacne tylne zawieszenie Forkowe.

Wybór padł na standard KYB: sprężyny i amorki Excel-G. W zaprzyjaźnionym sklepie dostałem ten zestaw za 1090 pln.

Jest zdecydowana różnica, zawieszenie jest twardsze z tyłu, ale imho tak właśnie ma być.

 

Mam instalację gazową, ale stwierdziłem, że nie ma potrzeby dawać Ironów, bo i tak wożę głównie powietrze. I chyba miałem rację bo doopa podniosła się o parę ładnych centymetrów.

Aż żałuję, że nie zrobiłem zdjęć przed...

Edytowane przez Jeck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

hello, takie pytanie: Czy zwykłe amortyzatory (bez sls) bądą działać ze sprężynami które współpracują z slsami? Pozdrawiam

Nie 

 

Dzięki za superszybką odpowiedź, z ciekawości, co stoi na przeszkodzie? sprężyna do amora nie pasuje w ogóle czy jak?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Również mnie spotkało "arivederci amore". Tłukło w lewym tyle, w serwisie stwierdzili, że amor wylany i pusty, przy 93 tys km, wiec niektórzy mieli sporo szczęścia przejeżdżając  po 190tys. Teraz pytanko, co lepiej zrobić w tej sytuacji, regenerować jeden amor czy stosować ten zestaw:

 

  1. Amortyzatory  KAYABA  EXCEL-G  (KYB 334345)
  2. Sprężyny  KAYABA (RC6431)
  3. Mocowania / poduszki KAYABA  SM5422
  4. Osłony + odboje KAYABA Protection KIT 910046
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

chciałem się dopisać jako kolejny użytkownik "zestawu z Mysiadła". Jest wyżej (mam nadzieję, że to nie jest placebo :D ). Wszystko OK, chociaż dopiero około 1000 km przejechałem po wymianie. I cały czas 2-3 osoby w aucie + lekki bagaż. Za tydzień planuję dłuższą podróż, 4 osoby, bagaże - zobaczymy jak się sprawdzi. Ale jak na razie - pozytywnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe pytanko, proszę nie bić, ale nie mam siły na przekopywanie się przez 25 stron. Na stronie producenta KYB są takie dane:

 

rc6431 rc 6431
do roku prod.: 06/2004
nie dla typoszeregu: Hunter
Miejsce zabudowy: os tylna
Parametr: AC
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez systemu poziomującego NIVO SLS SELF LEVELING SYSTEM
PASUJA DO 334345 334344
 
Mój Forek pochodzi rocznikowo z konca 2005 i ma  SLS wiec bedzie pasowało czy nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również i mnie czekała wymiana tylnego zawieszenia więc pokażę jak wyszło;

  1. Amortyzatory  KAYABA  EXCEL-G  (KYB 334345)
  2. Sprężyny  KAYABA (RC6431)
  3. Mocowania / poduszki KAYABA  SM5422
  4. Osłony + odboje KAYABA Protection KIT 910046

 

Może komuś się przyda;

 

Na początek demontujemy plastikowe osłony w bagażniku, potem mocowanie dolne amortyzatora (2 śruby) następnie górne widoczne na foto (w bagażniku) oraz mocowanie przewodu hamulcowego z amora. Po wyjęciu całości odkręcamy górna śrubę (nad poduszką). Następnie montujemy odbojnik na lagę zakładamy sprężynę oraz osłonę pod poduszkę. Całość ponownie skręcamy a na koniec efekt końcowy…Forek znów stoi jak na niego przystało.

 

Całość pracy to około 45min. Trudność – w zasadzie żadna.

 

 

Mój Forek pochodzi rocznikowo z konca 2005 i ma  SLS wiec bedzie pasowało czy nie?

Jeżeli zakładasz zwykłe amortyzatory, musisz wymienić sprężyny, bo te z sls-ów są za słabe i tył klapnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dodatkowe pytanko, proszę nie bić, ale nie mam siły na przekopywanie się przez 25 stron. Na stronie producenta KYB są takie dane:

 

rc6431 rc 6431
do roku prod.: 06/2004
nie dla typoszeregu: Hunter
Miejsce zabudowy: os tylna
Parametr: AC
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez systemu poziomującego NIVO SLS SELF LEVELING SYSTEM
PASUJA DO 334345 334344
 
Mój Forek pochodzi rocznikowo z konca 2005 i ma  SLS wiec bedzie pasowało czy nie?

 

 

Będzie. Również mam Forka z 2005, założyłem te spręzyny + zwykłe nieSLSowe amorki i wszystko gra.

 

Cheers!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Właśnie wymieniłem starą imprezę na forka X '06 i zawiało mnie do tego tematu.

Mianowicie auto przy ruszeniu oraz przy ostrzejszej zmianie biegów stuka w tylnym zawiasie z lewej strony. Mechanik myślał że to łącznik stabilizatora więc wymienił i teraz stuka już z obu stron.

Auto ma 104 kkm i raczej zawias nie był wymieniany. Tył nie siadł.

 

Czy przed wymianą też mieliście takie objawy?

 

Już zdecydowałem że jak coś to wymieniem tylne zawieszenie według powyższej specyfikacji (z sls na normalny amor + sprężyny + dystans + odbojniki), ale jeszcze przed zamówieniem chciałem się upewnić czy myślicie że to to czy przychodzi wam do głowy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to może tylny dyfer stuka na poduszkach?

 

Trafna diagnoza. Dziś sprawdziłem, samopoziomujące amortyzatory działają perfekcyjnie, a stuka na poduszkach.

Wie ktoś może gdzie owe można dostać, za ile, albo chociaż numer części? Mój mechanik jeszcze nie znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to może tylny dyfer stuka na poduszkach?

 

Trafna diagnoza. Dziś sprawdziłem, samopoziomujące amortyzatory działają perfekcyjnie, a stuka na poduszkach.

Wie ktoś może gdzie owe można dostać, za ile, albo chociaż numer części? Mój mechanik jeszcze nie znalazł.

 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_17/train/differential_mounting/illustration_2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Usunąłem usterkę opisaną powyżej, ale teraz zaczęło zastanawiać mnie jeszcze jedno, mianowicie tylne nadkole z lewej strony jest znacznie niżej niż tylne nadkole z prawej strony (z lewej nie mogę zmieścić pięści, z prawej mogę).

Jakie są pierwsze objawy zużycia się SLS?

Zastanawiam się nad wymianą na zwykłe, ale tylko w przypadku gdy będzie to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie opadnięte nadwozie, może być z jednej strony. Przejedź się kilka razy po progach zwalniających, najlepiej jak najwyższych, i zwróć uwagę, czy lewa strona nie opada bardziej od prawej na zjeżdżaniu z progu. U mnie głównie tym się to objawiało. No i przede wszystkim mokry z zewnątrz (wylany) amortyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...