dzidzi Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Witam Kolegów, u mnie amory tylne wytrzymały 142 tys (dwa ostatnie lata przyczepki do 2 ton ciagniete w terenie + akcesoria budowlane w bagażniku). Tył siadł i podstukuje na dziurach, jest niżej ze 4 cm w stosunku do przodu, zmian w prowadzeniu poza stukami na dziurawych drogach brak. Forek 2.0 xt, maual, 2005 ("obły"). Czy mogę mu na tył założyć zestaw KYB ULTRA SR 324054 + 324055 + sprężyny KYB RA5761? Pyam bo wyczytałem, że też zakładano KY 334191/2 - sprężyny RA5761. Nie będę miał nic przeciwko jak będzie ciut wyżej. Dzięki za odp. Dzidz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 @@dzidzi, zestaw o którym piszesz do do Forestera I (SF, do roku 2002). Do 2005 tylko RC6431 i KYB334344, -5. Właśnie pomierzyłem swojego Forka 2004 z ww. zestawem. Mam hak, nie mam gazu. Manual podaje wysokość tyłu na 440 +12/−24 mm licząc od środka piasty do rantu nadkola. Ja mam 430 mm (jak zestaw był nowy było ok. 435 mm), po dołożeniu do bagażnika zestawu do nurkowania (około 35 kg) wyszło 425 mm, sporo więcej niż fabryczna minimalna wysokość na SLS-ach (440-24=46 mm). Pamiętam, że z Ironmanem było nieznacznie ponad maksimum z manuala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 (edytowane) Dzięki wielkie, bo bym kupił wspomniany zestaw Wczoraj mierzyłem tył siedzi o 5 cm niżej od przodu, ale to ma plus bo hak mnie na zakrętach stabilizuje pozdrawiam Edytowane 21 Marca 2013 przez dzidzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 @@AdaSch, jakie masz amortyzatory (spręzyny pamiętam od F-STI)? Wesołych jajek na Święta dla wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawin Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 sam niedawno stanąłem przed wyborem: nowe sprężyny + amorki KYB czy amorki po regeneracji. wybrałem regenerowane. Po pierwsze - tak producent wymyślił i nie lubię przekombinowań, po drugie - jest taniej.... po wymianie - tył stoi jak powinien. po sporym obciążeniu - przysiada, ale wystarczy chwilę przejechać i się podnosi do wysokości nominalnej. co do trwałości - mam rok gwarancji. kolega ma zestaw iron+KYB. chwali sobie, choć dla mnie jest za sztywno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) Ja mam sls niby sprawne bo tył w miarę wysoko stoi ale komfort jazdy koszmarny, nie wiem czy ten typ tak ma czy już amory są wytłuczone bo jazda po miejskich dziurawych i łatanych ulicach zabiera przyjemność jaką daje ten silnik i napęd. Zastanawiam się nad zmianą na kayaby ze względu na to że będą nowe. Kiedyś w mojej mazdzie też miałem amory jeszcze nie do końca wyjeżdżone ale właśnie komfort wybierania nierówności był jak w polonezie, po zmianie na nowe było o niebo lepiej. Ktoś ma może swoje spostrzeżenia na temat amorów i komfortu? Wóz ma 175 kkm i podobno jeden amor jest po regenercji (w ogóle tak można? ) p.s. mówiąc o komforcie miałem na myśli to że są dosyć sztywne i głośno oddają najdrobniejsze nierówności, hałas ten niesie się na całą budę bo samo prowadzenie auta, trzymanie w zakrętach poprawne. Edytowane 30 Marca 2013 przez siwy_001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal1232 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) mam bardzo dobrym stanie amortyzatory do tylu samopoziomujace Edytowane 30 Marca 2013 przez sal1232 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysykon Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 amortyzatory PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doom21 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 jaka jest różnica kosztów ? 1. nowe sls - koszt części + robocizna 2. regeneracja sls + robocizna 3. wymiana na zwykłe amortzatory części + robocizna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Jeśli pytasz o robociznę to ten sam koszt we wszystkich przypadkach (o ile regenerowane dostajesz na od ręki, np. czyjeś inne, a swoje oddajesz). Koszt regeneracji jest ZTCW najniższy, minimalnie niższy od kosztu kompletu Kayaby (ok. 1200-1300 zł). Nowe z ASO to ok. 3000 (to tylko rząd wielkości). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Jakie są różnice w użytkowaniu ? Czy twardość jest inna podczas jazdy po dziurach ? Czy w zakrętach na zwykłych gorzej się prowadzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Dla mnie - a przećwiczyłem już Ironmany, które były wyraźnie sztywniejsze - obecnie tył Kayaba ma taka samą charaktrystykę jak przód OEM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z_b Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Siwy 52 Niedawno wymieniłem tył na KYB. Wg mnie jest OK jak oryginał, nim się zepsuł. Prowadzi się OK jak zatęsknię do samopoziomów to je zregeneruję . pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek361 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Panowie i Panie Kupiliśmy z żoną Forestera 2004r. Tył siedzi niżej niż powinien. Pan w serwisie powiedział, że mamy amortyzatory nieoryginalne KYB założone. Prawdopodobnie zostały oryginalne sprężyny. Potrzebuje kogoś kto by to zdiagnozował i zrobił tak żeby było dobrze. Jesteśmy z okolic Poznania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Można zmierzyć sprężyny suwmiarką. OEM są cieńsze od Kayaby - gdzieś w tym wątku powinny być wymiary. Jak zjadę do domu (czwartek) to postaram się zmierzyć, ew. przypomnij ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Panowie i Panie Kupiliśmy z żoną Forestera 2004r. Tył siedzi niżej niż powinien. Pan w serwisie powiedział, że mamy amortyzatory nieoryginalne KYB założone. Prawdopodobnie zostały oryginalne sprężyny. Potrzebuje kogoś kto by to zdiagnozował i zrobił tak żeby było dobrze. Jesteśmy z okolic Poznania. Kayaba od niedawna robi sprężyny pod swoje amortyzatory i chyba w końcu tył nie siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 w forku SF5 sprężyny do SLS mają ok. 13 mm średnicy, a kayaba do N/A czyli zawieszenia nie-SLS mają ok. 14 mm średnicy. Do tego dochodzi stop stali i ilość zwojów, ale generalnie te do N/A (bez samopoziomu) są sztywniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 W przybliżeniu sprężyny pod SLS mają drut o średnicy 12mm. Natomiast sprężyna Kayaby pod zwykły amortyzator - 14mm. Mierząc suwmiarką można szybko określić co jest założone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 (edytowane) @@AdaSch, jakie masz amortyzatory (spręzyny pamiętam od F-STI)? Wesołych jajek na Święta dla wszystkich teraz dopiero zakładam do fxt sti będę chyba pierwszy na świecie z setupem springów fxtsti i sls. Auto oddaje do modernizacji w tym tyg. firma od regeneracji ma ustawić o 2,5cm niżej target levelu aby dupa nie rosła. Czyli na codzień wyglada i jeździ super, i na wyjazdy również auto będze wyglądać i jeździć super bez opadajacego tyłka. Jedyne mają ustawić inny lvl w sls-ach. jeżeli nie da się w środku to będzie modyfikacja mocowania amoryzatora do poduszki - pewnie gwint przedłużony o 2,5 cm. zobaczymi co powiedzą spece od regeneracji. muszą mieć jednak auto na springach aby mogli zobaczyć co i jak. Ciekawe, że już tyle zmodziłem, a silnik to nadal seria . Auto jeździ jak marzenie, (jak na forka) wiec kierunek modów słuszny. Ale jak już pisałem, nie mam presji czasu. Forek co najważniejsze wygląda na w miarę seryjny. Zdradzają go nico hamulce, kurnik, fotele i dla wtajemniczonych backbox prodrive. aha, no i w końcu założę zeszłoroczny spoiler jak z wersji fxtsti wreszcie jest cieplej więc można zacząć grzebać pozdrawiam W przybliżeniu sprężyny pod SLS mają drut o średnicy 12mm. Natomiast sprężyna Kayaby pod zwykły amortyzator - 14mm. Mierząc suwmiarką można szybko określić co jest założone. przednie springi od fxt2 mają grubszy drut i jeden zwój więcej w stosunku do forka 1. Auto podnosi się o ok 2,5 cm w stosunku do serii. crossowy forek kolegi tzd Pozdrawiam Edytowane 15 Kwietnia 2013 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 @@AdaSch, prośba: podaj wymiary springów f-sti. - srednicę drutu -,srednicę zewnętrzną sprężyny. -ilość zwojów (ilość kółek robionych ręką idąc po sprężynie) -wysokość sprężyny Znasz sztywność podawaną przez producenta? porównałbym choć optycznie z tym co kolega tu wygrzebał-pachnie to chinami, ale ciekawe ,czy gabaryty podobne . http://allegro.pl/vogtland-subaru-forester-sg-sprezyny-obnizajace-i3005353178.html Jakie amory na przód? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 rezerwuję przejażdżkę na lewym, gdy już założysz tył sls+f-sti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 rezerwuję przejażdżkę na lewym, gdy już założysz tył sls+f-sti Jasne ! ale po ostatniej przejażdżce białym to stwierdzisz, że "nie idzie" @@AdaSch, prośba: podaj wymiary springów f-sti. - srednicę drutu -,srednicę zewnętrzną sprężyny. -ilość zwojów (ilość kółek robionych ręką idąc po sprężynie) -wysokość sprężyny Znasz sztywność podawaną przez producenta? porównałbym choć optycznie z tym co kolega tu wygrzebał-pachnie to chinami, ale ciekawe ,czy gabaryty podobne . http://allegro.pl/vo...3005353178.html Jakie amory na przód? pozdr ad1 zmierzę, jest cieńsza niż w oem - dokładny opis na www.subaruforester.org ad2 zmierzę ad3 policzę ale zwoje są nie równe. Forek sti ma springi progrsywne czy jak to się zwie tak czy siak ja kdal mnie ideał. ad4 nie różni się od serii - zupełnie inna sztywność materiału. znam, opis na www.subaru forester.org na różne kraje różna sztywność. Us dla mięczaków JDM kamienie opiró również w wątku www.subaruforester.org - łatwo znaleźć ad5 kształt zupełni inny. FXT ma OEM springi czarne a jako update były różowe. Springi miały inne charakterystyki ale obie są progresywne i coś tam coś tam. Wyłapują delikatne nierówności ale potem kamień. I tak do tego co ma GC8 to huhu i jeszcze trochę. Jadąc z tzd widzę, że idzie dzidą w zakręt i doskonale czuje auto. Niesamowita fura. obecnie fiat jest na regeneracji turbo i jak tylko odbiorę fiata wpadają sls-y (środa?) ad6 - amorki przód jeszcze seria, potem/kiedyś pewnie agx czy jak to się zwie. Na seryjne słowa złego nie powiem. Tył TYLKO sls i choćby dalej mi padały jak padają to nie zrezygnuję z tego patentu. żadne auto tak nie przejeżdża progów itp jak forek ze sprawnymi sls-ami. Charakterystykę sls-ów da się zmienić i upodobnić do agx - info od speców chociaż obecna i tak jest niesamowicie płaska i superowa. Jedynie co nie domaga, to ostre wyjścia z łuków bo tył przysiada i auto staje się nie stabilne ale to poprawią spingi fxt-sti a sls sprawi, że nawet z tobołami będzie tak samo. Jednak zapewniam, że nadal to nie będzie impreza a w szczególność gc8. Owszem fajnie się prowadzi, świetnie czuć drogę w połączeniu z ala kubłami z wrx ale nadal to nie jest impreza. na znany wszystkim filmie widać inne wchodzenie w zakręty ale widać od razu które auto daj więcej fun-u pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek361 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Ok dziękuję Lecę z suwmiarką mierzyć średnice i wszystko będzie jasne Pierwszy pomiar 13,5mm Drugi (po oczyszczeniu sprężyny z brudu) 12,4mm Tym sposobem mogę twierdzić że mam oryginały i spokojnie kupować KAYBA'y? Czy jest ktoś z was w stanie mi wyjaśnić potrzebę regulacji zbieżności? Po takim upgradzie? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Zbieżności raczej nie, bo nie ruszasz poprzecznych wahaczy na mimośrodzie. Jednak geometria może być wskazana. Z resztą jak zawsze po grzebaniu w zawiasie. Dodatkowo jak ktoś instaluje Ironmanny i nie ma gazu itp. coby dociążyło tył to może się pojawić kąt zerowy lub nawet pozytywny i wówczas należy to skorygować odpowiednimi śrubami. Na sprężynie Kayaby to nie występuję, ale z drugiej strony jak fura ma butlę LPG to może się nie podnieść wedle oczekiwań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek361 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 nie żadnego Gazu nie ma i nie jest w ogóle planowany. Trochę wierci mi w brzuchu sprawa rezygnowania z tych SLS bo jednak nie będzie to już oryginał... Wiadomo że finansowo ta alternatywa wygląda dużo lepiej, ale nie chciałbym żeby auto straciło jakiekolwiek właściwości jezdne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się